bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: STK
8.4.2016 v 14:41
Zdravim majtele chopperu. Omluvte hacky, carky, pisu z TV. Info, co vas ceka na Stkacku. Vsechno se foti jako u aut. Neprojdete na pridavna svetla-nesmi byt, na vyfuky bez homologace, predkopy bez homologace, ruzne figurky na prednim blatniku. Brblaji i nad zrcatky bez homologace, ozdobnou mrizkou na zadnim svetle, operkou spolujezdce bez homologace. Berou to jako vazne zavady. Daji vam to na mesic. Cena 400.-, opakovana 150,-. Bud si ty veci odmontujte, pujcte nebo kupte, jinak pojedete zbytecne treba i vicekrat. Statspolicaj je nove proskolena, tak si nezadelavejte na problemy. Je to des, nase stroje budou oholeny jak babety. Doufam, ze je to pro vas uzitecna informace na zacatek sezony, kterou vam vsem preji pohodovou, bez problemu a nehod. Ride to live, live to ride!!!
Předchozí
1 2
Následující

STK

8.4.2016 v 14:53 | Nahoru | #1
Takže na STK si to odstrojíš, pak zase nastrojíš a chytne Tě policajt a sebere techničák a tak to odstrojíš půjdeš na STK a nastrojíš a tak pořád dokola.

STK

8.4.2016 v 14:54 | Nahoru | #2
Máš homologovanou tu brašnu na mopedu?

1 reakcí na tento příspěvek STK

8.4.2016 v 14:56 | Nahoru | #3
Víš ono je to všude jinak.Někde ti neprojdou přídavná světla,jinde opěrka.

Tady je třeba něco k výfukům: značení: původní i nepůvodní výfukové systémy u motocyklů nemusí být opatřeny homologační značkou (Ečko, a číslo schválení typu konstrukční části), pokud byly schváleny do provozu před 1.7.2001, nebo byli schválené do provozu individuálně, (stavba, dovozy z USA apod.)
Od 1.7.2001 musí být původní i nepůvodní tlumič výfukového systému označen značkou podle Předpisu EHK nebo Směrnice ES
Je nepřípustné používat na motocyklu neschválené komponenty pro náhradní výfukový systém nebo tlumič. Tento požadavek se nevztahuje na motocykly uvedené do provozu před 1.7.2001. Předepsaným označením nemusí být označeny trubky a úchyty.

Hluk: referenční hodnota hladiny vnějšího akustického tlaku (hluku) musí odpovídat požadavkům, které byly vyžadovány v době schválení vozidla do provozu.
Vyznačení hladiny akustického tlaku (hluku) - Motocykl, který byl schválen podle typu ES (směrnice 92/64EHS/24/ES), musí být od 14.6.1995 opatřen štítkem s vyznačenou hodnotou hladiny akustického tlaku stojícího vozidla při uvedených otáčkách za minutu.
Štítek s údaji musí být snadno čitelný, trvale upevněn na snadno přístupném místě. Štítek s vyznačenou hladinou akustického hluku může být umístěn samostatně, nemusí být součástí povinného štítku výrobce.

Výfukový systém musí vždy obsahovat funkční tlumič hluku.
Holé trubky: Pokud výfukový systém není vybaven tlumičem hluku (tzv. holé trubky), jedná se o neschválenou změnu.
Absorpční tlumič: je tvořen průchozí děrovanou trubkou, která je obalena tlumícím materiálem. Pro výfukové plyny je tlumič zcela průchozí a klade jen minimální odpor. Jeho účinnost z hlediska tlumení hluku je nízká a vozidla s tímto tlumičem zpravidla nesplňují hlukové limity. Proto je jeho použití v běžném silničním provozu považováno za neschválenou změnu výfukového systému.
Kontrola tlumiče hluku: neschválenou změnu tlumiče identifikujeme snadno pomocí vhodného nástroje (například drát s na konci s kuličkou o průměru 6mm), který zastrčíme do koncovky výfukového systému. Pokud lze nástroj zasunout do větší části výfukového systému, byl upraven a neodpovídá původním parametrům.

A ještě třeba toto : http://www.cenduro.cz/forum/viewthread. ... wstart=500
vyjímám:
Držáky zavazadel, padáky ale třeba ani opěrky zad nejsou neoddělitelná součást motocyklu. Pokud jsou vyrobené podle té direktivy (rozměry ve vztahu k rozměrům motocyklu, radiusy..) tak to projde s jednou vyjímkou - přední ochranné rámy všeho typu na všechny vozidla včetně jednostopých.
Z pohledu direktivy 2002/24/EC u motorek není podstatné, co je na motorce namontované pokud to nepřesahuje vnější rozměry vozidla (v tomhle případě dané šířkou řídítek). Takže rámy na kufry, padací rámy - pokud to není širší víc než řídítka a je to vyrobené v souladu s tím nařízením tak to schválí na COC bez výhrad. Dříve to platilo i o kufrech (pevně připevněné schránky na zavazadla nesměly přesahovat nejširší místo motocyklu bez nich a to i v případě topcase, kde topcase nesměl přesahovat vršek plexi a do rozměrů se nepočítaly boční nebo motorové ochranné rámy a zpětná zrcátka), od roku 2003 je změna a v principu to platí jen pro kufry, které jsou demontovatelné jen s použitím nářadí nebo jsou pevnou součástí motocyklů a neplatí to pro zavazadla, která se dají odejmout s použitím zámků apod. Montáž pomocí zámků, háků, závěsných mechanismů, čepů - není považovaná za za "pevné" z pohledu věty "všechny části vozidla a zejména všechny pevně připevněné komponenty rozšiřující do stran, nesmí přesáhnout rozměr daný dvěma paralelními linkami s podélnou osou vozidla..." plus obecné omezení 3.1.1. : 4m délka, 1m šířka pro mopedy, 2m pro ostatní vozidla, výška 2.5m.
Takže skutečně podle platných zákonů ve všech zemích EU můžeš provozovat motorky s kufry, které se dají demontovat bez použití nářadí i když přesahují ty dvě linky protnuté koncem řídítek. Rámy samotné nesmí ten obrysový obdélník překročit a musí mít určité stanovené radiusy a není na ně potřeba žádné EC značení ať jsou od výrobce motorky nebo kohokoliv jiného. Vzhledem k harmonizaci zákonů v rámci EU stačí, když je výrobek schválený v jednom členském státu a automaticky to platí pro všechny. I kdyby někdo chtěl CE značku třeba na sedla nebo na cokoliv kromě těch 21 vyjmenovaných kategorií výrobků z direktivy evropské komise, tak neexistuje prováděcí předpis, jak by mu jí někdo mohl vydat. V případě motorek se CE týká jen elektrických a elektronických komponent (světla a jednotlivé součásti světel včeně parabol, vypínače, jakékoliv řídící jednotky, atd.), cokoliv natlakovaného včetně pneumatik, komponentů vstřikování paliva... a především výrobků osobní ochrany a od letošního roku prakticky všeho, co má motocyklista na sobě (boty, rukavice, bunda, kalhoty, helma...). Nevím, jestli to nařízení už platí nebo teprve platit bude, na školení jsem byl vloni v létě a říkali, že to začne platit v roce 2016 ale nevím kdy. Do té doby se to týkalo jen ochranných prostředků (personal protective equipment) - chrániče např. Letos to bude na všechno co má člověk na sobě. A kromě toho je ještě certifikace [E.]/(e.) Vydávají se na to certifikáty pro konkrétního výrobce v konkrétní zemi (číslo za e značí tu zemi kde to bylo vydané). Všechno vydané do roku 2002 (myslím) je neplatné a e/E značka je povinná pro: motorová vozidla bez ohledu na to, jestli jde o auta, motorky... ale ne jejich doplňky s vyjímkou: čehokoliv elektrického (včetně světel a jejich součástí), zrcátek, pneumatik, kol, brzd, klaksonů, zabezpečovacích zařízení, veškerých skleněných výrobků pro automobilové použití a výfuků a jejich součástí. Tam je to požadované i když nejde o vozidlo jako takové ale jeho doplněk nebo příslušenství. O tomhle celkem nic detailního nevím, to je jiná agenda a nebyli jsme na to školení a vím jen tenhle rámec, co nám řekli v rámci školení CE. Je to víceméně záležitost pro výrobce vozidel jako takových a výrobce elektroniky. Takže třeba na tripmasterech, které vyrábí Touratech i pro silniční použití máme tu CE a e značku a v krabici kopii certifikátu, na verzích pro závodní účely není. U výfuků co děláme, je kopie certifikátu taky a taky tam jsou ty značky atd. Kdo se tím chce podrobně zabývat, tak se všechno dá najít na http://europa.eu/index_en.htm ale je to příšerný, protože jeden dokument odkazuje na další a ten na další atd.


Stačí?

Naposledy editováno 08.04.2016 14:57:22
Vítězslav_Máří> Takže když pojedu bez rukavic a bot, tak to bude v pořádku ?

1 reakcí na tento příspěvek STK

8.4.2016 v 15:08 | Nahoru | #5
No jo no, čoprem zasažená populace má po ptákách. Už žádný cinkrlátka.
PEPAFJR> Já jsem jen zkopíroval co jsem našel.Podle nového by jsi měl mít na sobě vše jen s homologací.Já vím je to opruz,ale je to tak.Jen nevím co z toho je již schváleno,je to vše na stránkách Enduristů
Vítězslav_Máří> Tak to oblečení s homologací je dle mně nesmysl a nevěřím tomu.

(reakce na) STK

8.4.2016 v 15:13 | Nahoru | #8

Dablicek200Mph píše: No jo no, čoprem zasažená populace má po ptákách. Už žádný cinkrlátka.

To taky není tak jasné.Protože homolace dle toho co se píše musí být nastrojích po roce výroby 2001 a E na strojích od roku výroby 2007.Jasně třásně a ostatní ptákoviny by měli jít dolů.ale záleží opět na koho narazíš na silnici.

PEPAFJR píše: Vítězslav_Máří> Tak to oblečení s homologací je dle mně nesmysl a nevěřím tomu.

Ono se nadá věřit spostě věcem,ale víš jak to tu dopadá.Nějaký papaláš od stolu rozhodne a starej se.

(reakce na) STK

8.4.2016 v 15:30 | Nahoru | #10

Vítězslav_Máří píše: Ono se nadá věřit spostě věcem,ale víš jak to tu dopadá.Nějaký papaláš od stolu rozhodne a starej se.


Prijde mi divny, ze by mela byt povinna homologace na neco, co neni (zatim) povinny, takhle jak je to napsany, tak aby jedem mel homologaci na trenyrky, kdyz je ma na sobe...

(reakce na) STK

8.4.2016 v 17:18 | Nahoru | #11

PEPAFJR píše: Vítězslav_Máří> Tak to oblečení s homologací je dle mně nesmysl a nevěřím tomu.

dneska jsem byl 2x a kontrolovali homologaci osvětlení,rozměry gum a čísla,včetně typu motoru. padáky,držáky kufrů,plexi a podobný blbosti nikoho nezajímaly. zrcátka jen rozměr. do zrcátka se musí vejít kruh 80mm,kulatý minimálně 95 mm. kdo ho vyrobil je fuk

STK

8.4.2016 v 18:01 | Nahoru | #12
Celej ten humbuks STKckama [foceni vseho, kontrola vc.hadicek ke karburaci] a Pomahacu a Chranicu [opet pro ne prej Mr.Chovanec pripravuje brozurku jak na motorkare] mi pripomina nestarnouci bonmot pana Hlinomaze v Pysne princezne:mas zaplaceny dane na pristi rok?
jeste ze mam uz jen veterany!

Vítězslav_Máří píše: PEPAFJR>Podle nového by jsi měl mít na sobě vše jen s homologací.Já vím je to opruz,ale je to tak.


Nejhorší je smrt z vyděšení.

§ 6 zák.č.361/2000 Sb., v posl. znění:
(1) Řidič motorového vozidla je kromě povinností uvedených v § 4 a 5 dále povinen
h) mít za jízdy na motocyklu nebo na mopedu na hlavě nasazenou a řádně připevněnou ochrannou přílbu schváleného typu podle zvláštního právního předpisu2) a chránit si za jízdy zrak vhodným způsobem, například brýlemi nebo štítem, pokud tím není snížena bezpečnost jízdy, například za deště nebo sněžení.


Pouze helma je povinná a musí být schváleného typu.
vybouřená_mrkev> Něco o tom kdesi vysvětloval T. Kocanda z Touratechu a pochopil jsem z toho že homologaci bude muset mít výrobce aby to mohl označovat jako oblečení/vybavení jezdce na moto do provozu na PK, jestli už to platí nebo se to teprv schvaluje netuším, moc jsem se o to nezajímal.
Rozhodně nebude nikdo kontrolovat a buzerovat jezdce za chybějící éčko na bundě - aspoň zatím
Čau, Tom
TomElefant750> at mi nikdo nevycita smrt z vydeseni, ALE z se tohodle chopej pojistovny - jak zdravotni, tak nehodovy - tak nas potes panbuh: mel jsi nezavinenou nehodu? mel, ale nemels certifikovany trenky, MAS SMULU!

Naposledy editováno 08.04.2016 18:52:48

(reakce na) STK

8.4.2016 v 19:08 | Nahoru | #16
sered> Tak doufám že nikoho nenapadne řešit tohle u zdravotních pojišťoven.
U komerčního (třeba úrazovýho) pojištění v tom nevidím takovej problém pokud to bude srozumitelně uvedeno v pojistnejch podmínkách, to už je na každým jestli to čte a co podepíše.
Čau, Tom

(reakce na) STK

8.4.2016 v 19:17 | Nahoru | #17
TomElefant750> Jo, to jsem slyšel taky, ale to se mě jako řidiče nijak netýká a je mi to egal. Teda aspoň dokud zákon nerozšíří povinnosti řidiče o užití dalšího "schváleného vybavení".

1 reakcí na tento příspěvek STK

8.4.2016 v 20:09 | Nahoru | #18
Ahoj tak ani cesťáci nepřijdou skrátka padací rámy (puky) nesmí být přídavná světla, přídavná zvýšená plexi prostě jen všechno originální

Mirek-JM píše: Ahoj tak ani cesťáci nepřijdou skrátka padací rámy (puky) nesmí být přídavná světla, přídavná zvýšená plexi prostě jen všechno originální

hovno dneska jsem byl na stk s krytem pod motorem,vysokým plexi,padákama a nikoho to nezajímá. jen rozměr zrcátek,homolohace osvětlení,rozměr gum a čísla
nemako> Správně nebejt posranej už doma v garáži!

Mamlo píše: nemako> Správně nebejt posranej už doma v garáži!


Tvrďáku, než jsem sem napsal jediný slovo, stavěl jsem se na STK a komunikoval s Dekrou a zastoupením Yamahy, nejvíc záleží na lidech z STK...

(reakce na) STK

8.4.2016 v 21:43 | Nahoru | #22

rancher píše: Tvrďáku, než jsem sem napsal jediný slovo, stavěl jsem se na STK a komunikoval s Dekrou a zastoupením Yamahy, nejvíc záleží na lidech z STK...

Správně Pepo a jak probíhá STK tu u nás už víš od Badyho.

STK

8.4.2016 v 21:53 | Nahoru | #23
boristajgr> Předpokládám, že jsi byl v Jablonném. To by jim odpovídalo. Já už radši jezdím jinam, nemám zapotřebí se s nima věčně dohadovat.

STK

8.4.2016 v 22:27 | Nahoru | #24
sakra a ja si zrovna na montoval přídavné plexi

1 reakcí na tento příspěvek STK

8.4.2016 v 23:11 | Nahoru | #25

1 reakcí na tento příspěvek STK

9.4.2016 v 01:12 | Nahoru | #26
Boristajgr..předkop.,opěrka, nikdo neřeší(aspoň jsem to neslyšel), padák pokud není širší než řidítka taky ne.
Přídavná světla můžeš odpojit a nechat na ozdobu, -)) pracovní světla být můžou.
Plexi by nemělo být moc velké, to bych asi sundal.
Výfuk, záleží na tom či onom na STK, nechám, případně přehodím.
Jdu až příští rok, ono si to nějak sedne.

STK

9.4.2016 v 10:46 | Nahoru | #27
.

Naposledy editováno 02.05.2016 20:29:08

STK

9.4.2016 v 10:55 | Nahoru | #28
byl jsem tam a borec tvrdil, ze svetla nemuzu nechat ani na ozdobu, chrom blinkry s mracitky taky skonci v malem soukromem muzeu, me sere kde tak rychle a za rozumny peniz ty veci sehnat, kdyz bych pocital vsechno jjako nove za soucasne ceny, tak by to hodilo vic, nez kolik bych za masinu dostal, tak cejtim, ze opakovanou nestihnu a pujdu na celou a buhvi co jineho tam najdou, tak budu calovat az se ucaluju

(reakce na) STK

9.4.2016 v 11:04 | Nahoru | #29

cortes píše: Boristajgr..předkop.,opěrka, nikdo neřeší(aspoň jsem to neslyšel), padák pokud není širší než řidítka taky ne.
Přídavná světla můžeš odpojit a nechat na ozdobu, -)) pracovní světla být můžou.
Plexi by nemělo být moc velké, to bych asi sundal.
Výfuk, záleží na tom či onom na STK, nechám, případně přehodím.
Jdu až příští rok, ono si to nějak sedne.

spíš mi to připadá,že si pár techniků s malým pinďourem chce zamachrovat. u nás to opravdu nikdo nehrotí,byl jsem už letos asi 10x a nebyl problém,mimo prasklýho kotouče,kterej jsem vyměnil a spíš jsem byl rád,že se na něj přišlo.

1 reakcí na tento příspěvek STK

9.4.2016 v 11:56 | Nahoru | #30
Jeden ouřada tě s doplňkem vyhodí, druhýmu je ten samej doplněk fuk. Mi to přijde jako kdyby na stk jeste nevěděli jak s novým nařízením pracovat.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Route 66 Ostatní Chopper Proskoč 12 24.3.2024 v 11:58 Bigbear
společné výlety Ostatní Chopper cz444 2 12.12.2023 v 16:03 Juraj22
výměna Z750s Ostatní Chopper Martin2712 12 7.7.2022 v 20:36 Martin2712
Hledám chopper s nakopávací pákou Ostatní Chopper Maršál_ 15 9.4.2022 v 20:56 Pedl
Plastový kryt na kaslík na levé str... Ostatní Chopper mil750 1 22.6.2020 v 12:30 zdenysrx6


TOPlist