Paolo_brno2 vloženo: wemoto.cz hamlet2 Přidat reklamu

Téma: Secondaty TPS - chyba po vyndání a opětovné mzastrčení
15.4.2016 v 10:10
Zdravím,

máte někdo radu proč mě háže diagnostika chybu:

Zlobily mě vysoké otáčky na Rocket III, samochodka tempomatní doslova 2000-3000otáček. Dle rad internetu vyměnit primární TPS - častá závada těchto strojů projevující se high idle speed. Objednáno, jdu osazovat, ale na mikrofliších to měli naopak jak na motorce, tudíž jsem vytáhnul TPS sekundární, dávám nové TPS (je stejné) a čučím že káblík je krátký...tak si říkám konec světa....a ejhle v manuálu krásná poznámka primární má krátký káblík a sekundární dlouhý...koncovka stejná, TPS fyzicky stejné.
tak nic, hodím to zpět a vyměním první, které je na opačné straně.

Píchnu na počítač a klasicky přes TUNEECU chci adjustovat. Zapínám motorku klíčkem a asi 20vteřinový kravál natáčení klapky, a ihned závada na PC nízké napětí či špatný kontakt TPS sekundárního. Primární OK, provedl jsem jeho nastavení, krásně dle postupu se seřídilo, přitáhl jsem a ok.
Závada na druhém stále na PC, tak jsem zapnu a vypnu motorku a závada stejná, furt to TPS druhé.Zkoušel jsem ho tam 3x dát, káblík zapojený správně, jinak to ani nejde.

Motorka háže už hned dva errory nízké napětí TPS 2 a druhý error zase vysoké napětí TPS2...takové protisměrné.

Nelze nastartovat, jen cvak v relé. Baterka na nabíječce samozřejmě, pojistky světel vyndané, abych ji zbytečně nezatěžoval.

Je nějaký speciální postup instalace TPS2? Prostě zastrčím, přišroubuji a tradá.
Je možné, že nelze nastartovat s chybou TPS sekundárního?
Co to je ten sekundární plyn, ať neumřu blbý.
Lze ověřit čidlo že to napíchnu na PC a ručně budu točit v potáku a sledovat napětí?

Děkuji za rady zkušenějším.

Pro ty co mají pár chvilek si počíst postup:
Manuál toho moc nepíše:
nějaký pokec
Anglicky:
Secondary TPS

When the ignition is switched on the secondary throttle is moved to the closed position. With TuneECU connected select the "2nd Throttle" command on the "Tests" page. This will cycle the Secondary Stepper through its full range from closed to open and back to the closed position. This test is to verify correct operation of the Secondary TPS through its full range of operation.
With the Secondary TPS in the closed position we can check the voltage. Now here’s an important difference from the information I gave earlier. The secondary TPS voltage is not displayed on the dashboard on the “Tests” page the way the Primary TPS voltage was (as illustrated earlier). To see Secondary TPS voltage we look in the “Sensors” column on the left of the “Diagnostics” page. Under the label “Throttle” values for throttle position % and voltage will be displayed with the 2nd line showing readings for the second throttle, as highlighted below
(thanks to Dazz84 for the screenshot).

The factory manual includes a recommendation for checking secondary TPS voltage. A note says "To ensure the second throttle is totally closed, have an assistant manually press the butterfly closed." The secondary throttle is the upper one so it’s easy to access the butterfly (throttle valve) with the airbox removed. If necessary adjust to 0.60V (+/- 0.02V) by rotating the Secondary Throttle Position Sensor. On the D600 & D650 it’s the one with the white connector, on the Rocket III it’s the one with the longer cable. Make sure you re-check the voltage after re-tightening the screws because it's very sensitive.

There is no adjustment for the Secondary Stepper Motor so if the Secondary TPS voltage is correct move on to adjustment of the Primary TPS.


Secondaty TPS - chyba po vyndání a opětovné mzastrčení

17.4.2016 v 18:06 | Nahoru | #1
Tak vyřešeno, primární TPS se jen vloží, sekundární je třeba vložit o 150° naopak a pootočit do své polohy. Pak TPS dává správnou hodnotu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Stáčení kilometru Triumph Rocket III Classic choranzo 14 4.10.2017 v 10:36 miguel323
Manuál Triumph Rocket III Classic Erperak 3 24.9.2017 v 21:16 Erperak
240 Salám na cruiser-Metzeler Marat... Triumph Rocket III Classic Petaksmetak 16 13.9.2017 v 11:36 Jezul
10W50 vs 10W40W [1, 2, 3, 4] Triumph Rocket III Classic Rakeťáček 91 7.7.2017 v 13:07 SOUSEDRH9
posilovač spojky Triumph R3 Triumph Rocket III Classic starock 1 11.6.2017 v 22:14 mmks

TOPlist