globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zlomený drát - měnit celý svazek?
6.4.2016 v 19:59
Občas mi v plným rejdu pohaslo přední světlo tak jsem to rozdělal a našel jsem zlomenej drát. Na fotkách je už oholenej a začokoládovanej. Ostatní dráty vypadají OK, ale nemám z toho dobrej pocit, když byl zlomenej jeden jaká je pravděpodobnost že budou načatý ostatní? Nechali byste to tak nebo byste vyměnili celej svazek? Na jednu stranu bych byl nerad aby mi někde na dovolený rupnul jinej, na druhou stranu nevím jestli v tom svazku není sdružená elektrika pro půl motorky, to se mi fakt měnit nechce... Spojení čokoládou je OK nebo je nějaký sofistikovanější řešení?












Předchozí
1 2
Následující

Zlomený drát - měnit celý svazek?

6.4.2016 v 20:03 | Nahoru | #1
Oholit drát, chytnout mezi prsty a zatočit. Čokoládu můžeš sežrat

1 reakcí na tento příspěvek Zlomený drát - měnit celý svazek?

6.4.2016 v 20:17 | Nahoru | #2
Já bych to zapájel...

Zlomený drát - měnit celý svazek?

6.4.2016 v 20:18 | Nahoru | #3
Na tvym miste bych tu cokoladu akorat omotal elektrikarskou paskou, at se ti tam nedostane voda a nechal to byt...

1 reakcí na tento příspěvek Zlomený drát - měnit celý svazek?

6.4.2016 v 20:29 | Nahoru | #4
To víš, to jsou ty kabelový svazky made in Romania....
Ty oholený konce drátů smotej do sebe a zapájej. Tahle je velká nevzhledná a ještě se ti může vyklepat šroubek. :D Ostatní kabely ve svazku v místě ohybu zkontroluj a případně taky oprav. Pokud chceš mít jistotu tak v tý zatáčce všechny dráty vystříhej a nastav novýma. Všechny spoje pájet a do samostahovací bužírky.

(reakce na) Zlomený drát - měnit celý svazek?

6.4.2016 v 20:30 | Nahoru | #5

kuzmič píše: Já bych to zapájel...

přesně ,smrštovačku ,zapájet, ohřát smrštovačku a je to

1 reakcí na tento příspěvek Zlomený drát - měnit celý svazek?

6.4.2016 v 20:57 | Nahoru | #6
Tak rozhodně to nenapojuj čokoládou. Chce to udělat dva spoje mimo místo, kde se ten drát pohybuje, jinak to brzo rupne znova - takže vystřihnout poškozený místo a celý přemostit kusem novýho lanka. Pokud to budeš pájet, tak v místě pájení a v nejbližším okolí se to nesmí pohybovat - pájenej spoj, překrytej smrčťovačkou, je třeba pevně přitáhnout k ostatním žílám - třeba omotáním PVC elektrikářskou páskou a celej svazek v tom místě napevno přichytit k rámu. Jestli jsou ostatní žíly ve svazku načatý ti nikdo neřekne, je třeba vysledovat, jestli se ten svazek volně pohybuje na delší dráze, nebo jestli se láme jen v určitým místě - jestli jo, tak je to špatně a budou se lámat i ostatní žíly.

(reakce na) Zlomený drát - měnit celý svazek?

6.4.2016 v 21:09 | Nahoru | #7

dave-lister píše: ... Tahle je velká nevzhledná...



Nejmenší co byla doma po ruce Ale OK, propájím.

Zlomený drát - měnit celý svazek?

6.4.2016 v 22:52 | Nahoru | #8
Spojil bych to něčím podobným. . Přes spoj smršťovačku.

Zlomený drát - měnit celý svazek?

6.4.2016 v 22:54 | Nahoru | #9
navléct kousek smršťovačky,ideálně té s lepidlem uvnitř....zapájet drát,přetahnout smršťovačkou,fouknout horkovzdušnou pistolí a hotovo. Pokud by bylo víc místa kolem,je místo pájení u motorových vozidel lepší používat lisování spojovací trubičkou. Letované místo je náchylnější na zlomení.

1 reakcí na tento příspěvek Zlomený drát - měnit celý svazek?

7.4.2016 v 08:08 | Nahoru | #10
Že Tě baví zakládat vlákno kvůli takové píčovině

Zlomený drát - měnit celý svazek?

7.4.2016 v 08:15 | Nahoru | #11
Zlomený,či nalomený kabelový svazky v autech řeším každou chvíli...řešení v opravě přerušeného kablíku pájením je fajn,ale je třeba kabelovej svazek rozplést,prohlédnout drát po drátu jestli nejsou příčné prasklinky na izolaci.Dobrý je taky zjistit rozsah pohybu poškozeného svazku,pokud je to možné,tak mu dát větší možnost pohybu a omezit lokální namáhání.Ale pokud má být oprava top,buď vyměnit celý kabelový svazek,nebo vystříhat unavenou část a natahat nové dráty.

(reakce na) Zlomený drát - měnit celý svazek?

7.4.2016 v 08:23 | Nahoru | #12

charlie.vtx1800 píše: ...Chce to udělat dva spoje mimo místo, kde se ten drát pohybuje, jinak to brzo rupne znova - takže vystřihnout poškozený místo a celý přemostit kusem novýho lanka. Pokud to budeš pájet, tak v místě pájení a v nejbližším okolí se to nesmí pohybovat - pájenej spoj, překrytej smrčťovačkou, je třeba pevně přitáhnout k ostatním žílám - třeba omotáním PVC elektrikářskou páskou a celej svazek v tom místě napevno přichytit k rámu...


Přesně takhle to řeším já - vpájením můstku z nového vodiče, spoje překryté smršťovačkou a zafixované k okolí

(reakce na) Zlomený drát - měnit celý svazek?

7.4.2016 v 09:42 | Nahoru | #13

strakon píše: Že Tě baví zakládat vlákno kvůli takové píčovině



Nemám televizi tak sem si založil téma, no. A jestli se naseru, tak založím téma jestli je teď bezpečný to vypínat klíčkem, nebo jestli je jistější kombinace chcípáku a stojánku

Zlomený drát - měnit celý svazek?

7.4.2016 v 10:17 | Nahoru | #14
Zdar, nedávno tu někdo docela fundovaně vysvétlil, proč je čokoláda v auto/moto hrozná prasárna. Takže fastony a smršťovačka a žádná čokoláda.

1 reakcí na tento příspěvek Zlomený drát - měnit celý svazek?

7.4.2016 v 10:17 | Nahoru | #15
Vsichni pajej a pri tom je to u motorek na dve veci. Vetsinou se ve druhem kole uklepe zkrehly drat kolem pajeneho spoje. Na motorce je nejlepsi to nakrimpovat.

Zlomený drát - měnit celý svazek?

7.4.2016 v 10:23 | Nahoru | #16
V principu šlo o to, že čokoláda je na spojování drátů v místech, kde se to nehýbe. Na motorce nemáš dráty, ale kabely a všechno tam vibruje.

Fakt doporučuju ty fastony a mršťovačku. Fastony se dají zcvaknout obyč kleštěmi a smrsťovačka se dá smrštit zapalovačem, když nemáš ten správnej vercajk. Není to dokonalé, ale pořád lepší než čokoláda.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zlomený drát - měnit celý svazek?

7.4.2016 v 10:24 | Nahoru | #17

DrDNA01 píše: Vsichni pajej a pri tom je to u motorek na dve veci. Vetsinou se ve druhem kole uklepe zkrehly drat kolem pajeneho spoje. Na motorce je nejlepsi to nakrimpovat.



přesně tak, pájení do auto/moto taky nepatří

Zlomený drát - měnit celý svazek?

7.4.2016 v 10:59 | Nahoru | #18
já to krimpuju malým fastonem a stahuju smršťovačkou

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zlomený drát - měnit celý svazek?

7.4.2016 v 11:31 | Nahoru | #19

kle5002003 píše:

přesně tak, pájení do auto/moto taky nepatří



Ale no tak
Piny konektorů řídících jednotek auto a moto vedou do DPS a tam jsou propojený čím?Zase tou blbou cínovou pájkou...
Jsem za pájené spoje,pokud se vhodně ošetří proti pronikání vlhkosti a mech. namáhání(což dneska není vůbec problém)
Fastony jsu fajn,ale musí bejt kvalitní a dobrý krimpovací kleště.

(reakce na) Zlomený drát - měnit celý svazek?

7.4.2016 v 12:21 | Nahoru | #20
Fandy2: Přesně tohle jsem chtěl napsat - dnešní auta i motorky jsou plné pájené elektroniky a žádnou vysokou nespolehlivostí to netrpí. Aby nebyl vodič mechanicky namáhaný hned vedle pájeného místa, tomu právě brání smršťovačka která spoj a okolí zpevní a místo namáhání posune o kus dál. Krimpovaný faston je dobré řešení, pokud je na něj ale místo.

Na motorce mám pájené prodloužení k zadním blinkrům staré 17 let - funguje trvale bez sebemenšího problému. Prodloužení k cyklotachu, které pochoduje s přední vidlicí nahoru a dolů, mám staré 9 let a taky drží.

Zlomený drát - měnit celý svazek?

7.4.2016 v 12:37 | Nahoru | #21
Fastony, kua já mám doma někde malý fastony... Večer pohledám, no vidíte, přece to k něčemu bylo

(reakce na) Zlomený drát - měnit celý svazek?

7.4.2016 v 12:58 | Nahoru | #22
Fandy2> moc o tom nevím, ale představuju si to tak, že pájený spoj mášbvždy kabel vs. konektor. Rozhodně ne kabel vs. kabel. A to je to, oč tu běží. Když chceš spojit dva kabely na moto, tak jedině konektorama, které nedrží jenom drát, ale i bužírku toho drátu.

1 reakcí na tento příspěvek Zlomený drát - měnit celý svazek?

7.4.2016 v 14:54 | Nahoru | #23
Máš el. vodič a jeho izolaci(bužírku).Ta nemá žádnou nosnou funkci,zjednodušeně pouze el.izolaci a ochranu samotného vodiče před vnějšími vlivy(vlhko atd.)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zlomený drát - měnit celý svazek?

7.4.2016 v 15:10 | Nahoru | #24
Fandy2> To se mi nezdá. Ta izolace mi docela hodně omezí poloměr ohybu a zamezí tak lámání. Kdybhch do toho fastonu chytnul jenom ten kabel bez izolace tak podle mě se to musí hned za místem, kde je ten drát zcvaknutej, časem utřepat. Proč např. na kabelech k baterii jsou ty konce zcvaknuté nadvakrát - jednou na bužírce, jednou na samotném kabelu. To by potom ta člkoláda byla z hlediska utřepání káblíku úplně ok.

Zlomený drát - měnit celý svazek?

7.4.2016 v 17:50 | Nahoru | #25
Když už hotovo, tak jezdit. Pro příště ale raději faston, smršťovačku a půjčit si krimpovačky. Čokoláda není tak úplně vhodná pro slaněný, proudem zatěžovaný vodič a spoj se i špatně chrání před nepřízní počasí. I kvalitní, elastická izolačka časem zkřehne, smršťovačka vydrží daleko více.
A jestli je v kabelu nějaký pohyb, tak rozměrná, tvrdá a hranatá čokoláda zvyšuje riziko poškození. To je snad už lepší čokoládu vylámat z bakelitu, i se šroubkama strčit do kusu bužírky a teprve až konce bužírky omotat izolačkou. No, ale žádné drama, na 12V, pokud to není indikační kabel kabel, se na nějaké izolační odpory moc nehledí, hlavně aby to dobře vedlo. Obecně: Čokolády dobře fungují v domovních instalacích - pevný silný drát, bez mechanického namáhání a otřesů, dále sucho a pro montáž není zapotřebí zvláštního nářadí ani zkušeností, ale jinak nic moc

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zlomený drát - měnit celý svazek?

7.4.2016 v 18:15 | Nahoru | #26

kle5002003 píše: Fandy2> To se mi nezdá. Ta izolace mi docela hodně omezí poloměr ohybu a zamezí tak lámání. Kdybhch do toho fastonu chytnul jenom ten kabel bez izolace tak podle mě se to musí hned za místem, kde je ten drát zcvaknutej, časem utřepat. Proč např. na kabelech k baterii jsou ty konce zcvaknuté nadvakrát - jednou na bužírce, jednou na samotném kabelu. To by potom ta člkoláda byla z hlediska utřepání káblíku úplně ok.


Uvažuješ logicky,ale ber to tak že bužírka drátu(dnešní ekoizolace) která je vystavena vibracím povolí jako první a pak drát.Dřív to tak úplně nebylo,materiál izo byl pružnější a tak se stávalo,že drát byl ulomenej a bužírka to držela pohromadě.
Co se týká čokolády,je to spojení na moto naprd,je to velký a neutěsníš to.Buď to uhnije,nebo se uklepe.

1 reakcí na tento příspěvek Zlomený drát - měnit celý svazek?

8.4.2016 v 08:58 | Nahoru | #27
Trubičku a smršťovačku- asi nejjednodušší řešení. Jestli umíš pájet, tak zapájet a přes to smršťovačku.

Loni mě před dovolenou shořel konektor a vyřešil jsem to trubičkama:











Můžeš použít i trubičky s izolací, ale tim, že jí secvakneš, procvakneš i tu izolaci, takže to nedoporučuju..







Naposledy editováno 08.04.2016 09:00:00

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zlomený drát - měnit celý svazek?

8.4.2016 v 15:33 | Nahoru | #28
Fandy2> Samotný kabel v ohybu vydrží určitě méně než izolace. Resp. izolace lépe vymezí, kolik se to může ohnout. Proč by jinak kabel na baterku byl chycený tak, že konektor drží i tu izolaci. A fastony jsou taky tak dělané. Pokud by stačilo kabeláž chytat pouze za ten kabel a nikoliv izolaci, tak můžu konec kabelu zpevnit cínem a strčit to do čokolády.

Naposledy editováno 08.04.2016 15:34:01

(reakce na) Zlomený drát - měnit celý svazek?

8.4.2016 v 22:20 | Nahoru | #29

kle5002003 píše: Fandy2> Samotný kabel v ohybu vydrží určitě méně než izolace. Resp. izolace lépe vymezí, kolik se to může ohnout. Proč by jinak kabel na baterku byl chycený tak, že konektor drží i tu izolaci. A fastony jsou taky tak dělané. Pokud by stačilo kabeláž chytat pouze za ten kabel a nikoliv izolaci, tak můžu konec kabelu zpevnit cínem a strčit to do čokolády.


Proto je spoj zataven do smršťovačky,mech. je zpevněný a chráněný proti vnějším vlivům.

(reakce na) Zlomený drát - měnit celý svazek?

8.4.2016 v 22:22 | Nahoru | #30

carlos38 píše: Trubičku a smršťovačku- asi nejjednodušší řešení. Jestli umíš pájet, tak zapájet a přes to smršťovačku.

Loni mě před dovolenou shořel konektor a vyřešil jsem to trubičkama:











Můžeš použít i trubičky s izolací, ale tim, že jí secvakneš, procvakneš i tu izolaci, takže to nedoporučuju..







Jo trubičky taky občas používáme,holý mosazný,do smršťovačky.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ducati Monster 695 přestala startovat Ducati Monster 695 blahi 7 5.7.2023 v 19:04 pma1
Vybíjení baterie [1, 2] Ducati Monster 695 __unq__ 44 26.5.2023 v 16:28 jack.fx
Výměna kapaliny a odvzdušnění spojk... Ducati Monster 695 __unq__ 8 19.7.2022 v 10:30 __unq__
Kryt sedla spolujezdce Ducati Monster 695 Šnek82 0 3.10.2021 v 17:00 Šnek82
budíky monster 695 Ducati Monster 695 pajis84 0 6.9.2021 v 10:39 pajis84

TOPlist