bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kompresní tlak dvoutaktu
23.9.2016 v 16:58
Jaký má být kompresní tlak na dvoutaktu? Na studeném motoru jsem naměřil 8,5 atm. Nemám představu kolik by tam mělo být. Asi ten tlak hodně snižuje otevřený výfukový kanál - je vysoký 24 mm při zdvihu 50,6 mm, takže téměř půlka zdvihu je bez komprese.

Kompresní tlak dvoutaktu

23.9.2016 v 17:14 | Nahoru | #1
ten tlak stejně pramálo vypovídá o stavu motoru,navíc měření je u dvoutaktu hodně nepřesné......

pokud chceš vědět jak na tom motor je,musíš změřit průměr a ovalitu válce a stejně tak průměr pístu..........

Kompresní tlak dvoutaktu

23.9.2016 v 18:34 | Nahoru | #2
80 psi - motor po smrti
100 psi - před smrtí
120 psi Vetšinou pístní kroužky
150 - 180 psi OK motor v poho
co bude nad 120 bude ok

Kompresi měřit se zahřátým motorem a na plnej plyn
Psi = 0,07 atm přibližně

Naposledy editováno 23.09.2016 18:37:26

1 reakcí na tento příspěvek Kompresní tlak dvoutaktu

27.9.2016 v 17:39 | Nahoru | #3
Díky. Jedná se o hodnoty dvoutaktů? A ono je jedno jaký je to dvoutakt? Nízkootáčkový, který má krátce otevřený výfukový kanál dosáhne tlak vyšší, ne? A asi záleží i na konkrétním kompresním poměru?

(reakce na) Kompresní tlak dvoutaktu

30.9.2016 v 20:17 | Nahoru | #4
mito7> Zdar je to přímo pro mito

Kompresní tlak dvoutaktu

3.10.2016 v 11:25 | Nahoru | #5
Kde jsi to našel? Na Mitu se vyskytovalo mnoho druhů válců a hlav s různým časováním a kompresním poměrem, což bude mít vliv i na dosažený kompresní tlak. Tak by mě zajímalo pro který model a ročník jsou tyhle údaje.

Kompresní tlak dvoutaktu

14.10.2016 v 07:24 | Nahoru | #6
Vzhledem k tomu, že motory pro Mito měly kompresní poměry od 11,5:1 do 18,5:1, tak předpokládám, že nemohou mít stejné kompresní tlaky. Já mám provedení s kompresním poměrem 12,6:1, které je "díky" montáži (v odborném servisu) nesprávného těsnění pod válec (místo tl. 0,3mm namontovali tl. 0,5mm - bez měření squishe) sníženo na 12,1:1 tak je asi naměřený kompresní tlak v pořádku. Až vyměním těsnění pod válcem, tak znovu zkontroluji a ověřím si správnost mého úsudku.

Kompresní tlak dvoutaktu

27.3.2017 v 06:36 | Nahoru | #7
Po novém nikasilu a složení jsem naměřil (správné 0,3 mm těsnění pod válcem) na namazaném válci 8,9 atm. Po ujetí cca 100 km jsem naměřil 9,3 atm. Vše na studeném motoru. Teplý jsem neměřil.

Naposledy editováno 27.03.2017 06:39:01

Kompresní tlak dvoutaktu

5.4.2017 v 09:17 | Nahoru | #8
Po 200 km studený 9,4 atm. Teplý kupodivu jen 9,1 atm. Nevím proč a nevím jestli je to správné. Stále zajíždím ale tah na 6-tku dobrý. Dole moc bohatá směs, z púvodní trysky volnoběhu 65 se přes 63, 62 dostávám opět až k 61 a jehlu jsem posunul o jeden zářez dolu. Hlavní tryska ještě stále 135 - nemohu ji vyzkoušet - zajíždění. Ale asi též půjde zmenšit.

Kompresní tlak dvoutaktu

19.4.2017 v 17:07 | Nahoru | #9
K těm tryskám. Karbec mám phbh 28 hl. tryska 138 po zajetí tam dám 135, jinak svíčka má krásnou cihlovou barvu. Je divný že volnoběžnou trysku mám 65 a zdá se mě , že by to chtělo větší, protože šroubek pro nastavení směsi mám vyšroubovaný o 3 otáčky což je podle mě moc. jehlu mám na druhém zářezu od spodu. měl jsem ji úplně zvedlou a to už byl motor trochu línej. Ten tlak zkusím změřit a napíšu. Jen pro zajímavost jaký máte jazýčkový ventil? Já mám ten s třemi otvory. Hlavu máte 200h nebo 200c ? Jakou serii válce?

Kompresní tlak dvoutaktu

19.4.2017 v 19:40 | Nahoru | #10
Válec mám A0401, hlavu 200 C, Jazýčkový ventil se 4 jazýčky na konci spojené. Karburátor se liší ještě podle posledních písmen - já mám BD. Též se mi to chovalo jako chudé na volnoběh a mělo to špatné přechody, ale po zvýšení hladiny v karburátoru o 1 mm jsou super přechody a mohl jsem zmenšit volnoběžnou trysku na 61 a šroub volnoběhu zašroubovat asi na 1 ot.. Jehlu posunu ještě dolu (nyní na 2 od spodu), a hlavní trysku mám teď 135, ale po záběhu počítám se zmenšením. Ale karburátor jsem převrtal na průměr 29,4 mm a přizpůsobil vše ostatní, vyleštil kanálky, nastavil antidetonační štěrbinu na 1,6 mm a výfukový kanál jsem zvětšil na výstupu na 36 mm a slícoval s kanálkem ve válci včetně přívěry. Výfuk je komplet Giannelli, na vstupu vybroušený na rozměr z válce. Nikasil mám nový z Holandska, píst Wösner s 2 kroužky o tl. 1 mm. Pístní čep na stranách zevnitř odlehčený vybroušením do kuželu. Podívej se na moje příspěvky a profil.

Kompresní tlak dvoutaktu

20.4.2017 v 18:23 | Nahoru | #11
Zdravím, dneska sem se vrhl na měření komprese a výsledek mě mile překvapil. Studený motor s plynem na max se vyšplhal až k 11 atm. což je super. zahřátý měl 10,5 atm. takže taky ok. Jinak válec mám serii 73037 hlavu jak už jsem zmiňoval 200c, squish nastaven na 1,6 mm, tedy nejtlustší těsnění. kanálky jsem upravil tak, že jsem upiloval nerovnosti, krásně začistil. Na nějaké velké úpravy si netroufám. Jinak zkusím plovák přenastavit a uvidíme jestli se to zlepší. Podle toho co tady čtu jste si s tím mitem pěkně vyhrál

A ještě video s měřením. www.youtube.com/watch

Kompresní tlak dvoutaktu

20.4.2017 v 20:58 | Nahoru | #12
Tobě vyšel squish na 1,6 mm s nejtlustším těsněním? Mě to vychází s nejslabším. Taky mně vychází větší kompresní tlak při studeném motoru - nevím proč. Čím to měříš, jak to, že ti to po zastavení klesá?

Naposledy editováno 20.04.2017 21:11:21

Kompresní tlak dvoutaktu

20.4.2017 v 21:13 | Nahoru | #13
Jo s nejslabším sem měl squish asi 0,8mm což bylo málo.

Kompresní tlak dvoutaktu

20.4.2017 v 21:22 | Nahoru | #14
To je zvláštní, to znamená, že ten válec je nějaký nízký. Jestli jsi měl s nejslabším těsněním (to má 0,3 mm) squish 0,8mm a s nejtlustším (to má 0,8 mm) máš 1,6 mm tak to nějak nesedí. Rozdíl mezi těsněníma je 0,5 mm a squishe ti vycházejí s rozdílem 0,8 mm - kde se to změnilo?

Kompresní tlak dvoutaktu

21.4.2017 v 07:10 | Nahoru | #15
Rekl bych ze je rozdil ve valcich, asi jsou jinak vysoke.

Kompresní tlak dvoutaktu

21.4.2017 v 11:06 | Nahoru | #16
Počkej, ty jsi měl stále jeden válec, ne a ten výšku nezměnil?

Kompresní tlak dvoutaktu

21.4.2017 v 16:07 | Nahoru | #17
Valec je porad stejny, kdyz sem delal go tak bylo pod valcem take to nejtlustci tesneni. Je to divny ze jsou valce takhle rozdilne vysoke, protoze kdyz byste chtel valec osadit hlavou 200h a pistem s plochym dnem, tak tam je squish tusim 0.5mm, takze byste nebyl schopny toho dosahnout,kdyz uz ted tam mate nejtensi tesneni.

Kompresní tlak dvoutaktu

21.4.2017 v 16:23 | Nahoru | #18
Já reaguju na tvoje měření squishe, kde ti to neodpovídá vyměnil jsi těsnění o 0,5 mm a squish se ti změnil o 0,8 mm?

Kompresní tlak dvoutaktu

21.4.2017 v 19:28 | Nahoru | #19
S 0,3 mm těsněním byl squish cca 0,85 mm a s tím 0,8 mm těsněním je squish cca 1,35-1,40mm což je skoro 1,6mm trochu sem to zaokrouhlil . Desetinka sem desetinka tam....

Kompresní tlak dvoutaktu

22.4.2017 v 06:41 | Nahoru | #20
Koukám, že sis to zaokrouhlil na požadované hodnoty. Ten válec je nějakej nízkej - asi obroušenej. Nebo i ta hlava. Potřeboval bys 1 mm těsnění, ale to ti posouvá i kanálky ve válci a mění časování.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Typy retezu [1, 2] Cagiva Mito 125 EVO Davud 32 5.7.2022 v 12:03 Properitus
Světýlko v autě [1, 2, 3] Cagiva Mito 125 EVO mito7 61 21.6.2022 v 08:56 mito7
Neodemknutelné auto [1, 2] Cagiva Mito 125 EVO mito7 38 19.6.2022 v 13:04 Hitak128CZ
Kde kupujete brzdové hadice Cagiva Mito 125 EVO mito7 18 3.6.2022 v 16:05 mariano
Snížení spodního objemu u 2T. Cagiva Mito 125 EVO mito7 6 12.10.2021 v 00:42 zbynda125288


TOPlist