globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: zapalování jawa 250 559, jak zapojit dynamo
1.8.2016 v 11:57
potřeboval bych poradit jak zapojit dynamo viz foto










1 reakcí na tento příspěvek zapalování jawa 250 559, jak zapojit dynamo

1.8.2016 v 12:52 | Nahoru | #1
Zkus z netu stáhnout zapojení regulátor Aev 6v, tam se neco dozvís, jinak ten starý regulátor bych nedaval a.koupil nový elektronicky. Motor se otáčí"doprava" a stejně funguje proud v cívkach statoru dynama, vstupní drát do civek je M. a výstupní D. Odtud jde proud ven.
malou odporovou civku při novém regrelu lze vypojit. Řádně prohidni ty civky...kam jde jaký drát. Jinak to chce knížku od Dočkala. Jawa serizovani a opravy.
m.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zapalování jawa 250 559, jak zapojit dynamo

1.8.2016 v 13:03 | Nahoru | #2
mira592> děkuji

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zapalování jawa 250 559, jak zapojit dynamo

1.8.2016 v 16:54 | Nahoru | #3
petr234> ale bacha u elektronického ztratíš možnost nastartovat roztlačenim když ti zdechne baterka nebo je slabá, ale jinak funguje perfektně.
A nebo jít rovnou do Vape zapalování a máš po starostech

(reakce na) zapalování jawa 250 559, jak zapojit dynamo

1.8.2016 v 19:52 | Nahoru | #4
hagrid.hagrid> ale to by už nebyl original. snažím se celé moto zrekonstruovat dle originalu. jinak děkuji za radu

zapalování jawa 250 559, jak zapojit dynamo

1.8.2016 v 20:24 | Nahoru | #5
Vape nekupuj,to kupují všichni mj.,co neumí nastavit odtrh kladivka 0,4mm a myslí si že jsou králi veteránů. Zítra pošlu schema.pokud máš jednovalec starý zapalko stačí. Vape je za 5tis.ale to už tu nikdo nepíše.

zapalování jawa 250 559, jak zapojit dynamo

1.8.2016 v 20:29 | Nahoru | #6
Jinak repase dynama vychází na 850,- a nový regler,co zapojí žák 8. Třídy cca 500. Volba je celkem jasná.

zapalování jawa 250 559, jak zapojit dynamo

2.8.2016 v 13:04 | Nahoru | #7
mrkni sem na obrázek.
http://www.motorkari.cz/tema/?t=162901

Vstupní drát cívek je spojen s malou odporovou cívečkou, celé to jde na jednu svorku regulátoru (M). Výstupní drát cívek statoru vede na 61, zároveň sem veden jeden uhlík. Druhý uhlík je veden na kostru.

zapalování jawa 250 559, jak zapojit dynamo

2.8.2016 v 14:02 | Nahoru | #8
schema



zapalování jawa 250 559, jak zapojit dynamo

3.8.2016 v 07:27 | Nahoru | #9
Míra je holt pablb, Vape má výhod několik, ta nejhlavnější je 12V napětí, které umožňuje při nočních jízdách skutečně viděti a viděn býti, problémy se sháněním 6v žárovek, a laděním problémových přerušovačů blinkrů nemíti.

Takže milý Míro, že jsi škrob a nechceš dát ty peníze, nikdo tě nenutí, ale je to hodně dobrá věc, tak se neser do toho tomu, kdo to chce, protože to za ty prachy stojí. Podotýkám že ti to píšu jako člověk co používá kladívkový dvouválec s kompletním původním zapalováním a jediná anomálie v celé elektrice motorky je upravený přerušovač z felicie, aby chodil na 6V...

Vape jsem měl v jednoválci k dennímu použití a ten je dnes prodán i s Vape. Vape je super věc a halogen je halogen.

zapalování jawa 250 559, jak zapojit dynamo

3.8.2016 v 10:21 | Nahoru | #10
to bylo taky zbytečný, pablb jseš ty, ty hňupe a reaguješ na něco co se nikdo neptal, přečti si téma . . . . . není o vape, ty neumíš číst . . . . .

Stará platforma je dobrá a funkční a jezdící, jen je třeba starat se o baterku a mít ji v dobré kondici a občas kontrola odtrhu, to je prostě jawa taková jaká vždycky byla. Vykuchat motor a narvat tam elektroniku a machrovat jakej sem frajer = opravdu umí každý neumětel. Respektovat jawu a její historii to už je o něčem jiném. Doporučuju náhradu relé, a pro věčný nadávače směrem ke mě náhrada se dělala již v 70 letech možná i dříve, a vznikla proto, že původní relátka prostě zlobila.

Pechu mrzí mě že je tu potřeba takhle komunikovat, ale nadávkama začínáte vy (a hlavně zbytečně). Mj. halogen do jawy nepatří, to bys měl vědět, podle mě to je prasárna a na léto ho nepotřebuju, a v noci nejezdím, nemám potřebu jezdit. Bezpečnost na silnicích není primárně o denním svícení.

1 reakcí na tento příspěvek zapalování jawa 250 559, jak zapojit dynamo

5.8.2016 v 01:07 | Nahoru | #11
Jezdit jak bludička není o respektu k tomu stabiláku, ale o absolutním nerespektování vlastní bezpečnosti a trochu i pohodlí.

Že do jawy nepatří halogen? To na ní nepatří ani dnešní pneumatiky ale jen ty se znakem barum rudý říjen, nepatří do ní dnešní těsnící tmely, jež udrží při životě i ty po letech a mnoha rozebráních dojebané kartery, že se v noci nejezdí? to leda ti, kteří to mají jen pro parádu a ne na ježdění. Denní svícení je dobrá věc.

Pokud jsi skutečně totální škrt a ty peníze dát nechceš, napiš to rovnou.... V nesmyslných cenách za které se dnes stabiláky prodávají se to ztratí a už dávno to nejsou levnéí a levně provozovatelné wergly, protože jak to přišlo do módy a všichni kdo před 5 lety říkali že jsem idiot, když mám doma ty wergly tři, to dneska mají / chtějí mít doma taky....

To šponuje ceny dílů - převážně nekvalitních - do hladin, že jako stroj denního ježdění se to už nevyplatí.

A i jako uživatel klasického zapalování u dvouválce ti ještě jednou píšu, že Vape je hodně dobrá věc, co se vyplatí, protože i z vejletu se kolikrát jede potmě a pak když vidíš kulový hovno, tak to pěkně sere.

Elektronický regulátor dobíjení ke klasice mám taky vyzkoušené - OK věc, dobrá, spolehlivá, nicméně režim bludička to neřeší.

A dvoucívková relé nezlobila, ta fungovala dobře - alespoň ta původní, než se v nich po 30-40 letech opálily kontakty, jednocívka je choulostivější, ale spíš ve smyslu že dává kopr baterce, než že by nefungovala....

takže když už jsi takový zastánce té pravé a původní duše jawy, tak si tam hezkypěkně nacpi zpátky cívkový regulátor a neser si do huby co kam patří nebo nepatří, když sám jsi se už vydal na půli cesty... a proč? protože jsi měl problém, a proč jsi měl problém? protože to neumíš seřídit, jak jsi vyřešil problém? instalací polovodičovéhoregleru, což je Vape děleno třemi....

Nekaž vodu, když piješ víno.

Přeji dobré ráno.... PS: u psychologa už jsi s tím byl?

zapalování jawa 250 559, jak zapojit dynamo

8.8.2016 v 15:49 | Nahoru | #12
to pech: Konečně to tomu debilovi(Mírovi) někdo napsal a Míra se uraženě stáhl jak vždycky
prostě na vape nemá peníze a sám nemá originál, i když tvrdí, že na jawu musí být vše originál

Píše o tom jak repase dynama vyjde na 850 Kč-proč to nechává u někoho repasovat, když to přeci zapojí žák 8.třídy?
850 Kč za co? co na tom zrepasuje za kolik peněz?
850 repase+pošta tak kolem 250+500 regulátor?=1600+nové indučky
to už si člověk radši připatí za to Vape, které stojí podle něho za h.v.o

zapalování jawa 250 559, jak zapojit dynamo

9.8.2016 v 01:07 | Nahoru | #13
jawa354: Zhruba tak.....

Repasovat se na tom nedá nic, pokud jsou opálené kontakty původního malého regleru, vybavení na jejich výměnu stejně nikdo nemá, takže jestli si pod tím představuje výměnu uhlíků, pokud by to byla velká bída tak přesoustružení, ale většinou jen vyčištění kotvy a seřízení regleru, tak to není žádná repase, jen prostá údržba.... Převíjet to dneska nikdo nebude, když už by se to povedlo někomu spálit, protože cena převinutí rotoru a statoru vyrovná, možná i převýší cenu nového.

Nebo si pod tím máme představit že jako někomu dá dynamo s malým cívkáčem a on mu tak za tu tisícovku pomocí třech šroubků namontuje nový polovodičový regler v ceně cca 500,- a pošle to zpátky......

(reakce na) zapalování jawa 250 559, jak zapojit dynamo

15.4.2017 v 12:09 | Nahoru | #14
pech.> Fajn rozbor )))))

zapalování jawa 250 559, jak zapojit dynamo

16.4.2017 v 13:25 | Nahoru | #15
Já ve Vape vidím význam v tom, že když nejezdíš pravidelně a často, nemusíš řešit baterku.. časem se to určitě vyplatí

zapalování jawa 250 559, jak zapojit dynamo

16.4.2017 v 14:23 | Nahoru | #16
Motorky s Vape jsem vytáhl loni tak max. 2x měsíčně... Na každé najeto 800 km a na podzim baterky se nemusely dobíjet, ale na 353 bez Vape baterka skoro na polovině kapacity, i když jsem ji dobíjel každé dva měsíce... Navíc je to hlavně rozdíl, jak to stíví 15W a 35W je prostě rozdíl...

zapalování jawa 250 559, jak zapojit dynamo

16.4.2017 v 21:02 | Nahoru | #17
35w je pořád bludička, když vape utáhne v pohodě halogenku. Já teda mám taky už podezřelou 6V baterii na smolíka, napětí drží sice dobře, ale má velký odpar a netuším proč, protože jí stačí nechat stát a voda mizí... Je to nějaká shitka "moto start" co mi tu zbyla po kolegovi, když jsem mu montoval vape a dávala se 12v Baterka. Taky už dost stará, možná přišla chvíle na novou...

zapalování jawa 250 559, jak zapojit dynamo

16.4.2017 v 21:45 | Nahoru | #18
já jsem s 35W spokojený s kombinací nově nachromované paraboly.... Jak je to s paticema na kývačku nebo panelku, jaké jsou možnosti silnějších žárovek atd? vůbec jsem to neřešil ale ani asi nebudu, kamarád mi něco říkal i o drátu kostra baterky-př.světlo, prý to svítí pak jak vzteklé...

1 reakcí na tento příspěvek zapalování jawa 250 559, jak zapojit dynamo

16.4.2017 v 22:46 | Nahoru | #19
mno já to používal do velké paraboly 180mm. Použil jsem halogenovou dvouvláknovou žárovku s paticí R2 http://www.ebay.com...-BILUX-/221341575138 odkaz jen pro fotku, k dostání v běžných autodílech, používá se do starších traktorů. Mám to i v Roadsteru, kde z nepochopitelných důvodů montovali parabolu pro klasickou asymetriku ještě v roce 97, a to svítí skutečně dobře, tak jak je dnes zvykem, pro každodenní provoz je to téměř nezbytné. 35W mám ve smolíku a ačkoli je parabola, sklo i žárovka 100%, svítí to sice podstatně líp než 15W (pionýr) , ale proti halogenu neobyčejně blbě, podstatně horší je to i proti klasické asymetrice... Vliv menší paraboly podle mýho nebude až tak závažnej....

(reakce na) zapalování jawa 250 559, jak zapojit dynamo

17.4.2017 v 13:44 | Nahoru | #20
pech.> Tak toto by na kývačku neprošlo a na panelku se prodává parabola s paticí na H4? ale stejně mě to přijde jako blbost a zbytečnost... Jako tuning pro někoho dobrý (dojíždění do práce...) ale toto vážně nevyužiju a ve tmě snížím rychlost+nosím reflexní vestu Ale stejně mě ta 35W s novou parabolou přijde, že svítí jak auto

zapalování jawa 250 559, jak zapojit dynamo

17.4.2017 v 16:48 | Nahoru | #21
ta žárovka má patici jako asymetrika, takže u kejvačky vyndáš ten mezikus a odstraníš původní kontakty, dáš tam patici. u novějšího jí tam prostě normálně dáš, bez úprav.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3855, 3856] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 115667 Dnes v 08:44 dave-lister
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka Lithwick 12 25.2.2024 v 12:11 udinar
Jawa 250/559 s Ukrajinským vape nes... Jawa 250/559 panelka Palarma 13 24.2.2024 v 19:44 Drak1
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR

TOPlist