Téma: Youngtimer na menší cestování
17.10.2016 v 10:56
Zdravím,
přemýšlím nad koupí nějakého youngtimera na občasné výlety na víkend, dovolená, apod. "Naháče" jako XS400 přes XJ550 po Z650 a jim podobné, roky 78-85, řekněme. Je jich spousty. Cenově tak do 35tis a výběr docela je.

Jsou tyhle motorky schopný najet třeba 5tis km ročně? Nebo už je to spíš na výstavku, je to křehký, jak se něco podělá, nejde to sehnat, apod. Samozřejmě záleží na stavu při koupi, ale obecně.
Nečekám od toho megavýkon ani megapodvozek. Čekám od toho pohodový svezení, relax, nějakou spolehlivost.

Byl jsem se na něco podívat, ale borci to měli spíš na velmi občasné krátké projetí, takže jasnou odpověď jsem nedostal.

Asi mám roupy, že začíná zima

Naposledy editováno 17.10.2016 10:58:02

Youngtimer na menší cestování

17.10.2016 v 11:02 | Nahoru | #1
Minulej rok jsem malem koupil GS550 nevim z jakyho roku asi kolem 1980, ale krasne, krasne chromy, paradni motorka za 25, ale bylo do 2 hodin od uverejneni inzeratu pryc.
Kdyz jsem zjistoval u mechose co a jak s tim, tak rekl, ze tim, ze to je japonec, i kdzy starej, tak s dilama vetsinou nebyva problem, to same s provozem.
Takze asi tak

No ale ver tomu, ze sezenes treba gumicky do trmenu nebo membrany karbecu nebo jiny casti co starnou

Naposledy editováno 17.10.2016 11:03:48

Youngtimer na menší cestování

17.10.2016 v 11:11 | Nahoru | #2
Ja najel zatim neco pres 3tis. za 2 roky, ale to ciste proto, ze je malo casu a hlavne mi prijde skoda takovy kousek nejak huntovat. Hledam tedy uplne jinou kategorii. Ale jinak spolehlivosti se bat netreba pokud ji uz v dobrem stavu sezenes, dily nejsou problem, navodu spousta a pri i trochu vybavene dilne jsi schopny si to opravovat cele sam (jak jsou i nekteri uzivatele tady vcetne foto dokumentaci v jejich profilech. Nic se na tom nejak nekazi, vsechno drzi a resis v podstate jen spotrebak. Jedine "nevyhoda" muze byt kratsi servisni intervaly, ale zase tim, ze na tom neni hromada zbytecnosti a jsi schopny to opravit i na kolene se to tim pak kompenzuje no.

Youngtimer na menší cestování

17.10.2016 v 13:34 | Nahoru | #3
Je potřeba se o motorky dobře starat. Pak budou fungovat dlouho. Nevýhodou je stárnutí pryžových a hliníkových částí. Takže vyměnit všechny o-kroužky, gufera apod. a počítat s tím, že občas vytočíš nějaký šroub i se závitem = musíš být schopen to opravit. Díly na starý Japonce se shání poměrně snadno, ale třeba za gumový hrdla na karburátory na tehdy dvacetiletou dvouválcovou Hondu jsem dal před lety několik tisíc. Musí se totiž kupovat originální, jiný nexistují. Pak taková motorka jezdí spolehlivě. Jen bych ji už snad netočil do červenýho. Je potřeba myslet na to, že kovy (především hliník) stárnou a křehnou a občas může něco prasknout.

Youngtimer na menší cestování

17.10.2016 v 16:10 | Nahoru | #4
Díky chlapi za odpovědi. Snad tu ještě nějaké zkušenosti přibudou ...

Youngtimer na menší cestování

17.10.2016 v 17:12 | Nahoru | #5
Ja bych koupil na mensi cestovani Jawu 350 Youngtimer to je (mam 640ku), dily za babku, temer vse si clovek udela sam krom vybrusu a repase klikovky

Youngtimer na menší cestování

17.10.2016 v 21:24 | Nahoru | #6
To už je trošku moc zas

Naposledy editováno 17.10.2016 21:24:30

Youngtimer na menší cestování

18.10.2016 v 00:05 | Nahoru | #7
Mám Yamahu XZ 550. Dělala se jako naháč i jako kapota. Já jsem si z naháče udělal kapotu a na cestování je naprosto super. Cenově je hodně dostupná, protože ve své době nebyla nijak populární a nedělala se dlouho. Řada XJ je dneska s cenou ohodně víš a to kvůli popularitě, to samé platí o pětistovkách od Hondy či Kawasaki.
Vzhledem k tomu, že řada XZ se dělala krátce a bylo jich málo, tak je to do budoucna i dobrá investice, protože jednou ta motorka bude vzácná, i když ještě nenastal její čas. Ale ten čas přijde. Jinak dostupnost dílů není problém, do motoru pasují díly z VMaxe, vidle z XJ 550, volnoběžka z Virago 535 a tak dál!

1 reakcí na tento příspěvek Youngtimer na menší cestování

18.10.2016 v 09:46 | Nahoru | #8
udinar - jak prosím tě jede to 550? myslím dle hesla "objem nenahradíš" v kombinaci s rokem výroby

Youngtimer na menší cestování

18.10.2016 v 11:25 | Nahoru | #9
Heslo "objem ničím nenahradíš" je tak trochu klišé. Pětistovky jedou obecně výborně. Nicméně, jak jezdí Udinarovi XZ, to by mě taky zajímalo. Ta motorka měla hroznou pověst a bizarní vzhled. I když uznávám, že na ní něco je. Měla to být konkurence k CX, resp. VT500. Dnes poměrně vzácný kousek.

Youngtimer na menší cestování

18.10.2016 v 11:33 | Nahoru | #10
Neboj se toho! Já mám na své Suzuki GSX1100E ´83 letos něco přes 6.000km a nejvážnější závada, co mě potkala na cestě, bylo prasklý spojkový lanko. Nijak zvlášť jí nešetřím, letos byla v Rumunsku i na okruhu.

Pokud chceš mít youngtimer na ježdění, je podle mě důležitý sehnat dva základní „dokumenty“ – katalog ND a servisní manuál. Když máš katalog, znáš čísla ND a můžeš je pohodlně hledat na netu. Překvapivě dost aftermarketových dílů jsem sehnal na různých Amerických e-shopech. Přeci jen je znát, že se tam těch motorek vyvezlo daleko víc než do Evropy. Originální ND jsem kupoval přímo u prodejce, ale jsou DRAHÝ a dodací doby jsou DLOUHÝ. Na druhou stranu, zatím se nenašel díl, který by nebyli schopní sehnat.

Pokud seš zručnej mechanik, tak servisní manuál neni nutnej, ale mě osobně docela pomáhá – hodně se mi líbí příručka od Haynes, je taková polopatická a s dobrýma obrázkama. Je třeba počítat s krátkýma servisním intervalama kolem 6.000km, na druhou stranu základní servis těhle strojů není nic složitýho. Co se jiných oprav týče, obecně je u Japonců problém se špatnou přístupností některých součástek, takže občas člověk musí kvůli nějaký kravině rozebrat půlku mašiny. Na některý věci je třeba mít speciální nářadí/přípravky – buď si je seženeš, nebo dáš stroj do opravy k profíkovi.

Na internetu je poměrně dost webů, který sdružujou majitele konkrétních modelů, opět hlavně v US, takže pokud mluvíš anglicky, dá se na tamních diskuzních fórech získat dost informací. Nějaký fóra fungujou i v němčině.

Youngtimer na menší cestování

18.10.2016 v 13:25 | Nahoru | #11
Díky za supr odpověď

Už jsem začal pošilhávat po něčem kolem 50tis, ale to by zas skončilo někde, kde nechci. Takže jasnej strop je 30tis, vyjímečně 35 a rád do toho vložím svou práci. Mám otevřených pár inzerátů, koukal jsem i do D, taky by tam něco bylo. Pro mě je opravdu hlavní parametr na tom moct regulérně jezdit. Točit do červenýho nebo provozovat to bez oleje nehodlám

Youngtimer na menší cestování

18.10.2016 v 13:47 | Nahoru | #12
Já bych se těch ND nebál ani provozu. Přítelkyně má VT500 Shadow a dá se na to sehnat tak téměř cokoliv. A je s ni nadmíru spokojena. A dokonce to i docela jede...
Koukni nejen do D, ale třeba i NL.

Youngtimer na menší cestování

18.10.2016 v 18:56 | Nahoru | #13
Za mě jsi nastavil finanční hranici upravdu taktak na rozumnou úroveň.

Moje zkusenost - za 35 jsem koupil gs550, r.v.79, jelikož jsem palicatej pitomec, tak jsem si ji šel prohlídnout sám bez někoho zkušeného. No a samozřejmě, vzhledem k tomu že jsem po necem podobným koukal spoustu let, tak to byla hned ta dokonalá. No nějak to není ono, měním postupně mensi díly a v únoru půjde asi na větší servis. Takže konečná cena bude spíš k 55000 a jen se modlim že tam nebude něco hodně špatnýho co by mě zabilo úplně.

Není to myšleno takže že Japonci z 70-80 let jsou špatný, naopak je to prostě svoje skupina motorek a komu se líbí tak si na nich uziji spoustu zábavy. Jen s tvým financnim stropem to chce hodně opatrně vybírat, nesoustředit se na jeden model a vždy si vzít nekoho kdo podobnou má doma nebo už se na ni něco nalital.

Jinak za mě urcite do toho jdi, ceny jsou ještě únosný a aspoň se budeš mít v čem hrabat

1 reakcí na tento příspěvek Youngtimer na menší cestování

19.10.2016 v 08:05 | Nahoru | #14
O sehnání ND až takový strach nemám, byť jsem teda byl upozorněn, že třeba pryžové díly do karburátorů jsou HODNĚ drahé a je velká šance, že budou po těch letech KO. Proto mi bylo doporučeno jít do r.v. 78-81, kdy byly karburátory šoupátkové a víceméně bezúdržbové. Samozřejmě by se mi úplně nelíbilo, kdybych musel hodit hned do servisu 10tis. O motorky jsem zvyklej se starat (mám ostré enduro, takže olej 10mth, rozety vydrží tak 40mth, filtr tak 3mth, atd. atd.) a třeba Triple měl před sezonou preventivní servis (dle výrobce ve 20tis km) za 10tis. Ale tak to je motorka za 170tis a přijde mi to k ní adekvátní.

Jinak řečeno, ten rozpočet bych rád udržel. Původně jsem chtěl v té ceně nějaké Transalpa apod. Ale nakonec jsem zjistil, že mě to neláká a tyhle "levný" endura už vypadají dost zastarale a pořídil bych jedině, kdybych pro ně měl fakt využití. Zadání je prostě motorka typu naháč (i když už se mi docela začaly líbit i ty polokapoty z tý doby), která je schopná ject minimálně něco nad hranici pravidel silničního provozu s nějakou normální akcelerací. A je schopná to vydržet několik tisíc kilometrů několik let.

Youngtimer na menší cestování

19.10.2016 v 08:56 | Nahoru | #15
Tak cca 3 tisice rocne zvladne i moje M-72 z roku 1952. Proc by tyhle motorky, ktere jsou zpracovanim, materialy a technologii uplne nekde jinde nemely dat 5 tisic rocne. Nebal bych se kdyz to budr zachovaly kousek nebo si udelas nejakou vetsi udrzbu pripadne opravu.

Naposledy editováno 19.10.2016 08:57:18

(reakce na) Youngtimer na menší cestování

19.10.2016 v 09:27 | Nahoru | #16
Animals21> Moje XZ jede fakt dobře! Na svou dobu byla hodně výkonná a radila se mezi nejsilnější Pětistovky své doby. I po letech umí 100 za 5 s, rozjede se i na 170 Km/h . Díky akcelerační pumpicce má fakt odpich. Sice je trochu ziznivejsi, ale pokud jedeš rozumě (cestovka do 120 Km/h) tak se dá spotřeba dostat okolo 5l.

(reakce na) Youngtimer na menší cestování

19.10.2016 v 10:46 | Nahoru | #17

Animals21 píše: O sehnání ND až takový strach nemám, byť jsem teda byl upozorněn, že třeba pryžové díly do karburátorů jsou HODNĚ drahé a je velká šance, že budou po těch letech KO. Proto mi bylo doporučeno jít do r.v. 78-81, kdy byly karburátory šoupátkové a víceméně bezúdržbové.



Jenom malý komentář :).
Membrány sice něco stojí, ale pokud na tý motorce chceš fakt jezdit a najezdit víc jak 5tkm ročně, tak bych do šoupátkovejch karburátorů nešel. Spotřeba bude vždycky větší, směs nebude tak přesná jako u rovnotlakýho karburátoru a to co zaplatíš navíc za větší spotřebu bude ročně tak to co stojí jedna membrána která pak vydrží dalších 15 let...
Potom, zas tolik motorek s čistě šoupátkovym karbcem taky nejni. Honda v týhle době docela s oblibou používala rovnotlaký karbce, který měly místo membrány šoupě s pístkem - takže tam nejni membrána, ale ten pístek se celkem snadno vychodí a pak to nějak seřídit nebo opravit je celkem adventůra dražší než nový membrány.

Naposledy editováno 19.10.2016 10:47:15

Youngtimer na menší cestování

19.10.2016 v 17:34 | Nahoru | #18
Díky, supr info

1 reakcí na tento příspěvek Youngtimer na menší cestování

20.10.2016 v 07:06 | Nahoru | #19
Tak jsem to tak nějak zúžil v rámci mého rozpočtu. co jsem zatím našel a líbí se mi, nicméně jsem se ještě nebyl podívat:

- Boldorka CB750 ze začátku 80.let, origo lak, jezdí v ČR, takže snad je ok. Do budoucna asi good kvůli ceně, která nejspíš neklesne. Nicméně kousek nad rozpočet
- XJ900F po celkový kontrole člověkem, kterému věřím, nový neoriginál lak (ale nádhernej), asi poslední rok, co se to vyrábělo (myslím 84-92), docela jsem tý kapotáži přišel na chuť, ale asi se hůř pak případně prodávají (??)
- K100RS od BMW, taky kousek na rozpočet. Líbí se mi, vizuálně supr, ale dýl stála. Začátek 80.let, ale už má dost moderních věcí (ABS např.), který se teoreticky můžou posrat a celý se to prodraží. Nicméně jako cesťák asi nejvíc ideál.

Vykmitnul jsem cokolikv pod 500 ... nechci pak řešit, že to nejede ...

Youngtimer na menší cestování

20.10.2016 v 07:59 | Nahoru | #20
Kolik je že dlouho stala? Ještě mě napadá na jaký papíry to chceš dat? U veterána pocitej další investice cca 4500 za testaci a 500 v registru.

Youngtimer na menší cestování

20.10.2016 v 08:04 | Nahoru | #21
Asi nebudu řešit veteránské ... četl jsem o tom jen tak zběžně, ale jestli moto musí být buď ve velmi dobré originálním stavu nebo po kompletní dobové repasi, tak to asi není úplně můj cíl.

Nevím, jak dlouho, dneska ho budu obvolávat. Samozřejmě pokud je to starý benzín, KO baterka, KO gumy, tak je to v pohodě, ale jestli to znamená i KO karbec, nebo snad i zadřenej motor ( ), to by bylo horší ...

(reakce na) Youngtimer na menší cestování

20.10.2016 v 09:04 | Nahoru | #22

Animals21 píše:
Vykmitnul jsem cokolikv pod 500 ... nechci pak řešit, že to nejede ...



Co treba CBX550. Hodně neokoukaná věc se slušnym výkonem, šestkou, malou hmotností a hlavně s absolutně perverznim provedenim kotoučovek :)

Youngtimer na menší cestování

20.10.2016 v 09:39 | Nahoru | #23
Včera jsem na jednu koukal. Nádherná, ale výrazně nad můj rozpočet ... mrknu se ale

Youngtimer na menší cestování

20.10.2016 v 18:19 | Nahoru | #24
K těm veteranskejm spz se moc nebudu rozepisovat, ale rozhodně záleží kde to budeš mit hlášeny, je testace a testace.

To kde si to budeš hlásit si ale nevyberes, to určuje tvoje trvalý bydliště.

Edit: ale zase kdybych ji koupil už na bilejch tak to aspoň do dalsi stk rozhodně neprozivam

Naposledy editováno 20.10.2016 18:20:31
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Sytič nedrží v zapnuté poloze Yamaha XS 400 beryp 8 28.12.2017 v 13:20 beryp
jeden válec nepálí Yamaha XS 400 SmokinCBR 22 9.10.2017 v 12:36 Rijo
Nejtování ČZ řetězu [1, 2, 3] Yamaha XS 400 SmokinCBR 66 14.7.2017 v 15:06 georgeCZ
LED osvětlení SPZ Yamaha XS 400 Miguel_de_Abejorro 3 20.6.2017 v 20:37 Miguel_de_Abejorro
Zarezlej pistek ve trmeni kot.brzdy... Yamaha XS 400 fricko 9 9.6.2017 v 08:48 klubko

TOPlist