globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Obrácení pneu
10.5.2016 v 19:38
Ahoj, zajímá mně názor na otočení zadní pneumatiky (směrové) z důvodu ježdění na okruhu který má převážně pravé zatáčky a guma je na levé jako nová, určití jedinci říkají otočit,ale nějak se mi to nezdá. Děkuji za odpověď. Honza

2 reakcí na tento příspěvek Obrácení pneu

10.5.2016 v 20:05 | Nahoru | #1
To jsem zvědav na odpovědi. logika říká, že pokud je směrová, tak by měla být tím směrem..., chápu to u vzorku k odvodu vody, tam bych ji jistě neotáčel, za sucha... toť otázka

1 reakcí na tento příspěvek Obrácení pneu

10.5.2016 v 20:50 | Nahoru | #2
Tak jezdi okruh obráceně né?

(reakce na) Obrácení pneu

10.5.2016 v 20:52 | Nahoru | #3
BohusStejskal> jo jo,sám proti všem

(reakce na) Obrácení pneu

10.5.2016 v 20:56 | Nahoru | #4
Lyžař> pokud půjde jen o vzorek kvůli vodě budiž,jestli to má co do činění se stabilitou už jsme jinde, a to nemluvím o případné konstrukci celkově.

Na supermoto závodní pneu třeba, není směrová kraje holé a po obvodu oboustranně stejné šrafy.

Obrácení pneu

10.5.2016 v 20:57 | Nahoru | #5
Pro upřesnění, mám Dunlop D212 gp pro

Obrácení pneu

10.5.2016 v 21:41 | Nahoru | #6
Osobně si myslím, že je to jen kvůli odvodu vody. Dráty jsou celistvé a taktéž plátno. Na předku máš otočenej směr otáčení gumy taky jen kvůli odvodu vody. Já osobně bych se toho asi moc nebál. Samozřejmě mluvím o okruhu za suchý vozovky, ne v provozu.

Obrácení pneu

10.5.2016 v 21:49 | Nahoru | #7
U nás v Sosnové je zase více levých zatáček a kluci tu gumy taky otáčejí tak bych se toho moc nebál.Ale zase Sosnová je pomalá tak nevím.

Obrácení pneu

10.5.2016 v 22:31 | Nahoru | #8
Já bych neotáčel, může se vytrhnout kus běhounu pneu... Ale zase na druhou stranu to dělá dost jezdců, těžko říct...

Obrácení pneu

10.5.2016 v 23:28 | Nahoru | #9
Na SVKringu to tiež robia bežne, kvôli predĺženiu životnosti o pár jázd. Vzorok je tam kvôli dažďu, takže za sucha a iba za sucha ho nie je treba riešiť. Ja som necítil žiadny rozdiel a guma (D211, SopercorsaSP) držala.

2 reakcí na tento příspěvek Obrácení pneu

11.5.2016 v 00:13 | Nahoru | #10
výňatek z abmoto:
Co se stane, je-li pneumatika nasazena špatným směrem?

Nic - pokud máte štěstí. Pneumatiky se vyrábějí tak, že se na kostru (většinou radiální) pokládají nárazníkové pásy a na to přijde tzv. koruna, tedy směs syrové gumy. Konce těchto vrstev se pak v jednom bodě k sobě spojí (vrstvy přes sebe nepřesahují) a pneumatika se upeče. Když je pneumatika nasazená obráceně, odstředivá síla působí negativně na tyto spojovací body a snaží se je roztrhnout (což se tedy může stát i při správně nasazené pneumatice, když jsou tyto body spojeny mizerně). Taktéž je obráceně i vzorek, což může mít neblahý vliv na stabilitu a chování na mokru.

Ale je zde jedno varování: pokud budete příště na stejném okruhu, ať vás ani nenapadne otočit pneu na ráfku a jezdit ji opačným směrem! Kostra pneu je pospojována tak, aby vydržela namáhání ve správném směru rotace. Pokud ji otočíte proti rotaci, hrozí, že se spoje oddělí.“

source:
http://www.abmoto.cz...iky-promlouvaji.html
http://www.abmoto.cz...ovych-pneumatik.html

Obrácení pneu

11.5.2016 v 06:09 | Nahoru | #11
Přesně tak, tady nejde na suchu o vzorek, ale o konstrukci kostry pneu, proto bývá šipka i na slicku bez vzorku...

(reakce na) Obrácení pneu

11.5.2016 v 08:15 | Nahoru | #12

(reakce na) Obrácení pneu

11.5.2016 v 09:06 | Nahoru | #13

V9king píše: výňatek z abmoto:
Co se stane, je-li pneumatika nasazena špatným směrem?

Nic - pokud máte štěstí. Pneumatiky se vyrábějí tak, že se na kostru (většinou radiální) pokládají nárazníkové pásy a na to přijde tzv. koruna, tedy směs syrové gumy. Konce těchto vrstev se pak v jednom bodě k sobě spojí (vrstvy přes sebe nepřesahují) a pneumatika se upeče. Když je pneumatika nasazená obráceně, odstředivá síla působí negativně na tyto spojovací body a snaží se je roztrhnout (což se tedy může stát i při správně nasazené pneumatice, když jsou tyto body spojeny mizerně). Taktéž je obráceně i vzorek, což může mít neblahý vliv na stabilitu a chování na mokru.

Ale je zde jedno varování: pokud budete příště na stejném okruhu, ať vás ani nenapadne otočit pneu na ráfku a jezdit ji opačným směrem! Kostra pneu je pospojována tak, aby vydržela namáhání ve správném směru rotace. Pokud ji otočíte proti rotaci, hrozí, že se spoje oddělí.“

source:
http://www.abmoto.cz...iky-promlouvaji.html
http://www.abmoto.cz...eumatik.html [/quote]

Mne zaujalo toto:
Někdy bývá malá značka (většinou trojúhelníček) na bočnici nebo okraji běhounu, aby bylo snazší najít, kde v běhounu jsou indikátory umístěny. Ale stačí se podívat do dezénových drážek po malých zářezech s vyvýšeným dnem oproti zbytku drážky. To jsou indikátory opotřebení (1,6mm). A bude-li vás sekýrovat nějaký polda, pak vězte, že legální procento poměru drážek v běhounu je 96% „slick“ a 4% drážek z celkové plochy běhounu. Drážky nemusí dosahovat až na samý okraj běhounu.“

Obrácení pneu

11.5.2016 v 10:05 | Nahoru | #14
Otacet by se nemela, proto je tam sipka,ale spouste lidi jsem to na okruhovkach otacel a nikdo nerikal, ze by mel problem. Takze si z toho udelej usudek sam.

(reakce na) Obrácení pneu

23.6.2016 v 16:01 | Nahoru | #15
Díky zúčastněným.
Pneumatiku jsem nakonec otočit chtěl, ale dneska jsem se chtěl projet a z nepochopitelných příčin jsem zjistil že má na třech místech prasklý bok jako když se to řízne nožem. Motorka stojí permanentně doma takže zmíněné je vyloučené.
Tím pádem mám o tuhle starost méně.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
CBR 929 RR po demontazi vsech plast... Honda CBR 929RR Fireblade Kanister111 10 29.5.2023 v 10:40 Krautkopf
Plná moc [1, 2] Honda CBR 954RR Fireblade, Honda CBR 929RR Fireblade karloss200 58 10.4.2023 v 16:41 Gahan37
řidítka Honda CBR 929RR Fireblade Bogami 2 10.1.2023 v 13:58 Bogami
Neukazuje otáčkoměr Honda CBR 929RR Fireblade Bogami 0 21.11.2022 v 21:01 Bogami
Digitální tachometr Honda CBR 929RR Fireblade Houmr1 0 31.8.2022 v 14:56 Houmr1


TOPlist