Téma: Renovace skůtru vespa ET4 125 ccm 96/98
Toto vlákno jsem založil, abych sdílel průběh renovace mého skůtru Vespa ET4 125ccm. Třeba někoho inspiruje, bude se někomu hodit co postupně studuju a provádím a současně věřím, že i já se naučím něco nového a dovedu tak tenhle projekt ke zdárnému konci :)
Předchozí
1 2 3
Následující

Renovace skůtru vespa ET4 125 ccm 96/98

8.7.2016 v 12:25 | Nahoru | #1
Koupil jsem si Vespu ET4 125ccm. Už na pohled byla chudinka v zuboženým stavu, tak jsem se rozhodl provést zásadní renovaci. No na začátku jsem nevěděl nic a tak začalo nekonečný koukání na videa na youtube a čtení manuálů. Materiálu je Internetu mraky. Jde taky o velmi populární model Vespy. Prvním krokem bylo sehnání dílny. Tu mi nakonec poskytl kamarád, který k sobě a ještě dalšímu kolegovi hledal někoho, kdo jim chvíli zaplatí část nájmu. A to se mi hodil. Ve Vespě už to při jízdě slušně rachtalo a tak jsem nechtěl riskovat další převoz. Rozhodl jsem se jít tedy rozebrat na kusy a ty postupně převést v Oktávce na místo.







Naposledy editováno 08.07.2016 13:19:34

Renovace skůtru vespa ET4 125 ccm 96/98

8.7.2016 v 12:35 | Nahoru | #2
Nejdřív bylo nutný motorku úplně odstrojit a všechny díly si pečlivě roztřídit. Jednotlivě je pak budu čistit a renovovat. Celou karosérie pak obrousím a rez odstraním octovou vodou (v poměru 1:4 po deseti minutách působení to sežere všechnu povrchovou rez dokonale). Já jsem to moc zvenku zkorodovaný neměl, ale uvnitř kde je zachycenej zadní tlumič to už moc hezky kvetlo.





Renovace skůtru vespa ET4 125 ccm 96/98

8.7.2016 v 12:37 | Nahoru | #3
Doma jsem si nechal takový parády jako vymotanou elektřinu. Tu jsem za jeden hodně dlouhej večer celou vymotal ze zpuchřelý izolačky, přemotal zpátky a vyčistil všechny kontakty kontaktolem.













Naposledy editováno 08.07.2016 13:55:42

Renovace skůtru vespa ET4 125 ccm 96/98

8.7.2016 v 12:48 | Nahoru | #4
Čištění a odmašťování, čištění a odmašťování.... na všem je děsná vrstva mastnýho humusu. Po vodě jsem zatím použil univerzální čistič na mastnotu motorů co jsem měl doma, ale hlavně Cilit Bang 😂.

















Renovace skůtru vespa ET4 125 ccm 96/98

8.7.2016 v 12:53 | Nahoru | #5
Všude mám plno roztříděných šroubků a náhradních dílů, kterým se budu pečlivě a individuálně věnovat :)











1 reakcí na tento příspěvek Renovace skůtru vespa ET4 125 ccm 96/98

8.7.2016 v 13:14 | Nahoru | #6

Renovace skůtru vespa ET4 125 ccm 96/98

8.7.2016 v 13:15 | Nahoru | #7
Včera jsem se pustil do broušení. Jako první jsem zapojil excentrickou brusku s hrubostí papíru 80 a taky obě ruce se kusem dřeva a dalším kusem šmirglu.























1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Renovace skůtru vespa ET4 125 ccm 96/98

8.7.2016 v 13:18 | Nahoru | #8
gugo> přitom taková blbost no... No mě ta blbost zatím baví

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Renovace skůtru vespa ET4 125 ccm 96/98

8.7.2016 v 13:32 | Nahoru | #9
MZico> dyk ja nic nerikam ...kdo si hraje nezlobi. JInak jestli to hodlas davat do laku, tka nejsu lakyra ani renovator , ale pokud jsou ty plechy zdravy, tak bych to nechal otryskat, to mas za par supu , vysledek super a nemusis dejchat sracky a nebolej z toho ruce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Renovace skůtru vespa ET4 125 ccm 96/98

8.7.2016 v 13:38 | Nahoru | #10

gugo píše: MZico> dyk ja nic nerikam ...kdo si hraje nezlobi. JInak jestli to hodlas davat do laku, tka nejsu lakyra ani renovator , ale pokud jsou ty plechy zdravy, tak bych to nechal otryskat, to mas za par supu , vysledek super a nemusis dejchat sracky a nebolej z toho ruce.



Ale nebude mít z toho tak dobrý pocit

2 reakcí na tento příspěvek Renovace skůtru vespa ET4 125 ccm 96/98

8.7.2016 v 13:39 | Nahoru | #11
gugo> No už mě to taky napadlo. Kouknu se co stoji opískování, možná to bude rozumnější.

Naposledy editováno 08.07.2016 13:39:59

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Renovace skůtru vespa ET4 125 ccm 96/98

8.7.2016 v 13:40 | Nahoru | #12

MZico píše: gugo> No už mě to taky napadlo. Kouknu se co stoji opískování, možná to bude rozumnější.



To ses mel kouknout uz pred tim, nez jsi to cistil od mastnoty a od rzi, piskovani to veme vsechno pri jednom

(reakce na) Renovace skůtru vespa ET4 125 ccm 96/98

8.7.2016 v 13:42 | Nahoru | #13

MZico píše: gugo> No už mě to taky napadlo. Kouknu se co stoji opískování, možná to bude rozumnější.



Tohle budeš mít tak odhadem za 1500-2000 Kč. Ale tak dokonale jako písek to ručně nikdy neočistíš. Včetně důlkové koroze. A hlavně to pak musíš dát okamžitě do základu, jinak na tom máš hned lišku.

(reakce na) Renovace skůtru vespa ET4 125 ccm 96/98

8.7.2016 v 13:43 | Nahoru | #14

Redguy píše: To ses mel kouknout uz pred tim, nez jsi to cistil od mastnoty a od rzi, piskovani to veme vsechno pri jednom



Pravda, pravda ;)

(reakce na) Renovace skůtru vespa ET4 125 ccm 96/98

8.7.2016 v 13:46 | Nahoru | #15

V_i_c_i píše: Ale nebude mít z toho tak dobrý pocit



No ja uz parkrat podobny voloviny delal, ale mam nejak POCIT ze kdyz se ten kus prinese od lakyry, nemas za nehtama ,plnic,barvu atd a vidis ze to je pekny tak to je taky super. Ale mozna je to muj problem protoze ja proste na veci ohledne lakovani nemam trpelivost a odflaknu to uz od kytovani a pak to stoji za houno.
Proste tahle prace me diky bohu neni urcena, jinak bych uz pak fakt delal snad Fsechno a to nejde.

1 reakcí na tento příspěvek Renovace skůtru vespa ET4 125 ccm 96/98

Skvělá odpověď, děkuji! 8.7.2016 v 15:22 | Nahoru | #16
mě to náhodou jako blbost nepřijde.naopak větši smysl snad v ničem co se stroju tyče nevidim.seznamiš se s motorkou dokonale a pak si toho i vážiš.jen to dotahnout do konce.tak držim palce zatim to vypada paradně..

ps.jinak s tim piskem maji kluci pravdu.ja jezdim na mělnik tam ti to opiskujou za par stovek.cela MZta i s lakem mě vyšla na 2000. doporučuji

Renovace skůtru vespa ET4 125 ccm 96/98

8.7.2016 v 17:12 | Nahoru | #17
Paráda. Taky jsem ji měl. A stejnou činnost jsem pak párkrát dělal. Budu sledovat, držim palce

Renovace skůtru vespa ET4 125 ccm 96/98

8.7.2016 v 19:41 | Nahoru | #18
Držím palce a budu sledovat největší respekt za tu elektriku, to je taky ideální cvičení pro choleriky

Renovace skůtru vespa ET4 125 ccm 96/98

10.7.2016 v 08:32 | Nahoru | #19
Ahoj,hoď to na vespaclub na FB 😉

Renovace skůtru vespa ET4 125 ccm 96/98

11.7.2016 v 16:44 | Nahoru | #20
Všichni tu máte pravdu, že pískování bude nejlepší varianta a povezu to tam. Tohle opravdu vyjde tak na 1500,- maximálně a je zbytečný se s tím mořit. Navíc to bude dokonalý. Dám to hned pak do základovky ať to celý není jako rezavá liška. Taky jsem si přečetl bakalářku z VUT v Brně o lakování, abych prostě věděl co se bude dělat ať už to nakonec budu dělat já nebo to prostě udělá někdo zkušenější. Vybavení dostupný mám. Chci se o všem dozvědět, jak to funguje nebo se přesně dělá, takže taky souhlasím s tím, že je si fajn to celý projít, aby člověk věděl o čem to je, protože třeba autolakýrník fakt nejsem :) https://www.vutbr.c...ne.php?file_id=28411

Začal jsem odstrojovat motor nebo spíš připravovat ho na čištění atd. Je to úplně šíleně zaneřáděný. Koukal jsem, jak se čto istí a asi zvolim mytí s horkou párou, na kterou mám doma stroj. Nějak to omeju a odmastím. Nechci to úplně přehnat s chemií. Ještě jsem viděl různý lektvary s jedlou sodou :). Možná by to stálo za pokus. Zatím se topím v mastnotě. No uvidíme.

Předtím než něco rozeberu nastuduju si, co vlastně dělám. Mám k tomu dílenskou příručku, youtube, google a pár zkušeností. Super je pro obecnej přehled taky tohle video: Nastudoval jsem si teda teď, jak se dělá synchronizace motoru podle značek, abych až to budu dávat dohromady se mi ten motor nepotkal apod. Nový zjištění je, že asi budu muset vyměnit klikovku. Dám Vám se fotky jak postupně vymlela ozubený kolo a na sobě poničila drážky. Jel jsem pak se zvukem jako celý železářství. Tak dneska teda špinavej motor. Na fotkách si zakrývám díry páskou, aby mi tam nepadal zbytečnej bordel, ale stejně to budu otvírat.



































(reakce na) Renovace skůtru vespa ET4 125 ccm 96/98

11.7.2016 v 16:48 | Nahoru | #21

Nick86 píše: mě to náhodou jako blbost nepřijde.naopak větši smysl snad v ničem co se stroju tyče nevidim.seznamiš se s motorkou dokonale a pak si toho i vážiš.jen to dotahnout do konce.tak držim palce zatim to vypada paradně..

ps.jinak s tim piskem maji kluci pravdu.ja jezdim na mělnik tam ti to opiskujou za par stovek.cela MZta i s lakem mě vyšla na 2000. doporučuji



Myslíš, že bys poradil, kde v Mělníku bych to mohle nechat udělat? Nemám to tak daleko.

Díky. MZ

1 reakcí na tento příspěvek Renovace skůtru vespa ET4 125 ccm 96/98

11.7.2016 v 18:18 | Nahoru | #22
jasně neni problem nejprve jsem sem nechtěl nic hazet aby nikdo neřek že dělam reklamu ale nakonec proč ne kluci odváději skvělou praci a pulku peněz než jinde kde to nevemou ani lihem

http://www.pralak.cz/kontakt/

(reakce na) Renovace skůtru vespa ET4 125 ccm 96/98

12.7.2016 v 14:19 | Nahoru | #23
Nick86> Tak v Mělníku mi řekli, že to může bejt slabej plech, že je to problém u motorek obecně, že opískovat to nejde.... Že je prý lepší tepelná pyrolýza. Nicméně to tam zavezu a domluvíme se.

1 reakcí na tento příspěvek Renovace skůtru vespa ET4 125 ccm 96/98

13.7.2016 v 01:35 | Nahoru | #24
Slíbil jsem ozubený kolo co se nachází před variátorem. Už asi vím proč to tak rachtalo . V porovnání s novým to vypadá dost šíleně.





Renovace skůtru vespa ET4 125 ccm 96/98

13.7.2016 v 01:40 | Nahoru | #25
A začal jsem rozebírat tělo motoru a čistit ho horkou párou a směsí saponátu s jedlou sodou (obojí docela zabírá).



































(reakce na) Renovace skůtru vespa ET4 125 ccm 96/98

13.7.2016 v 17:39 | Nahoru | #26
MZico> Njn tisicihran už nemá hrany :D

Renovace skůtru vespa ET4 125 ccm 96/98

19.7.2016 v 14:20 | Nahoru | #27
Na sundání rotoru jsem musel použít speciální přípravek RMS průměr 26mm, abych ho stáhl z klikové hřídele (funguje to na bázi dvou závitů proti sobě). Pak jsem začal s prvním čištěním - Arva, soda, saponát, atd. Možná si říkáte, proč jsem ještě nesudal zadní kolo... no... rád bych, ale vypadá to nemožně. Všechny hlavní šrouby jsou na motorce přetažený a tenhle zvlášť. Zkoušel jsem to zatím u známýho rázovým pneumatickým utahovákem až na cca 300Nm nebo prý dokonce 600Nm! a nic... nalil jsem tam brzdovku a nechal pracovat. Pak ty dva kousky co zbydou někam zkusím vzít do servisu a snad to někde za poděkování třeba povolí. Každá rada vítána.























1 reakcí na tento příspěvek Renovace skůtru vespa ET4 125 ccm 96/98

19.7.2016 v 16:56 | Nahoru | #28
Království za povolení tohohle šroubu :





Renovace skůtru vespa ET4 125 ccm 96/98

19.7.2016 v 16:59 | Nahoru | #29
Tak se ukazuje, že sehnat novou klikovou hřídel bude docela mazec. Všechny co jsem měl v merku jsou na Vespa ET4 leader engine. Nechci za ní dát 11000 kolik sotjí nová. Já mám pre-leader rok výroby 1998 VIN: ZAPM04.., kde typ je je M04. Zatím mi nikdo nebyl schopný poradit, jestli je možný použít klikový křídele z Leader na můj typ. Vůbec taky nevím, co je ten rozdíl. Kdyby někdo věděl, budu rád. na pohled to vypadá stejně, ale znáte to...





Renovace skůtru vespa ET4 125 ccm 96/98

26.7.2016 v 16:26 | Nahoru | #30
Včera jsem si pořídil barvu na tělesa motorů v hliníku a potom, co jsem všechno očistil, omyl horkou párou, vydrhnul a znova odmastil acetonem, tak jsem jí aplikoval. Vzal jsem tak i kryt variátoru a spojky.































Naposledy editováno 26.07.2016 16:31:36
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vespa ET4 kabeláž Vespa ET4 125 Weezer 4 3.1.2018 v 12:05 Weezer
Žere olej Vespa ET4 125 Pouky 2 11.10.2017 v 19:00 Pouky
Technicky prukaz Vespa ET4 125 Pouky 7 25.7.2017 v 20:10 libac22
Štítek Vespa ET4 Vespa ET4 125 Weezer 1 15.5.2017 v 11:07 neznamyScooterD
Lakování na karoserii Vespa et4 125ccm Vespa ET4 125 MZico 0 5.9.2016 v 14:59 MZico

TOPlist