Téma: Transalp odstranení (subchamberu)spalovací komory uprava výfuk. svodů
16.4.2016 v 10:40
Zdravim, pánové, pořád brouzdám a hledám řešení, přičemž stále nenacházím správnou odpověd.. má otázka je , Když tu Dohořívací Komoru (subchamber ) nebo jakožto katalyzátor či co to je, ostraním a nechám si Origo výfuk, a jen prostor mezi stávajícími Svody a Origo výfukem doplním kusem trubky, bude mi to vše fungovat a najezdím s mým trampíkem mnoho dalších km bez problému ?
Nebo musím měnit i Trysky za nějaké ,,125¨ tky ? a nechat si poštelovat karbce ? a vyrušit nějaký PAIR system ?
Vůbec netuším co takový PAIR SYSTEM je, a ani kde ty Trysky seženu, tak jestli by nestačlio jen dát tu těžkou věc pryč a nechat věci původní
Moto mám Transapla XL 650 V r.v 2006 a mám tam K&N vzduchový filtr, svíčky od koupě asi origo..původ Italie nalitáno cca 30tkm

Popřípadě mohl by mi někdo poradit postup , díky

Více na: http://www.motorkar...mp;pgr=2#goto9025039
Copyright © Motorkari.cz

Transalp odstranení (subchamberu)spalovací komory uprava výf...

16.4.2016 v 12:41 | Nahoru | #1
Na stejnou věc se taky chystám. Přesně jak říkáš, uříznu plechovku a nahradím kusem trubky.

Trysky měnit samozřejmě nemusíš, ale (podle fora xrv.co.uk, kde to je populární úprava) tím získáš tak o pul litru na sto lepší spotřebu a to se vyplatí koupit dvě trysky za 200kč.

http://www.mototechn...a-keihin-125-m5.html

PAIR je vyhoď pokud chceš, je to jedno na funkci jako takovou nemá vliv. Jen to přivádí vzduch do výfuku.

Naposledy editováno 16.04.2016 12:42:34

1 reakcí na tento příspěvek Transalp odstranení (subchamberu)spalovací komory uprava výf...

16.4.2016 v 17:16 | Nahoru | #2
Zavada na sebrani maleho TP: odstraneni casti vyfuku!!!

(reakce na) Transalp odstranení (subchamberu)spalovací komory uprava výf...

16.4.2016 v 17:52 | Nahoru | #3
sered>

Transalp odstranení (subchamberu)spalovací komory uprava výf...

16.4.2016 v 21:14 | Nahoru | #4
Jo a na STK pak taky neprojdeš!!

1 reakcí na tento příspěvek Transalp odstranení (subchamberu)spalovací komory uprava výf...

16.4.2016 v 22:04 | Nahoru | #5
Dělá se to tak, že se ta slavná komora vykuchá, propojí trubkou a zase vrátí.. jinak se změní průtok ve výfuku a celé se to ochudí.. zvětšit trysky je rozumné.. pair systém je soustava hadic a ventilů zase pro ekology..takže bez problému zrušit - vše si vygůůgluješ..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Transalp odstranení (subchamberu)spalovací komory uprava výf...

16.4.2016 v 22:44 | Nahoru | #6
hrnous> Se vší úctou, nepiš o tom čemu nerozumíš. S STK bych pochyboval. Nemají to jak zjistit. Emise se neměří, koncovka má Ečko, TA600 žádnou popelnici taky nemá.

Byl jsem na STK před pár týdny. Ani nekoukal na pneu.

EDIT: Bezesrandy, málem mi díky té hloupé popelnici chytla motorka. Tráva a listí co na ni nahazelo zadní kolo po zastavení začalo doutnat až chytlo malým plamínkem.

Naposledy editováno 16.04.2016 22:50:43

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Transalp odstranení (subchamberu)spalovací komory uprava výf...

16.4.2016 v 22:54 | Nahoru | #7
Tech> Čemu přesně nerozumím ? Klidně si někdy dojeď a ukážu ti na lambdě nebo rovnou na analyzátoru co udělá odstranění katalyzátoru se směsí bez přetryskování, ale každý je svého štěstí strůjcem. To, že se dá vevařit trubka do pekáče a zase to celé poskládat je věc naprosto běžná, na tom také nevidím problém, někdo do takchce, tak to tak dostane..

(reakce na) Transalp odstranení (subchamberu)spalovací komory uprava výf...

16.4.2016 v 23:39 | Nahoru | #8
hrnous> To není katalyzátor ale subchamber, nevím jak se to překládá, něco jako dohořovací komora. Dohoří tam nespálený benzín co tam cpou zbytečně velké trysky. Nahrazení trubkou snad může mít nějaký vliv na směs, nejspíš sotva měřitelný.

Takže si můj názor potvrdil.

To nejsou jen mé domněnky, tenhle setup úspěšně aplikují desítky lidí ze zahraničí se získáním ostřejší reakce a lepší spotřeby. Jen u nás zato neprojdeš STK a odděláš si motor. OMG

Naposledy editováno 17.04.2016 08:57:30

Transalp odstranení (subchamberu)spalovací komory uprava výf...

17.4.2016 v 07:33 | Nahoru | #9
já třeba mám na bramboře Y svod z nerezu bez katu a bypassu, je to normální díl co prodává bmw, při zavření plynu to více střílí do výfuku.

1 reakcí na tento příspěvek Transalp odstranení (subchamberu)spalovací komory uprava výf...

18.4.2016 v 12:25 | Nahoru | #10
díky za pár odpovědí a pár názorů , co jsem tam přečet podle fora xrv.co.uk co poradil uživatel ..TECH.. tak mi příjde ,že to motorce jen prospěje...
ale asi bude potřeba i změna těch trysek za menší, co jsem to nastudoval, tak jsem pochopil ,že je tam ted moc bohatá směs proto ,tam je ta dopalovací komora
a kdybych jí asi jen odřezal tak by to šlo rovnou do tlumiče....,a to asi by nebylo pro nic za nic proč by to kluci z Hondy to tam dávali že ?
díky za typ na stránku na ty Trysky... je je malá položka, takže to nechám vyměnit při seřizování ventinů apod.

takže jsem se rozhodl, udělat to tak ,že :

1. odřežu subchamber (dopalovací komoru) doplním svod na origo výfuku tlumič
2. při seřízení karbců a pod. si nechám vyměnit trysky na 125# a vyřadím PAIR systém

změna trysek : tím bych měl docílit změnu bohatosti,
uřezáním komory : snížením pár kg
a celkově by to mělo prospět lehce výkonu i snížít spotřebu

a ještě k těm názorum na STK to máte nějak ověřené, nebo si to jen myslíte,
páč když koupím Ladák (s certifikací, to je jedíné co všude chtěj a neodstraním DB Killer)
tak si myslím ,že s STK by neměl být probém ..,
a když už se rozhodnul pro ladák, tak stejně odstranít dopalovcí komoru, a seridit karbce na ladák..
byl jsem na STK cca 5dní zpět, (zatím se vším původním) a stejně jsem motorku ani nestartoval, udělal si 5 fotek (zepředu, zezadu, pak čísla ramu, motor a tach, zda svítí a zkouknul rozměry a gumy, a STK OK jinak stála 600,-

(reakce na) Transalp odstranení (subchamberu)spalovací komory uprava výf...

18.4.2016 v 12:43 | Nahoru | #11
Biftek_> Za prve máš drahou STK, mě stála 350,-. Jinak když má koncovka homologaci a nedělá to extra bordel, nebude to zavařený nějak prasácky, velmi, velmi pochybuju že to bude někdo řešit. Když chlápek z STK nebude mít TA doma, nepozná to. Když ho mít bude spíš ho bude zajímat jak to jede bez popelnice.

Ještě to na svém TA nemám, ale do léta snad budu mít. Pak můžem pokecat co a jak.

Transalp odstranení (subchamberu)spalovací komory uprava výf...

3.7.2017 v 22:52 | Nahoru | #12
Popelnici mám taky pryč, ve finále je to skutečně jen dohořovací komora s dalším tlumičem, mám vyvyřený esíčko z nerezu, na stk sem s tím byl už asi třikrát ( alpa mám celkem dlouho) a nikdy nebyl žádný problém ( naposled loni v říjnu), jinak nemám origo koncovku mám leovince s homologacema a homologační knížkou, byl jsem s tím i za hranicema a nebyl problém
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Doplnky na TransAlpa 600-650-700 [1 ... 46, 47] Honda XL 600V Transalp, Honda XL 650V Transalp, Hond... Crucio 1408 11.12.2017 v 08:41 qwert
progres. pružiny Trans 650 - potvrz... [1 ... 11, 12] Honda XL 650V Transalp Navrc 333 29.11.2017 v 10:24 lsafric
vyskakuju rychlosti Honda XL 600, Honda XL 125V Varadero, Honda XL 650V ... Ondrejcin 1 23.11.2017 v 22:31 ivo66
TDM 900 vs. V-Strom 650 vs. Transal... [1 ... 5, 6] Honda XL 650V Transalp, Yamaha TDM 900, Suzuki DL 65... jirouch1 155 31.10.2017 v 18:36 Jencek350
Tak je doma... [1, 2, 3, 4] Honda XL 650V Transalp Hroch_cz 92 22.10.2017 v 10:05 TondaG

TOPlist