Téma: Čím utěsnit kartery u dvoutaktu?
13.8.2016 v 08:08
Po delší době budu skládat dvoutakt od Rotaxe. Jaký je nejlepší "hermetik" na slepení karterů?
Nerad bych tam napatlal nějaký nesmysl z nejbližších autodílů
Díky
PS: motorka je fiktivní, nepustí mne to bez ní dál
Nerad bych tam napatlal nějaký nesmysl z nejbližších autodílů
Díky
PS: motorka je fiktivní, nepustí mne to bez ní dál
1 reakcí na tento příspěvek Čím utěsnit kartery u dvoutaktu?
Přiměřeným množstvím "motorového" silikonu nic nepokazíš...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čím utěsnit kartery u dvoutaktu?
soccer píše: Přiměřeným množstvím "motorového" silikonu nic nepokazíš...
hezky červenej viď
do dvoutaktu bych dal ten, který je odolný benzínu , mám ten od loctitu a pohoda. S obyč červeným jsem kdysi taky začínal, ale teď mi to příjde jako prasárna, mám taky obyč, který není odolný benzínu od loctitu a je to úplně někde jinde..
Chlapi, díky za návrhy.
Z fabriky tam je něco čirého a celkem tvrdého. Motor bude dostávat čočku, tak bych nerad použil něco, co nedá tepelnou a mechanickou zátěž.
Silikon se mi moc nelíbí, představa, jak mi tam v mazání hřídele šoupátka kolují odrolené výronky...
Z fabriky tam je něco čirého a celkem tvrdého. Motor bude dostávat čočku, tak bych nerad použil něco, co nedá tepelnou a mechanickou zátěž.
Silikon se mi moc nelíbí, představa, jak mi tam v mazání hřídele šoupátka kolují odrolené výronky...
Neměl jsem nikdy problém s žádným silikonem nebo tmelem který jsem používal.Momentálně používám klasický šedý lukopren a dělá se mi s ním dobře.
Nejlepší se mi jevil tenhle typ i od jiných výrobců.Stojí kolem pětikila ale dobře se s tím dělá a zdá se fakt kvalitní.
Nejlepší se mi jevil tenhle typ i od jiných výrobců.Stojí kolem pětikila ale dobře se s tím dělá a zdá se fakt kvalitní.
1 reakcí na tento příspěvek Čím utěsnit kartery u dvoutaktu?
1 reakcí na tento příspěvek Čím utěsnit kartery u dvoutaktu?
Znám to ještě z minulého století,z doby,kdy se silikony nepoužívaly.U nás nebyl dlouho k sehnání.Nic jiného nepoužívám.V tubě nevyschl ani po 20 letech.
www.hylomarsealant.com/
www.hylomarsealant.com/
1 reakcí na tento příspěvek Čím utěsnit kartery u dvoutaktu?
Natrit tenkou souvislou vrstv silikonu na obe stycne plochy, nechat par hodin odvetrat, spojit. Nedoporučuju to spojovat za ćerstva.
Naposledy editováno 13.08.2016 22:01:42
Naposledy editováno 13.08.2016 22:01:42
Mufiozo píše: Natrit tenkou souvislou vrstv silikonu na obe stycne plochy, nechat par hodin odvetrat, spojit. Nedoporučuju to spojovat za ćerstva.
Není to tak docela pravda,aplikační návody se liší podle typu tmelu/silikonu.Někde doporučují nechat naschnout,někde ihned spojit,stejně tak někde píší namáznout jen jednu stranu.Pokud jsou styčné plochy dostatečně rovné,jde většina tmelu při spojení ven.Proto je lepší slabá vrstva na jednu stranu.
Ostatně,díky tomu vznikl odpor místních ke klasickému červenému silikonu.Protože to dost lidí patle ve velkých vrstvách a vznikají ostře červené rantle.Že je na tom kvalitativně často stejně dobře jako nějaký černý se neřeší,černé rantle totiž nebijí tolik do očí takže to vypadá odborněji.
Pher:Když si vzpomněl minulé století,u nás kdo měl známého ve Frutě tak měl možnost se dostat k tekuté gumě.Byla to snad guma na aplikaci těsnění víček zavařovacích sklenic.Pochybuji že to bylo odolné proti oleji a benzínu,ale v dobách hermetiků to byla hi-tech technologie jaxsviňa a každý to hlídal jak svátost...
1 reakcí na tento příspěvek Čím utěsnit kartery u dvoutaktu?
Já u těch silikonů vidím dva problémy. Odolnost proti benzinu a skutečnost, že výsledná tlouštka těsnění rozhodí rozměr děr pro ložiska. Asi proto tam fabrika používá jen něco tekutého.
Pher> Správný silikon/tmel dělá to co jsem popsal v předchozím příspěvku-vytlačí se ven a neměl by mít vliv na rozměrové tolerance.U starých bloků se dával papír a počítalo se s jeho tloušťkou.Tam kde je tmel se z žádnou tloušťkou těsnění nepočítá.
Používám silikon na motory, barva dle toho, co zrovna mají na krámě. Dám tenkou housenku na lepenou plochu, sesadím, sešroubuju. Trošek, který lepené plochy vytlačí, otřu suchým hadrem dočista. Ve výsledku není vidět čím bylo lepeno. Motor suchej.
Mělo by vyplynout, že lepím i utírám za mokra...
Mělo by vyplynout, že lepím i utírám za mokra...
Je jedno čím to děláš, důležitý je nedat tam toho moc. Lidi mají tendenci nacpat tam 2mm housenku. Přitom to máš máznout, v max. desetinkách milimetru, rozhodně by nic nemělo vytéci ven, (a už vůbec ne dovnitř). Dokonale očistit. Pokud nemáš křivé dosedací plochy, tak naprosto stačí papír. A máš křivé, nepomůže nic. Prostě zkusit nasucho složit a jestli jenom stín podezření tak lapovat. Třeba i zabarvit, aby jsi to pořádně viděl.
Myšlenka: Fšak ona se ta fuka pořádným utažení zavře je cesta do pekel. Při rozebrání, viděl jsi snad mezi půlkami něco?!
...prostě to vrátit do původního stavu. Špatná příprava ploch nebo chybný postup při utahování je za 95% 'příhod' s netěsněním.
Myšlenka: Fšak ona se ta fuka pořádným utažení zavře je cesta do pekel. Při rozebrání, viděl jsi snad mezi půlkami něco?!
...prostě to vrátit do původního stavu. Špatná příprava ploch nebo chybný postup při utahování je za 95% 'příhod' s netěsněním.
1 reakcí na tento příspěvek Čím utěsnit kartery u dvoutaktu?
Já jsem používal hermetik,ale s režnou nití,průser byl ale když to někdo chtěl opět rozebrat
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
SWM 350 xp SWM Rotax 250 | KotyDawe | 3 | 20.7.2013 v 16:15 KotyDawe |
Pomoc s překladem SWM Rotax 250 | sid49 | 6 | 10.1.2011 v 12:20 sid49 |