Konkrétně tento : http://www.moto-ada...a-kolo-80ccm-2t.html
Má s tím někdo zkušenost ?
1 reakcí na tento příspěvek Motorový kit na kolo - 80 ccm
když už máš teda potřebu porušovat vyhlášku
Naposledy editováno 28.07.2016 13:39:27
2 reakcí na tento příspěvek Motorový kit na kolo - 80 ccm
1 reakcí na tento příspěvek Motorový kit na kolo - 80 ccm
Nejdůležitější body vyhlášky vztahující se k motorovým nástavbám osazeným spalovacím motorem.
===================================================
1) Je nadále zachován původní charakter jízdního kola.
2) Výkon motoru nepřesáhne 1kW.
3) Motor nemá objem válce (válců) větší než 50 cm3.
4) Maximální konstrukční rychlost nebude vyšší než 25 km/h
5) montáž pohonného systému (motor, nádrž paliva) na jízdní kolo si nevyžádá zásah na jeho nosných částech.
===================================================
Tj. není třeba řidičského oprávnění, věkové omezení jako u jízdního kola, žádné pojištění...
===================================================
V současné době se objevují na trhu jízdní kola osazená spalovacími motory o obsahu vyšším než 35 ccm. tvářící se jako jízdní kola s pomocným motorem. Popř. svojí konstrukcí již spadající do kategorie MOTOKOLO/MOPED.
Na co si dát pozor, obecně se dá říci:
2-taktní motory o obsahu vyšším než 26ccm a 4-taktní morory o obsahu vyšším než 35ccm mají výkon přesahující 1000 W. U elektrokola nesmí být výkon vyšší než 250W.
Pokud se již jedná o zástavbu, kdy motor je pevně vmontován do rámu, nádrž je dodatečně montovaná do rámu a k přenosu hnací síly je použit řetěz/řemen, tak se již jedná o kategorii MOTOKOLO, potažmo MOPED a pak je nutné splnit veškeré povinnosti viz. prohlášení POLICIE výše.
V takovemto případě, je třeba mít: ŘP AM, povinné ručení na moped, osvědčení o schválení technické způsobilosti (brzdy, osvětlení jako v kategorii MOPED), osvědčení o homologaci, povinnost používat helmu atd.
Pokud má dvoukolé vozidlo pedály na šlapání, jedná se o moped a pokud nikoli, je to skútr/motocykl ...
Vozidla těchto kategorií, musí mít schválenou technickou způsobilost k provozu na pozemních komunikacích. Při schválení musí být vystaven doklad o schválení i provozní doklad, a to buď osvědčení o registraci nebo výpis technického osvědčení. Vozidla jejichž technická způsobilost byla schválena do 30.06.2001, se registrují pouze na žádost vlastníka (dle čl.1 zákona 193/2003 Sb., který mění zákon č. 56/2001 Sb.). Provozovatel vozidla, které podle tohoto zákona bylo doregistrováno, není povinen vozidlo přistavovat k pravidelným technickým prohlídkám. Vozidla, jejichž technická způsobilost byla schválena po 30.06.2001 na základě zákona č. 56/2001 Sb., se povinně registrují. Jinak řečeno, u starých mopedů, například Stadion, Jawetta, Babety různých typů do 30.6.2001 stačí malá kartička, vydaná výrobcem...u Stadionů je to kartička s názvem Doklad k mopedu, u Babet může mát název Technické osvědčení nebo dokonce Technický průkaz, ale u uvedné malé šedivé kartičky s názvem technický průkaz se nejedná o doklad, vystavený úřadem, ale o kartičku kterou vydal výrobce. Technické osvědčení nebo výpis z technického osvědčení k mopedu je schopen vydat i úřad, ale potřebuje k tomu podklady od výrobce, nebo například od zkušebny typu DEKRA a pod...pak by šel dpkald vystavit za správní poplatek 100,-Kč, pokud by jste prokázal vlastnický vztah k mopedu a požadovaní podklady si opatřil. Dnes se v aukcích a na burzách nebo na inzeráty prodávají různé mopedy, často zahraniční výroby, samozřejmě převážně bez dokladů, prodejci tvrdí, že k mopedu stačí jen pojistka a můžete jezdit, není to pravda, a neznalost zákona neomlouvá, podle zákona smí na veřejnou komunikaci jen vozidlo, která má schválenou technickou způsobilost, případně které je registrováno podle zákona, jak jinak než předložením technického osvědčení nebo osvědčení i registraci by jste chtěl prokázat hlídce dopravní policie při kontrole tuto skutečnost? Do registru vozidel lze zapsat a registrační značku přidělit jen vozidlu, kterému byla technická způsobilost schválena, takže u registrovaného mopedu který má registrační značku technickou způsobilost prokážete předložením osvědčení o registraci část I.- malý technický průkaz, u neregistrovaného mopedu (do 30.6.2001) technickou způsobilost prokážete technickým osvědčením výpisem z technického osvědčení nebo zmiňovaným "Dokladem k mopedu"...
Nápovědy ke kategoriím vozidel:
M1 – vozidla pro dopravu osob, která mají nejvýše osm míst k sezení + místo řidiče, nebo víceúčelová vozidla
N1 – vozidla pro dopravu nákladu do celkové hmotnosti 3500 kg
L1 – mopedy (dvoukolové) se zdvihovým objemem válců do 50 ccm a do maximální konstrukční rychlosti 45 km/h
L2 – mopedy (tříkolky) kategorie L1 se 3 koly (zdvihový objem válců do 50 ccm a maximální konstrukční rychlost do 45 km/hod)
L3 – motocykly (dvoukolové) se zdvihovým objemem válců nad 50 ccm a s konstrukční rychlostí nad 45 km/hod
L4 – motocykly (se třemi koly uspořádanými nesouměrně vzhledem ke střední podélné rovině) kategorie L3 s postraním vozíkem se zdvihovým objemem válců nad 50 ccm a konstrukční rychlostí nad 45 km/hod
L5 – motocykly (tří a čtyřkolové) se zdvihovým objemem válců nad 50 ccm a konstrukční rychlostí nad 45 km/hod, se třemi koly uspořádanými souměrně vzhledemke střední podélné rovině, čtyřkolky (jiné než lehké tříkolky) jejichž hmotnost nepřesahuje 400 kg nebo 550 kg u vozidel určených k přepravě nákladů, maximální čistý výkon motoru nepřesahuje 15 kW
šmudla píše: jakou vyhlášku zase
To ti pak příslušník poví až mu budeš odevzdávat noty.
myslim že to nesmí překročit objem 50cm3 a 25km/h
Elektro motor máš ukrytej v zadnim kole. O vejkendu jsem to viděl na horskym kole u pražáka a na první to nebylo poznat.Rozhodně to bylo lepší než tenhle bazmek kterej hlučí a neexistuje policajt co by si něčeho takovýho moh nevšimnout.
Naposledy editováno 28.07.2016 16:42:09
u ELEKTROKOLA jso taky tezky restrikce, mimochodem nesmi byt jako trvaly pohon, jen pomahat pri prislapu, max. 250W apod.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorový kit na kolo - 80 ccm
Maxipes_Fík píše: Na Internetu. Jeden kilowatový motor do předního kola, druhý do zadního a k tomu 20 kg akumulátorů a musí to jet jak střela.
Atřetí motor do středu.1 reakcí na tento příspěvek Motorový kit na kolo - 80 ccm
nevýhoda - cena , nelze pouzit na celopéro , a nelze použí jakekoliv pneu - drapák na zadním
http://www.motokola.cz/
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
neznámý motor, poznáte ho Ostatní Motokolo | mengeles | 2 | 24.1.2024 v 22:02 ja1 |
Výměna těsnění při kontrole pístu (... Ostatní Motokolo | AdamTicha | 8 | 17.7.2021 v 19:54 AdamTicha |
Motor na kolo z Aliexpressu Ostatní Motokolo | Jarda8770 | 16 | 13.10.2019 v 13:33 jawakain |
Dobrý levný skútr [1, 2] Ostatní Motokolo, Ostatní Ostatní | cikulina | 32 | 13.9.2019 v 10:25 vhisky |
Elektro skutr bez ridicaku nebo nec... Ostatní Motorová koloběžka, Ostatní Motokolo, Čína E... | skandera221 | 29 | 14.1.2019 v 23:09 Petr4512 |