Téma: Rozkmitani riditek
25.8.2016 v 14:00
Ahoj lidi,
mam problem z rozkmitavanim riditek . prvne se mi to stavalo s kufrem kdyz jsem je pustil cca 60km/hod. Typoval jsem na kufr.
Pokracovalo to ze bez kufru nad 180km/hod coz bylo neprijemne a ted uz mi zacinaji kmitat nad 160km/hod. Ale stylem ze to je skoro nebezpecny.
Vule v hlave neni jde krasne hladce volne zadne zadrhavani.
Jediny co je na Motorce totalne KO je retez. ¨
Muze to byt retezem?

Diky za rady Dins.
Předchozí
1 2
Následující

Rozkmitani riditek

25.8.2016 v 14:02 | Nahoru | #1
Mě to dělá špatně sjeta přední guma.. Cestou z dovolené 1000 km po dálnici a začala kmitat

Rozkmitani riditek

25.8.2016 v 14:03 | Nahoru | #2
jestli ti kmitaji riditka a neplave ti cela motorka, tak bude problem v prednim kole, tlaku, ose, vyvazeni, kotoucich, tlumicich, loziskach

Rozkmitani riditek

25.8.2016 v 14:06 | Nahoru | #3
Tak asi ta přední guma.
No, nebo ten vytahaný řetěz, ten by to taky mohl dělat

Rozkmitani riditek

25.8.2016 v 14:21 | Nahoru | #4
Přední guma.

1 reakcí na tento příspěvek Rozkmitani riditek

25.8.2016 v 14:53 | Nahoru | #5
Gumy na tom jsou celkem zanovni cca 3tis km cestovni.

Rozkmitani riditek

25.8.2016 v 15:53 | Nahoru | #6
Jo dělala mi to Metzelerka a Conti Attak a byly úplně nové

(reakce na) Rozkmitani riditek

25.8.2016 v 15:59 | Nahoru | #7

Dins píše: Gumy na tom jsou celkem zanovni cca 3tis km cestovni.



To vubec nevadi, prevazit, zkontrolovat

Rozkmitani riditek

25.8.2016 v 16:23 | Nahoru | #8
Nudě to dělat pneumatika na vyvážení bych to neviděl

Rozkmitani riditek

25.8.2016 v 17:00 | Nahoru | #9
nakoplý ráfek?

Rozkmitani riditek

25.8.2016 v 19:57 | Nahoru | #10
Na XJ600 jsem řešil stejný problém, vyměnil jsem ložiska v krku, zároveň i v kole a zrepasoval přední vidle - byl klid a pohoda. Třeba ty vidle?

Rozkmitani riditek

25.8.2016 v 19:59 | Nahoru | #11
Jak mi řekli nedávno v jednou nejmenovaným bazaru. Guma ikdyž je oskákaná, ale má vzorek je v pohodě a když ti kmitaj řídítka, tak se jich musíš kurva držet.

Rozkmitani riditek

26.8.2016 v 06:18 | Nahoru | #12
Takze jak vidim vsichni se shodujete na tom ze to retez spis nebude.
Zacalo to kdyz jsem pritvrdil zadek a i predek. Kouknu dneska na to kolo jestli nehazi. A loziska jestli jsou ok.

Rozkmitani riditek

26.8.2016 v 09:49 | Nahoru | #13
Dělá to i klikatý vzor - klikatá středová drážka na gumě...

Rozkmitani riditek

26.8.2016 v 11:00 | Nahoru | #14
Jestliže jsi přitáhl pružiny, což je nejpravděpodobnější význam tvého sdělení, že jsi přitvrdil předek i zadek, rozhodil sis rozložení váhy. Předek ji má teď málo a nerovnosti silnice, gumy, atd. ti to rozkmitávají. Povol pružiny na předku, dostaneš tak více váhy na přední kolo a mělo by to tak zmizet.
Za předpokladu, že jsi to vše nedotáhl na krev. Pokud ano, pružiny kladou takový odpor, že motorku dostatečně nezatížíš a bude to celý uskákaný.
Nastav si static sag na hodnotu 25-33% výšky zdvihu a pak už s tím nic nedělej

Rozkmitani riditek

26.8.2016 v 12:54 | Nahoru | #15
Tak krk rozebrany.
Nejvic casu mi zabrala vyroba klice na sundani tech drazkovych yamaha matic.
loziska uz jsem vyklepnul ted jen jaky a kde objednat.

Spatny je spodni lozisko tak doufam ze to delalo ono. Ta narezlina ci co to je,
byla na 3hodine z pohledu jezdce.







Mam tam dat zase kulickovy nebo kuzeliky. kuzelik vydrzi vic ale je pracnejsi na dotahovani a pak tim zpusobene pripadne opotrebeni.

co je divne tak spodni lozisko ma stejne oznaceni na misce i stredu a horni ma jine viz foto





KOYO SAC3055-1 spodni

KOYO SAC2647-1 miska horni
KOYO SAC2547-2 stred horni

Naposledy editováno 26.08.2016 13:04:40

Rozkmitani riditek

2.9.2016 v 19:34 | Nahoru | #16
Tak vymena za kuzeliky probehla.
jak jsemto daval dohromady upnul jsem predni kolo a dotahnul to na pozadovanych 150Nm bez brzd , ale po roztoceni se kolo otocilo max 4x.
(dodano pozdeji) nove rocniky maji predni kolo dotahovat na cca75Nm
Kdyz jsem to povolil a utahnul na 120Nm tak se otocilo cca 8x. mimo jine tak se toci i zadni s brzdou a destickama bez rezezu ten taky menim.
Loziska ale vypadani OK zadne krundani nic. Jdou hezky.... mastne ..... plynule.

Diky za rady

Naposledy editováno 09.09.2016 08:07:18

1 reakcí na tento příspěvek Rozkmitani riditek

9.9.2016 v 08:18 | Nahoru | #17
Tak po projizdce mi moto stale kmita neda se s ni jet nad 180 a to ani pri predjizdeni .

(reakce na) Rozkmitani riditek

9.9.2016 v 08:40 | Nahoru | #18

Dins píše: Tak po projizdce mi moto stale kmita neda se s ni jet nad 180 a to ani pri predjizdeni .



Vrať pružiny do původního nastavení

Rozkmitani riditek

7.2.2017 v 00:23 | Nahoru | #19
Tohle dělá bohužel špatně sjetá pneumatika, hlavně přední. Většinou ve chvíli, kdy se člověk projede nějakou část cesty na podhuštěné pneumatice. Byť jinak vypadá na první pohled dobře, poškodí se boční výstavba pneumatiky a guma pak velmi nepříjemně rozkmitává řídítka - udělá z motorky doslova "vibrátor". Pokud se pneumatika dofouká nebo i mírně přefoukne, situace se trochu zlepší. Zpravidla se nedá jet klidně s motorkou už od 120 km/h, čím vyšší rychlost, tím je chování horší. Dofouknutí pneumatiky nebo její mírné přehuštění stav trochu zlepší, ale je to tak na dojetí třeba z dovolené do servisu. Výměna za novou gumu to spolehlivě vyřeší. Bohužel, také se mi to stalo a tak vím, jak nepříjemné to je. Hlavně člověku dost dlouho trvá, než si přizná, kde vlastně byla prvotně chyba a jaký měla důsledek. Viditelné to sice není, citelné to ale je. Když začne takhle kmitat, je to opravdu nebezpečné, hlavně v zatáčkách.

Rozkmitani riditek

12.2.2017 v 08:13 | Nahoru | #20
Vlneni pokracovalo a tak jsem patral dal.
Na XJR foru nekdo zminil loziska kyvky . Po rozebrani jsem zjistil, ze jednomam opravdu vyrezle a i vyrezůou rozpernou trubku ni jak dramaticky ale jako rotacni lozisko by by to uz nefungovalo.
Co me zarazilo tak radi tam dat lozisko TA 2530Z
http://www.dimensor....30-z-000-000945.html
pry je to jako original, ale ja tam mam TA 2525Z rozdil v nich je pouze v delceloziska. Z meho hlediska a mista pro zastavbu je mozno to delsi pouzit bez potizi pri cemz TA2530 bude mit vetsi unosnost a vyrobce asi jen setri na materialu a vaze
rozperna trubka ma to ulozeni taky vyrezle nova udajne stoji v yamaze cca 2000,-
na foru radi viz.
pouzit ložiskovou tyc INA-25H6, provrtanou prumerem 20.
jezene se v SKF Vilím. Byla na objednávku, cca týden. Délka je neco kolem 25 cm a vyšla na 230 Kc s DPH.
Je kalená na povrchu, cementovaná a tvrdochrom.
.










Naposledy editováno 12.02.2017 08:37:48

1 reakcí na tento příspěvek Rozkmitani riditek

12.2.2017 v 08:26 | Nahoru | #21
Uděláš sice generálku celé motorky,ale nakonec stejně tu přední gumu vyměníš.

Rozkmitani riditek

12.2.2017 v 08:48 | Nahoru | #22
No po pravde by me pak asi trefilo .
Todle beru jako maitenance moto, kdyby to bylo ok nevyrezle vymeju namazu nasadim. Prace to neni zas tak strasna rozebrani na poprve cca4 hodky. Navic venku mraz takze se jezdit neda a nebude vadit ze zustane 2 tydny rozebrana nez prijdou dily a necham je vyrobit.
je to ovsem z pohledu cloveka co si to dela sam a v podstate ma u toho aktivni odpocinek.
Davat to do servisu tak mazec jen za material by v tom byl cca 3tis. + cca 2 tis prace.

Naposledy editováno 12.02.2017 08:49:11

(reakce na) Rozkmitani riditek

14.2.2017 v 22:08 | Nahoru | #23
GSpetr> souhlasím, přesné, ale komu není rady, tomu není pomoci.

Rozkmitani riditek

14.2.2017 v 22:53 | Nahoru | #24
Typuju gumu a na nahaci mi to dělal sem tam i stitek, když byl špatný vítr a stitek je pridelan na vidlicich... Vitr se opiral a ve vyšších rychlostech to uz byla celkem síla...A tlak v gumch taky zkontroluj. Jedna desetinka udělá dost.

Rozkmitani riditek

26.2.2017 v 21:24 | Nahoru | #25
Tak nic se nezlepsilo vytvareni osmicek stale trva.
provedl jsem vymenenu lozisek kyvky Vymenenu rozperny trubky.
Vymenenu lozisek zadniho kola.
Jen loziska na zadek jsou v yamaze cca za 4tis.
tak prikladam soupis materialu co jsem nakoupil vyslo to podstatne levneji.
Rozpernou trubku mi provrtali za 400,- nova v Yamaze stoji kolem 1800,-
.




Rozkmitani riditek

26.2.2017 v 21:34 | Nahoru | #26
Jeste dam nahled na pneu.









Rozkmitani riditek

26.2.2017 v 21:47 | Nahoru | #27
A co jsem s tim provadel... (ano asi to bude pneu)
1) povoleni predpeti prednich pruzin -- zadna zmena dela osmicky nad cca160
2) dofouknuti prdni pro test 2,8 lepsi zataceni ale osmicky tvori od 140
3) povoleni zadku na co nejmnekci zadna zmena
4) dofouknuti zadku na 2,9 zadna zmena
5) ufouknuti predku na 1,8 blbe zataceni chtelo by to posilovac ,ale zklidnila se a nad 160 pomale osmicky
6) sundani plexi osmicky to krouzi pomaleji
7) dofoknuti gum na predepsany osmicky klasika
8) nasponovani zadku na co nejtvrdsi .... citelne zlepseni ale nad 170 je to krouzi stejne.
Pak byla uz tma a ja vzteklej jak amina.

Mam na to pro zkouzku koupit nejaky ojety gumy?
A jeste to nevzdavam.

Naposledy editováno 26.02.2017 21:50:04

1 reakcí na tento příspěvek Rozkmitani riditek

26.2.2017 v 22:11 | Nahoru | #28
Kup tam novou gumu a nevymejšlej další závady

Rozkmitani riditek

27.2.2017 v 11:58 | Nahoru | #29
Predni nebo zadni?

Rozkmitani riditek

27.2.2017 v 12:45 | Nahoru | #30
přední
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
vyfuk originalny 2004-2006 Yamaha XJR 1300 palo733 0 Dnes v 18:04 palo733
Provozní náklady XJR 1200/1300? Yamaha XJR 1200, Yamaha XJR 1300 BikeZ 21 13.11.2017 v 13:16 Johnnyxjr
oil filtr Yamaha XJR 1300 eda 25 3.11.2017 v 21:35 jirka-xjr
Yamaha xjr 1300 problém s karburatorom Yamaha XJR 1300 AlexSk 19 26.10.2017 v 05:42 AlexSk
Ktoré plexi použiť? Yamaha XJR 1300 Lacika 15 8.10.2017 v 20:26 Darek

TOPlist