globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Vyjmuté škrtící klapky v sacím potrubí? Suzuki GSX-R 600 k6
Zdravím, nedávno jsem teprve motku pořídil a po návštěvě servisu mi bylo zděleno, že jsou z motorky vyjmuty škrtící klapky, které regulují průtok vzduchu sacím potrubím. Zjišťoval a četl jsem o tom docela hodně a nedočetl jsem se nikde z jakého důvodu to tak je, proč by je vůbec někdo přede mnou vytahoval, jestli pokud tam klapky vůbec nejsou, tím pádem maximální množství nasávaného vzduchu zvedne výkon nebo jak to vůbec je. Někdo radí nechat je tam dát a někdo zase říká, že u některých modelů vůbec nebyly dodávány. Jede motka bez klapek líp? Nežere třeba víc? Mají tam vůbec být? Nebo proč by je někdo vyndával? Protože jestli to chápu dobře tak klapka reaguje na plyn a tím pádem to je tak jakoby bylo otočeno plynem pořád na plno a klapka byla vlastně úplně otevřená což je. Původní majitel mi akorát řekl, že s klapkami vůbec nic nedělal, že jediné co dělal tak nechal naladit palivovou mapu kvůli laďáku aby bylo ideální dávkování paliva. Díky za rady/zkušenosti.. Dodávám foto moje a jedno z GSX-R 750 jak by to mělo cca vypadat











1 reakcí na tento příspěvek Vyjmuté škrtící klapky v sacím potrubí? Suzuki GSX-R 600 k6...

Skvělá odpověď, děkuji! 19.8.2016 v 22:08 | Nahoru | #1
musíš tu lištu otočit pač máš fotky z obou stran. pak to porovnat nemůžem.. a ano škrtící klapky jsou na obou fotkách -jedny zevnitř a na druhé fotce zvenku jesli ty nezkoušíš postřeh jediný rozdíl vidím v ovládání klapek

Naposledy editováno 19.08.2016 22:13:19

1 reakcí na tento příspěvek Vyjmuté škrtící klapky v sacím potrubí? Suzuki GSX-R 600 k6...

Skvělá odpověď, děkuji! 19.8.2016 v 22:10 | Nahoru | #2
Vždyť tam jsou ne? jinak gsxr a ne jen to má dvoje klapky, jedny sekundární ty výš a jedny primární.. Ty jsou níž a ovládas je plynem. Ty horní ovládá servo.

(reakce na) Vyjmuté škrtící klapky v sacím potrubí? Suzuki GSX-R 600 k6...

19.8.2016 v 22:19 | Nahoru | #3
redy19> Na to jsem se přesně ptal dle mého názoru tam jsou taky, což jsou .. Ale v servisu si stáli za tím, že tam nejsou, tak asi mysleli ty vrchní sekundární? V tom případě by mě zajímalo, jestli tam vůbec ty sekundární ze základu byly, jestli tam třeba nebyly jen ty primární a pokud jo, proč je tedy někdo vyndal, případně jaký je rozdíl když tam nejsou a jestli to něčemu "nevadí"? Díky!

(reakce na) Vyjmuté škrtící klapky v sacím potrubí? Suzuki GSX-R 600 k6...

19.8.2016 v 22:22 | Nahoru | #4
ja1> Určitě nezkouším takové odpovědi jsem se právě bál, abych tu nebyl za vola.. Ale tohle jsou zrovna věci v kterých se moc neorientuju, tak si radší nechám poradit od někoho kdo o tom něco ví V tom případě když tam jsou ty "vnitřtní" tak to je dostačující? Díky

1 reakcí na tento příspěvek Vyjmuté škrtící klapky v sacím potrubí? Suzuki GSX-R 600 k6...

19.8.2016 v 22:31 | Nahoru | #5
Možná by to chtelo lepší fotku, ta horní je tvoje? Já si nemůžu pomoct, ale vidím je tam. Monza jen blbe vidím .
Každopádně já je tam měl. Jejich funkci přesně neznám, jen vím že při studeným startu se skoro zavřou a pak se postupně otevírají. (nebo obráceně, teď si nejsem jistě je to uz dlouho co jsem to viděl)
To ti poradí někdo fumdovanejsi.

(reakce na) Vyjmuté škrtící klapky v sacím potrubí? Suzuki GSX-R 600 k6...

19.8.2016 v 22:38 | Nahoru | #6
redy19> Jasný ta vrchní je moje, jak jsem měnil posledně vzduchovej filtr, tak mi to nedalo, shodil jsem airbox a musel to omrknout, jestli to je tak jak říkali v servisu. Škoda že jsem fotek neudělal víc.. Jinak ty spodní primární tam jsou, ale ty vrchní, tedy asi sekundární ne a je tam jen ten plíšek, který je vidět a pod ním pár cm mezery a pak terpve ty spodní klapky.. Možná se mýlím, proto sem to právě založil.

1 reakcí na tento příspěvek Vyjmuté škrtící klapky v sacím potrubí? Suzuki GSX-R 600 k6...

Skvělá odpověď, děkuji! 19.8.2016 v 22:43 | Nahoru | #7
U novějších typů karburátorů byly také klapky dvě.První se otvírala pedálem plynu a bránila otevření druhé klapky.Teprve až po jejím otevření se otvírala klapka druhá automatickyBylo to proto,aby kolem trysek proudila směs v dostatečné rychlosti.

1 reakcí na tento příspěvek Vyjmuté škrtící klapky v sacím potrubí? Suzuki GSX-R 600 k6...

19.8.2016 v 22:45 | Nahoru | #8
Už to vidím, díval jsem se na telefonu a tam to vidět nešlo. Každopadně jaký kdo měl duvod je vydělat netuším. Jak se chova motorka bez nich ?

(reakce na) Vyjmuté škrtící klapky v sacím potrubí? Suzuki GSX-R 600 k6...

19.8.2016 v 22:47 | Nahoru | #9
Edrig> mění se něco na tom, že to je stříkačka a ne karbec? Jinak díky.

(reakce na) Vyjmuté škrtící klapky v sacím potrubí? Suzuki GSX-R 600 k6...

19.8.2016 v 22:50 | Nahoru | #10
redy19> Je to střela, když si ji měl určitě víš o čem mluvím Jede bezproblému a žádnej problém spojovanej s tímto sem nepocítil, proto jsem se právě ptal jestli to není třeba znát na spotřebě nebo na něčem co jen tak pocitem nezjistím a i když to problémy zřejmě nevyvolává, tak mě to zajímá, protože mi to fakt nejde do hlavy, z nějakého důvodu tam být musely a z nějakého důvodu je taky někdo musel vyndat.

Naposledy editováno 19.08.2016 22:51:56

1 reakcí na tento příspěvek Vyjmuté škrtící klapky v sacím potrubí? Suzuki GSX-R 600 k6...

19.8.2016 v 23:02 | Nahoru | #11
Napadá mě jen že to přestalo fungovat a nechtělo se nikomu kupovat nové servo nebo třeba čidlo, tak to prostě oddělal.

Ještě jsem si vzpoměl žě jsem na těhle klapkách ladí jejich pozice. Diagnosticky konektor přivedeš do zkratu a tam kde máš teplotu uvidiš -C00 pomlčka musí být uprostřed a ladí se to na zahřátem motoru.
Každopadně ty je tam nemáš, tak nemaš co ladit , ale asi to bude mít nějaký vliv na chod motoru, pruběh výkonu nebo třeba spalovaní. Jen tak pro nic za nic tam nejsou :)

Naposledy editováno 19.08.2016 23:13:16

(reakce na) Vyjmuté škrtící klapky v sacím potrubí? Suzuki GSX-R 600 k6...

19.8.2016 v 23:39 | Nahoru | #12
redy19> no právě, jak říkáš, pro nic za nic tam nejsou.. ještě jsem se teď dočetl že na některých okruhovkách klapky dávají úplně pryč.. ale zase nevím z jakého důvodu, jestli to něčemu napomáhá nebo tak no uvidíme třeba někoho ještě něco napadne, díky kámo !

1 reakcí na tento příspěvek Vyjmuté škrtící klapky v sacím potrubí? Suzuki GSX-R 600 k6...

20.8.2016 v 03:04 | Nahoru | #13
ty klapky tam jsou proto aby
tok směsi byl plynulejší,to znamena když ty vezmeš krutě za plyn a daš plnej tak teoreticky by ti motka měla vystřelit kupředu,ale prakticky se děje pravý opak,protože sací podtlak v karburatoru se na okamžik sníží,ale zvětší se obem nasavaného vzduchu a než se do této směsi dostane patřičné množství benzínu tak to chvilinku trva a maš chudou směs a na tu to moc nejede,u velkoobjemových motoru s karbcema to mělo akcelerační pumpičku aby vykompenzovaly tohle ochuzení směsi,a tyhle přídavný klapky tomu vlastně taky zabranujou tím že se otevírají pomaleji aby benzín stačil obohatit směs.
skus za to schvalně někdy prudce vzít,třeba na pětku v 80,motka se ti nejspíš ˇˇzakuckᡡ

1 reakcí na tento příspěvek Vyjmuté škrtící klapky v sacím potrubí? Suzuki GSX-R 600 k6...

Skvělá odpověď, děkuji! 20.8.2016 v 06:44 | Nahoru | #14
Sekundární klapky se sundávaly kvůli rychlejší reakci plynové rukojeti. Obdoba přímých karbců. Jediná nevýhoda je v tom, že se může ukuckávat při razantním přidání plynu... Prostě co na ruce, to na kole, žádné zpoždění co způsobí sekundární klapky. Jo a může mít horší starty, jinak v pohodě, každá restrikce v sání nebo ve výfuku co je pryč je lepší na výkon, ale pouze ve vysokých otáčkách...

e: Sekundární klapky tam jsou proto, aby reakce na otočení plynem byla plynulejší, jinej význam nemají. Gumovat a lítat po zadním lze i se sekundárními klapkami...

Naposledy editováno 20.08.2016 11:56:35

1 reakcí na tento příspěvek Vyjmuté škrtící klapky v sacím potrubí? Suzuki GSX-R 600 k6...

Skvělá odpověď, děkuji! 20.8.2016 v 09:48 | Nahoru | #15
první klapky jsou elektronické omezovače výkonu /tuším pro rozjezd - aby se ti to netavělo na zadní nebo aby si nemohl gumovat/ takže i blb by se měl na takové motorce celkem normálně rozjet... Měl jsem je na triumphu,dal jsem je pryč,ale hřídel musela zůstat,aby elektronika nic nepoznala. koukám,že hřídel tam máš,tak si nedělej hlavu a s klidem gumuj...j.

(reakce na) Vyjmuté škrtící klapky v sacím potrubí? Suzuki GSX-R 600 k6...

20.8.2016 v 12:19 | Nahoru | #16
zdenysrx6> určitě vyzkouším a dám vědět, díky

(reakce na) Vyjmuté škrtící klapky v sacím potrubí? Suzuki GSX-R 600 k6...

20.8.2016 v 12:40 | Nahoru | #17
dewwil> parádně napsaný, při tom razantním přidání plynu jsem doteď nic nějak nepocítil, ale možná taky proto, že jsem to nějak nevnímal a nevěděl o tom. Jinak starty.. moto se při startu za studena první minutku trošku zakuckává, jestli chápeš - nejede ten volnoběh úplně plynule.. Než se zahřeje na takových 40C, pak už na volnoběh přede krásně plynule.. Ale prý je to za studena normální, tak sem to nějak nezkoumal, takže je možný, že to je způsobeno právě těma sekundárníma klapkama? Jestli tam jsou fakt teda jen kvůli zpoždění, tak je tam cpát zbytečně nebudu, protože i kdyby opravdu kuckala při tom razantním přidání plynu tak by mi to ani nevadilo, protože úplně plnej dávám párkrát do roka Díky!

(reakce na) Vyjmuté škrtící klapky v sacím potrubí? Suzuki GSX-R 600 k6...

20.8.2016 v 12:48 | Nahoru | #18
Benda1> Přesně jak říkáš, takhle elektronika zatím nic nepozná. Hlavu sem si z toho nedělal, protože motorka jede fakt krásně, spíš jsem byl zvědavej z jakého důvodu jsou pryč, teď už to vím.. takže se o to už nemusím dál nějak zajímat, díky za radu

Vyjmuté škrtící klapky v sacím potrubí? Suzuki GSX-R 600 k6...

20.8.2016 v 18:02 | Nahoru | #19
Hele je to jednoduchý, jede to? Blbne to? Pokud ne tak se na to vyser a jezdi

Vyjmuté škrtící klapky v sacím potrubí? Suzuki GSX-R 600 k6...

5.9.2016 v 12:01 | Nahoru | #20
.

Naposledy editováno 05.09.2016 12:04:46

Vyjmuté škrtící klapky v sacím potrubí? Suzuki GSX-R 600 k6...

4.3.2019 v 20:27 | Nahoru | #21
mam presne taký istý problém, teraz som kupil GSXR k4 1000 a studene starty, pokial sa motorka troska zohreje su zvlastne, motorka ako by chcela chcipnut a nedrzi pekne volnobeh, potom je to uz ok.... na samidiagnostike mi ukazuje "C00, čo znamená že je nespravne nastavena škritaca klapka, Vraj keby mi ukazalo -C00 tak je vse OK, lenze mne tu ciarku pred "C"čkom zobrazuje hore a nie v strede. Dočítal som sa .Pokud je motorka bez závad objeví se kód C00. Pomocí samodiagnostiky je možné správné nastavení snímače polohy škrtící klapky. Při aktivaci samodiagnostiky je před kódem vodorovná čára. Pokud není ve stření poloze (viz obr), je nutné povolit šrouby snímače (umístěn na konci hřídele primárních klapek) a natočit jej tak, aby čárka byla na střední poloze.
OTAZKA ZNIE: viete mi niekto ukazat kde je ta hriadel a ktore šrauby mám vlastne povolit a nastavit ? :D ĎAKUJEM

1 reakcí na tento příspěvek Vyjmuté škrtící klapky v sacím potrubí? Suzuki GSX-R 600 k6...

4.3.2019 v 20:55 | Nahoru | #22
Hejbeš tím šedivým...

(reakce na) Vyjmuté škrtící klapky v sacím potrubí? Suzuki GSX-R 600 k6...

4.3.2019 v 21:06 | Nahoru | #23
dewwil> cize moto pripojene na diagnostike a pocas toho s tým hybat pokial nezmizne ta ciarka do stredu ano ?

1 reakcí na tento příspěvek Vyjmuté škrtící klapky v sacím potrubí? Suzuki GSX-R 600 k6...

4.3.2019 v 21:12 | Nahoru | #24
Přesně tak...

(reakce na) Vyjmuté škrtící klapky v sacím potrubí? Suzuki GSX-R 600 k6...

4.3.2019 v 21:13 | Nahoru | #25
dewwil> lebo v tom texte píšu ze treba hýbat šraubami...
http://www.gsxr.wz.cz/fault.htm

Naposledy editováno 04.03.2019 21:13:39

Vyjmuté škrtící klapky v sacím potrubí? Suzuki GSX-R 600 k6...

4.3.2019 v 21:23 | Nahoru | #26
Píše, povolit šrouby a hýbat snímačem dokud není čárka na středu -C00

1 reakcí na tento příspěvek Vyjmuté škrtící klapky v sacím potrubí? Suzuki GSX-R 600 k6...

4.3.2019 v 21:28 | Nahoru | #27

(reakce na) Vyjmuté škrtící klapky v sacím potrubí? Suzuki GSX-R 600 k6...

4.3.2019 v 21:35 | Nahoru | #28
dewwil> si pan! diky (: dufam ze to neposerem

Vyjmuté škrtící klapky v sacím potrubí? Suzuki GSX-R 600 k6...

4.3.2019 v 21:40 | Nahoru | #29

Vyjmuté škrtící klapky v sacím potrubí? Suzuki GSX-R 600 k6...

4.3.2019 v 22:01 | Nahoru | #30
tak uz mi pise -C00 (: rano skusim studený start, uvidime ci to bolo tým. Dakujem
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Gipro z Hayabusa Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 5 5.1.2024 v 23:47 RTSbike
kde shánět ND Suzuki GSX-R 600 Zajda2004 5 7.11.2023 v 13:42 Kubák
suzuki gsxr 600 sytic Suzuki GSX-R 600 malbbs 8 15.9.2023 v 19:32 yurcko
kontrolka rezervy Suzuki GSX-R 600 Motomaniak 16 24.5.2023 v 05:56 Maly1
Karburátory a delší odstavení [1, 2] Suzuki GSX-R 600 Jawista1234 31 15.4.2023 v 21:31 Milos1

TOPlist