globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kolik hodin bude opravdu potřeba na zvládnutí zkoušky

15.4.2016 v 15:17
V současné době se zde již prolíná několik vláken na téma výcviku na motocyklu. Většinou se řeší značně vysoké ceny, které jsou v některých autoškolách. Řeší se kolik bude potřeba hodin na zvládnutí výcviku a zkoušek, ale většinou je to pouze v rovině teoretické , nic neříkající, kolik hodin opravdu bude potřeba. Kolik bude stačit začátečníkovi, který na motocyklu sedí poprvé, kolik je potřeba pro tzv. černocha, který již na něčem jezdil , kolik potřebuje ten, kdo už vlastní nějakou skupinu a pouze skládá doplňkovou zkoušku atd. Jestli se objeví někdo, kdo nebude vůbec schopen zvládnout současné požadavky na výcvik a zkoušky.
Mimochodem, pokud jste četli příspěvek o prvních zkouškách v Plzni, tak jediný kdo spadl při zkoušce na cvičišti byl právě žadatel, který již vlastnil A2 a rozšiřoval na A. Takže to, že někdo již vlastní předchozí skupiny, neznamená, že to bude bez problémů.
A aby jsme si v tom udělali trochu jasno pokusím se v tomto vlákně na několika žadatelích v každé té skupině ukázat, jak to tedy opravdu je.
Včera jsme začali jezdit první jízdu - 2 x 45 minut - cvičiště
Ne úkony ke zkouškám, ale vedení motocyklu, rozjezdy atd. Podle dřívějšího systému - žák a učitel na jednom motocyklu.
1. Paní - 40 let řidičský průkaz A1/ 150 - trochu jezdila na Simsonu, nevýhoda - malá výška
dělá A
2. Paní - 42 let , nikdy na motocyklu neseděla, dělá A, výhoda dlouhé nohy
3. Paní - 44 let , na motocyklu nikdy neseděla, dělá A
Všechny zvládly základní úkony , žádná nespadla i když pokud by jezdily rovnou samy, několikrát by motocykl neudržely a pravděpodobně by s ním upadly.
Patří tedy do kategorie spíše šikovných. Ale uvidíme jak při další jízdě. Další jízda bude opět s učitelem, ale již na komunikaci s mírným provozem

1... 5 6 7 8

5.10.2016 v 19:33 | Nahoru | #211
Dcera dělala na jaře A1 a též z toho měla strach, ale cvičák jsme dělali doma na starém letišti, kde jsem to vše namaloval barvou a cvičili jsme do naučení. Problém byl, že ta naše motorka (Mito) se dost lišila od té autoškolské (CBF 125) a tam pak byl problém např.v tom, že dceři připadalo že ta jejich vůbec nebrzdí. Tak po vysvětlení, že musí za brzdu vzít celou rukou tak zase přední "galuska" v čínském provedení nechtěla přenést adhezi na silnici, ale podalo se to a udělala. Teď už má najeto přes 2000 km a bez pádu i když různé krizovky byly a možná i díky autoškole je vždy zvládla.

5.10.2016 v 19:55 | Nahoru | #212
Takže i já uz můžu napsat- zkušenosti s motorkou od osmi do cca osmnácti let( Simson, dt 80, czta, Suzuki rm 125) ... teď 8 let pauza a návrat takže autoškola.

Jel jsem 13hodin, tak 8 cvicak a 5 provoz.
Odjezdene na NC750s, v provozu absolutně žádný problém, na cvicaku jsem si musel osahat cizí motorku, slalom v rychlosti chůze byl pro mě ze začátku horší jak slalom rychlý.

Rovnou jsem rozšiřoval na b96, takže nejdřív testy, pak zapřáhnout vozejk za auto odjet auto, převléct do motorkářského a odjet motorku.
Dnes jsem byl zadat o nový RP a priplacel 500,- aby byl do 5ti pracovních dní. Motorka už stojí v garáži tak se chci ještě letos projet. :)

Všem co je ještě čekají zkoušky přeji pevné nervy a hezké počasí. Když jsem ráno přišel na magistrát tak to nevypadalo ale jelikož se mnou dělalo i pár lidí rozšíření tak pláč stihl oschnout.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kolik hodin bude opravdu potřeba na zvládnutí zkoušky

5.10.2016 v 21:20 | Nahoru | #213

5.10.2016 v 21:27 | Nahoru | #214
vsw> Každý spadne, jen někdo dříve a někdo později... Jen ten, co spadl, si pak dává větší pozor...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kolik hodin bude opravdu potřeba na zvládnutí zkoušky

5.10.2016 v 21:39 | Nahoru | #215

vsw píše: fockewulf> kdyby Barča měla kapku víc štěstí a nespadla, dala zkoušku, to bys byl naplněn bezpečím?

ano a zároveň hrdostí a pýchou...

5.10.2016 v 21:43 | Nahoru | #216

SVSkritek píše: Ono to je tezky, kdyby nekdo po me tehdy chtel po prvnich 13h na moto atd. zabrzdim co to da, taky bych to nedal, protoze bejvam az moc opatrnej. A naucil jsem se to az na motoskolach v sezone po par tisicich km. Na druhou stranu, provoz zadne omluvy nezna a potrebovat brzdit muzes hned na prvni samostatne vyjizdce a kdyz polibis hlavou auto, tak to bude horsi nez zlomena klicka. I kdyz sam vim, ze to boli...

Jenže většina to dává, což je relevantní. Pokud to někdo nedává, tak ať cvičí déle, nikde není napsáno, že si nemůžeš protáhnout výcvik na dvojnásobek nebo jít někam na plac trénovat sám-ano prodraží se to, ale když to člověku nejde...a jak sám říkáš, provoz je hustý a motorka neodpouští tak, jako auto...

rancher píše: fockewulf> Osobně si myslím, že zkouška je nepřiměřená, když to nezvládají ani někteří zkušební komisaři...

opět-pokud to většina adeptů zvládne, tak přiměřená je...určitě lepší, než to zkoušet napoprvé v provozu naostro...a jak se říká, těžko na cvičišti, lehko na bojišti-ono to není až tak blbé přísloví, na to, že ho vymyslely gumy

5.10.2016 v 22:33 | Nahoru | #217
fockewulf> jenže to je dané jen tím štěstíčkem, v praxi by rozdíl dovedností obou linek vývoje byl mizivý. Chce to delší výcvik, víc hodin, možnost věnovat se těm jízdám trochu obšírněji, dostat to do krve, tedy podvědomí. Aspoň trochu, aspoň základy. A k Barče, v jednapadesáti už je křivka učení někde jinde než u mlaďocha, taky tlak na víc času, postupnější a tudíž bezpečnější postup výukou.

9.10.2016 v 17:30 | Nahoru | #218
Ahoj, taky se přidám s troškou do mlýna. Motorku jsem nikdy předtím nejezdil, jen scooter, kolo a koloběžku, v opačném pořadí. Přihlásil jsem se do autoškoly v Třebíči. Instruktor mi nevěřil, že ve 38 letech jsem nejezdil ani na černo. No nakonec říká, ale na kole umíš ne? Tak balanc udržíš. Tak obhlídka motorky, vysvětlení která páčka na co a jedem do provozu. Projeli jsme městem, na jedné motorce samozřejmě, vyjeli z města, dali nějaké rozjezdy a rozjezdy do kopce a vyzkoušeli kolik jede čtyřválec 600ccm na dvojku (140kmh mimochodem). První jízda v klidu. Druhá až na nějaké chcípání na světlech ok, taky s dvojím řízením. Třetí dvouhodinovka taky hlavně město, přednosti a křižovatky. Další 2 hodiny cvičák. Všechno ok, nejdříve jsem si to projel pomalu, pak rychleji. Největší problém jsem měl s pomalým slalomem a osmou, to bylo pro mně peklo, šlápl jsem si snad pokaždé. Ale na konec to celkem šlo. Rychlé manévry totálně na pohodu. Zbytek jízd jsme dali na dvou mašinách. Pak testy (opravdu se vyplatí číst otázku: Co na značce NEvidíte hahaha) a pak na cvičák. Komisař nám vysvětlil podmínky - kdo to položí končí. Pak kontrola motorky před jízdou (kolik je vzorek pane řidiči?) a pak na pomalé manévry. Při první osmě jsem si šlápl ale nechal mě jet dál a vykroužil jsem ten zbytek v klidu. Rychlý slalom - měl jsem pocit že jedu pomalu tak jsem si před posledním kuželem přidal, což mi mašinu narovnalo a kužel jsem projel rovně hahaha, tak znova - rovnou jsem se smíchem hlásil, že vím, co jsem udělal a že jedu znova, pak už v klidu. Brzdění ok. Kolega ujel tak 4m smykem zadního kola, tak si to dal znova. Komisař říkal, že chce vidět zablokování zadního kola, ale jen na chvíli, aby bylo vidět, že zadní brzdu použijem. Vše ok. Pak do provozu, úplně v klidu.

Suma sumárum, mně 13 hodin stačilo. Největší strach jsem měl z té osmičky a byla pro mně nejtěžší. Zbytek v pohodě. Když jsem viděl kolegu, co si rozšiřoval na plné A tak jsem se za svůj výkon styděl, bylo vidět, že to má v ruce a já jsem amatér. Týden na to jsem si koupil litrového v-stroma a musel jet 250km domů. Nemůžu říct, že bych se cítil safe, ale dal jsem to. Od té doby mám najeto asi 1300km. Cítím se na motorce dobře, ale pořád to není ono. A dvakrát se mi už ji podařilo zaparkovat v nulové rychlosti do horizontální polohy, naštěstí mám padací rám, tak jsem si ji jenom označil. Takže myslím, že nový systém výuky je dobrý. Kdo cítí, že potřebuje více, ten ať si zaplatí. Ať si každý sáhne do svědomí a rozhodne se, jestli je připravený nebo ne. Všem přeji hodně štěstí u zkoušek a hlavně kolama dolů.

1 reakcí na tento příspěvek Kolik hodin bude opravdu potřeba na zvládnutí zkoušky

14.10.2016 v 20:47 | Nahoru | #219
Zdravím a hezký večer přeji

Také bych se touto cestou rád podělil o své zkušenosti. Je mi 31 let a na motorce jsem nikdy předtím neseděl. I éra fichtlů mě minula. Prostě jsem v dětství ani později v dospělosti, neměl žádnou možnost se k tomuto nějak dostat, i když jsem o tom snil už na učňáku. Rozhodnutí, udělat si papíry na motorku, mě definitivně uchvátilo letos, někdy na přelomu června - července. Vzhledem ke svému věku, pro mě bylo jednoznačné udělat si plné "A" (neomezeně), a pořídit pak nějaké 5-ti kilo. Nechtěl jsem začínat na nějaké 125tce...

Ke konci července jsem se přihlásil do autoškoly a jízdy začli někdy začátkem srpna. Pamatuji si svou první jízdu, kdy se mě po příchodu instruktor hned zeptal, zda-li jsem už v minulosti na něčem jezdil. Po mé odpovědi, že jsem na tom nikdy v životě neseděl, vytáhl z garáže Hondu CB500F, vysvětlil mi všechny ovládací prvky, co, kde, jak a proč a řekl, ať nasednu, že pojedem rovnou do provozu (musím dodat, že všechny motorky co má, mají dvoje řídítka, takže v počátcích seděl instruktor vždy za mnou).

To mě víceméně nahnalo docela strach. Čekal jsem, že mě vezme někam na velké parkoviště (cvičiště) a tam začnu pomale trénovat. Pro člověka bez jakýchkoli zkušeností to pro mě nebylo úplně bez stresu A to i přesto, že mám v autě najeto za necelých 12 let, několik set tisíc km a tudíž mi dopravní předpisy nedělají absolutně žádný problém. Ale řekl jsem si, co, dali to ostatní, dám to i já...
První rozjezd (s instruktorem vzadu), byl docela pekelný. Ginglal jsem se z jedné strany na druhou a snažil se udržet rovnováhu, ale nakonec se mi podařilo rozjet. Následovala projížďka po městě a pak po přilehlém okolí. I na cvičiště došlo, ale tam už to bylo o dost těžší (a to sem jezdil ještě na malé mašině).
Instruktor po mě chtěl udělat osmičku a přitom seděl stále za mnou, říkal jsem si tehdy, tak to teda ani náhodou, to nedám Pomalý slalom mi také ze začátku nešel, ale třeba ty rychlé manévry, jako rychlý slalom, krizové brždění, brždění na přesnost či vyhýbací manévr, s tím jsem neměl víceméně žádný větší problém.

Ale celkově postupem času, jak následovali další a další jízdy, se mi to "jakž takž" dostalo "do ruky", naklánění v zatáčkách, řazení, brždění a mnoho dalších úkonů šli stále lépe a lépe, ale malý strach a především respekt, jsem k tomu měl stále. Ale s jednou věcí jsem měl od počátku problémy, s rozjezdy. To pro mě bylo asi to nejtěžší.
Asi v polovině výcviku přišla na řadu velká motorka, s kterou jsem pak jezdil až do konce výcviku. Ta "menší" mě měla tak nějak "předpřipravit", asi aby to nebyl tak velký skok, vzhledem k tomu, že mé zkušenosti z minulosti, byly nulové.

Šlo už o docela velkou mašinu (alespoň pro mě), nějaká Honda 6-ti stovka, která už něco vážila. Jako nejelo se na tom špatně, ale oproti té Hondě CB500F, na které jsem začal jezdit, to byl už těžký stroj. Inu, jízdy pokračovali a zhruba ve 2/3 výcviku jsem začal jezdit sám. Tenkrát ke mě přišel instruktor, zeptal se, zda už si troufnu jet sám, a když sem přikývl, dal mi do přilby interkom a jel pak za mnou autem. Musím přiznat, že to pro mě byla docela velká úleva, když už za mnou nikdo neseděl. Motorka byla ihned o 100% lépe ovladatelná. Už od druhé poloviny výcviku se pak čím dál více jezdilo na cvičiště a zkoušely všechny předepsané úkony. Ty osmičky mi začli postupně docela slušně jít, stejně tak pomalý slalom, i otáčení o 180°. Celkově to s každou další jízdou bylo lepší a lepší.

Přišel čas, kdy mi instruktor řekl, že mě už bez problému pustí k závěrečným zkouškám, to bylo někdy v první polovině září. Jenže nastal problém, zkušební komisař neměl v dohledné době čas, takže se muselo čekat. No v mezičase jsem jezdil dál. Netuším, kolik přesně jsem měl jízd, ale celkově nakonec (i včetně toho čakání na závěrečky), okolo 17-18. Autoškola měla jednotnou cenu a tudíž pár jízd navíc jsem měl tak nějak zdarma. Nakonec se podařilo domluvit termín závěreček na konec září. Jako štvalo mě to, že sem musel tak dlouho čekat, ale člověku prostě nic jiného nezbylo, než se s tím smířit.

A jak to všechno dopadlo? Závěrečky jsem udělal a nyní už mám v ruce i řidičák

Testy byly docela snadné. Jen to slovíčkaření, přehozené odpovědi apod, na to si musí človek dát pozor a každou otázku + nabízené odpovědi, číst velmi pozorně.
Testy sem udělal na 100%. Následovali jízdy, při kterých jsem měl jít na řadu až jako poslední. Nejhorší bylo cvičiště, stres a nervozita se u mě projevila docela hodně. Pár úkonů nebylo úplně ukázkových. Pomalý slalom na poprvé O.K., osmičku jsem měl naučenou slušně ale v jednom náklonu jsem si tu nohu dal na zem a tak sem opakoval a na podruhé už O.K. Jak sem při jízdách uměl docela dobře brzdit při krizovém brždění, tak tady sem to bral smykem, i když byl asfalt suchý. Ale i v tom smyku jsem to udržel pěkně rovně. I na úhybném manévru v 50-tce jsem shodil kužel a musel dělat druhý pokus, který byl už O.K. No, zase tak pyšný sem na svůj výkon nebyl, ale komisař byl v pohodě

Pak následovala 30-ti minutová jízda v provozu a já šel na řadu také až jako poslední. Ale to už bylo víceméně úplně v pohodě. Člověk se musí holt pořád všude dívat, kroutit hlavou na všechny směry, i když je zrovna na hlavní silnici, dodržovat rychlost v obci i před železničními přejezdy a nemáte pak žádný problém. On ten čas stejně tak strašně rychle uteče

Je to teprve začátek a osobně si přiznám, že momentálně umím jen čistě základ a je potřeba se neustále zdokonalovat v technice jízdy (prvně se musí člověk vyjezdit, to je jasné) a mít k tomu velký respekt, protože jak už znám z auta, na silnicích je v dnešní době možné úplně všechno a člověk si musí prostě dávat bacha a myslet i za druhé. Z tohoto důvodu určitě do budoucna plánuji absolvovat nějakou motoškolu, abych se v jízdě zdokonalil.

Ještě závěrem dodám, na čem teď jezdím. Svůj vysněný motocykl jsem měl vybraný a koupený již v průběhu autoškoly a motorka ležela ladem nějaké 2 měsíce. No jde o klasiku, Suzuki GS 500e. Musím podotknout, že když jsem na tuhle mašinu sednul poprvé po autoškole, přišla mi váhově snad jako klasické "kolo", ten váhový rozdíl byl propastný a i ovladatelností je GS 500 o 100% lepší, oproti té Hondě v autoškole. Veskrze všichni tuto motorku doporučují začátečníkům na vyježdění se a pro svoji perfektní ovladatelnost a nezáludnost. Jednoznačně s tímto tvrzením souhlasím. Pro začátečníky je to úplně ideální volba.

Tak, pokud jste dočetli až sem, gratuluji Vám a zároveň se omlouvám, ale už jsem prostě takový, že jakmile se rozepíšu, nemá to konce

Těm, kteří ještě autoškolu dělají, přeji úspěšné složení závěrečných zkoušek a celkově všem přeji mnoho šťastných kilometrů bez nehod. Mějte se a užívejte, snad ještě bude hezké počasí

S pozdravem,

Honza

16.10.2016 v 17:20 | Nahoru | #220
Honza-85> tak Honzo ať ti to jezdí a bez nehod.

17.10.2016 v 03:44 | Nahoru | #221
vsw> Děkuji

17.10.2016 v 20:11 | Nahoru | #222
tak mě to čeká zítra ráno... celou autoškolu jsem odjezdila na banditovi 650, žádný rozježdění na slabší... v provozu celkem bez problémů, takže nácvik osmiček atd. jsme dali radši dvě hodiny + jsem si dneska ještě jednu připlatila... Tak mi držte palce, od sobotního rána se budím s první myšlenkou na zkoušky a na dnešek už jsem naspala jen 2 hodiny

17.10.2016 v 20:15 | Nahoru | #223
jo a ještě jedna věc. jsem ráda za přípravu na testy, co se týká pomalé jízdy. ta mě konečně naučila motorku udržet a ovládat. jízda městem mě naučí možná se tak rozjíždět. takže ačkoliv čekám, že se zapotím, nové testy rozhodně JSOU přínosem. a mohli by si je udělat i motorkáři, co dělali papíry dřív :D

17.10.2016 v 20:25 | Nahoru | #224

vsw píše: fockewulf> upřímně, nevíš o čem mluvíš a tvůj příspěvek je stylu mířil na vola odnesla to stodola.

17.10.2016 v 20:51 | Nahoru | #225

Gahan37 píše: Fokouš má pravdu,je sice drsná ale je to tak,tohle se mělo učit už dlouho...že si rozbije hubu i instruktor není překvapující,má učit to co nikdy nemusel a nedělal...když nezvladneš krizové brždění na place pravděpodobně to nedáš ani v provozu kdy na to budeš mít asi vteřinu...je to přísný ale to co se učíte třeba motoškola Landa běžně se žáky cvičí už několik let a má k tomu i kurzy...doporučuji jezdím cvičit už cca 3tí rok

Jo Matouš se k tomu staví trochu zodpovědně a ne jen hrabat prašulky.I ty jeho motokurzy jsou good, za mě

17.10.2016 v 21:28 | Nahoru | #226
Vendous> Je to tak,on chce každý trénovat kolínka a jak to hodit na zadní ..když se má pak otočit s motorkou na šíři vozovky a další věci...je to někdy slabota...ted jsem koukal na TomBlackout nebo jak se jmenuje...to jsou pořad blogy vlogy chytrý řeči a na Strahově ve videu nedal ani slalom

6.1.2017 v 00:00 | Nahoru | #227
ferdik> I písemný, ale fakt to bylo easy. 2x projdeš všechny otázky dáš to bez chyby. V provozu komisař trochu rejpal (objíždění aut, přehrávaný otáčení hlavy při dávání přednosti zprava apod.), ale zas na cvičáku to dal i chlapovi, kterej na první dva pokusy nebyl schopnej prudce zabrzdit (v podstatě jen dojel) a na třetí pokus to položil (a to předtím machroval, jak dlouho už jezdí na moto a že poslední 2 roky už lítá načerno na velkým chopperovi...). No stress, i když dost záleží na komisaři.

Naposledy editováno 06.01.2017 00:06:52

24.2.2017 v 19:53 | Nahoru | #228
Gahan37> mám na letošek naplánovaného 2xLisého, tak uvidím.

15.3.2017 v 15:10 | Nahoru | #229
Zdravím,

předně skvělé téma, chci si udělat papíry na A a ačkoliv to není procházka růžovým sadem, je vidět že se to udělat dá.

Mám otázku pro zdejší zkušené osazenstvo, nějaký tip na autoškolu v Praze? Jsem z oblasti Stodůlek, ale ve výsledku je to jedno kde to bude. Co jsem tak zběžně koukal, tak jsou obrovské rozdíly v cenách (jen na Praze 5 se to pohybuje od 9 do 19 tisíc)