bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: karburátor?
Ahoj motorkáři.Chci se tu zeptat jestli někdo neměl stejný trápení jako já.Už sem psal do sekce poradna a ted to zkouším tady.Koupil sem v prosinci Dandynu 125 s motorem lifan r.v. 2007 najeto 9800km z bazaru.Dva roky stála a když sem jí kupoval tak sem vykroužil pár koleček před barákem abych si poslech motor a po převozu domů sem jí hned rozebral.Zkontroloval sem ventilovou vůli.Nechal ultrazvukem vyčistit karburátor.Ten byl po čištění vyfoukanej a hned namontovanej a naplněnej benzínem.Motorka jede ,ale jen po rovině.Do kopce po chvíli přestává mít výkon a poškubává.Několikrát sem rozebral a vyčistil karbec.Vše včetně AC pumpy funguje.U víčka nádrže protažené dírky a zkoušel sem ject i bez víčka ,takže podtlakem v nádrži to není.Nádrž včetně kohoutu vyčištěná a kohout krásně protéká.Tedˇ z druhého poškozeného karburátoru na zkoušku daný jiný jehlový uzavírací ventil + plovák.Jehla byla na druhém zářezu od shora.Zkusil sem jí dát na prostřední zářez.Provzdušnění a zároveń přepad v karbeci je funkční.Sání do karbece zkontrolovaný.Nikde žádný hadr nebo něco co by mohlo dělat chlopeň v sání není.Svíčka vyměněná.Barva svíčky normální.Uživatel BuBBleGum u svého tématu u jawy 125 sport popisuje , že podobnou neplechu údajně může dělat vadný CDI modul.Ten sem dneska zkusil dát jiný a žádná změna.Taky proběhla kontrola a prostříkání všech možnejch konektorů a ukostření .Motorka se chová tak , že jde do otáček a když jí do kopce držím ve vysokých otáčkách ,tak táhne, ale v momentě kdy otáčky trochu poklesnou , tak začíná škubat a když nepodřadím , tak škube a začíná zpomalovat.Neměl někdo podobnej problém? Pořád si myslím , že problém bude v palivu, nebo vzduchu a né v elektrice , ale už mi docházejí nápady co kontrolovat . Taky mi příde ,že motorka se hned po startu chová líp a čím víc se ohřeje, tak víc blbne.Ještě mám nápad vyměnit O-kroužek na přírubě mezi karbecem a motorem. Tenhle jediný co přiléhá přímo na blok má velmi malý přesah.Napadá mě jestli třeba po zahřátí motoru nepřestává těsnit a motor nezačne přisávat falešnej vzduch.Potom budu ještě zkoumat hladinu karburátoru.Se starým plovákem byla cca o 1 mm nižší.Zkusil bych ještě trochu přidat no a potom asi koupim novej karbec .Někdy už si začínám myslet , že je to chování motorky normální.Je to moje první 125.Předtím sem měl větší obsahy.Chápu , že 125 nemá žádný extra výkon , ale říkám si , že i když frčím do kopce a motor přestává stíhat ,tak přece nezačne při snižování otáček škubat a ztrácet výkon víc než by podle mě musel.Nebo někomu z vás motorka ,když nepodřadíte zpomaluje a zároveń škube?Tak a ještě se zeptám jestli někdo zná servis kde dělají ty naše jawinky.Předem díky za nějaký názory,tipy,rady.

1 reakcí na tento příspěvek karburátor?

Skvělá odpověď, děkuji! 26.3.2016 v 11:26 | Nahoru | #1
jawy by měl servisovat růžička v praze strašnicích. To co popisuješ je divné a chovat by se tak neměla. Moje travelka 06 Lifan tohle rozhodně nedělá. Ještě by byla možnost oslabeného vinutí budící cívky zapalování, nebo slabší indukční cívka/kabel/fajfka, které po zahřátí začnou zlobit. Případně občas může zlobit kombinace odrušená fajfka + odrušená svíčka. Pokud v plných otáčkách jede i do kopce dobře, tak bych nehledal v přísunu paliva. Pokud při poklesu otáček v zátěži se chování zhoršuje, skoro bychl hledal v okruhu zapalování. U dandy je dementní, že pro dostání se k cívce se musí rozebrat půl motorky.

(reakce na) karburátor?

27.3.2016 v 11:44 | Nahoru | #2
maspe> Včera sem dal jinou cívku,kabel i fajfku.Pořád se nic nedělo.Zkusil sem ject bez filtru a motorka jede jako drak a neškube.Myslel sem že sem trubka a moc sem naolejoval filtr.Byl sem zvyklej u jiných mašin filtr vyprat v jarové vodě,vysušit a potom lehce polít olejem na filtry.Pořádně prohníst a přebytečnej olej vymačkat.Potom počkat 20 min a filtr namontovat.Říkal sem si , že malej obsah bude asi hodně citlivej na míru promaštění a tak sem filtr vypral a vysušil a zkusil nemazat.Motorka jede líp ale pořád je znát ,že jí chybí vzduch a přestává ject a poškubává.Večer sem se naštval a filtru ubral polovinu tloušťky.Po projetí to pořád není ono.Takže bez filtru frčí jako drak a i s minimálním odporem v sání ne.Je to průser vzít motorku po nějakém dementovi.Netušim co všechno s ní dělal.Prostě cena byla super nízká a já si věřil , že problémy vyřeším levou zadní .Kontroloval sem správnou velikost trysek v karbeci a ta sedí.Tu budící cívku zapalování nemám a nikde jí zatím na netu nevidím , ale začínám mít podezření spíš na špatnou směs.Možná ten přede mnou místo aby řešil elektriku tak rozesral všechno ostatní.Možná sem závadu tím že sem mimo budící cívky už všechno povyměňoval vyřešil , ale teď ještě doladit karbec.Do něj určitě někdo přede mnou lezl.Plovák byl lehce ohnutej.Šroub bohatosti byl povolenej pouze o 1/4.Du zkusit dát jehlu zase z prostředního o jeden zářez níž tak jak byla .Ochudím tím v určitém režimu karbece směs.Jinak díky za tip na servis!

1 reakcí na tento příspěvek karburátor?

27.3.2016 v 16:14 | Nahoru | #3
Svicky jsi prohazoval? Zkousel jsi to se starou?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) karburátor?

27.3.2016 v 21:14 | Nahoru | #4
Chapadlo> Díky za tip! Je fakt , že svíčku sem měnil zatím jenom jednou a mezi všema těma pokusama se mohla nakurvit i tahle nová.Zkusím další fungl novou.Neměl sem dneska čas na další pokusy a tu jehlu sem taky zatím nešoupnul.Vždy dělám jen jeden zásah a tak de všechno pomalu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) karburátor?

28.3.2016 v 20:59 | Nahoru | #5
mimimi> k té *škrt* cívce *konec škrtu* svíčce je nejlepší sehnat ekvivalent od brisku, je nejméně náchylný na ulejvání. Třeba NGK na ně trpí, vím že s tím dost bojoval kamarád s Dandy Sport. Budící cívka je součástí alternátoru - má vývody dobíjení - k regulátoru a pak má jedno vinutí, které budí zapalování. To maximálně proměřit.

Naposledy editováno 28.03.2016 21:09:48

(reakce na) karburátor?

28.3.2016 v 22:16 | Nahoru | #6
maspe> Díky za radu!Poradím se zítra s chlapíkem v práci jak to proměřit. Jinak dneska sem zase rozhodil karbec a poměřoval ho s druhým, který nemůžu použít, protože má prohnutou přírubu. Vše znovu vyčištěno a profoukáno.Jehlu sem dal zase zpátky z prostředního na druhý zářez od zhora a motorka jela hůř.Tak sem zkusil dát jehlu naopak. Přeskočil sem třetí prostřední a dal jí na čtvrtý předposlední zářez od zhora. Taky špatný.Ještě sem kontroloval klapku sytiče, jestli se neprotočí na hřídelce. Pevně drží.Mašina pořád krásně jede v malých otáčkách.Super se rozjíždí,startuje,drží volnoběh a jede při vysokých otáčkách. Při zhruba poloviční zátěži začne vynechávat a zpomaluje.Zaměřím se teď zase zpátky na elektriku.Uvidím po proměření.Ještě jednou díky všem za rady!
p.s. dneska sem ještě měřil kompresi u zahřátého motoru. Hodnota je cca 7,5 baru. Neví někdo kolik má zhruba být?

Naposledy editováno 17.04.2016 14:17:49
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa Dandy 125 správné složení před... Jawa 125 Dandy Polgy100 6 20.2.2023 v 23:37 Kohlstein
Jawa Dandy 125 guferá do prednej vi... Jawa 125 Dandy armagedon74 3 24.7.2022 v 20:36 Valve
Smazano [1, 2] Jawa 125 Dandy sancho66 33 27.4.2022 v 21:19 Orebuch
údržba baterie Jawa 125 Dandy Fichtlař20 28 13.2.2022 v 19:54 MotoLukass
156fmi vůle ventilů Jawa 125 Dandy dandymen 5 10.2.2022 v 10:39 combust


TOPlist