globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Spojka zcela nevypojí
26.5.2016 v 22:35
Zadraví,
mám problém s nastavením spojky, spojka jakoby zabírala pořád. zkoušel jsem lanko povolovat i utahovat ale vždy se při zařazení jedničky (na stojánku) kolo točí a když ho zkoušim zastavit botou má velký odpor. Když už je zahřátý motor tak to takový problém není ale když je studený a nemá ještě plný výkon tak zdechává....
Nestekla se prosím někdo s podobným probléme? čím se to případně vyřešilo? Děkuji

Spojka zcela nevypojí

26.5.2016 v 23:14 | Nahoru | #1
Vzhledem k tomu ze to je stary jak metuz, tak bych typnul ze bude vymackanej kos. lamely postupne vymackaj v miste dosednuti drazku a i pri vystaveny spojce se potom nemuzou lamely uplne oddalit a spojka je porad trochu unasena. Pokud je to poprve co se to bude delat tak by mohlo stacit du drazku vzit pilnikem.

Spojka zcela nevypojí

26.5.2016 v 23:26 | Nahoru | #2
taky to může dělat nevhodný olej

1 reakcí na tento příspěvek Spojka zcela nevypojí

26.5.2016 v 23:29 | Nahoru | #3
spojku bych na stojanku teda asi nikdy neserizoval..

nicmene znam v okoli jen jednu cx500, bledemodra metaliza, majitel tvrdi ze origo lak,ale moc do reci s nim nejni,,,

a spojka je mokra?, pac motor vypada zboku jak guzzi, tzn, bych klidne cekal suchara, pak spajzka a kardan....

(reakce na) Spojka zcela nevypojí

26.5.2016 v 23:34 | Nahoru | #4
georgiss> nojo to vypada dost divne..ja si to spletl s jinym modelem.

Spojka zcela nevypojí

26.5.2016 v 23:47 | Nahoru | #5
spojka je mokra, a nalil jsem tam castrol 10w40 kazdopadně spojku ven co
georgiss - rad se nechám poučit, jak by jsi seřizoval spojku?

1 reakcí na tento příspěvek Spojka zcela nevypojí

27.5.2016 v 00:04 | Nahoru | #6
narovinu rikam, ze mokra spojka me prekvapila... cekal sem suchou lamelu jak u guzzi, bmw, pac ta motka vypada po strance motoru stejne,,,
nicmene zejtra zajedu na zvedy, udelam fotky /pokud ten majitel dovoli/ a kdyz nedovoli, tak to proste zkusim na spy..

na stojanu neserizuju spojku u motorky nikdy. zdar

Spojka zcela nevypojí

27.5.2016 v 13:03 | Nahoru | #7
S guzzím motorem to má společné jen dva podélné válce a kardan. Jiný úhel válců, pootočené kanály, chlazení a hlavně uspořádání, kdy převodovka je pod klikou, za klikou spojka v koši (Guzzi dvě, někdy jedna, lamely mezi klikou a převodovkou v oddělených skříních). Takže jak psali výše, určitě si zkontroluj, jestli tam je správný olej a nelepí ti lamely a potom ten vymačkaný koš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka zcela nevypojí

27.5.2016 v 16:07 | Nahoru | #8

georgiss píše: narovinu rikam, ze mokra spojka me prekvapila... cekal sem suchou lamelu jak u guzzi, bmw, pac ta motka vypada po strance motoru stejne,,,
nicmene zejtra zajedu na zvedy, udelam fotky /pokud ten majitel dovoli/ a kdyz nedovoli, tak to proste zkusim na spy..

na stojanu neserizuju spojku u motorky nikdy. zdar



CX500 je stejná koncepce jako má BMW R1200GS. Mokrá spojka vpředu, převodovka pod motorem. Japonci to zas okopčili jak je jejich dobrym zvykem

Edit: Jinak na tý spojce nejni co štelovat. Nastavíš si vůli na páčce a klidně na bočnim nebo hlanim stojánku a tim je vymalováno. Buď funguje nebo jak bylo uvedeno výše lepí nebo je křivej koš. Ale věřim spíš tomu že lepí. Spojka v CXu je strašnej mastodont z dob, kdy jiný oleje než auto oleje nebyly. Olej splňující JASO-MA to za studena zalepil vždycky absolutně spolehlivě. Když jsem měl cxo, lil jsem do toho autoolej a byl klid.

Naposledy editováno 27.05.2016 16:36:51

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka zcela nevypojí

27.5.2016 v 20:34 | Nahoru | #9
yetti_cz> no, taky sem měl pocit že ji tim castrolem moc dopřávám :D a nejspíš to taky tím bude, začalo to totiž až teď, po najetí cca 500 km na nový olej... dík za tip,,, Vypuštění oleje se nevyhnut tak rovnou při tom mrknu na spojku. Tady ten borec jednu matku která nemá standardní tvar uvolňuje dlátem, to mě příjde trochu prasárna a rád bych se tomu vyhnul, dá se za nějaký snesitelný peníz tenhle spešl klíč koupit?

Spojka zcela nevypojí

27.5.2016 v 20:54 | Nahoru | #10
davalo by to smysl:

Výkonnostní třídy pro zážehové motory

SA - Oleje bez přísad pro motory pracující v mírných podmínkách s malým zatížením, vyrobené v letech 1940 – 1950.
SB - Oleje s přísadami proti tvorbě úsad pro motory vyrobené v letech 1951 – 1963.
SC - Oleje s přísadami proti tvorbě úsad a nízkoteplotních kalů pro motory vyrobené v letech 1964 – 1967.
SD - Aditivované oleje s detergentními a disperzními přísadami pro motory vyrobené v letech 1968 – 1971.
SE - Oleje pro velmi namáhané motory vyrobené v letech 1971 – 1979.
SF - Oleje pro vysoce namáhané motory vyrobené v letech 1980 – 1988.
SG - Oleje pro motory vyrobené v letech 1988 – 1993, které splňují nejpřísnější požadavky na minimalizaci opotřebení a tvorby kalů.
SH - Oleje stejných vlastností jako SG jsou však testovány podle náročnějších norem. Určené pro motory vyrobené v roce 1996 a starší.
SJ - Olej pro motory vyrobené v roce 2001 a starší.
SL - Oleje překonávající API SJ zvýšenou úsporou paliva a možností prodloužených výměnných lhůt.
SM - Oleje nejvyšší kvality překonávající API SL zvýšenou oxidační stabilitou, vyšší ochranou proti opotřebení a úsadám. Uvedena v platnost od roku 2004.
http://www.petroleum...ove-specifikace.aspx

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka zcela nevypojí

27.5.2016 v 21:46 | Nahoru | #11
[quote=petrprochazka]yetti_cz> no, taky sem měl pocit že ji tim castrolem moc dopřávám :D a nejspíš to taky tím bude, začalo to totiž až teď, po najetí cca 500 km na nový olej... dík za tip,,, Vypuštění oleje se nevyhnut tak rovnou při tom mrknu na spojku. Tady ten borec jednu matku která nemá standardní tvar uvolňuje dlátem, to mě příjde trochu prasárna a rád bych se tomu vyhnul, dá se za nějaký snesitelný peníz tenhle spešl klíč koupit?

Klíč se někde určitě koupí a za snesitelný peníze taky. Akorát vždycky, když jsem tenhle spešl ořech potřeboval tak byla sobota a krámy měly zavřeno takže jsem to vybrousil z nějakýho socialistickýho Tona vořechu, co se mi válel bezprizorně po dílně, Většinou to bylo něco kolem 24ky.. :) Soičiro Honda si navymejšlel tyhle matky v různejch rozměrech na různý místa. Spojka, kyvka...atd.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka zcela nevypojí

27.5.2016 v 21:53 | Nahoru | #12
yetti_cz> no to je presarna. Vem normalni vorech nebo trubkac prislusneho rozmeru. Priloz , fixem naznac kde budoy vyrezy a pak to normalne flexou vyrez/vybrus a mas klic hotovej.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka zcela nevypojí

27.5.2016 v 22:07 | Nahoru | #13

gugo píše: yetti_cz> no to je presarna. Vem normalni vorech nebo trubkac prislusneho rozmeru. Priloz , fixem naznac kde budoy vyrezy a pak to normalne flexou vyrez/vybrus a mas klic hotovej.



A co jsem psal? že jsem to vybrousil z vořechu... Trubkáč je obvykle měkkej.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka zcela nevypojí

27.5.2016 v 22:11 | Nahoru | #14
yetti_cz> aha sorry ja cetl jen ten zacatek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka zcela nevypojí

27.5.2016 v 22:13 | Nahoru | #15

gugo píše: yetti_cz> aha sorry ja cetl jen ten zacatek



:o) když seš tak naježenej na ty prasárny tak hledám fotku z cyklu stahovák na rotor; s podtitulem stoupání sedí ale rádius ne. No někde bude :). To se ti bude líbit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka zcela nevypojí

28.5.2016 v 11:52 | Nahoru | #16
yetti_cz> myslíš tohle:




:D pro nezasvěcené, šrou kterým se k motoru připevnuje filtr na olej má stejné stoupání a rozměr aby jím šlou stáhnout rotor, to bylo ale promrdanýcho času než jsem si to na anglických forech někde přečetl...
btw tady je muj cyklus přivedení stroje k životu po 7 letech co stál v plechové garáži nejakemu skobčákovy na zahradě http://gl500.rajce.idnes.cz/Honda_GL_500

(reakce na) Spojka zcela nevypojí

28.5.2016 v 14:51 | Nahoru | #17
petrprochazka> Jojo a závit na sundání ventilátoru je stejnej jako závit na ose kola Jawy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka zcela nevypojí

28.5.2016 v 20:33 | Nahoru | #18

petrprochazka píše: yetti_cz> ... Tady ten borec jednu matku která nemá standardní tvar uvolňuje dlátem....



To není dláto

(reakce na) Spojka zcela nevypojí

30.5.2016 v 10:37 | Nahoru | #19
BohusStejskal> dik, jeste bych potřeboval informaci že nepoužává palici ale kladivo... nicmene k tematu vcelku irelevntní nemyslíte?

Spojka zcela nevypojí

30.5.2016 v 16:09 | Nahoru | #20
My si vykáme, vy vole?
Nejste debil, že používá kladivo a ne palici to snad vidíte sám .
Irelevantní jsou akorát tak kaviárové tousty.....

Naposledy editováno 30.05.2016 16:11:23

Spojka zcela nevypojí

4.6.2016 v 21:35 | Nahoru | #21
J
Zdravím Tě Bohušu. Je to ten koš. Kup si těsnění pod prsa motoru, kup si těsnění pod kryt spojky, dále bych Ti ještě poradil koupit si řetízek na olejovou pumpu, vše za pár peněz. Ten řetízek se hodí vyměnit, když už to odkrytuješ.
Povolíš koš, uvolníš napnutí řetězu, sundáš matici a zapamatuješ si polohu podložky, je pérová, abys ji tam vrátil správnou stranou. Odšroubuj šrouby zajišťující pružiny, vyndej lamely a zapiš (vyfotografuj) si jejich pořadí, ať to složíš stejně. Na povolení matky koše si flexkou z trubky vypiluj trubkový klíč. Vymačkaný drážky v koši vypiluj nožovým pilníkem tak, aby se v nich ty lamely mohly pohybovat v ose koše.
Povolení matky se dělá tím trubkovým klíčem, hasákem a kladivem, kterým dáš ránu na zakouslej hasák, hasák zakouslej do trubky, na jejíž konci jsou zoubky v tý povolovaný matce. V motoru by měly být svíčky, ten koš nelze nijak aretovat. Ta rána na hasák se mi osvědčila při povolování i utahování. Vořech z goly by znamenal potřebu račny či páky, po které mlátit kladivem by byla škoda.
Když bude sundanej koš, nepootoč motorem (třeba startérem), jinak ho tam budeš dávat zpět s problémy.
Hodně štěstí.

PS. Budeš-li potřebovat poradit, napiš mi e-mail, pošlu Ti telefon. Dobrý internetový obchod je www.biketeile-service.de
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pískání brzd Honda CX 500 Toretak1050 6 25.3.2024 v 15:07 anfanger01
Zkřípání Honda CX 500 Toretak1050 0 3.3.2024 v 16:43 Toretak1050
CX500 výměna budíků Honda CX 500 Toretak1050 2 7.11.2023 v 21:50 combust
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... Apo-Rider 32 23.9.2023 v 16:43 dettektorr
Co se obecně musí zapsat do TP [1, 2, 3] Honda CX 500 Klara_Dlouha 66 28.8.2023 v 18:54 Martin50

TOPlist