globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Endurko na delší cestu.
Čus lidi,

koukám po motorce, kterou bych chtěl na další mou cestu - jednalo by se cca o 20 000km Afrikou.

Chci něco lehčího, něco co bych si opravil sám - takže starou školu, karbce, apod. Chtěl bych si to dát dokupy pomocí mých sil ( jsem celkem levý na tyhle věci, takže opravdu něco blbuvzdorného :) )

Dlouho jsem nevybíral motorku a jsem celkem překvapen, jak malá nabídka ted je..

Přemýšlel jsem nad DR 650 nebo XRkem... Ještě mě napadl Dominator, ale to si myslím, že v terénu s mými 100kg a všemi věcmi , co povezu, bude slabé.

Potřebuju vědět jaké neduhy má určitá motorka co se pravidelného servisu týče - chci držáka, olej aspon po 6000km.. Doncek mám myslím 3000km, je tak?

Napadá vás ještě něco?

Cenovka co nejníže by šlo - abych měl rezervu to dát celé před cestou do pořádku.

díky

Naposledy editováno 04.10.2016 20:53:27
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Endurko na delší cestu.

4.10.2016 v 20:06 | Nahoru | #1
Ty seš hroznej nezmar

Co Big? Jednoduché na opravu a pokud seženeš dobrý kousek, tak i držák. Můj měl najeto přes 100 tisíc a bez problémů fungoval(ano porovnání s GS tu není, ale je to jednoválec)

1 reakcí na tento příspěvek Endurko na delší cestu.

4.10.2016 v 20:07 | Nahoru | #2
stara honda XL

1 reakcí na tento příspěvek Endurko na delší cestu.

4.10.2016 v 20:14 | Nahoru | #3
xt nebo klr

(reakce na) Endurko na delší cestu.

4.10.2016 v 20:43 | Nahoru | #4
Rescoo> BIG bude težký Plánuju jet sám, proto chci něco lehčího

(reakce na) Endurko na delší cestu.

4.10.2016 v 20:44 | Nahoru | #5
KubaLC8> vím že na tom už kluci Afriku jeli, přemýšlel jsem o tom, moc jich ale není, uvidím .. ještě mám čas, tak spíš koukám co by bylo možné a co ne. Navíc XLko se tváří jako hodně malé ( naživo jsem neviděl )

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Endurko na delší cestu.

4.10.2016 v 20:46 | Nahoru | #6

chesterfield píše: xt nebo klr



jo, na KLR jsem se díval taky, rád bych USA verzi, těch tady ale moc není.

1 reakcí na tento příspěvek Endurko na delší cestu.

4.10.2016 v 20:53 | Nahoru | #7
No tak pak to je asi prast jak uhod, vzduchac, blbuvzdornej a co nejmin kurvitek
KLR
XT
DR
Dominator
Transalp?

Na DR (1997 SE) nemuzu rict krivyho slova, vydrzi neskutecny veci

1 reakcí na tento příspěvek Endurko na delší cestu.

4.10.2016 v 20:56 | Nahoru | #8
sorry,ale snad víš co si umíš opravit sám ne?
asi to bude motorka,kterou znáš,kterou jsi někdy měl ty sám,nebo někdo známý a dělal jsi na ní....

(reakce na) Endurko na delší cestu.

4.10.2016 v 21:06 | Nahoru | #9
KubaLC8> jou, nad SE uvažuju dost.. jen udělat masku, abych mohl i trochu po cestě a bylo by to supr.

(reakce na) Endurko na delší cestu.

4.10.2016 v 21:07 | Nahoru | #10
Dolph-cz> Zatím umím jen basic věci, nikdy jsem sám nedělal spojku, neseřizoval karbce a tyhle věci, ted se to chci naučit, abych byl po cestě soběstačný.
Takže se spíše ptám, která z těchto motorek by byla nejlehčí na údržbu a nejvíc blbuvzdorná. Nikdy jsem neměl tak starou motorku a nedělal si servis sám. Proto se ptám, vím, že každá motorka má svoje - tak jak jsem měl Dakara, jak mám ted 1150 adv , měl jsem Africu.. o každé ti dokážu říct co tam je dobře a co je špatně.

Naposledy editováno 04.10.2016 21:11:29

1 reakcí na tento příspěvek Endurko na delší cestu.

4.10.2016 v 21:16 | Nahoru | #11
Honda XL 500

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Endurko na delší cestu.

4.10.2016 v 21:25 | Nahoru | #12

naprcccs píše: jo, na KLR jsem se díval taky, rád bych USA verzi, těch tady ale moc není.



proč US verzi? Mě přijde KLR docela dobrý na tuhle cestu, jen je to vodník pro mě je to výhoda, ale ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Endurko na delší cestu.

4.10.2016 v 21:37 | Nahoru | #13
Firecracker> chtěl jsem něco s maskou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Endurko na delší cestu.

4.10.2016 v 21:38 | Nahoru | #14
seikos> to bych měl fakt strach že mě neuveze :))

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Endurko na delší cestu.

4.10.2016 v 22:27 | Nahoru | #15

naprcccs píše: seikos> to bych měl fakt strach že mě neuveze :))

bys koukal. Uveze vsechno, vyjede vsude. Jsem mel tuhle doma kamarad a a smal se jak je to vedle Stelvia malinke. A tak mu rikam, ty vole, vys jaky to byl v roce 1982 mastodont? Vsichni se toho bali a chodili kolem s respektem

Naposledy editováno 04.10.2016 22:28:48

(reakce na) Endurko na delší cestu.

4.10.2016 v 22:31 | Nahoru | #16
seikos> ok, mrknu na to! Jen ja chtěl něco na ježdění ve stupačkách.

1 reakcí na tento příspěvek Endurko na delší cestu.

4.10.2016 v 23:47 | Nahoru | #17
Zkus ještě přehodnotit toho BIGa...

BIG 750 je o pár fousů lehčí než plasťák osmistovka, má taky endurovější zdvihy a na podobný lumpárny jaké ty plánuješ je skvělou volbou...

Jedinou věc, kterou bych na něm vylepšil, je spojkový ložisko, dal bych tam to z plastový osmistovky, pak ta motorka v pohodě obkrouží svět...

1 reakcí na tento příspěvek Endurko na delší cestu.

5.10.2016 v 06:37 | Nahoru | #18
1150 GS nevěříš že to dá? Jestli ho máš trochu dýl tak víš v jakém je stavu a nic tě nepřekvapí, ne? Za mě jsou všechny staré motorky držáky když jsou v dobrém stavu. Teď jsem vybíral svoje první enduro a rozhodoval jsem se mezi Bigem, KLE a starším Transalpem. Vybral jsem KLE. Zatím jsem najel cca 60km tak nečekej žádné hodnocení Vybral jsem ho protože je dvouválec, má 6 st. převodovku, na fórech převážně chválí motor a je trochu exot. Co pamatuju tak jsem na silnici potkal jen jednu tuhle motorku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Endurko na delší cestu.

5.10.2016 v 06:40 | Nahoru | #19
naprcccs> Tengai je KLR s maskou.Případně KLR 650A(první model) mělo taky masku.Hodně často používaná jako expediční stroj,ale spíš u Amíků.Jinak si myslím že je to loterie a většinou se odvíjí od aktuálního stavu daného stroje.Všechny tyhle stroje disponují plusminus stejnou technikou,zbytek je o osobních preferencích nebo zkušenostech.Někteří chválí DR,já s nimi měl opačné zkušenosti...

Endurko na delší cestu.

5.10.2016 v 06:56 | Nahoru | #20
To chce poradny expedicni motocykl jako je Ural Ranger 2005+ A kdyby se ti to nahodou nekde podelalo tak, ze to ty nebo mistni kovar nedokaze opravit, tak to muzes zaprahnout za hrocha, slona apod. a pouzit jako povoz.

1 reakcí na tento příspěvek Endurko na delší cestu.

5.10.2016 v 07:37 | Nahoru | #21
Podívej co projede Jawa a ČZ.............opravíš to kleštěma a šroubovákem, olej smrndneš do benzinu.............kudy chceš tahat naloženou motorku?, že potřebuješ ENDURO? A hmotnost cca 130kg Jawa objela svět a měla jen dvě závady - prasklý hlavní stojánek a prasklou pojistku od klaksonu, který zkratoval zvednutý blatník - byl zvednutý na určitý úsek cesty, když se v origo poloze ucpával blátem. A motor se mazal vším, co připomínalo olej a nekousnul se.

(reakce na) Endurko na delší cestu.

5.10.2016 v 09:09 | Nahoru | #22
soccer> jo, 750 se jeví lépe, jen jich je taky jako šafránu! Ale s bigem by to šlo! Dávám na seznam.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Endurko na delší cestu.

5.10.2016 v 09:11 | Nahoru | #23

Simitom píše: 1150 GS nevěříš že to dá? Jestli ho máš trochu dýl tak víš v jakém je stavu a nic tě nepřekvapí, ne? Za mě jsou všechny staré motorky držáky když jsou v dobrém stavu. Teď jsem vybíral svoje první enduro a rozhodoval jsem se mezi Bigem, KLE a starším Transalpem. Vybral jsem KLE. Zatím jsem najel cca 60km tak nečekej žádné hodnocení Vybral jsem ho protože je dvouválec, má 6 st. převodovku, na fórech převážně chválí motor a je trochu exot. Co pamatuju tak jsem na silnici potkal jen jednu tuhle motorku.



Psal jsem že chci něco lehčího :) GS by to dalo, ale neužil bych si to a pojedu sám..takže proto něco lehčího , co budu moct tahat z písku atd. KLE moc expediční není :) Líbí se mi, ale tak na výlety kolem komína.

(reakce na) Endurko na delší cestu.

5.10.2016 v 09:11 | Nahoru | #24

Anti píše: naprcccs> Tengai je KLR s maskou.Případně KLR 650A(první model) mělo taky masku.Hodně často používaná jako expediční stroj,ale spíš u Amíků.Jinak si myslím že je to loterie a většinou se odvíjí od aktuálního stavu daného stroje.Všechny tyhle stroje disponují plusminus stejnou technikou,zbytek je o osobních preferencích nebo zkušenostech.Někteří chválí DR,já s nimi měl opačné zkušenosti...



jojo v ameru ji má kazdý, i v jižní americe jsem potkal spousty lidí s KLR - za mě super motorka, hned bych do ní šel kdyby se u nás prodávala. v USA nová stojí cca 6000 usd !

(reakce na) Endurko na delší cestu.

5.10.2016 v 09:12 | Nahoru | #25

Brůča. píše: Podívej co projede Jawa a ČZ.............opravíš to kleštěma a šroubovákem, olej smrndneš do benzinu.............kudy chceš tahat naloženou motorku?, že potřebuješ ENDURO? A hmotnost cca 130kg Jawa objela svět a měla jen dvě závady - prasklý hlavní stojánek a prasklou pojistku od klaksonu, který zkratoval zvednutý blatník - byl zvednutý na určitý úsek cesty, když se v origo poloze ucpával blátem. A motor se mazal vším, co připomínalo olej a nekousnul se.



svět objedeš i s traktorem :) to ale neznamená že to musím udělat taky, mě ta jízda i trošku baví, takže si to chci i užít

Endurko na delší cestu.

5.10.2016 v 10:05 | Nahoru | #26
Jestli chceš jet sám a co nejvíc nalehko bez zbytečné bagáže, tak se zkus podívat na civilní verzi DR-Z400E.
Výkon pro jednoho stačí, hmotnost je v blízko tvé představě, není to tak stará vrána jako šestikilo, ale stále to je jednoduchá a spolehlivá technika. Mínusy vidím v úzkém sedle a malé nádrži, oboje ale jde vyřešit.

U všech těch nostalgických "expedičních" endur, jako byly DR 600, XL 600LM nebo XT600Z Tenere z konce osmdesátých let, už je prostě velký problém - únava materiálu. Krásně to je vidět na Around Africa, kde tyhle velké staré jednobuchy umírají jeden po druhém. Dost podobně na tom už teď budou i mladší verze, tedy DR 650, XR 400 či 600 (XR 650 mi na cestování přijde moc ostrá) nebo XT660 Tenere (nemyslím tu současnou, ale jejího předchůdce).

Jinak pdobnou debatu jsem vedl s kamarádem, který chce do Afriky (tím nemyslím Maroko nebo Tunisko) také nějakou starou vránu za pár šupů. Nakonec koupil první model Dominátora (nejlehčí a bez eko fičurin) a teď tuní

Naposledy editováno 05.10.2016 10:16:03

Endurko na delší cestu.

5.10.2016 v 10:15 | Nahoru | #27
DRZ je blbost

(reakce na) Endurko na delší cestu.

5.10.2016 v 10:28 | Nahoru | #28
naprcccs> netvrdím že je KLE nejlepší expediční expediční motorka, ale je to jedna z možností. Viděl jsem pár pěkných kusů se kterými bych se nebál vyrazit dál než za humna. Už mám objednané lepší gumy a dělám zvýšení podvozku. Postupně si ji chci malinko přizpůsobit.
Jinak zajímavá motorka je CCM GP 450. Ta váha je dechberoucí stejně jako cena

Endurko na delší cestu.

5.10.2016 v 10:35 | Nahoru | #29
jedna z moznosti je I R1, viz Sjaak

Pokud na tom chce do Afriky, tak je potreba vzit to nejjednodussi co lze, tam I zdanlive banalni problem s vodnim chlazenim, muze znamenat konec cesty.

Endurko na delší cestu.

5.10.2016 v 10:39 | Nahoru | #30
nejjednodušší varianta je jízdní kolo ale to jsme na špatném fóru
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
wössner montáž pístních kroužků Suzuki DR 650 frool 16 29.12.2023 v 17:04 Kohlstein
Převodová kola DR650 Suzuki DR 650, Suzuki DR 650 SE Smrči-GSX-F 5 25.12.2023 v 23:51 2stroke
uzavŔENO - Lehké, ale funkční vybav... [1 ... 4, 5] Suzuki DR 650, Yamaha XT 660 R, KTM 690 Enduro, Husq... ZdendaZB 135 10.11.2022 v 08:49 Gahan37
Suzuki DR650 R Spojka Suzuki DR 650, Suzuki DR 650 SE FerryUltra 13 28.10.2022 v 16:12 Drakl
výfuk Leo Vince x3 na čtyřkolku Suzuki DR 650, KTM LC4 640, Kawasaki KLR 650, Suzuki... Perkz 2 24.10.2022 v 14:02 Eddie83


TOPlist