bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Žere olej
20.10.2016 v 12:26
Zdravím chlapi.Mám zájem koupit intráče vs 1400,rok 95 najeto poctivých 25000km.Pána prodávajícího jsem se zeptal na skryté vady :).Divil jsem se ale přiznal se že každou sezónu,musí dolit tak max 0,5 litrů oleje.Ventily jsou kontrolované a prý v pořádku.Jaký máte s tím zkušenosti.Diky

Žere olej

20.10.2016 v 12:49 | Nahoru | #1
a kolik najede za sezonu?
u takovýho krumplu bych do půl litru na tisíc považoval za ok.

Žere olej

20.10.2016 v 12:54 | Nahoru | #2
Je to motor vzducháč a koncepčně starý přes čtvrt století. Spotřeba 0,5 l za sezónu (co to vlastně znamená? 1.000 nebo 10.000 km???) - pokud je to alespoň několik tkm mi přijde úplně normální. Když to projedeš a při ohřátým motoru z toho nepůjde modrej kouř jak z dvoutaktu, nebude to olejnička z který to bude kapat a ještě třeba proměříš tlaky na válcích (nebo alespoň zkouknout, že to netlakuje do odvětrání klikovky), tak bych to neřešil. Vzducháč má prostě už konstrukčně větší vůle a trochu oleje prostě bere, to je vlastnost, ne závada. A pokud to má skutečně jen 25 tkm a mělo to odpovídající zacházení a servis - tak u Introšů jsou nájezdy běžně přes 100 tkm, tam není co řešit.

Žere olej

20.10.2016 v 12:54 | Nahoru | #3
25000km / 21 let to je cca 1190km za sezonu

to je 0.4dl na 1000km

to bych nechal

1 reakcí na tento příspěvek Žere olej

20.10.2016 v 13:14 | Nahoru | #4
Omlouvám se,zapoměl jsem uvést kolik.Právě že za sezónu udělá tak 1500-1800 km,víc ani ťuk.Takže je to u těch vzduchacu v pořádku?Nebudu muset pak nechávat dělat pisty nebo tak?Vzhledem k tomu že me auto žere olej taky,tak mě to uklidňuje.:)

(reakce na) Žere olej

20.10.2016 v 13:19 | Nahoru | #5

Joker11 píše: Omlouvám se,zapoměl jsem uvést kolik.Právě že za sezónu udělá tak 1500-1800 km,víc ani ťuk.Takže je to u těch vzduchacu v pořádku?Nebudu muset pak nechávat dělat pisty nebo tak?Vzhledem k tomu že me auto žere olej taky,tak mě to uklidňuje.:)


Proč nechávat dělat písty? Co tím myslíš? Úplně v pořádku to není, ale jak už mnozí psali u tak starého motoru to je možné a nemusí to znamenat poškozený motor, jen už tak trochu opotřebený. Pokud není olej cítit ve spalinách, pokud z toho nejde kouř, pokud pod tím není louže, dá se s tím žít.

Žere olej

20.10.2016 v 13:26 | Nahoru | #6
Při tomle nájezdu za ty roky by mohli bejt zteřelý gufera ventilů což je pár korun.Tyhle motory si páply do 3deci.Muj bral tak deci-od výměny do výměny sem nedolejval.

Žere olej

20.10.2016 v 13:36 | Nahoru | #7
0,2 - 0,3 litru na 1000 km není taková tragédie. To bych ani neservisoval a jezdil tak jak to je

Naposledy editováno 20.10.2016 13:36:59

2 reakcí na tento příspěvek Žere olej

20.10.2016 v 14:05 | Nahoru | #8
To je super spotřeba. Až si koupíš boxera tak to je i 1L na 1000km no problem. Jdi do toho je to stroj po kterým se mně stále stýská. Je to dragster jen tam dej rovná řidítka

Žere olej

20.10.2016 v 14:18 | Nahoru | #9
Gufera na ventilech jsou vyměněny + pistni krouzky,tesneni pod hlavou a stejně ten půl litr se tam za tu sezónu doleje.V servisech si s tím nevěděli rady.Každý kroutil hlavou.Upozornuju že motor má v zhledem k tomu že to je 95 ročník natočeno doopravdy poctivých 25 tisíc km,coz je divné.Olej byl poctivě měněn.Je to záhada.Jak jsem psal výše že auto si také papne,tak vám napíší jaké :).jakeJezdim ve 3.řadě Octavie RS,nafta 135 kw,rocnik 2013,najeto 60 tisíc km,po první garanče odevzdavali klíče s litrem castrolu,že při rozsviceni kontrolky,je vždy třeba dolit,že to je u těhle aut normální,tak jsem se nestačil divit.Teď jsem konečně po roce hledání narazil na kloudneho introše a taky budu muset dolejvat.Mám na to štěstí.

Žere olej

20.10.2016 v 14:41 | Nahoru | #10
Vše žere olej. Zvlášť když se za to tahá. To není závada

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Žere olej

20.10.2016 v 14:50 | Nahoru | #11
Straza.ninja> jakého boxera?myslíš BT BULLDOGA od yamahy?

(reakce na) Žere olej

20.10.2016 v 15:20 | Nahoru | #12

Straza.ninja píše: To je super spotřeba. Až si koupíš boxera tak to je i 1L na 1000km no problem. Jdi do toho je to stroj po kterým se mně stále stýská. Je to dragster jen tam dej rovná řidítka



Počkej až přijde kormeřížskej pacient a vnutí ti fakt, že to není závada ale celkem užitečná vlastnost

Žere olej

20.10.2016 v 15:36 | Nahoru | #13
Mám BMW r1100s a Dněpr k750. A ten má takové vůle válci že jiná moto jdou pomalu na výbrus a Dněpr až při dvojnásobku. Máme tady případ že udělali na Dněpru klasický výbrus a motor se zadřel jak to bylo moc těsné. Mám i auto a žere taky litr na tisíc už tři roky co ho mám. Na fóru jsem zjistil že to žere pomalu všem. 0.5 není závada, něco se musí vypálit

Žere olej

20.10.2016 v 21:28 | Nahoru | #14
Jestli si na 1500-1800 km vezme půl litru oleje tak to vůbec neřeš, spočítej si kolik najezdíš a kolik tam doleješ, jestli jednu nebo dvě flašky á 250kč tak nemáš co řešit. Taky záleží co tam je za olej, jestli nějaká vodička tak by třeba stačilo tam dát trochu hustší olej..

Žere olej

21.10.2016 v 06:15 | Nahoru | #15
Ono záleží kolik najedeš ty.Já s papáním oleje neúspěšně bojuju u několikáté KLR.Ta hodnota je tak nějak normální.Sedni si s kalkulačkou jestli se ti vyplatí repase motoru nebo sud oleje

1 reakcí na tento příspěvek Žere olej

15.12.2016 v 19:34 | Nahoru | #16
Jak tady u někdo uváděl, u takovýho motoru, pokud je ok, 1 deci na 6 tis. km je ok. U mě po 40 000 km provozu - co jsem nalil, to jsem vylil, ale motor jsem si sám zajížděl. Tenhle motor není chlazenej vzduchem, ale systémem sacs, kterej suzuki používala i u jiných modelů, což rozhodně neznamená vyšší spotřebu.

(reakce na) Žere olej

16.12.2016 v 05:59 | Nahoru | #17

twinrider píše: Jak tady u někdo uváděl, u takovýho motoru, pokud je ok, 1 deci na 6 tis. km je ok. U mě po 40 000 km provozu - co jsem nalil, to jsem vylil, ale motor jsem si sám zajížděl. Tenhle motor není chlazenej vzduchem, ale systémem sacs, kterej suzuki používala i u jiných modelů, což rozhodně neznamená vyšší spotřebu.


Jo, neni to čistej vzducháč, má to chlazení vzduch + olej. Ale ten olejovej chladič není moc dimenzovanej, dávají se tam dodatečně proto i pomocný chladiče. A většinu chladícího výkonu stejně obstarává vzduch přes žebra válce, takže konstrukčně - tj. vůlema a dilatacema při ohřátí to za vzducháč považovat lze - i s tou určitou spotřebou oleje. Při pomalý jízdě ve vedrech - nějaký cukání ve městě třeba - se ten olej i hodně zahřívá.To se s vodníkem, kde ti sepne sahara a teplota motoru se pohybuje v menším rozsahu nedá srovnávat (vodník - olej třeba do 100-110 st. C, vzducháč klidně i 140 st. C).

(reakce na) Žere olej

17.12.2016 v 22:13 | Nahoru | #18
Joker11> boxer znamena uspořadaní pístu u motoru tj.proti sobě - klasika BMW
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Karburátory Suzuki VS 1400 Intruder VISE 13 27.3.2024 v 10:34 VISE
Jakou kapalinu do hydraulické spojky Suzuki VS 1400 Intruder VISE 7 7.3.2024 v 18:55 Dr.fík
VS1400 intruder - nádrž Suzuki VS 1400 Intruder butr 5 18.12.2023 v 19:23 butr
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 10, 11] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... Slezy28 326 29.9.2023 v 00:19 kudla009
Těsnění víka spojky Suzuki VS 1400 Intruder MatesBurg 2 16.7.2023 v 15:47 MatesBurg


TOPlist