globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawa 50 - nebaví mě to, už nevím co s tím
8.5.2016 v 10:04
Nazdar hoši,
tohle monstrum na kolech mě dalo dost zabrat a ještě dává. Minulý rok bylo vše více méně v pořádku, až na to že to jenom řvalo a smrdělo a stále to stálo na místě. Dnes když jsem to zkoušel..no :D prostě se po zimě všechno podělalo a nechce to ani nastartovat. Došel jsem k tomu že pokud zamáčku plovák aby tam tekl benzín tak to jede jak má, ale hladina v karburátoru je seřízená s horní hranou plováku. Mám tam nový benzín, 2x vyčištěný karburátor a stejně nic Minulý rok to ale fungovalo jak mělo (skoro). Věděl by někdo jak to opravit? Klidně vám dám haldu fotek k tomu.


Naposledy editováno 17.12.2016 18:37:14
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) Jawa 50 - nebaví mě to, už nevím co s tím

11.5.2016 v 14:00 | Nahoru | #31
maspe> Díky Nejak jsem si to nedokázal spojit s tim že je to vlastně díky té chvíli kdy je kanál otevřen a je tam přetlak. Díky asi by mě to nenapadlo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50 - nebaví mě to, už nevím co s tím

11.5.2016 v 14:23 | Nahoru | #32
Chudy_CZ> Jehlu jsem zkoušel a nic. Svíčka je problém, protože teplejší nejde sehnat. Tyristor ti vyfotím, je fakt dobrej. Jinak mám doma starý airbox možná i s filtrem tak bych použil jenom ten filtr nebo mám filtr z 555, takový kovový. Problém je že tyristorové zapalko je uchycené na rámu místo původního airboxu, takže tam už není místo. Zapalování jede přes kladívka a mezeru na svíčce už nemusíš řešit. Dává to ale pěkný pecky, zkoušel jsem sundat faju, když to bylo nastartované, ale moc to nešlo. Probíjelo to totiž durch.

Naposledy editováno 11.05.2016 14:49:28

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50 - nebaví mě to, už nevím co s tím

11.5.2016 v 16:03 | Nahoru | #33
FirF> Nemá cenu tam cpát filtr z pařeza to si nepomůžeš. Jedině vyzkoušet provizorně s tím origo filtrem a pokud by to byla dobrá cesta, pak přendat tyristor někam jinam. Je to přec malá krabička. To se někam vejde. Pokud pouzijes jenom ten filtr taky to neni cesta furt to neni ono.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50 - nebaví mě to, už nevím co s tím

11.5.2016 v 20:12 | Nahoru | #34
Chudy_CZ> Ten tyristor nejde dát jinam, protože na něj jednak není místo a taky na to není kabeláž. Mám tady papírový filtr co tam byl původně, tak ho tam zkusím nějak napasovat.

(reakce na) Jawa 50 - nebaví mě to, už nevím co s tím

11.5.2016 v 23:46 | Nahoru | #35
S tim filtrem z 555 by to mělo jezdit v pohodě.vyzkoušené na víc fichtlech.

Jawa 50 - nebaví mě to, už nevím co s tím

17.5.2016 v 19:48 | Nahoru | #36
Je to prostě dvoutakt a jako takový, jak někdo chytrý řekl, má motor "dlouhý" od vstupu sání po koncovku výfuku. Prostě když do toho v někde v celém úseku od sání po výfuk šáhneš, projeví se to (a většinou to není ku porspěchu věci). Naladit to je pak spíš o štěstí, když nemáš potuchy kde, co a jak to udělalo.
Když máš karbec naštelovaný na původní airbox a ten tam není, tak to asi nebude úplně dobře. Osobně bych vyhodil ten přímý filtr a zkusil to předělat zpět.

Jawa 50 - nebaví mě to, už nevím co s tím

6.6.2016 v 00:07 | Nahoru | #37
Zkus hodit do hajzlu ten filtr a startnout to bez něj , když jsem dávno jezdil na fíkovi a otunil to tímhle zbuzem tak mě to taky nechtělo fungovat

Jawa 50 - nebaví mě to, už nevím co s tím

6.6.2016 v 11:10 | Nahoru | #38
Hoši, už mu to asi jede .
Onehdá sem ho viděl jet z Novéj ulice na Karlák a nevrátil se...takže ten kilometrový kopec (asi) vyjel .

Jawa 50 - nebaví mě to, už nevím co s tím

6.6.2016 v 18:05 | Nahoru | #39
Každopádně bych v první řadě vyhodil ten tyristorový buzinec... Tyhlety rádoby - udělej si sám - vylepšení stojí obyčejně za vyližprdel

Jawa 50 - nebaví mě to, už nevím co s tím

7.6.2016 v 10:00 | Nahoru | #40
Jeden z Murphyho zákonů zní: "Postupnou inovací jsme se propracovali k původnímu výrobku".

Jawa 50 - nebaví mě to, už nevím co s tím

8.7.2016 v 16:18 | Nahoru | #41
Na pinckovi se dá podělat milion věcí. Jak už tady někdo psal, původní zapalování, kde se mohla akorát po letech prorazit cívka, je co do spolehlivosti nejlepší a není třeba ho měnit. Fichtl musí jet i bez filtru, teda jde určitě nastartovat, volnoběh jde normálně, šoupě je stejnak zavřený, jde na něm jezdit, ale nejde vytočit přes půl plynu a netáhne. Stejný je to na druhý straně s výfukem a jeho vybrakováním, jen to víc řve a žere a možná se líp sbírá z volnoběhu.
Takže začni od nádrže, vypláchnout kyselinou solnou od rzi, pořádně vymýt. Dovnitř hned nejlépe plnou benzínu nebo alespoň dovnitř stříkni WD, aby ti to hned zase nechytlo lišej. Kohout vypucovat, benzín musí téct celým přůřezem hadičky. Pak znovu karburátor ven, ideálně na ultrazvuk, žádný rejpání drátem, maximálně štetečkem na čištění stříkacích pistolí. Zkoušel jsem i teplou lázeň z odmašťovače, dobře funguje z lidlu čistič na kola nebo na řetěz, rozpustí to všechno. Za pár korun si kup nová těsnění ke karburaci. Pořádně vyčisti obě trysky, žádný rejpání drátem! Jehlu dej na střední rysku, závlačka musí držet, aby ti tam nejezdila jehla samovolně nahoru a dolu a měnila směs. Ideálně sežen originální filtr. Výfuk originální nebo vykuchaný, ale ucpaný drátěnkama. Předpokládám čisté koleno bez karbonu.
Pak se můžeš podívat taky do motoru, sendej píst, strč ho s kroužkama do válce a podívej se proti sluníčku, jak ti to kolem prosvítá a jakou máš mezeru na zámku kroužku. Jestli vidíš dírou skrz, tak si připrav pětikilo na nový válec a píst, rovnou i čep. Pod hlavu kup nový těsnící kroužek a těsnění pod válec. Funkční svíčka je tuším NR15Y, stojí asi 30Kč. Jak se štěluje předstih najdeš v každé knížce nebo na netu. Mírné doladění lze udělat poklepem na protipól kladívka. Kladívko je dobré mít nové, bez vůle, které v otáčkách nekmitá. Občas může zazlobit proražený kondenzátor.

Pincek je radost, taky se v něm rád po 20 letech šťourám, přijde mi to po japonských motorkách jako opravovat kolo

Jawa 50 - nebaví mě to, už nevím co s tím

8.7.2016 v 20:38 | Nahoru | #42
Však jsem mu to napsal, v první řadě vyhodit tu tyristorovou píčovinu do prdele, uvést to do původního stavu a seřídit na základní hodnoty, pak se můžeme bavit dál.... Já bych zatím nestrašil výbrusem apod. protože i totálně vyhoněný fík je schopen trvalé jízdy a maximálních otáček, jen to jede ještě pomaleji než je zvykem a víc to chrastí...

zatím nedělal nic, jen nadává... Sám jsem fíka měl, sice to jezdilo jak šnek, ale to je tím že je to moped, ale spolehlivě, zas tolik oprav jsem na tom nedělal, aby to nějak moc sralo....

Naposledy editováno 08.07.2016 20:41:00
Předchozí
1 2
Následující
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
JAWA 21 problém s předstihem Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... moje-moto 13 25.3.2024 v 11:50 papiboy
JAWA 21 přechod volnoběh provozní r... Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... moje-moto 2 23.3.2024 v 14:06 moje-moto
Jawa 50 motor Jawa 50/20 Pionýr Dominik07 15 20.3.2024 v 20:01 Dominik07
Obnovení slovenských dokladů Jawa 50/20 Pionýr Kyselizeli 3 19.3.2024 v 21:21 rg250
Dovoz pincka ze slovenska Jawa 50/20 Pionýr Kyselizeli 16 17.3.2024 v 00:19 maco

TOPlist