globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Opravy a seřízení Jawa 350 typ 640
Ahoj,
Zdravím všechny motorkáře a chtěl bych poprosit o radu a zkušenosti majitele Jawy 350 typ 640 a podobné. Před téměř dvaceti lety jsem z rodiných důvodů prodal svého mazlíka 250/559. Nedávno jsem si domů přivezl dost zanedbanou, ale ještě funkční 640 black style. Už jsem ji přezul, vyměnil obložení brzd, spínače, filtr, elektronický přerušovač směrovek. A teď dotaz:
Motorka dost kouří a chtěl bych zkusit vyčistit a seřídit karburátor, který se chová prapodivně. Karburátor je Jikov. Máte někdo zkušenost s opravnou sadou co se prodává k tomuto karburátoru? Na motorce je Wape Z04, lze u toho hnout s předstihem a jak ho případně měřit?
Díky za jakěkoliv odpovědi a doufám, že budou užitečné nejen pro mne.
S pozdravem Viktor

Naposledy editováno 22.10.2016 23:26:52
Předchozí
1 2
Následující

2 reakcí na tento příspěvek Opravy a seřízení Jawa 350 typ 640

Skvělá odpověď, děkuji! 22.10.2016 v 07:50 | Nahoru | #1
Páčka na karbeci nahoru=otevřený sytic..třínda kouří normálně, je to 2T ...sežeň jiný karbec, pozor na turecké kopie, stojí za vyliz p.del...odstraňovač barvy - zkus prohledat v googlu, má to v sobě toluen a aceton...nebo příp. rovnou aceton, štětec, vanička v ní motor a pořád dokola až do zblbnutí tu barvu acetonem potírat, až se nafoukne a ty jí pak seskrabnes...a nebo to nech otryskat suchým ledem, ale to bude něco stát - tipuju tak 2 tycky...

(reakce na) Opravy a seřízení Jawa 350 typ 640

22.10.2016 v 18:12 | Nahoru | #2
2stroke>
Ahoj,
Děkuji za odpověď. Mám tam starý vylítaný karbec Jikov. Myslíš, že by stálo zato ho vyčistit ultrazvukem a koupit na něj opravnou sadu, než riskovat nákup nějaké repliky? Kamarádovi se stalo, že koupil karbec originál Jawa za nějakých sedmnáct stovek, a když ho namontoval, tak se mu karbec přeplnil a měl hned pod motorkou kaluž. Zaseklý plovák. Nepomohlo ani poklepat, karbec musel ven. No a když sundával benzínovou hadičku, tak v ní zůstal ten kovový nátrubek. Ten karbec na sobě neměl žádné číslo, jen na komínu a na vaničce byly odlité znaky Jawa.
Viktor

3 reakcí na tento příspěvek Opravy a seřízení Jawa 350 typ 640

22.10.2016 v 19:46 | Nahoru | #3
Kdo chce jezdit Jawu nekupovat

Opravy a seřízení Jawa 350 typ 640

Skvělá odpověď, děkuji! 22.10.2016 v 20:48 | Nahoru | #4
Páčka sytiče karborátoru v poloze "nahoře" - musíš slyšet jasné syčení. Obětuj chviku času a na internetu najdeš opravdu všechno o Jawce 640. Návod k obsluze,katalog náhr. dílů, prodejny, int.shopy, dokonce i videa různých montáží, demontáží, oprav...nebo úprav motocyklu.
Osobně jsem zakoupil a namontoval tureckou repliku karburátoru za cca 750,-Kč. Oveřil jsem si seřízení hladinky, vyměnil trysky a jezdím. Nedej na zlé jazyky. Je to rukama.
- kvůli výbrusu nemusíš demontovat motor. Stačí nádrž.
- válce nejlépe otryskat, firem na to je hafo
Tak studuj, časem přídeš na to, že Jawka je jenom taková větší skládačka.

Opravy a seřízení Jawa 350 typ 640

Skvělá odpověď, děkuji! 22.10.2016 v 22:15 | Nahoru | #5
Výbrus se většinou dělá výměnným způsobem, přineseš staré válce a odneseš si jiné, vybroušené s písty, kroužky, čepy, takže odpadá odstraňování barvy...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opravy a seřízení Jawa 350 typ 640

22.10.2016 v 22:44 | Nahoru | #6
[quote=lumir30] Kdo chce jezdit Jawu nekupovat
Dík, ale já mám Jawu rád.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opravy a seřízení Jawa 350 typ 640

22.10.2016 v 23:07 | Nahoru | #7
lumir30>
Ahoj,
Jak jsem psal v úvodu, měl jsem panelku dvaapůlu. Zůstala stát jen jednou, kdy se mi hmed při první ofiko jízdě s čerstvými papíry v kapse udělala pecka na svíčce. Měl jsem to za chvíli opravené a od té doby až do jejího prodeje mi mnoho let spolehlivě sloužila. Chtělo to se o ni jen trochu starat. Je jasné, že vývoj šel dál a Jawa z různých důvodů zaspala. Ale pro mne se k téhle značce váží tisíce kilometrů v sedle sólo a pak i s manželkou. Je to pro mne trochu srdeční věc, proto jsem si přivezl třindu jako hračku. Dík za příspěvek.
Viktor

1 reakcí na tento příspěvek Opravy a seřízení Jawa 350 typ 640

23.10.2016 v 17:15 | Nahoru | #8
Za mě jednoduchý návod. Nerýpej do něčeho, co funguje. Zmírňovat kouřivost u Jawy se v konečném důsledku projeví akorát na snížené životnosti. Co se týká karbecu. Rozebrat, vyčistit, zkontrolovat dovírání sytiče a vůli šoupátka, pak složit, někým odborně zdatným seřídit a už do teho nehrabat. Vapečko 04 je super bezúdržbová záležitost, která potřebuje k životu jen nabitou baterku. Zbytek věcí už řešíš podle stylu jízdy a rychlostech, ve kterých se pohybuješ. Osobně se 640 nalítám 6-10000 km ročně z toho minimálně jedna víkendová dovolená o delce 1000 km. Takže při občasné údržbě je 640 spolehlivý a v celku pohodlný společník na cestování.

1 reakcí na tento příspěvek Opravy a seřízení Jawa 350 typ 640

23.10.2016 v 17:46 | Nahoru | #9
Dá se použít kvalitní olej pro 2T a nelít to v poměru 1:40, jak je v návodu.
Mě OILMASTER míchal 1:100 průměrně za sezonu, tak si myslím, že mícháním 1:50 kvalitní syntetiky nemůžeš nic pokazit.
Jinak JAWA kouří - je to dvoutakt bez katalyzátoru.

(reakce na) Opravy a seřízení Jawa 350 typ 640

23.10.2016 v 23:05 | Nahoru | #10

expert217 píše: Za mě jednoduchý návod. Nerýpej do něčeho, co funguje. Zmírňovat kouřivost u Jawy se v konečném důsledku projeví akorát na snížené životnosti. Co se týká karbecu. Rozebrat, vyčistit, zkontrolovat dovírání sytiče a vůli šoupátka, pak složit, někým odborně zdatným seřídit a už do teho nehrabat. Vapečko 04 je super bezúdržbová záležitost, která potřebuje k životu jen nabitou baterku. Zbytek věcí už řešíš podle stylu jízdy a rychlostech, ve kterých se pohybuješ. Osobně se 640 nalítám 6-10000 km ročně z toho minimálně jedna víkendová dovolená o delce 1000 km. Takže při občasné údržbě je 640 spolehlivý a v celku pohodlný společník na cestování.


Ahoj, dík za odpověď.
Co funguje, to se neopravuje. Stará známá věc. Ale mašina je líná a hulí, jak by jela na páru. Stydím se za to v kopci trochu vzít. Jinak mix 1:40. V úvodu jsem psal, měl jsem před lety dvaapůlu panelku, a tam jsem si předstih a karbec seřizoval, tak o tom trochu ponětí mám. O tom předstihu jsem se chtěl jen ujistit, že jak je zapalko uchyceno, tak se s ním ani hýbat nedá. Ale není nad radu zkušeného. Tady na té třindě jsem opravil hrubé závady na brzdách, v elektrice a teď je na řadě motor. Když si totiž projedu trasu, kudy jsem před dvaceti lety jezdil na dvaapůle, tak kromě toho kouře žádný velký rozdíl.Tachometr nepočítá, kdoví, kolik nalítala potom, co se zastavil. Karburátor na nastavení nereaguje, jak by měl (myslím tím bohatost při volnoběhu a sytič), proto ho řeším. Každá rada cenná, ještě jednou dík.
Viktor

(reakce na) Opravy a seřízení Jawa 350 typ 640

23.10.2016 v 23:25 | Nahoru | #11

xj_novic píše: Dá se použít kvalitní olej pro 2T a nelít to v poměru 1:40, jak je v návodu.
Mě OILMASTER míchal 1:100 průměrně za sezonu, tak si myslím, že mícháním 1:50 kvalitní syntetiky nemůžeš nic pokazit.
Jinak JAWA kouří - je to dvoutakt bez katalyzátoru.


Ahoj,
Míchám 1:40 a jelikož je už "zajetá", uberu na 1:50. Někde na fóru se oleje probíraly a míchání pod 1:60 tam nedoporučovali. Problém je údajně i přechod z M2T na syntetiku, kdy se má začít uvolňovat karbon a kdejaký bordel a může to způsobit problém. Já ji chci naučit na syntetiku po výbrusu. Dík za názor.
Viktor.

1 reakcí na tento příspěvek Opravy a seřízení Jawa 350 typ 640

Skvělá odpověď, děkuji! 24.10.2016 v 07:01 | Nahoru | #12
V prvém případě si slícuj kanálky příruby. Přechod mezi přírubou a válci není dokonaly. Vznikají tak nežádoucí turbulence. Chce to trochu trpělivosti a smirku. Prořízni si clonu karbce na plný průměr. Poměr 1:50. Já dávám Castrol 2T ale meně kouří Mogul TSF, který je dražší. Hlavní tryska 92, seřiď si hladinu paliva v komoře, dej jehlu na 2. zážež z hora a šroubek bohatosti dej na 1,5 otáčky. I tak ti bude kouřit jeden válec více. To je u Jawy běžné.
Já měl i potom problémy s karbecem, proto jsem pořídil za cca 1500,- nový originál Jawa. Vypadá stejně jako Jikov, ale má nápis Jawa. Vyrábí se v číně, zpracování je obstojné. Co je hlavní, funguje 100%. Musí to být ale originál, Thaiwanská náhrada je shit.

Opravy a seřízení Jawa 350 typ 640

Skvělá odpověď, děkuji! 24.10.2016 v 07:01 | Nahoru | #13
Oilmaster mění poměr podle zatížení. To je velká výhoda oproti míchání přímo do benzínu - tam máš poměr stejnej ať to drtíš, nebo lechtáš. Pokud jezdíš len pianko, tak ti může vyjít poměr s oilmasterem i 1:100. Dceři u Mita vychází poměr dlouhodobě na 1:42. Asi se jezdí trochu ostřeji ale přitom to vůbec nekouří, jen za studena, po ohřátí už nic.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opravy a seřízení Jawa 350 typ 640

24.10.2016 v 09:56 | Nahoru | #14

lumir30 píše: Kdo chce jezdit Jawu nekupovat



Díky za super komentář a radu k věci. Velmi jsi všem pomohl Vytrhl jsi nám všem trn z paty

Opravy a seřízení Jawa 350 typ 640

Skvělá odpověď, děkuji! 24.10.2016 v 10:08 | Nahoru | #15
Zdravíčko, doporučuju tuto příručku - http://www.motorkar...ader.php?cfile=ridhf já jsem podle toho půlil motor a následně dával dokupy a zatím to vypadá, že jede (moje motka zde i s nějakýma deníkama http://www.motorkari.cz/motorka/?mid=105321 ).

Jinak hulí mi to taky a hulilo, dokud jsem nezapojil Oilmaster (byl odpojený od předchozího majitele). První nádrž oilmaster + mix v nádrží to hulilo ještě víc samozřejmě. Teďka už jsem dal jen N95 a není to tak zlý. Dávám olej Mogul Alfa 2T - dle specifikací by to mělo být něco mezi Mogul TS a Mogul TSF, takže pro mě dobrej kompromis a za těch pár peněz v Mountfieldu si myslim, že dobrý . Ten Mogul sám o sobě tak nehulí. Karbec jsem nastavil podle té příručky vejš do "továrního nastavení", přidal clonku (byla vyřezaná), vyměnil vzduchovej filtr, vyčistil karbec, vyměnil gumičky ke a od karbecu abych měl jistotu, že to těsní a nemám problém Džawu nastartovat startovacím rituálem studenou klidně po týdnu stání (sytič, třikrát kopnout naprázdno bez klíčku, zasunout bošák a kopnout). Chytně vždycky na první, maximálně na druhej kop.

(reakce na) Opravy a seřízení Jawa 350 typ 640

24.10.2016 v 10:53 | Nahoru | #16

romla411 píše: I tak ti bude kouřit jeden válec více. To je u Jawy běžné.



To jsi mně připomněl, taky mně jeden válec kouřil víc. Přišel někdo na to proč?

(reakce na) Opravy a seřízení Jawa 350 typ 640

24.10.2016 v 12:01 | Nahoru | #17

Deyva píše: Díky za super komentář a radu k věci. Velmi jsi všem pomohl Vytrhl jsi nám všem trn z paty


Dík za příspěvek.
Já měl zato, že oilmaster jenom odstraňuje nutnost michat šťávu v nadrži s olejem, toto je pro mne nová informace a dobrý podnět k vylepšení. Jen mi prosím řekni, jak signalizuješ málo oleje v zásobní nádržce, rozsvítíš kontrolku mazání nebo jak? Je tam nějaká ochrana, když se přestane pumpovat olej?
Dík, Viktor

P:S: Otázka měla být k příspěvku Mito 7. Překouk jsem se.

Naposledy editováno 24.10.2016 12:08:10

1 reakcí na tento příspěvek Opravy a seřízení Jawa 350 typ 640

24.10.2016 v 14:15 | Nahoru | #18
U Mita je nádržka na 1,5 l oleje a při poklesu pod 0,5 l se rozsvítí červená kontrolka na palubce, respektive jak se to přelejvá tak nejdříve začne blikat a v ten moment máš ještě zásobu na cca 500 km jízdy a to se v pohodě doleje. Dcera vždy přijede domů když se rozsvítí kontrolka benzinu nebo oleje a nahlásí. Tatínek promptně vše doplní a ráno zase vyráží bez svítících kontrolek.

1 reakcí na tento příspěvek Opravy a seřízení Jawa 350 typ 640

24.10.2016 v 18:35 | Nahoru | #19
karburátor doporučuji koupit nový přímo v Jawě. Cena nějakých 1200,- s poštou. Info o karburátorech na 640 a nejenom o nich najdeš na mém webu .

(reakce na) Opravy a seřízení Jawa 350 typ 640

24.10.2016 v 19:02 | Nahoru | #20
mito7>
Tvá dcera se má dobře.
Ale přeci jen, žárovka praskne a nemusíš se dozvědět, že jsi na suchu. Je jasné, že si to člověk občas zkontroluje, ale přeci. Musí se to prostě trochu hlídat.
Musím si oilmaster nastudovat a až budu v zimě dávat motor do kupy, tak to asi namontuju. Když k tomu dojde, možná si do nádržky na olej doplním jestě jeden plovák na nejnižší hladinu, který odpojí zapalování. To proto, že motorku možná nebudu používat sám a jeden nikdy neví.
Jinak dík tobě, Deyvovi, Romlovi411 a ostatním za inspiraci.
Viktor

(reakce na) Opravy a seřízení Jawa 350 typ 640

24.10.2016 v 19:43 | Nahoru | #21
Doly_cz>
Ahoj,
Perfektní web. Ten pracovní postup u opravy třmenu je super. Dal jsem hlas.
Ten karburátor s označením Jawa je přesně ten, se kterým měl kamarád trochu problémy. Po montáži se přeplavil a nepomohlo ani poklepat na komoru. Musel z motorky ven a přitom zústal v hadičce nátrubek. Asi neměl moc štěstí a chytil slabší kus. Nátrubek jsme ozoubkovali a zalepili. To je ok. Plovák se zasekával a docela fest ve spodní poloze. Příčinou bylo to, že se v nejnižší poloze vzpříčil uzavírací pístek a z ostrého úhlu plošky plováku se nechtěl vrátit zpátky. Ploška, po které pístek klouže, byla hrubá. Tu jsme vyleštili (byl tam i vryp patrný nehtem) a bylo to lepší. Po montáži se ale karbec zase přeplavil, ale provák už se na klepnutí zvednul. Když se plovák nechal vyjet do sucha, situace se opakovala. Je to nové a v záruce (oprava nátrubku a rozebrání plováku jsme udělali se souhlasem prodejce, aby kamarád nepřišel o záruku), ale zdá se, že by se pod plovák na dno komory měla dát podložka, aby nepadal tak hluboko. Nemáš s tím někakou zkušenost?

1 reakcí na tento příspěvek Opravy a seřízení Jawa 350 typ 640

Skvělá odpověď, děkuji! 24.10.2016 v 19:54 | Nahoru | #22
Už mám napsanou i opravu zadních tlumičů
Co se týká toho plováku, tak jsem měl ten samej problém s Jikovem. Musel jsem tak dlouho laborovat s tím jazýčkem a také s tím uchycením na tyčince. Tak aby to vše fungovalo a podařilo se. U nového Jawa karurátoru zatím nemám žádný problém.

Opravy a seřízení Jawa 350 typ 640

24.10.2016 v 20:04 | Nahoru | #23
Nemáte náhodou někdo kvalitní fotku spojkového poloautomatu namontovaného na motoru 638? Na fotce musí být kompletní poloautomat se spojkovým lankem a musí na ní být vidět i vačka od řadící páky. Potřebuji na návod seřízení poloautomatu na web

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opravy a seřízení Jawa 350 typ 640

24.10.2016 v 20:21 | Nahoru | #24
Viktor658> viktore já bych seřídil odtrh, pak přestih digi šuplérou 1,7 mm , nové svíčky, a pokud ti motorka hulí, tak nepomůže nic než hladina dej ji 2 mm pod nálitek co je v plovákové komoře, z níádrže si dej filtřík paliva, a do benálu přidávej vif, vyleští ti hliník i mosaz,

ještě se musíš naučit víckrát prošlápnout na sytič když je zima a chladí se, klíček a drb, pak budeš spokojený, motorka nekouří a nesmrdí

(reakce na) Opravy a seřízení Jawa 350 typ 640

24.10.2016 v 20:22 | Nahoru | #25
Doly_cz>
Taky jsem si nejdřív myslel, že je nějaký otřep na hřídelce, ale zasekávalo se to pouze s šoupětem. V zimě to zase vytáhnem a koukneme se na to. Možná bude nějaká nerovnost na těch třech podélných výstupcích na šoupěti.
Moc se mi líbí na Tvém webu nápad s palivoměrem.
Viktor

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opravy a seřízení Jawa 350 typ 640

24.10.2016 v 20:51 | Nahoru | #26
felixxx>
Ahoj,
Karburátor čeká čištění a seřízení, možná i výměna za nový Jawácký. Z kraje diskuze jsem se ptal na polohu páčky sytiče, kde je vlastně zapnutý, protože se mi to v obou polohách chová stejně. Na airboxu chybí štítek se symbolem. Už mi tu zkušenější motormani odpověděli, že nahoře je sytič zapnutý.
Na motorce mám Wape 04, tak s předstihem a odtrhem moc nezacvičím. Ale uvidím, jak dopadne ten karbec. To aditivum Vif máš vyzkoušené? Našel jsem verzi pro benzin a naftu. Ředění pro benzín 1:1000. Je to ono?

Naposledy editováno 24.10.2016 22:46:23

1 reakcí na tento příspěvek Opravy a seřízení Jawa 350 typ 640

24.10.2016 v 21:17 | Nahoru | #27
Jak nastavit hladinu plovakovky je zde
A tady jak nastavit karbec
Vse pro jawu 638-640

(reakce na) Opravy a seřízení Jawa 350 typ 640

24.10.2016 v 22:54 | Nahoru | #28
Doly_cz>
Díky, to se mi hodí.
Viktor

1 reakcí na tento příspěvek Opravy a seřízení Jawa 350 typ 640

25.10.2016 v 06:30 | Nahoru | #29
Kontrolka oleje se rozsvěcí zároveň se zařazením neutrálu pro její kontrolu.

(reakce na) Opravy a seřízení Jawa 350 typ 640

25.10.2016 v 14:47 | Nahoru | #30

mito7 píše: Kontrolka oleje se rozsvěcí zároveň se zařazením neutrálu pro její kontrolu.


Děkuji, cenná informace.
Nedodává se oilmaster jako souprava, komplet všechno ptřebné? Asi by to bylo v nějakém návodu popsané.
Viktor
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2
Jawa 350/640 Jawa 350/640 barticek88 11 24.3.2023 v 09:34 Krautkopf
Přihlášení motorky Jawa 350/640 martingrey 18 1.2.2023 v 15:47 CRF1000

TOPlist