Téma: Pár dotazů na majitele moto BMW
8.5.2016 v 01:36
Zdravím vespolek..

Pořídil jsem si BMW R850R 2004 a zatím si na sebe zvykáme.. Měl bych ovšem pár dotazů pro zkušenější uživatele BMW, jelikož pár věcí mne tak trochu zaráží

Nicméně mé první dojmy po deseti letech ježdění na japoncích jsou zatím velmi dobré, nadchnul mě motor, který má záběr téměř od volnoběhu a neprotestuje, když ho lehce podtočím, neskutečně pohodlný podvozek, ovšem na ten klopný moment při přeřazování, kdy to semnou hodí na stranu jsem si zatím nezvykl.. Předpokládám, že je to dáno tím, že je motor jakoby "podélně", nikoliv napříč... Navíc trošku bojuju s ovládáním blinkrů, jelikož ostatní moto mám klasiku na levé páčce..

Teď k mým dotazům..

1/ je normální, že po 200km jízdy jsou olejové chladiče studené??? Má to nějaký termostat??
2/ přijde mi strašně krátká převodovka.. na šestku mám při tachometrových 100km/h 4000otáček.. Takže na dálnici to vcelku dost točí a chybí mi jakoby sedmička..Pokud bych chtěl dosáhnout maximálky, budu v červených.. Máte to taky tak??
3/ Když jedu na pohodu, motor je velmi tichý, ale slyším palivové čerpadlo..Normální??
4/ Když je moto na centrálním stojanu a mám zařazenou rychlost, je slyšet klepání z kardanu.. Normálně za jízdy je to v pořádku.. Také OK??
5/ do cca 5000rpm je motor tichý, ale pak je dost hlučný jakoby od sání a jsou cítit lehké vibrace..
6/ po nastartování je zhruba 1-2 vteřiny motor hlučnější.. Přirovnal bych to k TDI, než se natlakujou hydroštely.. OK??
7/ mám originální držáky na kufry.. Půjdou mi nasadit klasické BMW Touring kufry z jiného modelu, nebo musím shánět pro konkrétní typ motorky??

Díky alespoň za částečné odpovědi...

macman

Pár dotazů na majitele moto BMW

8.5.2016 v 07:21 | Nahoru | #1
K tomu oleji- ano má to termostat a pouští to olej do chladiče až se to zahřeje. Jestli máš držáky kufrů vario-stou kuličkou, tak ty jsou na vario. K tomu hluku ti nemůži nic říct, bud máš jiný převod 6, já jsem to nezkoušel na stojanu, ale kardan bude prověšený, zkus ho vydělat a podívat se na kloubky a jestli jsou v ose, pokud ne tak je načlá guma- tlumič torzních kmitů. Ale více ti napíše někdo kdo má najeto více kilásků, já boxera mám po zajetí.

Pár dotazů na majitele moto BMW

8.5.2016 v 08:48 | Nahoru | #2
Mám R1200R,takže můžu odpovědět jen na to klepání z kardanu.Je to normální,že klepe na stojanu při zařazené rychlosti,protože mezi hruškou a talířem jsou určité vůle,které se vymezí až v tahu.A taky z klepání a klapotu ozývajícího se z oblasti motoru si nic nedělej.Já už to tak mám asi 60 000 km ! Je to řece BMW .

Pár dotazů na majitele moto BMW

8.5.2016 v 10:16 | Nahoru | #3
1) ano; je to vzducháč co chladí dobře a to jakou teplotu má chladič není podstatné. Podstatné je co ti ukáže ukazatel teploty oleje.
3) originální čerpadlo je docela tiché. Neoriginál je obvykle hlučnější. Tak či onak, je to normální.
4) proč necháváš moto běžet na centrálu naprázdno? K čemu to slouží?
5) normální; je to boxer, nečekej od toho projev japonského řaďáku
6) normální; pro zmírnění dej hustší olej: 20w50 je standard, někdo dává 20w60. Mě se to stává až když moto stojí 3 a více týdnů => moc ne

S tím řazením se budeš chvíli učit. Někdo dává meziplyn, který pomáhá mírnit ten ráz, ale chce to mít ten motor už trochu naposlouchaný a vědět.

Ať ti slouží

edit: 2) mluvím jen za sebe a asi to ostatní majitelé budou vnímat odlišně: boxery jsou "specifické", čti líné, stavěné na sílu v relativně úzkém pásmu otáček. Není to motorka na lámání rekordů a pálení gum na křižovatkách. Přinejmenším R-ka a GS-ka jsou cestovní motorky, ale ne 'cestuju-180-v-hodině' cestovní. Mě GS na 5-ku točí kolem 4200 při 110kmh, dá se s ní dostat na 160 i 180, ale to už se jí vážně moc nelíbí a na cestování to vážně není pohodlný. Jestli jsi R-ko kupoval s tím, že u jiných motorů stačí objem 850 s klidem na rychlosti přes 160kmh a tady musí stačit taky, budeš velmi zklamaný.

Naposledy editováno 08.05.2016 10:32:06

Pár dotazů na majitele moto BMW

8.5.2016 v 11:58 | Nahoru | #4
Ano, je to tady pěkně v kostce. Koupil sis drahou starou motorku, která je technicky o pár desítek let zastaralejší než by odpovídalo roku výroby. Budeš se divit, že "silné a úsporné BMW" je ve skutečnosti těžké, líné a poměrně žere (vzhledem k tomu jak nejede) . Pak zjistíš, že spotřeba oleje je zapříčiněná tím, že motorka nemá najeto alespoň 100.000 km a tudíž není "zajetá". Budeš si muset zvykat na mlácení a rachot z převodovky a z kardanu, protože japonci jsou debilové, který to umí udělat pouze tak, že to funguje hladce a tiše. V horských vracečkách jistě oceníš přehřátou suchou jednokotoučovou spojku z auta, která se chová stylem on/off. Výborně se totiž hodí k málo poddajnému slabému a hrubému motoru.

Naposledy editováno 08.05.2016 12:13:27

Pár dotazů na majitele moto BMW

8.5.2016 v 12:19 | Nahoru | #5
Díky za odpovědi...

ad 1/ budík teploty oleje nemám, ale je fakt že na ventilovém víku po jízdě ruku udržím, takže se motor nepřehřívá.. Spíše mi šlo o to, zda je správný průtok oleje, ale jestli tam je termostat, tak to dává smysl.. včera bylo sice hezky, ale zase takové teplo nebylo, takže se to uchladilo žebry..

ad 2/ jelikož jsem koupil moto bourané s prasklým motorem a rozsypanou převodovkou (fyzicky na kusy), kde jsem posléze komplet komplet motor s převodovkou a kardanem, jde mi o to jestli třeba existuje víc verzí zadních převodů, nebo jestli to je stejné.. Když vezmu že R1150R má prý totožnou převodovku a blok motoru, v čem je rozdíl, že má větší maximálku?? Nejednosušší mi přijde to řešit zadním převodem..

ad 3/ nevím jestli je čerpadlo originál, ale v létě mě čeká přes 3500km výlet, takže nerad bych, aby mne někde nechalo... Jestli někomu odešlo, odejde z ničeho nic, nebo jako u auta, začne hučet a jde pomalu do kopru??

ad 4/ když jsem moto zkompletoval, tak samozřejmě první test byl na stojánku.. trošku mě to právě zarazilo.. ale beru jako OK..

ad 5/ OK, Spíše jsem se chtěl ujistit.. Pro jistotu si někde půjčím budíky na podtlak a seřídím škrtící klapky..

ad 6/ olej 20W50 už mám koupenej.. Musel jsem si nechat vyrobit klíč na filtr, jelikož to ničím nejde povolit... Zítra vyměním..

ad 7/ kuličku tam žádnou nemám.. je to pouze jen plastová hrazda..

ad Edit2 od Clostridia/ Práve že mě mrzí, že při normální cestovní rychlosti na dálnici.. např. 140 to točí dost otáček.. Chybí mi tam právě ten cestovní převod, kde nebude zbytečně motor točit jak blázen.. Takže mi opravdu nejde o maximální rychlost, ale převod na větší maximálku bude při pohodové jízdě točit míň...

macman

Pár dotazů na majitele moto BMW

8.5.2016 v 13:51 | Nahoru | #6
1) termostat tam je, nerozbíjí se. r850 je zřejmě německá "rozpočtovka" a tam tam ani nedali budíček. Nicméně bych se toho nebála.
2) aspoň co vím, tak r1150 měla dva různé 6kové převody: krátký a dlouhý. Dost možná máš ten "špatný" krátký a pak to tolik točí. Zkus sem napsat typ převodovky.
3) s čerpadlem problémy nebývají. Nikdy mi neodešlo v ničem, tak ti neřeknu, jak se to projeví.
4) je to tvoje motorka a ten důvod chápu, ale důležité je jak se to chová při jízdě.
5) nejdřív udělej ventily, pak podtlaky. Netrvá to dlouho a výsledek je lepší. V takhle vysokých otáčkách už ale nastavení podtlaků stejně nemá velký vliv. Hluk je spíš daný tím, že mezi tebou a ústím sání do válců není vlastně nic co by zvuk tlumilo jako v jiných motorkách, proto se to jeví jako hlučné.

K té poslední poznámce: jak píšu, záleží jakou máš převodovku. Osobně taky nejezdím 140 po dálnici, právě proto, že se jí to už nelíbí. I když můj názor v tomhle není moc vypovídající, jsem bačkora, kterou ani nebaví jezdit 140 a ani po dálnici. S jakoukouliv motorkou. Snad ti jiný majitel r850r řekne něco uspokojivějšího.

Pár dotazů na majitele moto BMW

8.5.2016 v 15:31 | Nahoru | #7
Musím se té mé rozpočtovky trošku zastat.. I R1150R nemá budík teploty oleje.. Kromě objemu je to totožný stroj.. Ty máš GS, tam chápu že se dálnici vyhýbáš, ale R by mělo být právě na dálnice stavěné.. Až se mi podaří vyhodit ožraly z hospody, mrknu na typ té původní převodovky a té co tam mám namontovanou.. Pokud by ta stará byla ta pravá, tak přeházím vnitřnosti..

1 reakcí na tento příspěvek Pár dotazů na majitele moto BMW

8.5.2016 v 18:21 | Nahoru | #8
Takže jsem si udělal chvilku v práci volno a mrknul jsem na to.

Takže původní převodovka má výrobní číslo 0008943JAO a je to GETRAG 424.0.0110.91
Nová převodovka, co mám namontovanou je 0014148JAO

Hlavně jsem koukal, že oba koncové převody mám 34/11 a podle netu existují i 31/11, nebo 33/11 - které jsou rychlejší...

Takže spíše zkusím sehnat někoho, kdo má opačný problém a chce více síly a převod vyměním...

Pár dotazů na majitele moto BMW

9.5.2016 v 06:11 | Nahoru | #9
To je ta co jsi koupil s prasklým blokem motoru? Jak to šlo "vařit"?

Pár dotazů na majitele moto BMW

9.5.2016 v 09:56 | Nahoru | #10
mám druhou 1100R. a dalniční švihač to taky není stejně jako r1150r ať jsou 6ky jak chcou dlouhé. je to roadster. na dálnice dělali primárně RT, nebo LT.
ne že by se s tím na dálnici nedalo, ale u pětikvaltu, či krátkého šestikvaltu je s neorigo laufem rambajz očistec, a prostě to není na rychlosti kolem 140-160 stavěné ve smyslu ochrany jezdce před větrem, šumsvistem atd. erka jsou nejlepší na okreskách. motor s hutným spodkem, plochým krouťákem a podvozek akorát do zákrut. musím se zastat toho zastaralého vydechlého verglu (jak je nastíněn výše), mě vyhovuje převodovka mi nemlátí, spojka funguje jak má, olej nežere a že motor vydává nějaké zvuky? to beru jako plus. monotónní hučení většího, či menšího mixéru / vysavače bych nesnesl čerpadlo mi u prvního erka řvalo jak kráva 4roky a řve u kamoša už další 4 a furt ne a ne přestat fungovat. podle mne umře kdykoliv ze ne na den. na druhou stranu všude v evropě ho splašíš. při nejhorším ho kup do foroty když jedeš tak daleko.

1 reakcí na tento příspěvek Pár dotazů na majitele moto BMW

9.5.2016 v 12:55 | Nahoru | #11
Srovnaval nekdo R1150GS s novou dvanactkou? Ted se ptam, jestli je to stejny dalnicni utrpeni, nebo se to od urciteho roku zlepsilo. Mam GSa rad a kdybych nahodou nekdy menil, radsi bych neco, co se citi na dalnici lepe. Dik

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár dotazů na majitele moto BMW

9.5.2016 v 13:11 | Nahoru | #12
sramis> po dálnici jezdím běžně 150-160 a nepřijde mi to na 12tku nijak moc (mám 2005). Ale s dálniční jízdou na 1150 to porovnat neumím. Pokud tou "novou" dvanáctkou myslíš LC, tak tam bych se nebál už vůbec.

(reakce na) Pár dotazů na majitele moto BMW

9.5.2016 v 13:55 | Nahoru | #13
Dave81> Tak trochu jsem si myslel, ze to tak bude. Doufal jsem... Uz jen mit ty prachy...

Pár dotazů na majitele moto BMW

9.5.2016 v 14:02 | Nahoru | #14
Tak já mám R1100R naj. 134 000km rok 1996 a vypozoroval jsem toto.
1) normální, dobře chladí
2) normální, já mám teda kvaltů 5, ale taky by mi občas šestka bodla. nic co by extra vadilo
3) nepozoroval jsem, ale řekl bych, že je to v pohodě
4) tohle jsem nezpozoroval to nedokážu posoudit.
5) normální jev
6) asi normální, ale já teda nic extra neslyšel. myslím, že to moc posloucháš
7) boční kufry nemám tak nedokážu říct.
Jinak na to cuknutí při řazení si zvykneš a bude to droga. Na ovládání blinkrů si taky zvykneš a nakonec mi to přijde lepší než dřív na yamaze.

(reakce na) Pár dotazů na majitele moto BMW

9.5.2016 v 18:14 | Nahoru | #15

macmanCZ píše:

Hlavně jsem koukal, že oba koncové převody mám 34/11 a podle netu existují i 31/11, nebo 33/11 - které jsou rychlejší...

Takže spíše zkusím sehnat někoho, kdo má opačný problém a chce více síly a převod vyměním...



Tady v bazaru je myslím na prodej koncový převod 31/11

Pár dotazů na majitele moto BMW

23.5.2016 v 01:28 | Nahoru | #16
Ten kardan 31/11 na bazaru je z předchozího modelu R850R(R1100R), já mám ten novější R850R(R1150R). Otázka zda je shodný...

shewcza> nakonec jsem blok nevařil, jelikož bych asi nechtěl jezdit na motorce, kde je vařená nosná část... Navíc jsem na jednom válci našel vlasovou trhlinku, takže šlus, raději jsem sehnal nový komplet motor s převodovkou...

Tak už jsem najezdil pěkných pár kilometrů a kromě ovládání blinkrů (pořád si na křižovatkách zahoukám) jsem si na ní zvykl...

Ovšem čeká mne asi velké seřizování.. Ten zvuk po nastartování (jakoby TDI bez hydroštělů) se mi fakt nezdá... Navíc dneska bylo pekelné horko, olejové chladiče pěkně rozpálené - takže chlazení funguje.. Ale z pravého válce šly zvuky, jako když klepou ventily.. Dokonce jsem několikrát zastavoval a přišlo mi, že ten válec nejde zcela pravidelně.. Po zchladnutí bylo vše zase OK..

Až bude chvilka čas, pustím se do ventilů a do synchronizace "karburátorů"...

macman

Pár dotazů na majitele moto BMW

23.5.2016 v 18:38 | Nahoru | #17
Bez záruky bych řekl, že pasuje ten vnitřek. A k tomu rachotu z motoru: jde si na to zvyknout.

Pár dotazů na majitele moto BMW

16.6.2016 v 14:44 | Nahoru | #18
Zdravím vespolek
Po letech ježdění velké težké koukám po malé lehké a mi vyšla R850R. Měl bych otázečky (doufám, že nevadí, že se vmísím do debaty, konec konců, než tříštit a zakládat další témata)

BMW R850R je od 08/95 typ 259R a od 07/2003 typ R28? ano? Né že by mi nestačilo se to přečíst na netu, ale není mi jasné na 2003 absence chladičů oleje nad válci, do 2003 je mají všechny a po také, jen podle inzerátů převážně v Německu. Jen ty 2003 nemají.... jinde? (opr. už jsem je vypátral pod nádrží )

Chápu dobře, že převodovky jsou u R850R/RT, asi R900RT (USA), R1100R/RT a R1150R/RT záměnné? Dají se přestavět, nebo se dékla převodu řeší jen poměrem rozvodovky sekundáru?

dost informací je tady klik
katalog dílů klik
převodovky R850 R28 klik

Předem díky za konsktruktivní reakce

Naposledy editováno 16.06.2016 16:09:39

1 reakcí na tento příspěvek Pár dotazů na majitele moto BMW

17.6.2016 v 01:36 | Nahoru | #19
Takže zase o kus dál a nové poznatky...

Klepání pravého válce se už neobjevilo, pomohla výměna oleje.. Skoro zmizel i rachotivý zvuk po startu, dokonce jsem zjistil že ten zvuk je dán napínákama rozvodových řetězů.. Jsou pravděpodobně hydraulické a chvíli trvá, než se natlakují...

Udělal jsem si z pivních trubic jednoduchou váhu na seřízení synchronizace vstřikovačů a došteloval jsem jak volnoběh tím mosazným šroubem a běh v otáčkách lankem.. Bylo to rozhozené jen minimálně (1/4 otáčky jak šroubem, tak napínáním lanka), ale spotřeba šla razantně dolů... Předtím byl dojezd do rozsvícení rezervy cca 170-180km, teď se rezerva rozsvěcí až přes 210km...

Na ventily stále ještě nebyl čas..

Po delší cestě mi během brždění motorem něco lehce hučelo od kardanu, nakonec pomohlo dolití dalšího 1dcl oleje do koncového převodu... Přitom jsem si jist, že při výměně jsem tam nalil správně.. Rozhodně nikde neteče.. Respektive nalil jsem tam podle jednoho návodu 180ml, jinde jsem našel že tam má být 250ml.. Takže momentálně 280ml..

Ohledně převodovky, tak mám bohužel verzi dlouhá 1, krátká 6... Četl jsem různé diskuze a právě toto je nejhorší kombinace.. Už dříve mě přišlo, že je jednička dost dlouhá a na dálnici to moc točí.. Takže proto.. Koncový převod zatím shánět nebudu, byla by ještě delší jednička..

V současné době řeším hučení čerpadla... rozebral jsem nádrž, vše je naprosto dokonale čisté, vyměním ještě pro jistotu palivový filtr (je krásně průchozí, ale když mám vše venku..). Jinak čerpadlo a celá jednotka je VDO Made In Czech Republic... Zkusil jsem čerpadlo zapojit venku a hučí pořád.. Takže se nejedná o rezonance v nádrži.. Jelikož pocházím z Brandýsa nad Labem a v době výroby motorky ve VDO na lince BMW dělala bývalka, takže jsem přesvědčenej, že to je její práce..

Jelikož mě čeká 3500km výlet, snažím se to nějak dát dohromady a vychytat mouchy...

Moměntálně by mne zajímal váš názor na pneu.. Na moto mám Metzelery, přičemž vepředu 3,5mm a vzadu 4,5mm vzorek.. Dají ještě těch 3500km??? Jde mi o to, že když před cestou koupím nové gumy, tak je mi jasné že tyhle už tam nikdy nevrátím.. Cesta je do Alp, pohodovou cestovní rychlostí - žádná divočina.. Ideál by pro mne bylo kdybych na nich dojel sezonu a napřesrok nové..

Měřil jsem švárovi jeho nové pneu a na nich má 6mm.. Takže předek mi vychází přes 50% a zadek 75%...

díky..

macman

Pár dotazů na majitele moto BMW

17.6.2016 v 07:25 | Nahoru | #20
Ahoj!
Ohledně Bavoráčku se ještě jistě spojíme
Co se týče pneu... mám dost odjeto i po Alpách a je potřeba vzít v potaz jejich typ povrchů. Z logických důvodů dělají velmi hrubé, které z mého phledu pneu vyloženě žerou. Kupodivu je mají zároveň i tiché. Nevím jak R850 a Metzeler, ale cruiser+chlap+věci na 20dní, tzn. á 600kg, ujeto á 7.000km a nové gumy Bridgestone na plátno při návratu jinak dají asi 11-12.000km.

(reakce na) Pár dotazů na majitele moto BMW

17.6.2016 v 08:17 | Nahoru | #21
macmanCZ>
tadysi počti možná se ti nějaké info hodí
www.bmwgs.cz/forum/viewthread.php

Pár dotazů na majitele moto BMW

17.6.2016 v 20:54 | Nahoru | #22
Luboch: Koukám na tvé nadšení nad R850R, ale abych ti pravdu řekl, raději bych měl R1150R.. Pokud jsem to totiž správně pochopil, jediný rozdíl mezi 850 a 1150 je ve vrtání válců.. Takže kdybych dal na svou 850 válce+píst a hlavy, byla by z ní 1150..

ohledně možnosti přestavby převodovky, tak starší verze R850R je shodná s R1100R a novější R850R je shodná s R1150R. Nicméně stará R850 s novou shodné nejsou...

Takže vlastně jsou tři verze.. První s 1100 pětistupňovou převodovkou do 99, Druhá od 00 do 03 (moje) se starým designem, ale šestikvaltem z 1150 a poslední verze od 04 s novou nádrží a předním blatníkem..

Jelikož jsem na cestovní naháče, tak předtím jsem sedlal 10 let klasiku CB500.. Musím říci že přechod z Hondy na BMW je neskutečná změna..

Klady:
neskutečně pohodlný podvozek... Nepotápí se a přitom odtlumí to, kde bych si jinak vyrazil zuby...
zátah motoru od volnoběhu.. Nemusím si hlídat otáčky, prostě vezmu za plyn a ono to jede..
hydraulická spojka... jelikož mě někdy trápí karpály, tak lepší chod spojkové páčky jsem zatím neměl tu čest poznat..

Zápory:
Ovládání blinkrů.. proč něco dělat jinak, než ostatní
Zvuky, pazvuky, vibrace.. není to japonec..
Díky konstrukci motoru, není jak přidělat decentní padáky, chránící válce.. Buď to celý opadákovat, nebo nic..

a nejvíc mě štve převodovka.. proč proboha tak dlouhá jednička a tak krátká šestka.. proč?? komu tím prospějete???

Celkově vzato jsem nadmíru spokojenej, ale s R1150R s krátkou 1 a dlouhou 6 a rychlejším koncovým převodem bych asi byl spokojenější...

macman

Pár dotazů na majitele moto BMW

18.6.2016 v 07:17 | Nahoru | #23
Nemůžeš srovnávat R850R s CB500. Za prvý je to jiná kategorie motorky, zadruhý bys za cenu BMW měl 2 tyhle hondy. Je to jako srovnávat (já nevim) třeba naftovou octavii 2 s felicií ...

Pár dotazů na majitele moto BMW

22.7.2016 v 10:58 | Nahoru | #24
macmanCZ: možná se to ještě dá pojmenovat nadšení vycházím z techniky, dělám jí více jak 30let, na řekněme odborné úrovni a úž mě přestalo bavit věčné zápasení z 400 i více kily, navíc zlomeninka kotníku, titanové koleno, karpály taky vycházím z toho, že cca 75koní bohatě stačí a jdu po co nejnižší váze. Nic jogutroidního nechci, žádné plasty, klasickou nahou motorku výhradně s "kardanem" rozvodovkou zadního kola. Konstrukce BMW R se mi celkem zamlouvá, možná půjdu cestou R1150, uvidíme.

apropo. něco o převodovkách R1150 http://www.largiade...ltrans/sixspeed.html

Naposledy editováno 22.07.2016 11:46:51
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zacaternik: Bandit GSF650, BMW R850... Triumph Speed Four, Suzuki GSF 650 Bandit, BMW R 110... 4RW 16 29.8.2017 v 12:58 Bozo
Vypadáva posilňovač bŕzd BMW R850R 2003 BMW R 850 R kasi1976 7 24.7.2017 v 16:01 JiriBN
Prosím poradte jakou motorku BMW R1... [1, 2] BMW R 1200 GS Adventure, BMW R 1200 R, Moto Guzzi St... b007 36 1.6.2017 v 07:34 b007
Jaký olej do moto bez mokré spojky?... [1, 2] Honda SCV 100 Lead, Piaggio Beverly 500, BMW R 850 R macmanCZ 57 2.2.2017 v 17:34 Wimshurst
BMW R850R - výměna hlavy a pístu z ... BMW R 850 R macmanCZ 7 5.10.2016 v 14:35 JlRka

TOPlist