Téma: centrální tlumič SV 650
12.10.2016 v 18:19
Měkké odpružení u SV, o tom bylo napsáno už mnoho. Předek mám už tak nějak ucházející (krátký pružiny FG Gubellini + delší spacery, 6mm podložky, 20W olej), ale zadek je úplně stock. Pružinu mám v podstatě natvrdo, tlumič tlumí a chtěl bych ještě přitvrdit. Na suzukisv.cz jsem početl o výměnách centrálů z jiných motorek, ale doma se mi válí origo pružina z FZS1000 (mám tam tvrdší pružinu Ohlins). Ta origo pružina z FZS1000, pokud si pamatuju správně, má mít 75N/mm. Moje otázka zní - kolik má origo pružina z SV 650? Nemůžu to nikde najít. Rozměrově je totiž v podstatě stejná, čili teoreticky nahraditelná. A SV 650 je lehčí než fejzr tak by třeba šlo použít ...
Celej centrál (stejně jako celý přední vidle) se mi moc měnit nechce kvůli investici, SVčko mám jako béčkovou motorku, používám jí na gymkhanu.
Naposledy editováno 12.10.2016 18:23:31
Celej centrál (stejně jako celý přední vidle) se mi moc měnit nechce kvůli investici, SVčko mám jako béčkovou motorku, používám jí na gymkhanu.
Naposledy editováno 12.10.2016 18:23:31
1 reakcí na tento příspěvek centrální tlumič SV 650
Ahoj, já vybíral centrál podle tohohle https://docs.google...CZ6dYVad0/edit#gid=1 , z toho vychází, že babka má 91N/mm, takže si pohoršíš spíš
1 reakcí na tento příspěvek centrální tlumič SV 650
Já mám ten z kawi ZX6R 636, je delší o trošku, takže zadek se mírně zvedne, ale narovinu, je hrozný to tam všechno s baterkou poskládat, já neměl origo podběh, takže mi to bylo jedno, teď v zimě plánuju vylaminovat přesně padnoucí, ale je to taky obrovskej rozdíl
Rolda89> Hele, ještě znova civim na suzukisv.cz a pořádně to pročítám a našel jsem, cituji:
Centrál, co je na SV v základu je hrozné bláto a kloudně nefunguje.
Pokud chceš něco slušného, co funguje i dobře ve dvou, tak sáhni po centrálu z ZX-14. Ten přesně pasuje na místo a má daleko tužší pružinu. Doporučují ho i na race účely pro jezdce nad 90 kg s výstrojí. Já téhle hranice zatím nedosahuji, tak jsem sáhl jen po centrálu z ZX-10R 06–07, ale i ten je naprosté nebe a dudy, motorka je daleko jistější a zadní kolo krásně kopíruje povrch a motorka jede jistě.
Pro porovnání pružiny:
SV 650 0,43 kg/mm
ZX-10R 0,51 kg/mm
ZX-14 0,55 kg/mm
Čili mi nesedí hodnoty do tý tabulky. Resp. se zjevně dost liší hodnoty pružin a celejch centrálů. Takže babo raď ... centrál na ZX-14 by byl asi to co chci, ale nějak se nedá jetej sehnat.
Centrál, co je na SV v základu je hrozné bláto a kloudně nefunguje.
Pokud chceš něco slušného, co funguje i dobře ve dvou, tak sáhni po centrálu z ZX-14. Ten přesně pasuje na místo a má daleko tužší pružinu. Doporučují ho i na race účely pro jezdce nad 90 kg s výstrojí. Já téhle hranice zatím nedosahuji, tak jsem sáhl jen po centrálu z ZX-10R 06–07, ale i ten je naprosté nebe a dudy, motorka je daleko jistější a zadní kolo krásně kopíruje povrch a motorka jede jistě.
Pro porovnání pružiny:
SV 650 0,43 kg/mm
ZX-10R 0,51 kg/mm
ZX-14 0,55 kg/mm
Čili mi nesedí hodnoty do tý tabulky. Resp. se zjevně dost liší hodnoty pružin a celejch centrálů. Takže babo raď ... centrál na ZX-14 by byl asi to co chci, ale nějak se nedá jetej sehnat.
to jsou dost hodnoty mimo, to by jsi ho zmáčkl i bez přepákování ;) minimálně je špatně řád a pružina v centrálu a navolno je stejná, jen v centrálu je předpružená, ale tuhost se nemění.., z tý ZX-14 píšou, že je tvrdší, ale dle tabulky je zhruba stejně tuhá, těžko říct, ale na mých 74kilo je to akorát, ve dvou by se muselo přitáhnout trošku předepnutí.
Naposledy editováno 13.10.2016 18:38:24
Naposledy editováno 13.10.2016 18:38:24
Tak teď nevim - máš teda ze ZX-14 nebo ZX-6R 636?
Centrál jsem před chvílí vyndal a sundal z něj pružinu. Chod tlumiče samotnýho mi připadá jaksi podivnej. V pondělí jsem o tom centrálu začal vážně přemýšlet, ten origo je fakt bída s nouzí. Tak to vidim na nějakou náhradu. Ale jakou a kde jí vzít???
Centrál jsem před chvílí vyndal a sundal z něj pružinu. Chod tlumiče samotnýho mi připadá jaksi podivnej. V pondělí jsem o tom centrálu začal vážně přemýšlet, ten origo je fakt bída s nouzí. Tak to vidim na nějakou náhradu. Ale jakou a kde jí vzít???
já mám ZX-6R 636 ale podle tabulky je v podstatě stejnej jako ZX-14, ten je nesehnatelnej skoro, ale včera nebo předevčírem byly náhradní díly na ZX-14 tuším rok 09 tady v inzerci, já ho sehnal za 1500 v parádním stavu, jen sem si nechal opískovat a dát do komaxu pružinu :)
1 reakcí na tento příspěvek centrální tlumič SV 650
nevím co prachy,ale tadyk
emánek27 píše: nevím co prachy,ale tadyk
No to je právě to, co jsem psal v úvodu - vím jak se to dá řešit, ale nebudu do 16 let starý motorky, kterou mam navíc jako "do počtu", kupovat novej centrál za 500 nebo dokonce 700 Euro. To je skoro půlka ceny tý motorky.
Jinak jsem domluvenej s chlapíkem na centrálu z bouračky ZX-14 (ZZR 1400) za velmi rozumnou cenu. Někdy v půlce příštího týdne by měla dorazit ...
Takže centrál přišel minulý týden. Musel jsem přendat silentblok horního uložení (na tom centrálu ze ZZR 1400 byl v háji) z origo tlumiče. Problém byl, že tenhle silentblok (z SV) měl vnější průměr 23 mm a ten ze ZZR 22 mm. Takže jsem to vzal výstružníkem poněvadž je to z hliníku a kolem bylo dost materiálu. Musel jsem kvůli nádobce upravit podsedlovej plast v místě baterky, resp. ho kus odříznout, baterku podložit a o cca. 3 cm zvednout, místo na ní pod sedlem je. Kvůli nádobce tlumiče se musí sundat takovej ten malej plastovej kus blatníčku, co je přišroubovanej na kyvce. Ten jsem taky radši o chlup oříznul, aby nevrážel do nádobky při plným propružením. Vrátit se dá až po namontování tlumiče. Ještě jsem z vlastní iniciativy upravoval levej trojúhelníkovej plast pod sedlem řidiče. A to kvůli dobrýmu přístupu ke šroubku komprese tlumiče. Jinak tlumič ze ZZR 1400 tam padne dobře, jen výše zmíněný úpravy, ale s tim jsem počítal. Má nastavitelný předpětí pružiny (bezestupňový - plynulý), útlum i odskok. Ještě jsem to nezkusil, měl jsem kola na přezutí a přivezl jsem je až dneska. Pak dodám info z provozu, až se k tomu dostanu
Suma sumárum - nějaká práce s tim byla, 1000,- za tlumič ze ZZR 1400 a 159,- poště. Tak jsem vážně zvědavej na výsledek ...
Suma sumárum - nějaká práce s tim byla, 1000,- za tlumič ze ZZR 1400 a 159,- poště. Tak jsem vážně zvědavej na výsledek ...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Budiky Suzuki SV 650 | Treable | 4 | 29.2.2024 v 19:24 Mňojo |
Suzuki SV 1000 - 299km/h matice na... Suzuki SV 650, Suzuki SV 1000, Suzuki SV 1000S, Suzu... | čábe | 14 | 16.10.2023 v 20:06 čábe |
2 válec brždění motorem [1, 2] Suzuki SV 650 | simon123 | 45 | 17.9.2023 v 02:41 eMnatřetí |
Výměna pneu - Písek Suzuki SV 650 | piknikk | 4 | 29.6.2023 v 12:55 Rebel245 |
Teplotní čidlo Suzuki SV 650 | michalsynek61 | 2 | 1.6.2023 v 16:12 Julip2 |