bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: GS 500 Chcípne v nižších otáčkách
Ahoj, před pár dny jsem koupil GS 500. Při zkušební jízdě žádný problém, cesta na motorce domů taky bez problému. Dneska jsem jel na Evidenční kontrolu a cestou mi přestala táhnout a při pokusu o vytočení motoru se zmáčklou spojkou chcípnul motor. Rozsvítila se kontrolka oleje. Zkouknul jsem stav oleje a na blízký čerpací stanici jsem koupil litr oleje 10W40 a trošku jsem dolil ( 250 ml ). Dál už jsem jezdil po úsecích, protože se neudržela v nízkých otáčkách. Ujel jsem tak 500m - 1km a vypnul motor. Výměnu oleje i s filtrem plánuji na zítra. Ještě na něco se mám podívat, když v tom budu ? - Od doby, co jsem motorku koupil, jsem ujel cca 50 km dohromady.
Díky za rady
Edit : Změna názvu tématu - myslel jsem že problém má co dočinění s olejem

Naposledy editováno 22.04.2016 22:51:10

GS 500 Chcípne v nižších otáčkách

22.4.2016 v 12:38 | Nahoru | #1
Gratuliji, na 99% si to přidřel
GS jsou vyhlášené tím že žerou olej a nemají kontrolku oleje, ale kontrolku zadření. Když se ti za jízdy rozsvítí kontrolka mazání, tak už je to zpravidla přidřené na vačkách. Proto se má kontrolovat olej před každou jízdou A vysvětlovalo by to proč v nízkých motor chcípne.

Třeba mi moje GS žralo litr na 1000 a bez dolití před jízdou bych nedojel nikam...

Naposledy editováno 22.04.2016 12:38:54

GS 500 Chcípne v nižších otáčkách

22.4.2016 v 12:49 | Nahoru | #2
Kontrolka nesvítí za jízdy, jen při otočení klíčem. Po startu zhasne. Mění se tím něco ?

GS 500 Chcípne v nižších otáčkách

22.4.2016 v 12:57 | Nahoru | #3
A před tím se rozsvítila, či problikla už cestou, nebo až to chcíplo? Čtvrt litru není zrovna troška oleje

GS 500 Chcípne v nižších otáčkách

22.4.2016 v 13:05 | Nahoru | #4
Až když to chcíplo. Potom jsem na tu kontrolku koukal neustále. Svítí jenom s otočeným klíčem a po nastartování zhasne. A stačí 250ml na přidření ? Má tam být 2,9L.

GS 500 Chcípne v nižších otáčkách

22.4.2016 v 13:11 | Nahoru | #5
Tak to je normální. Ta kontrolka tam je na tlakové čidlo. Neběží motor = neběží čerpadlo = není tlak = kontrolka svítí.

To záleží kolik tam toho oleje bylo. Ale pokud se to nerožlo za běhu motoru, tak je velká šance že to je jen nějaká prkotina. Třeba bordel v karburátoru.

GS 500 Chcípne v nižších otáčkách

22.4.2016 v 13:50 | Nahoru | #6
Jak píše kubacech - může to být cokoliv, oleje tam podle všeho bylo celkem dost, takže bych zkontroloval karbce, vyměnil svíčky a vyzkoušel to. Až to bude dobře šlapat tak vyměň olej a olejový filtr.

GS 500 Chcípne v nižších otáčkách

22.4.2016 v 15:03 | Nahoru | #7
Zdá se, že ti tam jde málo paliva, tzn. že je to někde přicpané. Taky s tím lehce bojuji u své GS. Na zadření bych to v tuhle chvíli neviděl, jestli ti to nesvítí za jízdy. Nic to ale nemění na tom, abys kontroloval hladinu oleje před každou vyjížďkou. Zjistíš tím i kolik to papá a jestli se vyplatí dělat gufera atp. Hodně štěstí při čištění karbců. Když v tom budeš, povyměňuj o kroužky atp.

GS 500 Chcípne v nižších otáčkách

22.4.2016 v 16:08 | Nahoru | #8
Jedna dodatková informace : je tam ještě starej benzín (možná přes půl roku )

1 reakcí na tento příspěvek GS 500 Chcípne v nižších otáčkách

22.4.2016 v 16:10 | Nahoru | #9
Ještě olej na GS se měří s vytočenou měrkou, takže pokud jsi jí zatočil a měřil, stále ti chybí dost oleje.

(reakce na) GS 500 Chcípne v nižších otáčkách

22.4.2016 v 16:19 | Nahoru | #10
X-Master> vím, měrka byla vytočená.

GS 500 Chcípne v nižších otáčkách

Skvělá odpověď, děkuji! 22.4.2016 v 17:06 | Nahoru | #11
Starý benzín vyjezdi/vylej. V tomhle případě karburátory ven a vyčistit. Není to žádná věda, neboj se toho (někteří z nás to dělají každý týden ). Pročisti síto v nádrži i palivový kohout, slož to a natankuj nový. Uvidíš, jak se to bude chovat pak.

1 reakcí na tento příspěvek GS 500 Chcípne v nižších otáčkách

22.4.2016 v 18:15 | Nahoru | #12
A nedošel ti pouze benzín (pak si to mohlo cucnout nějaký bordel a zabordelit karbece, proto nejede..)? Pokud by ti došel za jízdy a motor se vypnul z nedostatku paliva, tak se kontrolka mazání vždy rozsvítí..

(reakce na) GS 500 Chcípne v nižších otáčkách

22.4.2016 v 18:20 | Nahoru | #13
libca.> v nádrži benzín furt je. Teď je tady ta otázka jestli je nebo není zacpaný palivový vedení. To uvidím, až to budu čistit.

1 reakcí na tento příspěvek GS 500 Chcípne v nižších otáčkách

22.4.2016 v 18:24 | Nahoru | #14
Pokud máš kohout na On (fuel), tak v nádrži bude benzín a stejně ti dojde, ten zbytek je totiž rezerva a je třeba kohout přepnout na res. Ale pokud by ti došel benzín, tak bez přepnutí na rezervu bys daleko asi nedojel.

(reakce na) GS 500 Chcípne v nižších otáčkách

22.4.2016 v 19:03 | Nahoru | #15
libca.> Je fakt, že když to bude mít dole, mohl by trochu zkusit vyčistit nádrž. Podle toho, jaký tam má nebo nemá bordel, i když právě proto je tam to síto. Ještě si zkontroluj funkci palivového kohoutu a zapojení hadiček, jestli máš přehozené RES a ON, tak po přepnutí na RES to nevylepšíš. Každopádně toho starého benzínu se zbav.

GS 500 Chcípne v nižších otáčkách

22.4.2016 v 19:16 | Nahoru | #16
S olejem to souviset nijak nebude. Klidně můžeš jet i s chybějícím 1L oleje a nic se nestane. Sání je v nejnižším bodě a to množství oleje je tam převážně jako zásobárna, aby se hned neopotřebil a aby se měl čas chladit.

GS 500 Chcípne v nižších otáčkách

22.4.2016 v 20:43 | Nahoru | #17
Dokázal by mi někdo poslat nějaký návod na rozebrání toho palivovýho systému ? Nádrž, filtr, hadičky, karbec... Ne že bych byl mechanický poleno, ale radši bych věděl, jak postupovat a hlavně jak to dát zase v pořádku do kupy. Samozřejmě se podívám na nějaký ty videa, abych věděl, co mě čeká

GS 500 Chcípne v nižších otáčkách

22.4.2016 v 23:58 | Nahoru | #18
Hele jednoduše, plasty sundáš, aby se ti líp lezlo k nádrži, to zvládneš sám. Pak když budeš sundávat nádrž, tak si zastav přívod paliva do hadiček (ze spodu nádrže musíš plochým šroubovákem otočit do polohy OFF. Pak s klidem sundej hadičky a dej dolů nádrž. Opři ji tak, aby ti všechno hned nevychcalo na zem, pak to jen vypustíš někam do kanystru a sundáš to síto ze spodu. Jsou to dva šroubky. Pak sundej kohout, je na jednom jediném šroubku, sundej z toho hadičky a zkus si zapamatovat, jak to je zapojené. Ten kohout pak může libovolně rozebrat. Mrkni na membránu zrovna, jestli není třeba popraskaná a tak, profoukni to a slož zpátky. Pak jsou tu karbece, tam je to trošku opruz dávat dolů. Nejspíš budeš muset vydělat i airbox aby se ti to dělalo pohodlně. Povol příruby a pak vytáhni karbce z přírub od válců a vyvlékni z airboxu, při tom se ti pravděpodobně ten airbox podaří vytáhnout. Jo ještě sem zapomněl, povol šroubky, co ten airbox drží na místě. Jsou to zase dva šroubky, z každé strany jeden. Pak už normálně od karbců odpojíš lanko sytiče a plynové lanko. Další postup zde . Pak to všechno zase jenom složíš, doliješ benzín, na chvilku zapneš PRI, pak to dáš na ON, případně RES a nastartuješ. A když to bude vrkat, udělal si to správně.

GS 500 Chcípne v nižších otáčkách

23.4.2016 v 16:38 | Nahoru | #19
Tady je video, je tam i demontáž od začátku: Angličtina výhodou
Tebe se bude týkat víc ten novější model karburátoru v tom videu, i když ani ten není to poslední provedení, co asi máš. Budeš mít kolem karburátoru ještě o něco víc hadiček.

GS 500 Chcípne v nižších otáčkách

23.4.2016 v 17:44 | Nahoru | #20
Bude se mi o hadičkách zdát. Nahodím nádrž, zapojím a hurá pro novej benzín.

1 reakcí na tento příspěvek GS 500 Chcípne v nižších otáčkách

23.4.2016 v 18:46 | Nahoru | #21
Jestli budeš mít GS déle, tak to určitě nebude první rozborka . Nebo jsem možná měl jen smůlu, ale já měl s karbecama furt něco a pronásleduje mě to i u FZS

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GS 500 Chcípne v nižších otáčkách

23.4.2016 v 18:48 | Nahoru | #22
libca.> A proto už teď vím, že další moto bude stříkačka No ne, ale vážně, připrav se na to, že ještě párkrát si to rozebereš.
Pokec o GSku. Tady pokládej své dotazy, tady ti lidi poradí snad se vším.

Naposledy editováno 23.04.2016 18:49:21

GS 500 Chcípne v nižších otáčkách

23.4.2016 v 19:33 | Nahoru | #23
Tak jo. Dal jsem to dohromady, pustil palivo na PRI čekal asi 3 minut. Naskočila, koukal jsem, jestli někde něco neteče. Neteklo. Tak jsem to "projel" (2km). Zdá se v pořádku. na volnoběh se drží, nevypne se. Uvidíme, co bude na delší projížďce.
Zatím díky pánové :)

1 reakcí na tento příspěvek GS 500 Chcípne v nižších otáčkách

23.4.2016 v 20:03 | Nahoru | #24
proc zrovna na PRI? nejak to nechapu. Jinak gratulace ze to beha

(reakce na) GS 500 Chcípne v nižších otáčkách

23.4.2016 v 21:20 | Nahoru | #25
tomino1270> Když měl venku karburátory, tak aby nestartoval jak idiot s kohoutem na ON a netrápil zbytečně baterku, než se karburátory zalejou, dává se na kohoutu poloha PRI. Otevře podtlakovou membránu a palivo samospádem steče. Po chvilce to vypneš a dáš ON. Ono totiž palivo v poloze ON teče jen tehdy, běží-li motor, právě díky tomu, že je to ovládáno podtlakem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GS 500 Chcípne v nižších otáčkách

24.4.2016 v 19:31 | Nahoru | #26
Behysek> To já si nedám říct a půjdu do velkého FZS a uvidíme, jestli se smůla bude držet .
Každopádně dobré, že to chodí. Téma, které Behysek posílal si rozhodně ulož do záložek, je tam naprosto vše! Sám jsem tak kolikrát lovil moudra

(reakce na) GS 500 Chcípne v nižších otáčkách

24.4.2016 v 20:43 | Nahoru | #27
libca.> Já mám vybráno SVčko. Vzhledem k problémům které mi nastanou s ŘP, až budu rozšiřovat na neomezenou, tak si pár let pojezdím SV, než si budu řidičák moct dovolit z finančního hlediska. Když bych prodal GS, tipuju, že zafinancuje polovinu ceny SV.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
GS500 Suzuki GS 500E -PG- 12 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 18 10.4.2024 v 15:59 DrDNA01
zdechá na křižovatkách Suzuki GS 500E svava 25 9.4.2024 v 19:46 svava
Výměna brzdové kapaliny Suzuki GS 500E Nexartesus 20 1.4.2024 v 20:21 šmudla
Klouzání spojky při vyšších otáčkác... Suzuki GS 500E SimsonS51Enduro 3 31.3.2024 v 08:31 dewwil


TOPlist