1 reakcí na tento příspěvek Zlomený drát - měnit celý svazek?
1 reakcí na tento příspěvek Zlomený drát - měnit celý svazek?
Ty oholený konce drátů smotej do sebe a zapájej. Tahle je velká nevzhledná a ještě se ti může vyklepat šroubek. :D Ostatní kabely ve svazku v místě ohybu zkontroluj a případně taky oprav. Pokud chceš mít jistotu tak v tý zatáčce všechny dráty vystříhej a nastav novýma. Všechny spoje pájet a do samostahovací bužírky.
1 reakcí na tento příspěvek Zlomený drát - měnit celý svazek?
1 reakcí na tento příspěvek Zlomený drát - měnit celý svazek?
charlie.vtx1800 píše: ...Chce to udělat dva spoje mimo místo, kde se ten drát pohybuje, jinak to brzo rupne znova - takže vystřihnout poškozený místo a celý přemostit kusem novýho lanka. Pokud to budeš pájet, tak v místě pájení a v nejbližším okolí se to nesmí pohybovat - pájenej spoj, překrytej smrčťovačkou, je třeba pevně přitáhnout k ostatním žílám - třeba omotáním PVC elektrikářskou páskou a celej svazek v tom místě napevno přichytit k rámu...
Přesně takhle to řeším já - vpájením můstku z nového vodiče, spoje překryté smršťovačkou a zafixované k okolí
strakon píše: Že Tě baví zakládat vlákno kvůli takové píčovině
Nemám televizi tak sem si založil téma, no. A jestli se naseru, tak založím téma jestli je teď bezpečný to vypínat klíčkem, nebo jestli je jistější kombinace chcípáku a stojánku
1 reakcí na tento příspěvek Zlomený drát - měnit celý svazek?
Fakt doporučuju ty fastony a mršťovačku. Fastony se dají zcvaknout obyč kleštěmi a smrsťovačka se dá smrštit zapalovačem, když nemáš ten správnej vercajk. Není to dokonalé, ale pořád lepší než čokoláda.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zlomený drát - měnit celý svazek?
DrDNA01 píše: Vsichni pajej a pri tom je to u motorek na dve veci. Vetsinou se ve druhem kole uklepe zkrehly drat kolem pajeneho spoje. Na motorce je nejlepsi to nakrimpovat.
přesně tak, pájení do auto/moto taky nepatří
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zlomený drát - měnit celý svazek?
kle5002003 píše:
přesně tak, pájení do auto/moto taky nepatří
Ale no tak
Piny konektorů řídících jednotek auto a moto vedou do DPS a tam jsou propojený čím?Zase tou blbou cínovou pájkou...
Jsem za pájené spoje,pokud se vhodně ošetří proti pronikání vlhkosti a mech. namáhání(což dneska není vůbec problém)
Fastony jsu fajn,ale musí bejt kvalitní a dobrý krimpovací kleště.
Na motorce mám pájené prodloužení k zadním blinkrům staré 17 let - funguje trvale bez sebemenšího problému. Prodloužení k cyklotachu, které pochoduje s přední vidlicí nahoru a dolů, mám staré 9 let a taky drží.
1 reakcí na tento příspěvek Zlomený drát - měnit celý svazek?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zlomený drát - měnit celý svazek?
A jestli je v kabelu nějaký pohyb, tak rozměrná, tvrdá a hranatá čokoláda zvyšuje riziko poškození. To je snad už lepší čokoládu vylámat z bakelitu, i se šroubkama strčit do kusu bužírky a teprve až konce bužírky omotat izolačkou. No, ale žádné drama, na 12V, pokud to není indikační kabel kabel, se na nějaké izolační odpory moc nehledí, hlavně aby to dobře vedlo. Obecně: Čokolády dobře fungují v domovních instalacích - pevný silný drát, bez mechanického namáhání a otřesů, dále sucho a pro montáž není zapotřebí zvláštního nářadí ani zkušeností, ale jinak nic moc
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zlomený drát - měnit celý svazek?
kle5002003 píše: Fandy2> To se mi nezdá. Ta izolace mi docela hodně omezí poloměr ohybu a zamezí tak lámání. Kdybhch do toho fastonu chytnul jenom ten kabel bez izolace tak podle mě se to musí hned za místem, kde je ten drát zcvaknutej, časem utřepat. Proč např. na kabelech k baterii jsou ty konce zcvaknuté nadvakrát - jednou na bužírce, jednou na samotném kabelu. To by potom ta člkoláda byla z hlediska utřepání káblíku úplně ok.
Uvažuješ logicky,ale ber to tak že bužírka drátu(dnešní ekoizolace) která je vystavena vibracím povolí jako první a pak drát.Dřív to tak úplně nebylo,materiál izo byl pružnější a tak se stávalo,že drát byl ulomenej a bužírka to držela pohromadě.
Co se týká čokolády,je to spojení na moto naprd,je to velký a neutěsníš to.Buď to uhnije,nebo se uklepe.
1 reakcí na tento příspěvek Zlomený drát - měnit celý svazek?
Loni mě před dovolenou shořel konektor a vyřešil jsem to trubičkama:
Můžeš použít i trubičky s izolací, ale tim, že jí secvakneš, procvakneš i tu izolaci, takže to nedoporučuju..
Naposledy editováno 08.04.2016 09:00:00
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zlomený drát - měnit celý svazek?
Naposledy editováno 08.04.2016 15:34:01
kle5002003 píše: Fandy2> Samotný kabel v ohybu vydrží určitě méně než izolace. Resp. izolace lépe vymezí, kolik se to může ohnout. Proč by jinak kabel na baterku byl chycený tak, že konektor drží i tu izolaci. A fastony jsou taky tak dělané. Pokud by stačilo kabeláž chytat pouze za ten kabel a nikoliv izolaci, tak můžu konec kabelu zpevnit cínem a strčit to do čokolády.
Proto je spoj zataven do smršťovačky,mech. je zpevněný a chráněný proti vnějším vlivům.
carlos38 píše: Trubičku a smršťovačku- asi nejjednodušší řešení. Jestli umíš pájet, tak zapájet a přes to smršťovačku.
Loni mě před dovolenou shořel konektor a vyřešil jsem to trubičkama:
Můžeš použít i trubičky s izolací, ale tim, že jí secvakneš, procvakneš i tu izolaci, takže to nedoporučuju..
Jo trubičky taky občas používáme,holý mosazný,do smršťovačky.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ducati Monster 695 přestala startovat Ducati Monster 695 | blahi | 7 | 5.7.2023 v 19:04 pma1 |
Vybíjení baterie [1, 2] Ducati Monster 695 | __unq__ | 44 | 26.5.2023 v 16:28 jack.fx |
Výměna kapaliny a odvzdušnění spojk... Ducati Monster 695 | __unq__ | 8 | 19.7.2022 v 10:30 __unq__ |
Kryt sedla spolujezdce Ducati Monster 695 | Šnek82 | 0 | 3.10.2021 v 17:00 Šnek82 |
budíky monster 695 Ducati Monster 695 | pajis84 | 0 | 6.9.2021 v 10:39 pajis84 |