Téma: Jawa 50 - nebaví mě to, už nevím co s tím
8.5.2016 v 10:04
Nazdar hoši,
tohle monstrum na kolech mě dalo dost zabrat a ještě dává. Minulý rok bylo vše více méně v pořádku, až na to že to jenom řvalo a smrdělo a stále to stálo na místě. Dnes když jsem to zkoušel..no :D prostě se po zimě všechno podělalo a nechce to ani nastartovat. Došel jsem k tomu že pokud zamáčku plovák aby tam tekl benzín tak to jede jak má, ale hladina v karburátoru je seřízená s horní hranou plováku. Mám tam nový benzín, 2x vyčištěný karburátor a stejně nic Minulý rok to ale fungovalo jak mělo (skoro). Věděl by někdo jak to opravit? Klidně vám dám haldu fotek k tomu.
tohle monstrum na kolech mě dalo dost zabrat a ještě dává. Minulý rok bylo vše více méně v pořádku, až na to že to jenom řvalo a smrdělo a stále to stálo na místě. Dnes když jsem to zkoušel..no :D prostě se po zimě všechno podělalo a nechce to ani nastartovat. Došel jsem k tomu že pokud zamáčku plovák aby tam tekl benzín tak to jede jak má, ale hladina v karburátoru je seřízená s horní hranou plováku. Mám tam nový benzín, 2x vyčištěný karburátor a stejně nic Minulý rok to ale fungovalo jak mělo (skoro). Věděl by někdo jak to opravit? Klidně vám dám haldu fotek k tomu.
Naposledy editováno 17.12.2016 18:37:14
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50 - nebaví mě to, už nevím co s tím
Chudy_CZ> Jehlu jsem zkoušel a nic. Svíčka je problém, protože teplejší nejde sehnat. Tyristor ti vyfotím, je fakt dobrej. Jinak mám doma starý airbox možná i s filtrem tak bych použil jenom ten filtr nebo mám filtr z 555, takový kovový. Problém je že tyristorové zapalko je uchycené na rámu místo původního airboxu, takže tam už není místo. Zapalování jede přes kladívka a mezeru na svíčce už nemusíš řešit. Dává to ale pěkný pecky, zkoušel jsem sundat faju, když to bylo nastartované, ale moc to nešlo. Probíjelo to totiž durch.
Naposledy editováno 11.05.2016 14:49:28
Naposledy editováno 11.05.2016 14:49:28
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50 - nebaví mě to, už nevím co s tím
FirF> Nemá cenu tam cpát filtr z pařeza to si nepomůžeš. Jedině vyzkoušet provizorně s tím origo filtrem a pokud by to byla dobrá cesta, pak přendat tyristor někam jinam. Je to přec malá krabička. To se někam vejde. Pokud pouzijes jenom ten filtr taky to neni cesta furt to neni ono.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50 - nebaví mě to, už nevím co s tím
Chudy_CZ> Ten tyristor nejde dát jinam, protože na něj jednak není místo a taky na to není kabeláž. Mám tady papírový filtr co tam byl původně, tak ho tam zkusím nějak napasovat.
Je to prostě dvoutakt a jako takový, jak někdo chytrý řekl, má motor "dlouhý" od vstupu sání po koncovku výfuku. Prostě když do toho v někde v celém úseku od sání po výfuk šáhneš, projeví se to (a většinou to není ku porspěchu věci). Naladit to je pak spíš o štěstí, když nemáš potuchy kde, co a jak to udělalo.
Když máš karbec naštelovaný na původní airbox a ten tam není, tak to asi nebude úplně dobře. Osobně bych vyhodil ten přímý filtr a zkusil to předělat zpět.
Když máš karbec naštelovaný na původní airbox a ten tam není, tak to asi nebude úplně dobře. Osobně bych vyhodil ten přímý filtr a zkusil to předělat zpět.
Na pinckovi se dá podělat milion věcí. Jak už tady někdo psal, původní zapalování, kde se mohla akorát po letech prorazit cívka, je co do spolehlivosti nejlepší a není třeba ho měnit. Fichtl musí jet i bez filtru, teda jde určitě nastartovat, volnoběh jde normálně, šoupě je stejnak zavřený, jde na něm jezdit, ale nejde vytočit přes půl plynu a netáhne. Stejný je to na druhý straně s výfukem a jeho vybrakováním, jen to víc řve a žere a možná se líp sbírá z volnoběhu.
Takže začni od nádrže, vypláchnout kyselinou solnou od rzi, pořádně vymýt. Dovnitř hned nejlépe plnou benzínu nebo alespoň dovnitř stříkni WD, aby ti to hned zase nechytlo lišej. Kohout vypucovat, benzín musí téct celým přůřezem hadičky. Pak znovu karburátor ven, ideálně na ultrazvuk, žádný rejpání drátem, maximálně štetečkem na čištění stříkacích pistolí. Zkoušel jsem i teplou lázeň z odmašťovače, dobře funguje z lidlu čistič na kola nebo na řetěz, rozpustí to všechno. Za pár korun si kup nová těsnění ke karburaci. Pořádně vyčisti obě trysky, žádný rejpání drátem! Jehlu dej na střední rysku, závlačka musí držet, aby ti tam nejezdila jehla samovolně nahoru a dolu a měnila směs. Ideálně sežen originální filtr. Výfuk originální nebo vykuchaný, ale ucpaný drátěnkama. Předpokládám čisté koleno bez karbonu.
Pak se můžeš podívat taky do motoru, sendej píst, strč ho s kroužkama do válce a podívej se proti sluníčku, jak ti to kolem prosvítá a jakou máš mezeru na zámku kroužku. Jestli vidíš dírou skrz, tak si připrav pětikilo na nový válec a píst, rovnou i čep. Pod hlavu kup nový těsnící kroužek a těsnění pod válec. Funkční svíčka je tuším NR15Y, stojí asi 30Kč. Jak se štěluje předstih najdeš v každé knížce nebo na netu. Mírné doladění lze udělat poklepem na protipól kladívka. Kladívko je dobré mít nové, bez vůle, které v otáčkách nekmitá. Občas může zazlobit proražený kondenzátor.
Pincek je radost, taky se v něm rád po 20 letech šťourám, přijde mi to po japonských motorkách jako opravovat kolo
Takže začni od nádrže, vypláchnout kyselinou solnou od rzi, pořádně vymýt. Dovnitř hned nejlépe plnou benzínu nebo alespoň dovnitř stříkni WD, aby ti to hned zase nechytlo lišej. Kohout vypucovat, benzín musí téct celým přůřezem hadičky. Pak znovu karburátor ven, ideálně na ultrazvuk, žádný rejpání drátem, maximálně štetečkem na čištění stříkacích pistolí. Zkoušel jsem i teplou lázeň z odmašťovače, dobře funguje z lidlu čistič na kola nebo na řetěz, rozpustí to všechno. Za pár korun si kup nová těsnění ke karburaci. Pořádně vyčisti obě trysky, žádný rejpání drátem! Jehlu dej na střední rysku, závlačka musí držet, aby ti tam nejezdila jehla samovolně nahoru a dolu a měnila směs. Ideálně sežen originální filtr. Výfuk originální nebo vykuchaný, ale ucpaný drátěnkama. Předpokládám čisté koleno bez karbonu.
Pak se můžeš podívat taky do motoru, sendej píst, strč ho s kroužkama do válce a podívej se proti sluníčku, jak ti to kolem prosvítá a jakou máš mezeru na zámku kroužku. Jestli vidíš dírou skrz, tak si připrav pětikilo na nový válec a píst, rovnou i čep. Pod hlavu kup nový těsnící kroužek a těsnění pod válec. Funkční svíčka je tuším NR15Y, stojí asi 30Kč. Jak se štěluje předstih najdeš v každé knížce nebo na netu. Mírné doladění lze udělat poklepem na protipól kladívka. Kladívko je dobré mít nové, bez vůle, které v otáčkách nekmitá. Občas může zazlobit proražený kondenzátor.
Pincek je radost, taky se v něm rád po 20 letech šťourám, přijde mi to po japonských motorkách jako opravovat kolo
Však jsem mu to napsal, v první řadě vyhodit tu tyristorovou píčovinu do prdele, uvést to do původního stavu a seřídit na základní hodnoty, pak se můžeme bavit dál.... Já bych zatím nestrašil výbrusem apod. protože i totálně vyhoněný fík je schopen trvalé jízdy a maximálních otáček, jen to jede ještě pomaleji než je zvykem a víc to chrastí...
zatím nedělal nic, jen nadává... Sám jsem fíka měl, sice to jezdilo jak šnek, ale to je tím že je to moped, ale spolehlivě, zas tolik oprav jsem na tom nedělal, aby to nějak moc sralo....
Naposledy editováno 08.07.2016 20:41:00
zatím nedělal nic, jen nadává... Sám jsem fíka měl, sice to jezdilo jak šnek, ale to je tím že je to moped, ale spolehlivě, zas tolik oprav jsem na tom nedělal, aby to nějak moc sralo....
Naposledy editováno 08.07.2016 20:41:00
Téma je zamknuto
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
JAWA 21 problém s předstihem Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... | moje-moto | 13 | 25.3.2024 v 11:50 papiboy |
JAWA 21 přechod volnoběh provozní r... Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... | moje-moto | 2 | 23.3.2024 v 14:06 moje-moto |
Jawa 50 motor Jawa 50/20 Pionýr | Dominik07 | 15 | 20.3.2024 v 20:01 Dominik07 |
Obnovení slovenských dokladů Jawa 50/20 Pionýr | Kyselizeli | 3 | 19.3.2024 v 21:21 rg250 |
Dovoz pincka ze slovenska Jawa 50/20 Pionýr | Kyselizeli | 16 | 17.3.2024 v 00:19 maco |