globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Lc4 adventure nebo bmw g 650 Xchallenge?
13.10.2016 v 20:53
Zdravim. Rozhoduju se mezi touto dvojici. Hledam spolehlive lehci enduro co trochu jede aby toho v offroadu hodne pobrala a aby se nezalekla ani nakyho toho delsiho presunu po asfaltu. Nez si pujdu obe poradne osahat tak chci zjistit tady od majitelu techto stroju co nejvic info 😊. Cetl sem hodne reakci ze lc4 adventure je na silnici docela utrpeni...?!? Jak je na tom v tomto smeru bmw?

1 reakcí na tento příspěvek Lc4 adventure nebo bmw g 650 Xchallenge?

13.10.2016 v 20:56 | Nahoru | #1











Když Adventure, tak pořádnej, ne?

Navíc nevím jestli bys s takovýmhle materiálem chtěl jezdit nějaký těžší off. Xchallenge má tu kyvku stejnou



Naposledy editováno 13.10.2016 21:05:58

1 reakcí na tento příspěvek Lc4 adventure nebo bmw g 650 Xchallenge?

13.10.2016 v 21:03 | Nahoru | #2
Pokud vychytas bolesti LC4 tak to bude zlata motorka, na kterou se BMW v terenu chytat nebdue, podvozkove urcite ne

(reakce na) Lc4 adventure nebo bmw g 650 Xchallenge?

13.10.2016 v 21:31 | Nahoru | #3
seikos> Hohohooo slusny

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lc4 adventure nebo bmw g 650 Xchallenge?

13.10.2016 v 21:31 | Nahoru | #4
KubaLC8> Bolesti typu? 😊

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lc4 adventure nebo bmw g 650 Xchallenge?

13.10.2016 v 21:44 | Nahoru | #5

pařenica píše: KubaLC8> Bolesti typu? 😊



bolesti typu ze na LC 4 se sere co muze

ale primarne vrsek hlavy/ vahadla ventilu
volnobezka starteru
pumpa /valec spojky
a nevim jak natom je podsedlak ale tusim ze na advanture snad dobre. Oni jenom obca soudruzi z KTM nekde udelaji chybu. ale pocitove je to proste super svezeni.

edit: jo jeste automatickej dekompresor odchazi... ikdyz ten me snad jako jedina vec neodesel

Naposledy editováno 13.10.2016 21:45:07

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lc4 adventure nebo bmw g 650 Xchallenge?

13.10.2016 v 21:51 | Nahoru | #6

gugo píše: bolesti typu ze na LC 4 se sere co muze

ale primarne vrsek hlavy/ vahadla ventilu
volnobezka starteru
pumpa /valec spojky
a nevim jak natom je podsedlak ale tusim ze na advanture snad dobre. Oni jenom obca soudruzi z KTM nekde udelaji chybu. ale pocitove je to proste super svezeni.

edit: jo jeste automatickej dekompresor odchazi... ikdyz ten me snad jako jedina vec neodesel



vahadla jsem udělal
startér nemám - nakopávačka
spojku mám mechanickou
podsedák vyztužený fabrickými podpěrami pro přídavné nádrže
dekompresor manuální

jo, sorry za off topic. Ale jinak je LC4 skvělá motorka. Jen si s ní pohrát a očekovat uvedené typické problémy a pak je to zlaté zboží. Jasně že Xch je modernejší technika, ale made in china a celkově se ta motorka tak chová. Už se neprodává ne? Byl to propadák

Naposledy editováno 13.10.2016 21:52:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lc4 adventure nebo bmw g 650 Xchallenge?

13.10.2016 v 21:56 | Nahoru | #7
seikos> ale ja nerikam ze bych bral to bawo...vzhledem k tomu ze mam 2 ktm z toho jednu LC4 , tak volba je asi jasne ne?

(reakce na) Lc4 adventure nebo bmw g 650 Xchallenge?

13.10.2016 v 22:02 | Nahoru | #8

gugo píše: seikos> ale ja nerikam ze bych bral to bawo...vzhledem k tomu ze mam 2 ktm z toho jednu LC4 , tak volba je asi jasne ne?

jasný Ted druhý odstavec je už k Pařenicovi

(reakce na) Lc4 adventure nebo bmw g 650 Xchallenge?

13.10.2016 v 22:05 | Nahoru | #9
No asi jak pise gugo, k tomu modleni se, woo-doo a cerna magie, pak se da rict, ze to bude spolehliva motorka

Lc4 adventure nebo bmw g 650 Xchallenge?

13.10.2016 v 22:05 | Nahoru | #10
Kecam, udelej vrsek palice, rozvodak a pravidelne men olej

Lc4 adventure nebo bmw g 650 Xchallenge?

13.10.2016 v 22:49 | Nahoru | #11
O Xchallenge jsem si vyslechnul hodně dobrého, nedalo mi to a sednul jsem na to a je to fakt super motorka. Motor je hodnej a celá motorka neskutečně ovladatelná. Někomu může přijít nudná, ale pokud chceš věc, která se po všech ohledech dobře ovládá, projede i těžší terén a má na poměry endura kupu výkonu, je to fajn volba. LC4 je surovější, méně uhlazená, mnohem dříve unaví, ale někomu to může vyhovovat.
Být tebou bych ale ještě zvážil 690 Enduro, to je hrozně zábavná motorka .

Lc4 adventure nebo bmw g 650 Xchallenge?

14.10.2016 v 10:52 | Nahoru | #12
Jak bylo zmíněno - z novějších se dá slušně zadventurnit i 690

pak je to hodně zajímavý stroj, ale orpti starším lc4 v tom budeš za mnohem víc penež

z těch co vybíráš to bude 1 : 1 každá má něco

Lc4 adventure nebo bmw g 650 Xchallenge?

14.10.2016 v 11:22 | Nahoru | #13
motor xmoto a xch je ještě rakouský. Co ten vzduchový tlumič vzadu, opravdu špatný?

Lc4 adventure nebo bmw g 650 Xchallenge?

14.10.2016 v 12:03 | Nahoru | #14
Pravda ze 690 enduro me taky hodne zaujalo, kdyby se postestilo a bylo vic kacek tak jdu urcite do ni, ale pocitam radsi ze scenarem, ze financi bude mene

Lc4 adventure nebo bmw g 650 Xchallenge?

14.10.2016 v 23:10 | Nahoru | #15
a co nějaký japonský kladivo?

XR 650 nebo KLX 650

Lc4 adventure nebo bmw g 650 Xchallenge?

15.10.2016 v 17:55 | Nahoru | #16
XT660z pokud se nedostává TT600re popř. xt 660 a advernture si dodělej. BMW moc neznám, možná jsem měl smůlu ale ještě jsem neviděl lc4 u který by neplatilo Každý Týden Montuji Zas když to jede tak je to super

Lc4 adventure nebo bmw g 650 Xchallenge?

20.10.2016 v 21:48 | Nahoru | #17
za mna LC4 a ze by to bolo dake utrpenie na ceste, to by som netvrdil. Fajny univerzalny stroj, mozes ist na tom na dovolenku i na rally. Tento rok na Xchallenge praskol kamosovi ram na rally croatia















1 reakcí na tento příspěvek Lc4 adventure nebo bmw g 650 Xchallenge?

27.10.2016 v 00:03 | Nahoru | #18
Jsem tu spíš za čtenáře než spisovatele...ale když koukám na příspěvky lidí jak je Xchall na nic nebo že je to čína tak musim reagovat Za prvé Xchallenge není žádná čína - nebo snad motorka co se vyrábí v Itálii, vidlice Marzocchi, měch Continental, pneu Metzeler, věci jsou aprilia/bmw a motory jsou Rakouský Rotax znamená že je to čínská motorka? Co to je panebože za bláboly? Ano pozdější roky výroby u xcountry a xmoto se motory dělaly pod čínskou taktovkou, každopádně pokud je motor rotax se dá jednoduše ověřit podle vinka u bmw. Xchall mám od půlky srpna a najeto 5tis. motorka šlape jako hodinky, motor je hodnej a má hodně silnej spodek. Spotřebu můžu potvrdit maximálně do těch 4litrů. Je to parádně ovladatelná a jednoduchá motorka, žádná zbytečná elektronika jako třeba u ktm 690. Dokola omýlanej zadní vzduchovej tlumič...tak jasně to je asi jako s gumama, jeden je s gumou spokojenej a druhej na ni nadává...já na něj nemůžu říct křivý slovo, člověk si ho dofoukne pumpičkou schovanou pod sedlem podle libosti. Jak v terénu tak po rozbitý silnici krásně pluje a jízda je fakt pohodlná, když chci všechno cejtit stačí tlumič trochu dofouknout nebo přepnout na hard. Kdo nadává na sedlo jaká je to lavice a že je to maximálně kolem komína, tak nevim z čeho máte zadky...jako samozřejmě to není GSo ale když jedem s přítelkyní tak dáme třeba 400km za den a to i nějaký polňačky, lesy atd. a to mám origo sedlo. Mě osobně měkkej a tim pádem i pohodlnej podvozek naprosto vyhovuje, jako jedinou nevýhodu u týhle motorky vidim opravdu nefunkčí přední blatník kdy motka všechnu vodu hází přes masku až na prsa...ale je to enduro...fakt bude někdo brečet že má špinavou bundu? Uvažoval jsem nad KTM 690 a F800GS, oproti KTM zvítězil měkkčí podvozek na cestování, jednodušší motor a menší spotřeba. Velkej favori bylo GSo, ale tam zase zvítězila menší váha, obratnost, fakt že neplánuju Ukrajinu, Rumunsko apod. a hlavně že i moje drahá polovička má ráda tyhle čistokrevný endura a ne velký cesťáky Takže jak říkám, je to jak s gumama 100lidí 100chutí, vyzkoušej obě a uvidíš. Já jsem s BMW naprosto spokojenej. PS: a co koukám ty fotky prasklý kyvky a že někomu prasknul rám na rallye...tak jako já nevim, ale při extremní jízdě se může stát cokoliv na jakýkoliv motorce, tohle je vždycky takový to někdo viděl fotku, ale co předcházelo to už nikdo neřeší

Naposledy editováno 27.10.2016 00:41:09

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lc4 adventure nebo bmw g 650 Xchallenge?

27.10.2016 v 09:47 | Nahoru | #19
Pjétr0> Nojo kdyz vono hodnotit spolehlivost po 5 tkm .... asi nema moc vahu.

(reakce na) Lc4 adventure nebo bmw g 650 Xchallenge?

27.10.2016 v 11:55 | Nahoru | #20
gugo> já taky neřešil spolehlivost, ale osobní dojmy z motorky....nikde netvrdim že bavorák je víc spolehlivej než ktm, je to jako s autama, skoro každej nadává na Alfy jak se serou, mám 159tku a je to prostě auto jako každý jiný...záleží jak se k tomu člověk chová. Ktm jsou to úžasný motorky a kdybych měl mít druhou mašinu na blbnutí volba by byla jasná, ale já vybíral skutečně "každodenní univerzál" čímž xchall prostě je....a to že je "zastaralej" a není prorostlej elektrikou jako třeba 690 enduro, vidim u takový motky spíš jako plus.

Jinak tady nějakej výtažek z youtube, podobných videií je tam samozřejmě víc.....sakra to muselo bejt asi popraskanejch kyvek




Naposledy editováno 27.10.2016 12:20:17

Lc4 adventure nebo bmw g 650 Xchallenge?

2.11.2016 v 16:09 | Nahoru | #21
Já mám x-challenge třetím rokem a už jsem s ní něco i nacestoval (20 000). Běžný moto smrtelník, který se chce podívat do Rumunska, Albanie atd... tuto motorku nemůže utahat. Ano cestovní rychlost max 120 km v hodině na silnici (jede víc, ale pak už velký odpor, nemá větrný štít), ale jakmile se dostane na šotolinu, terén atd.., tak se domnívám, že 90% motorkářů nevyužije její potenciál. Každý nadává na zadní tlumič. Kdo ale na něho nadává? Buď ten kdo si myslel, že XCH je kroska :) anebo ten kdo na ní seděl pár km. Opravdu zadní tlumič se musí správně nastavit podle váhy jezdce, potom funguje dle mého názoru velmi dobře. Ti kteří by mohli pocítit nevýhodu zadního tlumiče stejně jezdí na jiných strojích, protože pro ně X už opravdu není. Pár mých kamarádů, kteří jezdí pouze off byli právě příjemně překvapeni podvozkem. Ale jak říkám bavíme se o motorce z kategorie F650GS Dakar, Transalp atd... Se sedlem jsem měl problém taky. Nechal jsem si ho za 4k přešít a podstatně lepší na cestování. Vždycky o této motorce říkám - první svezení rozhodne. Buď se do ní zamiluješ anebo už si na ni nikdy ani nevzpomeneš. A ač spoustu lidí "neřeší" spotřebu. Když jsme jeli terén , tak si X vzal max 4,7l. 1150 GS - 9,2l, Afrika (stará) - 8,9. Když ujedeš 5 000 km celkem příjemná úspora na pivo. Normálně když se jedu jen kochat, tak za 4l a to jsem 120kg tlusťoch. Motor: je to pouze 650 - stará a všem dobrá známá klasika od rotaxe, takže nikdo nemůže očekávat trhání asfaltu.

1 reakcí na tento příspěvek Lc4 adventure nebo bmw g 650 Xchallenge?

25.11.2016 v 08:47 | Nahoru | #22
Zdravím rideři,
pořídil jsem Xko letos koncem sezóny. Těžko asi čekat, že budu pomlouvat moto, který mám, ale pár slov bych si k tématu dovolil. Doposud mám najeto pouze cca 3tkm a nebudu teda hodnotit spolehlivost. Na druhou stranu na motorkách jezdím už řádku let a to jak na cestovních, tak i ostrých endurech, teda lecos si už troufnu posoudit.
Xko mi rozhodně jako žádná kaše nepřipadá. Montováno to mělo opravdu být v Aprilii (IT). Když jsem hledal důstojnýho nástupce Yam-Tenere (1VJ), měl jsem hodně vysoký nároky a to bez pardonu. Do výběru padlo pouze pár moto, LC4, 690, XR650 a Xko...? Tou dobou bylo v nabídce velmi zachovalý Xko, šel jsem teda do něj.
Stihl jsem vzít Xko na delší čundr, potýrat ho na mx trati, v lese, na louce. Doposud nemám žádnou závažnější výtku. Podvozek je pevný, tuhý a dává zpětnou vazbu co se děje pod koly. Jednoduše bych řekl, že Xko funguje tak, jak jsem si vždy přál, aby fungovalo mé bývalé XT. Pouze je na mě snad až zbytečně vysoký v sedle, ale dá se na to zvyknout.
Xko je lehký (155kg), obratný (ergonomie soudobá, téměř jako ostrý enduro), slušně to jede (53 PS), motor se lehce vytáčí, pěkně to brzdí (velký kotouče+bremba).
Jezdím zákl. převod 15/47, cest rychl. 100-110km/h, ale krátkodobě lehce třeba i 140km/h. V terénu je tenhle převod trochu rychlý, musí se řadit i 1.kvalt, ale dá se na to zvyknout. Kdykoliv mám chuť, skočím na louku nebo polňačku a vyblbnu se. Xko to dává se ctí, je to zábava, né stres:)
Zadní vzduch. tlumič není žádný průšvih. Mě se to líbí jako zajímavá tech. vychytávka. Slyšel jsem výtky od některých "paliču", že jim nevyhovuje. Za mě, když shrnu +/-, tak ok. Má to 2 polohy útlumu soft/hard. Zdá se, že ideální není ani jedna poloha, ale na "pomalejší" enduro se mi víc osvědčuje soft. Na rychlejší akce (trať, silnice) hard. Předně je ale potřeba měch správně nahustit, podle hmotn. jezdce a nepřehušťovat. Na čundrování je to prima, můžu si přitvrdit zadek podle akt. zátěže. V terénu mě jednou zadek nepříjemně vykopnul na šutru (ale najížděl jsem na to trochu nepozorně). Na trati, rozbitý rolětě, mě ale mile překvapilo, jak krásně to měch pobíral.
Další zkušenosti teda přijdou časem, ale dohromady shrnuto, mi Xko rozhodně špatný nepřipadá. Až mi nejde do hlavy, proč to vlastně přestali dělat? Např. mladší Sertao si k Xku nemůže ani čuchnout (stavbou, komponenty, hmotností, ...).
PS. Mimoch., Xko má oddělený víko spojky (jako závoďáky). U stand. GS, se musí kvůli lamelám sundávat celé velké víko, vč. vodní pumpy. Hezký detail, já mám prostě tyhle věci rád:)

Naposledy editováno 25.11.2016 08:52:40

(reakce na) Lc4 adventure nebo bmw g 650 Xchallenge?

1.12.2016 v 17:58 | Nahoru | #23
FilipTenere> já četl u němců, že vyrobili celkově 3899ks Xch a 2692ks Xmoto a s tou cenovkou jim to zůstávalo na krámě, tak další roky už jen doprodávali skladovky (xcountry na tom bylo lépe a celkově vyjelo prý 6462ks)

Naposledy editováno 28.06.2017 18:58:55

Lc4 adventure nebo bmw g 650 Xchallenge?

22.9.2017 v 09:02 | Nahoru | #24
NEMATE NEKDO NEJAKOU TABULKU NA FOUKANI ZADNIHO TLUMICE -- HMOTNOST JEZDCE / TLAK V TLUMICI -- TO NEMUZU NAKO PORAD VYCHYTAT ..................
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
držák pružin stojanu KTM LC4 KTM LC4 620, KTM LC4 Adventure, KTM LC4 640, KTM LC4 600 kokoška. 3 20.3.2024 v 17:16 Jardáček
KTM LC4 640 Adventure [1 ... 295, 296] KTM LC4 Adventure smazany13800 8854 14.3.2024 v 14:28 VanHalen
Sháním někoho šikovného kdo by mi v... BMW G 650 Xchallenge, BMW G 650 Xcountry, BMW G 650 ... berry78 22 17.10.2022 v 10:42 V_i_c_i
BMW G650 Xmoto servisne intervaly BMW G 650 Xchallenge, BMW G 650 Xcountry, BMW G 650 ... Fopy 2 8.6.2022 v 22:08 Komorerth
BMW G650 Xmoto servisne intervaly BMW G 650 Xchallenge, BMW G 650 Xcountry, BMW G 650 ... Fopy 0 7.6.2022 v 22:49 Fopy


TOPlist