globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Přehřívá se, nejspíše chyba regulátoru
Ahoj všem, mám problém nejspíš s falešnou indikací přehřátí motoru, na elektřinu nejsem zrovna matador a proto by mě zajímal názor ostatních. Ukazatel teploty osciluje v horní části. Pokud jedu konstantní rychlostí je v červeném, po zastavení při běžícím motoru okamžitě klesne.
Na zahraničních fotech jsem nalezl že do čidla by měl vést regulátor který dělá z +-12V 7V když jsem ale připojil voltmetr tak v klidovém stavu ukazuje 7.5V a při vyšších otáčkách 8.5V. Motor se jinak chová zcela normálně. Jen bych chtěl potvrdit svoje domněnky zda nedělám někde chybu... tady je videjko z měření

Jinak ten origo regulátor je u nás k nesehnání a v zhraničí příjde cca na 3K myslíte že by místo něj šlo použít tohle? http://www.ebay.com...e=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Přehřívá se, nejspíše chyba regulátoru

25.9.2016 v 17:48 | Nahoru | #1
V tomto ti neporadím já znám čidla co mění odpor teplotou, tohle co tam máš je složitější jak raketoplán.

Přehřívá se, nejspíše chyba regulátoru

25.9.2016 v 17:57 | Nahoru | #2
ten 1V by neměl dělat tak velký rozdíl,12V čidlo má taky při vypnutém motoru cca12V a při nastartovaném 13,8V a teploměr ukazuje pořád stejně.

jako jistě to nevím,jen přemýšlím "nahlas"

Přehřívá se, nejspíše chyba regulátoru

Skvělá odpověď, děkuji! 25.9.2016 v 18:42 | Nahoru | #3
rozdil jsem skoro 2V to je cca 20% to uz tu raficku dokaze vyhnout celkem dost... Nez neco objednas projdi si vsechny kostry od toho regulatoru, pripadne zkus natahnout drat roznou na - pol baterie jestli se to nezlepsi. Ten StepDown co jsi na nej dal odkaz by mel jit pouzit bez problemu ale da se sehnat i vyrazne levneji a mensi.

edit: Tedy za predpokladu, ze ten multimetr meri alespon trochu obstojne. Z videa neni poznat co je to zac.

Naposledy editováno 25.09.2016 18:44:05

1 reakcí na tento příspěvek Přehřívá se, nejspíše chyba regulátoru

25.9.2016 v 18:54 | Nahoru | #4
ten multimetr neni žádná hitparáda ale myslím že bude ok. Jinak, samozřejmě jsem prošel zda je v chladiči a expance dost chladicí kapaliny, ještě je možné že je špatný termostat a nepouští vodu do chladiče. to si ale po měření moc nemyslím. Chápu to ale správně že do odporového čidla by mělo jít z regulátoru konstantní napětí? + Podezření je založené také na tom že ten regulátor co jem našel je na zcela jiném místě než má být a je to asi nějaký bastl který sice asi kdysi fungoval ale teď už ne :(

(reakce na) Přehřívá se, nejspíše chyba regulátoru

Skvělá odpověď, děkuji! 26.9.2016 v 14:09 | Nahoru | #5
petrprochazka> Nejdřív změř to čidlo samotné. V manuálu najdeš jaký má mít odpor pro různé teploty a změř teplotu vody. Tím se ujistíš o tom, jestli ti chodí systém chlazení jako takový nebo jestli je to problém zobrazování. 7V regulátor je tam proto, aby rafička, která ukazuje teplotu nelítala nahoru dolu podle toho jaký máš zrovna palubní napětí.

Přehřívá se, nejspíše chyba regulátoru

Skvělá odpověď, děkuji! 26.9.2016 v 14:22 | Nahoru | #6
Jo to vypadá na správnou diagnózu.

Náhradu jde udělat snadno. Buď z LM317 (+ dva odpory a kondenzátory) nebo 7805 (+ dva kondíky, odpor, zenerka a dioda), oboje vyjde asi tak na 20kč. Každopádně to chce malej chladič pro ten stabilizátor. On ten teploměr je tepelnej měřící přístroj a tak potřebuje trochu víc proudu aby fungoval.
Ten regler z ebaye je zbytečně výkonej, precizní a velkej.

Přehřívá se, nejspíše chyba regulátoru

27.9.2016 v 14:36 | Nahoru | #7
Špatně ukazující teploměr je bolest všech CX, vůbec to neřeš.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
cx 500 pumpa Honda CX 500 peracek1 5 20.4.2024 v 21:29 combust
CX 500 přední brzda Honda CX 500 V-tec4 4 7.4.2024 v 10:09 combust
Pískání brzd Honda CX 500 Toretak1050 7 2.4.2024 v 17:11 xbedla
Zkřípání Honda CX 500 Toretak1050 0 3.3.2024 v 16:43 Toretak1050
CX500 výměna budíků Honda CX 500 Toretak1050 2 7.11.2023 v 21:50 combust


TOPlist