Téma: BMW F 650 CS vs. BMW F 650 GS
Nazdar chlapi. Nemáte někdo osobní zkušenost s těmi motorkami? Napadá mně pouze jeden zásadní rozdíl a to ten, že GS byl stvořen i do lehkého terénu. Ovšem zajímají mně i další specifikace a rozdíly, ovšem ani v katalogu nejsou uvedeny všechny parametry. Jde mi o ročníky do 2005. Jak je to například s odpružením u CS, zda je to mizerie oproti GS, kolik vydrží asi řemen, zda stejně jako řetěz, atd,. Počítám, že kvalita bude podobná, ale i tak, jestli někdo znáte další rozdíly těchto motorek, jestli je jízda hodně rozdílná, zda jde vůbec s CSem vjet na polní cestu, atd., atd., budu rád, když se podělíte. Někdy se totiž najde docela pěkný kousek za docela přijatelnou cenu a zrovna CS, tak proto se ptám..

BMW F 650 CS vs. BMW F 650 GS

Skvělá odpověď, děkuji! 29.8.2016 v 15:07 | Nahoru | #1
Ahoj, mám zkušenost pouze s CS, které jsme doma měli asi 2 roky, jezdila na něm manželka, já jen výjimečně. Motorka moc příjemná, vhodná pro lidi s krátkýma nohama (na rozdíl od GS), malá spotřeba (to bude stejné), s vyšším štítkem překvapivě dobrá ochrana proti větru.
Co se týče řemenu, tak vydrží rozhodně mnohem víc jak řetěz. Na tom "našem" byl řemen vyměněn asi v 50ti tkm, ale naprosto zbytečně, na pohled vypadal stále "neopotřebovaně". Na polní cestě je limitem(stejně jako na každé jiné motorce) obutá pneumatika. Pokud je sucho, polní cestu v klidu projedeš na čemkoli, ale na mokré trávě už je to nepřekonatelný problém. Pokud dáš na GS silniční hladké pneu, bude na tom naprosto stejně s tím, že pokud máš krátké nohy, budeš mnohem nejistější.

Naposledy editováno 29.08.2016 15:08:39

1 reakcí na tento příspěvek BMW F 650 CS vs. BMW F 650 GS

29.8.2016 v 15:22 | Nahoru | #2
Dave: Dík. Tak načemkoliv, to máš pravdu, vlastně i na babetě. Ale myslím i na pohdlí, jestli není příliš tvrdá, třeba jako bys jel na skútru, nebo na klasickém naháči. Máme tu v okolí totiž dost takových cestiček.. A pak to šíleně drncááááá....

Naposledy editováno 29.08.2016 15:23:27

(reakce na) BMW F 650 CS vs. BMW F 650 GS

29.8.2016 v 15:26 | Nahoru | #3
Bud> určitě bude záležet na stavu tlumičů, mě přišly celkem měkký, takže bych v tom problém neviděl. Pokud je teda řeč o nějaké "rozumné" polňačce - je to dost širokej pojem. Hledej kdyžtak strojovnu se štelovacím zadním tlumičem (některý to mají), tím by se tomu případně nechalo trochu pomoct....
ale pokud máš dostatečnou výšku, šel bych do GS, nestojí zas o tolik víc a máš tam širokej výběr pneumatik, padacích rámu a všech doplňků do terénu - a přece jen ty tlumiče určitě budou komfortnější. Další věc je jízda ve dvou - na CS nic pohodlnýho, GS bude určo lepší a v neposlední řadě - co zaplatíš teď navíc zas dostaneš zpět při případném prodeji...

Naposledy editováno 29.08.2016 15:28:26

BMW F 650 CS vs. BMW F 650 GS

29.8.2016 v 15:38 | Nahoru | #4
No to je pravda, ale zatím jen sbírám info. Navíc jsem našel článek, že na těch prvních GSech bylo sedlo taky 78 cm. jako u CS. až pak později měly 87 cm. Ovšem při prohlížení inzerátů se mi zdá, že ty starší kousky vypadají u CS líp..

Naposledy editováno 29.08.2016 15:39:38

BMW F 650 CS vs. BMW F 650 GS

Skvělá odpověď, děkuji! 29.8.2016 v 15:59 | Nahoru | #5
Jelikož mám přesně motorku od Dava81, můžu vlastně pokračovat CS má jeden hlavní konstrukční nedostatek - chybějící štelování odpružení zadní vidlice. Byl to v podstatě jediný velký zápor, který byl motorce vytýkán. Ve dvou už je to opravdu docela měkké, ale dá se. Podle mě CS neměly štelování sériově nikdy, možná si to nějaký "Scarverář" dodatečně nějak potunil.
Dost kolegů nedoporučuje výlety do terénu kvůli řemenu, pokud by se dostal mezi rozetu a řemen kamínek, nemuselo by to dopadnou dobře, tvrdí. Jinak proti řemenu nemůže mít opravdu snad nikdo nic - tedy kromě ceny nového a blbých vtipů čumilů. Ale nevím. Údajně je trochu lepší faceliftový model (tuším od 2004), má kvalitnější plasty a dvojsvíčkový motor.
Můj (a Daveův) Scarver předfaceliftový má v podstatě veškerou výbavu, hlavně ABS. Fakt je, že cena nového byla v době uvedení absurdní. Je to motorka pro lidi, kteří se rádi trochu odlišují a mají rádi zajímavá technická řešení. S GS budeš v mainstreamu
Jo, a jeden "dvojtest", sice v němčině, ale velmi pěkný. http://www.motorrad...mw-f-650-csgs/105580

Naposledy editováno 29.08.2016 16:08:41

BMW F 650 CS vs. BMW F 650 GS

29.8.2016 v 16:04 | Nahoru | #6
ijon: dík, řemen by mi vůbec nevadil, jsou motky které ho běžně používají. A kolik je cena toho řemenu? No to mně třeba taky zajímá, jak by to reagovalo na kamínky a další binec. Tys to nezkoušel?

BMW F 650 CS vs. BMW F 650 GS

Skvělá odpověď, děkuji! 29.8.2016 v 16:05 | Nahoru | #7
zivotnost remenu je podla BMW 40 000km. Zo skusenosti majitelov v pohode 60 000km (mame doma 2003 model s 42 000km, remen vyzera ako novy)/ Scarveru (CS) ta ochrana pred vetrom moc nie je (mam 177cm a Z technik plexi), ale je to v zasade celkom pohoda. Minimalne ten nas ma doooost vibracii na 1-2-3, u 4-5 od cca 3200 otacok je to uz fajn (stale sa neda porovnat s nejakym stvorvalcom). Scarveru vytykaju tazku znovupredajnost, mnoho ludi tvrdi ze je hnusny. Manzelke (jej patri) sa celkom paci a ocenuje skutocne nizku hmotnost a slusny ulozny priestor namiesto tradicnej nadrze (cca 3-4l uzamykatelny priestor)

BMW F 650 CS vs. BMW F 650 GS

Skvělá odpověď, děkuji! 29.8.2016 v 16:21 | Nahoru | #8
Aktuální cena řemenu je 7166 Kč, pokud ale reálně vydrží kolem 60.000, není to zas tak hrozné. Vibrace - no, je to holt jednoválec, trochu déle po dálnici bych s tím ale jel docela nerad. Mám zvýšené turistické plexi, dá se za něj trochu lépe schovat. Spotřeba je krásných 3,7 litru.
Co se týče vzhledu a konstrukce - je to opravdu vcelku unikát. Přitom je v podstatě všechno funkční a praktické. Už třeba jen speciální páteřový rám, který je zároveň nádrž oleje... V noci údajně dost blbě svítí, ale to jsem vlastně ještě pořádně nevyzkoušel.

BMW F 650 CS vs. BMW F 650 GS

29.8.2016 v 16:21 | Nahoru | #9
Komorerth: díky. Mně se líbí, nevím co je na něm škaredého. Ale asi to dělá ta velká rozeta s tím řemenem, že je to asi neobvyklé. To že je znovu těžce prodejný, to je opravdu hendikep. To není příznivá informace..

BMW F 650 CS vs. BMW F 650 GS

29.8.2016 v 16:32 | Nahoru | #10
Ijon: Na jednoválci jsem už jezdil necelé dvě sezóny a vůbec mi to nevadilo. Jen jsem nemohl při malé rychlosti spojkovat a to bylo špatně Protože to byl skútr X9 500. Řemen tam byl vlastně taky, ale schovaný pod plasty a žral taky necelé 4l. Takže dost podobných věcí!..

Naposledy editováno 29.08.2016 16:32:45

BMW F 650 CS vs. BMW F 650 GS

29.8.2016 v 16:35 | Nahoru | #11
uprimne, mne se libi CS vic a remen je rozhodne vyhoda proti retezu.

BMW F 650 CS vs. BMW F 650 GS

Skvělá odpověď, děkuji! 29.8.2016 v 16:41 | Nahoru | #12
BTW pohodlie - najviac som so zeninym Scarverom dal 240km po okreskach za den a v podstate som necitil ziadnu unavu (co ma prekvapilo, lebo sedlo nevyzera moc pohodlne). Ono ale pohodlne celkom dost je. Manzelka si nevedie spotrebu, ale tankuje po cca 300km, takze do 4 litrov to bude. On je Scarver taky zaujimavym pocinom a dost vela beznej udrzby je celkom peklo (vybrat baterku, vymenit olej, vymenit sviecku) ale na druhu stranu je to fakt bezproblemove moto a najma v meste a okoli to je fakt paradny stroj, ktory sa neboji ani cestovania. Za tie prachy co sa predava si myslim ze to je dost slusna kupa. Asi sa bude horsie predavat, ale eventuelne sa preda.

1 reakcí na tento příspěvek BMW F 650 CS vs. BMW F 650 GS

29.8.2016 v 18:31 | Nahoru | #13
kdo hledá najde GS jsem jezdil 3 sezony jediná pozitivní záležitost spotřeba 3 L všechno ostatní není to špatný ale jsou lepší
záleží na co to chceš město a kolem komína CS cestován GS na GS jsem dal 700km za den pro spotřebu si to člověk nekupuje ale je fajn nepotřebovat hledat pumpu natankuješ v Medzilaborcích přejedeš Slovensko a kontrolka se ti rozsvítí v Rožnově.
Daleko důležitější je sehnat dobře udržovanej kus, serviska je pokud se nepletu do 280000km jo a je to strašnej vibrátor a do 3000 ot. to je nepoužitelný.www.bmbikes.co.uk/specpages/F650GS.htm
www.bmbikes.co.uk/specpages/F650CS.htm
Baterka olej kdybys ses potřeboval dostat na relátka zážitek.
Hádej kde to je?






Naposledy editováno 29.08.2016 18:38:11

1 reakcí na tento příspěvek BMW F 650 CS vs. BMW F 650 GS

29.8.2016 v 19:22 | Nahoru | #14
Tak zrovna olej je u Scarvera naprosto bezproblémový, je tam jen jeden krok navíc - vylití oleje z rámu, což je jeden šroubek. Motorka je vysloveně konstruovaná na hbitost a ovladatelnost, což je někdy trochu až extrémní. Stačí, aby se "tandem" trochu zavrtěl. GS s 19" předním kolem je údajně mnohem stabilnější. Otáčky - je fakt, že se snažím jezdit nad 3.000, ale ani "dole" to tak hrozné to není. Od jednoválce ale člověk opravdu nemůže očekávat kultivovanost víceválce. Velká výhoda je lineární a klidný nárůst výkonu, je to výborná motorka pro začátečníka (nebo v mém případě začátečníka po letech...). Jak už jsem psal, když chceš ABS (což jsem chtěl), za ty peníze nic jiného nekoupíš.

BMW F 650 CS vs. BMW F 650 GS

Skvělá odpověď, děkuji! 29.8.2016 v 21:28 | Nahoru | #15
Ahoj, co jsem se bavil s pánem, který si CS pořizoval nové a najel na něm něco kolem 60tis. tak říkal že životnost řemene je tak dlouhá, dokud se Ti pod něj nedostane šutr. Jakmile se to stane tak je řemen v háji. Za těch 60tis. se mu to prý stalo 2x, potom to vyměnil za novou F 800 ST a tam už je údajně řemen lépe zakrytovaný, takže se tam šutr dostane daleko hůř. Jinak říkal že s tím žádný problém neměl, ale to se u nové moto asi dá čekat.

(reakce na) BMW F 650 CS vs. BMW F 650 GS

29.8.2016 v 21:43 | Nahoru | #16
Ijon> u vymeny oleja si zabudol na vymenu filtru - odsrobovanie 3 srobov na plastovom deklu a 3 srobov na krytu filtra.Olej casto stecie a treba cistit. A ano, z druhej strany druhy vypustak z ramu. Tiez pekne na hlavu. A koruna je originalny hlinikovy vypustak, ktory ma tendenciu zapiect sa a treba brusit (radsej som kupil na imbus)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F 650 CS vs. BMW F 650 GS

29.8.2016 v 22:41 | Nahoru | #17
kratkej01> nevim..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F 650 CS vs. BMW F 650 GS

29.8.2016 v 23:10 | Nahoru | #18
Bud> Sundáš " kapotáž " potom baterku potom další deklování a seš na relátkách

1 reakcí na tento příspěvek BMW F 650 CS vs. BMW F 650 GS

29.8.2016 v 23:19 | Nahoru | #19
Od r.v 2004 je jiný kryt řemenu. Já jsem teda s CS spokojen........jednoduchá máša, všechno si dělám sám a to mě baví.

(reakce na) BMW F 650 CS vs. BMW F 650 GS

30.8.2016 v 18:37 | Nahoru | #20
kratkej01>

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F 650 CS vs. BMW F 650 GS

30.8.2016 v 18:47 | Nahoru | #21
Astráček> Prosím tě, mohl bys napsat jaké to má zdvihy? Ve předu i v zadu? Dík

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F 650 CS vs. BMW F 650 GS

30.8.2016 v 19:04 | Nahoru | #22
Bud> nečteš odkazy 120mm a 125 mm zadek a předek

Naposledy editováno 30.08.2016 21:42:23

(reakce na) BMW F 650 CS vs. BMW F 650 GS

30.8.2016 v 21:29 | Nahoru | #23
kratkej01> Ty mně morduješ A co to je ty odkazy? Rád se podívám..

Naposledy editováno 30.08.2016 21:30:00

1 reakcí na tento příspěvek BMW F 650 CS vs. BMW F 650 GS

Skvělá odpověď, děkuji! 30.8.2016 v 21:41 | Nahoru | #24

(reakce na) BMW F 650 CS vs. BMW F 650 GS

30.8.2016 v 21:44 | Nahoru | #25
kratkej01> Dík , jdu se dívat.

BMW F 650 CS vs. BMW F 650 GS

30.8.2016 v 21:47 | Nahoru | #26
Aha, tak to už jsem měl někdy otevřené, ale bylo to v cizím jazyce, tak jsem to zavřel Teď jsem se už podíval pořádně a našel...

(reakce na) BMW F 650 CS vs. BMW F 650 GS

30.8.2016 v 21:52 | Nahoru | #27

Bud píše: Astráček> jaké to má zdvihy? Ve předu i v zadu? Dík



Předek 125mm, zadek 120mm.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Bmv f 650 BMW F 650 CS, BMW F 650 diegodelavega 6 13.11.2017 v 11:07 vikik
Cesťáček pro ženy? BMW F 650 GS Casie 11 26.10.2017 v 16:32 dafikk
Bombicka co2 do airbag vesty BMW F 650 CS affa 20 13.9.2017 v 16:02 misoXP
Použítí TL pneu s duší BMW F 650 GS Mogul88 18 25.8.2017 v 15:34 Slávek-TDM
Bmw f 650 gs/cs ventily jednosvicka BMW F 650 CS affa 1 17.8.2017 v 20:20 seikos

TOPlist