bmw_r1300gs_cartec

Téma: Štěrk (Mořina - Hlásná Třebáň) . silnice mořinská

27.7.2016 v 11:02
Ahojte, včera jsme se byli s kamarádem projet po servisu motorek po určité pauze. Jeli jsme z Berouna přes Mořinu, Hlásnou Třebáň na Karlštejn. Celou dobu cesta nádherná, ale mezi Mořinou a Hlásnou Třebání kamarád dostal smyk při akceleraci na zadek (naštěstí to ustál). Bohužel značka o štěrku byla umístěna až 100m za tím místem a za zatáčkou. Na této silnici byly v minulosti nějaké díry, které jsou opraveny tak, že jsou vysypané štěrkem, který samozřejmě klouže jako blázen. Tak kdo jste tam nějakou dobu nejeli a chystáte se tama jet, tak opatrně, je to dost nebezpečné místo. Už jen proto, že značka, která na něj má upozornit není na začátku úseku s štěrkem, ale uvnitř úseku za zatáčkou.

27.7.2016 v 11:17 | Nahoru | #1
Ahoj, díky za upozornění, do té oblasti občas jezdím. Kdyby tam kamarád rozflákal mašinu, tak mu akorát řeknou, že měl přizpůsobit styl jízdy vozovce. Dřív ty silnice, alespoň se mi to zdá, i dřív uklízeli od posypu po zimě. Teď koukám celý rok do zatáčky jak magor, abych si někde na štěrku nenabil hubu.

27.7.2016 v 11:24 | Nahoru | #2
Hroch_cz> To nám bylo hned jasné, že by to byla jeho vina. Mě jen zarazil ten způsob opravy silnice. Chápu, autům to nevadí, těm stačí, že nevlítnou do děr, bohužel pro motorku a nebo pro cyklistu to může být hodně nemilé překvapení. navíc když ten štěrk má stejnou barvu jako silnice, taksi toho v té díře člověk všimne až na poslední chvíli. Díru jsem tam vždy viděl už z dálky.

2 reakcí na tento příspěvek Štěrk (Mořina - Hlásná Třebáň) . silnice mořinská

27.7.2016 v 11:48 | Nahoru | #3

Štěrk (Mořina - Hlásná Třebáň) . silnice mořinská

27.7.2016 v 12:29 | Nahoru | #4
Z té Třebáně do Mořiny je to fakt extrém, včera jsem tam jel autem a taková vrstva štěrku se na silnici jen tak nevidí...

27.7.2016 v 12:33 | Nahoru | #5

Peřina píše: Ona z toho štěrku je stejně velká obava....v neděli jsem byl na motoškole a normálně jsme lítali po štěrku, bordelu po bouřce, hadech z asfaltu, vodě a vesměs se nic nestane, motorka trošku klouzne, ale dá se říct, že jsme to neřešili a celoživotní obava z těhle třech hlavních nepřátel byla během půlhodky fuč.

Nevadi to, kdyz je ho troska - kolo klouzne po sterku a zase se chytne na asfaltu. Ale kdyz je souvisla vrstva sterku, tak to problem byt muze.

27.7.2016 v 12:49 | Nahoru | #6
Škoda, že jsem to nenafotil, je to tam opravdu extrém.

27.7.2016 v 12:53 | Nahoru | #7
Peřina> No to teda nevím, jet zatáčku skoro na stupačku a vlítnou do štěrku, tak nevím jestli to přední kolo ustojí... Nemyslím pár kamínků... Třeba se pletu, ale zkoušet to nebudu... Ano, pokud víš, že je tam štěrk, bordel po bouřce, tak se to dá prolítnou svižně, ale musíš o tom vědět a přizpůsoit tomu jízdu... A hadi na suchým asfaltu vs. štěrk je asi trochu něco jinýho...

27.7.2016 v 12:54 | Nahoru | #8
Moje zkusenost se sterkem - v naklonu mi po nem klouzlo zadni kolo o velkej kus, chytlo se, nasledoval highsider co me hodil na nadrz, potom chvili tankslapper a vylet pres protismer mimo silnici, kde nastesti bylo misto na zastaveni a ustal jsem to. Takze bych sterk zas tak nepodcenoval

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Štěrk (Mořina - Hlásná Třebáň) . silnice mořinská

27.7.2016 v 13:08 | Nahoru | #9

Naposledy editováno 27.07.2016 13:09:41

27.7.2016 v 13:21 | Nahoru | #10

pumr píše: SirIndy> Přesně, taky bych to tak nepodceňoval... Ale asi chápu, co chtěl Peřina říct... Člověk se spíš lekne a uděla to nejhorší co může, začne brzdit a rovnat to... Takže buď hodí tlamu hned, nebo vyletí ze zatáčky, protože začne čumět kam nechce jet, místo aby čuměl kam chce jet... Jestli to zkoušeli na motoškole, tak je to k nezaplacení, taky bych to potřeboval...

Ze bych zacal pri podklouznuti brzdit se mi nikdy nestalo. Jen instinktivne uberu plyn. Ale pristi moto si radeji koupim s kontrolou trakce, prave pro tyto pripady.

27.7.2016 v 13:38 | Nahoru | #11

kratas76 píše: Škoda, že jsem to nenafotil, je to tam opravdu extrém.

Jel jsem tam v nedeli (asi tak nejak) z hlasny smer Morina a jako ano ujel me tam zadek asi tak o 10 cisel kdyz jsem za to tahal, tak jsem to az na MOrinu dojel na slusnaka. \ma draha to pres to rvala jak diva a ani si to honevsimla. Tak zas jako extrem bych to nevidel.

Štěrk (Mořina - Hlásná Třebáň) . silnice mořinská

27.7.2016 v 13:51 | Nahoru | #12
To teprve počkej až bude někde díra jen zasypaná štěrkem. Stalo se mi to v rakousku opravovali silnici a kus byl jen vrstva štěrku kam zmizela guma až po ráfek. Bylo to na rovině a nejel jsem ani rychle tak jsem to nějak zázrakem ustál ale pocit nic moc teda.

27.7.2016 v 14:24 | Nahoru | #13

27.7.2016 v 14:29 | Nahoru | #14

alfik68 píše: Vracel jsem se tudma z Berouna dnes okolo 10té a bylo vidět že v jednom místě to i nějaké auto překvapilo.Šňáry vedly do škarpičky ale nebylo to nic vážného-A rozhodně tohle nepovažuju jen za opravu děr.Ta silnice je vysypaná téměř celá okolo lomu až k parkovišti u jeskyní.

tak to mozna ja mluvim o jine silnici. A nebo to vysypali nejak vic. Mluvit o te co zacina dole v zatacce u hospod v hlasne, pak jsou tam ty 3 krasne vracecky kolem pastvin s kravama a pak to pokracuje rovne na Morinu ?

27.7.2016 v 14:55 | Nahoru | #15
gugo> JJ to je ona, ale jak píše alfík, tak štěrk tam je rozsypanej i okolo těch opravovaných děr. Mohlo to rozházet i ten včerejší déšť. Pro mě to bylo hodně nepříjemné. Třeba to extrém není, pro mě to vcelku extrémní pocitově bylo. Já už jel naštěstí v klidu na pohodu, když jsem viděl, jak tam kamarád přede mnou vlál. Ale berte to spíš jako varování, aby to nikoho nepříjemně nepřekvapilo. Je lepší se válet s kočičkou v posteli, než někde na silnici .

Naposledy editováno 27.07.2016 14:56:31

27.7.2016 v 15:33 | Nahoru | #16
Nee,já mluvím o silnici č.11413 z Bykoše do Koňeprus
A za déšť bych se divil,všude tam je sucho jak na Sahaře.
Tak se omlouvám,byla to jiná silnice.Já si hned neuvědomil silnici z Třebáně na Mořinu.
Nicméně u Koněprus je to taky hustý.

Naposledy editováno 27.07.2016 15:37:16

27.7.2016 v 16:34 | Nahoru | #17

gugo píše: to trochu prehanis... jsou tam zapatlany diry posttrikany sterkem. je to hur videt protoze tam neni cernej asfalt, ale neni to souvisla vrtva sterku 3 cm hluboka.

27.7.2016 v 16:36 | Nahoru | #18

Cucka píše: ale prd..jen to bylo dobre videt...je to zacukrovany dost svetlym sterkem oproti puvodnimu asfaltu...no a na rovine je mi to jedno

tak oprava videla , ale je drsna

27.7.2016 v 19:22 | Nahoru | #19

alfik68 píše: Nee,já mluvím o silnici č.11413 z Bykoše do Koňeprus
A za déšť bych se divil,všude tam je sucho jak na Sahaře.
Nicméně u Koněprus je to taky hustý.

Na ty Koněprusy je to taky přísný... S ohledem na motorky by se ta práce silničářů dala považovat za obecné ohrožení