2 reakcí na tento příspěvek Obrácení pneu
1 reakcí na tento příspěvek Obrácení pneu
Na supermoto závodní pneu třeba, není směrová kraje holé a po obvodu oboustranně stejné šrafy.
2 reakcí na tento příspěvek Obrácení pneu
Co se stane, je-li pneumatika nasazena špatným směrem?
Nic - pokud máte štěstí. Pneumatiky se vyrábějí tak, že se na kostru (většinou radiální) pokládají nárazníkové pásy a na to přijde tzv. koruna, tedy směs syrové gumy. Konce těchto vrstev se pak v jednom bodě k sobě spojí (vrstvy přes sebe nepřesahují) a pneumatika se upeče. Když je pneumatika nasazená obráceně, odstředivá síla působí negativně na tyto spojovací body a snaží se je roztrhnout (což se tedy může stát i při správně nasazené pneumatice, když jsou tyto body spojeny mizerně). Taktéž je obráceně i vzorek, což může mít neblahý vliv na stabilitu a chování na mokru.
Ale je zde jedno varování: pokud budete příště na stejném okruhu, ať vás ani nenapadne otočit pneu na ráfku a jezdit ji opačným směrem! Kostra pneu je pospojována tak, aby vydržela namáhání ve správném směru rotace. Pokud ji otočíte proti rotaci, hrozí, že se spoje oddělí.“
source:
http://www.abmoto.cz...iky-promlouvaji.html
http://www.abmoto.cz...ovych-pneumatik.html
V9king píše:
source:
http://www.abmoto.cz...iky-promlouvaji.html
http://www.abmoto.cz...eumatik.html [/quote]
Dik za link, paradni cteni
V9king píše: výňatek z abmoto:
Co se stane, je-li pneumatika nasazena špatným směrem?
Nic - pokud máte štěstí. Pneumatiky se vyrábějí tak, že se na kostru (většinou radiální) pokládají nárazníkové pásy a na to přijde tzv. koruna, tedy směs syrové gumy. Konce těchto vrstev se pak v jednom bodě k sobě spojí (vrstvy přes sebe nepřesahují) a pneumatika se upeče. Když je pneumatika nasazená obráceně, odstředivá síla působí negativně na tyto spojovací body a snaží se je roztrhnout (což se tedy může stát i při správně nasazené pneumatice, když jsou tyto body spojeny mizerně). Taktéž je obráceně i vzorek, což může mít neblahý vliv na stabilitu a chování na mokru.
Ale je zde jedno varování: pokud budete příště na stejném okruhu, ať vás ani nenapadne otočit pneu na ráfku a jezdit ji opačným směrem! Kostra pneu je pospojována tak, aby vydržela namáhání ve správném směru rotace. Pokud ji otočíte proti rotaci, hrozí, že se spoje oddělí.“
source:
http://www.abmoto.cz...iky-promlouvaji.html
http://www.abmoto.cz...eumatik.html [/quote]
Mne zaujalo toto:
Někdy bývá malá značka (většinou trojúhelníček) na bočnici nebo okraji běhounu, aby bylo snazší najít, kde v běhounu jsou indikátory umístěny. Ale stačí se podívat do dezénových drážek po malých zářezech s vyvýšeným dnem oproti zbytku drážky. To jsou indikátory opotřebení (1,6mm). A bude-li vás sekýrovat nějaký polda, pak vězte, že legální procento poměru drážek v běhounu je 96% „slick“ a 4% drážek z celkové plochy běhounu. Drážky nemusí dosahovat až na samý okraj běhounu.“
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
CBR 929 RR po demontazi vsech plast... Honda CBR 929RR Fireblade | Kanister111 | 10 | 29.5.2023 v 10:40 Krautkopf |
Plná moc [1, 2] Honda CBR 954RR Fireblade, Honda CBR 929RR Fireblade | karloss200 | 58 | 10.4.2023 v 16:41 Gahan37 |
řidítka Honda CBR 929RR Fireblade | Bogami | 2 | 10.1.2023 v 13:58 Bogami |
Neukazuje otáčkoměr Honda CBR 929RR Fireblade | Bogami | 0 | 21.11.2022 v 21:01 Bogami |
Digitální tachometr Honda CBR 929RR Fireblade | Houmr1 | 0 | 31.8.2022 v 14:56 Houmr1 |