bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: odpojení baterie při nabíjení
16.3.2016 v 14:04
sorry jestli zakládám duplicitní téma,ale tuto konkrétní věc jsem tu nenašel...

Odpojujete baterku při připojení na nabíječku?
Já jí vždy odpojoval, ale teď mám např. auto, kde se po odpojení systém vrátí asi do nějakýho servisního módu a zůstanou svítit nějaký kontrolky na přístrojovce(už si nepamatuju jaký),myslím to i rozesralo palubní PC, naposled jsem s tim musel do servisu napíchnout na počítač.

K motorkám se u chytrejch nabíječek jako příslušenství často dodává přípojná kabeláž k pernamentnímu připojení na baterku sloužící k následnému propojení přes konektor s nabíječkou, kdy není potřeba baterku při nabíjení odpojovat a demontovat.
Proto mě překvapilo, jak nejednotný názory na to v odborných kruzích panujou, kdy jedna strana radí radši preventivně za všech okolností odpojovat, druhá, že u použití inteligentní nabíječky(především u starší koncepce vozu) nic nehrozí-tedy neodpojovat.

Je mi jasný že to hodně záleží na tom jakou nabíječkou jakou baterii a u jakýho auta,taky by to šlo řešit tzv. přepólováním přes jinou baterii...

Zajímalo by mě jaký s tím máte zkušenosti a zda si neodpojenou baterií při nabíjení už někdo něco odk_rvil...

Ď.

Anketa: při nabíjení akumulátor
neodpojovat
91%
42
odpojovat
9%
4
Předchozí
1 2
Následující

odpojení baterie při nabíjení

16.3.2016 v 14:23 | Nahoru | #1
Ne neodpojuju proc ? Pri vypnutym klicku neni zadnej odber, a pro sit simulujes akorat stav ze ti dobiji regler. Navic nektery chytry nebijecky vyhodnotej stav zapnuti klicku jako ukonceni nabijeni.

odpojení baterie při nabíjení

16.3.2016 v 14:26 | Nahoru | #2
Nabíjím baterku přímo v motorce i autě. Žádný problém.

2 reakcí na tento příspěvek odpojení baterie při nabíjení

16.3.2016 v 14:37 | Nahoru | #3
odpojovalo se v pravěku kdy hrozilo výbuch plynů které se uvolnovaly při nabíjení trfem a musely být články baterie otevřený...dnešní nabíječky a akumulátory jsou něco jiného

(reakce na) odpojení baterie při nabíjení

16.3.2016 v 14:47 | Nahoru | #4
Odpojovalo se i proto, že z pravěkých nabíječek lezlo napětí klidně okolo 20V, což už mohlo poškodit některá palubní zařízení. To u inteligentních nabíječek nehrozí.

odpojení baterie při nabíjení

16.3.2016 v 14:50 | Nahoru | #5
neodpojuju, není důvod - už tu vše zaznělo

odpojení baterie při nabíjení

16.3.2016 v 15:16 | Nahoru | #6
no dle člověka s kterým jsem se dal na tohle téma náhodně do řeči a kterej se údržbou a servisem akumulátorů živí to není až tak jednoznačný hlavně u nejmodernějších aut prošpikovanejch elektrikou...

OK-přesvědčili jste mě, neodpojovat

odpojení baterie při nabíjení

16.3.2016 v 15:17 | Nahoru | #7
taky neodpojuji auto ani moto a nikdy nebyl žádný problém

odpojení baterie při nabíjení

16.3.2016 v 16:10 | Nahoru | #8
Neodpojujem ani ja. Nabíjam nabíjačkou z Lidlu a zatiaľ všetko v pohode, ale pre istotu počas nabíjania nezapínam zapaľovanie, palubovku - neotáčam kľúč do polohy jedna.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) odpojení baterie při nabíjení

16.3.2016 v 16:32 | Nahoru | #9
ja1> NO jak které - na skutru mám normální kyselinovej aku, takže špunty musí ven.

odpojení baterie při nabíjení

16.3.2016 v 18:04 | Nahoru | #10
Taky nic neodpojuju.

odpojení baterie při nabíjení

16.3.2016 v 20:30 | Nahoru | #11
Taky auto i motku bez odpojení.

odpojení baterie při nabíjení

16.3.2016 v 20:34 | Nahoru | #12
Neodpojuj, nabíjím v garáží nonstop.

odpojení baterie při nabíjení

16.3.2016 v 21:05 | Nahoru | #13
neodpojuji. Když auto si nepamatuje paměti( znám je)¨tak do zasuvky zapalovače byl takový bazmek s 9V baterkou. Třeba já mám u auta abych odpojoval, ale třeba u stejnýho typu, který ná strt-stop systém je napsaný, že se nemusí odpojovat.....Nějaký altíky dají 90A normálně a tak ta lídlovka by musela svítit.

(reakce na) odpojení baterie při nabíjení

16.3.2016 v 22:03 | Nahoru | #14

PýDžej píše: ja1> NO jak které - na skutru mám normální kyselinovej aku, takže špunty musí ven.


Za jízdy se baterie taky dobíjí a špunty ven nedáváš. Záleží teda co tam tou nabíječkou pereš za proud...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) odpojení baterie při nabíjení

16.3.2016 v 22:34 | Nahoru | #15

PýDžej píše: ja1> NO jak které - na skutru mám normální kyselinovej aku, takže špunty musí ven.



jestli to tam dáváš trafem tak tu baterku po pár nabití vyvaříš a zničíš,,normální Lídlovkou tam jde jen 0,8 A a ani to nebublá a špunty vyndavat nemusíš..

1 reakcí na tento příspěvek odpojení baterie při nabíjení

17.3.2016 v 08:13 | Nahoru | #16
Jasně že odpojuju baterku to musím. Jinak bych tam nedostal s nabíječkou

(reakce na) odpojení baterie při nabíjení

17.3.2016 v 09:43 | Nahoru | #17

Sali28 píše: Jasně že odpojuju baterku to musím. Jinak bych tam nedostal s nabíječkou



a já myslel že nemáš tak dlouhou prodlužovací šnůru

1 reakcí na tento příspěvek odpojení baterie při nabíjení

17.3.2016 v 10:40 | Nahoru | #18
Tak já jí vždycky přes zimu vytáhnu a beru domu do tepla, i když při těch našich zimách asi zbytečnost. Ale zas povolit dva šrouby mi nedělá problém. Schválně jsem juknul do manuálu: Vždy demontujte akumulátor z motocyklu a dodržujte pokyny dovávané s nabíječkou.

(reakce na) odpojení baterie při nabíjení

17.3.2016 v 10:47 | Nahoru | #19
BednyS> a vis ze tim ze ho beres do tepla mu snizujes zivotnost ?

2 reakcí na tento příspěvek odpojení baterie při nabíjení

17.3.2016 v 11:01 | Nahoru | #20
Nejsem žádnej expert přes aku, ale nemyslim si že by teplota 20-22 jim zkracovala životnost. V letě je kolikrát větší hic. Ale určitě vím že třeba li-polkam teploty pod nulou moc nesvědčí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) odpojení baterie při nabíjení

17.3.2016 v 11:08 | Nahoru | #21
BednyS> teplota nad 20 stupnu celsia snizuje zivotnos olovenych akumulatoru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) odpojení baterie při nabíjení

17.3.2016 v 11:25 | Nahoru | #22

BednyS píše: Nejsem žádnej expert přes aku, ale nemyslim si že by teplota 20-22 jim zkracovala životnost. V letě je kolikrát větší hic. Ale určitě vím že třeba li-polkam teploty pod nulou moc nesvědčí.


viz gugo, když už baterku taháš do "tepla", tak ji máš mít plně nabitou ve špajzu, kde je cca 10-15 stupňů.

V dnešní době ale nabíječky žerou 00nic a když ji zapojíš klidně i na celou zimu, tak i kdyby hned bylo -20(jako že v garáži je vždy tepleji), tak tu zimu přežije. Paradoxně pak baterku zabiješ právě v létě, proti tomu vedrům se moc bránit nedá, ale zimu přečká nabitá baterka snáze.

Sali28 píše: Jasně že odpojuju baterku to musím. Jinak bych tam nedostal s nabíječkou


pokud máš "autozásuvku", pak můžeš koupit něco takového , připojit k nabíječce a k baterce nemusíš za celou dobu životnosti lézt, leda tak na prostříknutí ´kontaktů kontaktolem atp.

Naposledy editováno 17.03.2016 11:29:03

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) odpojení baterie při nabíjení

17.3.2016 v 11:33 | Nahoru | #23

gugo píše: BednyS> teplota nad 20 stupnu celsia snizuje zivotnos olovenych akumulatoru.


To že s teplotou roste samovybíjení je samozřejmost, zaznělo ale životnost.

Nějaký důkaz je? Studie? Aha, není... takže zase všeobecně zažitý názor a mýtus se stává pravdou až za hrob. Prostě to tak je.

(reakce na) odpojení baterie při nabíjení

17.3.2016 v 11:39 | Nahoru | #24
Jurawood> Mno hele ohledne tech studii, ja vim ze kdyz mam dobre postaveneou house, kde je 18 stupnu a ne vic, tak me baterky v UPSkach drzej leta.
Kdyz mam velkou UPS nekde v blbe udelanym house kde je 25 tak jsou rady ze jsou rady ze prezijou zaruku.
A kdyz je ta UPSka vyskladana nekde v kanclu, kde na to pere slunicko a v ty UPS je 50 stupnu, tak po roce jsou ty baterky uplne v hajzlu, rozeumej na nejaky 1/3 kapacity.

Takze studii jsem na to nedelal, predpokladam ze dodavatele UPS na to nejake studie maji, a hlavne vetsina znich ma v ty UPS hludani teploty a jak ti to preleze 23 stupnu (cca) tak ti vomlatej zaruku vo hlavu. (bavim se o UPS v radech 100tis Kc a vejs) ne vo 100 VA ups.
Takze nerikej tomu studie , ale empiricky nazor

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) odpojení baterie při nabíjení

17.3.2016 v 11:53 | Nahoru | #25
fockewulf> To bych bral. Ale nemám jsem takový elektrikář že vím že to jde z + do - a že prý existuje nějaký omův zákon . Ale je to v plánu, a pak do ní dát rozbočení pro USB ale musím najít někoho šikovného

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) odpojení baterie při nabíjení

17.3.2016 v 12:38 | Nahoru | #26

Sali28 píše: fockewulf> To bych bral. Ale nemám jsem takový elektrikář že vím že to jde z + do - a že prý existuje nějaký omův zákon . Ale je to v plánu, a pak do ní dát rozbočení pro USB ale musím najít někoho šikovného


hele, tohle ti ale bohatě stačí....

(reakce na) odpojení baterie při nabíjení

17.3.2016 v 12:40 | Nahoru | #27

Jurawood píše: To že s teplotou roste samovybíjení je samozřejmost, zaznělo ale životnost.

Nějaký důkaz je? Studie? Aha, není... takže zase všeobecně zažitý názor a mýtus se stává pravdou až za hrob. Prostě to tak je.


Tak to jde snad ruku v ruce, ne? Roste samovybíjení a když ji nedobiješ, tak klesá kapacita-životnost a tím, že to je v teple, tak se toto celé děje mnohem rychleji, než v chladu.

(reakce na) odpojení baterie při nabíjení

17.3.2016 v 12:41 | Nahoru | #28

fockewulf píše: hele, tohle ti ale bohatě stačí....



no ja myslim ze by jeste potreboval znak kirchhofovy zakony pak uz to bude dokonaly.

odpojení baterie při nabíjení

17.3.2016 v 14:00 | Nahoru | #29
Pěknej příklad, tahat do toho UPSky, kde jsou baterky týraný na 13,8 V nonstop.
Mám baterku z UPS doma 9 let, pořád dá 100% kapacity, uskladněná je v 25st.
Za 5 let věřím, že už začne stárnout, ty vole, když bych ji měl ve sklepě, tak vydrží místo 15 let 17... ach jo, to jsem prohloupil.
Nebo co tím chcete říci?

odpojení baterie při nabíjení

17.3.2016 v 14:08 | Nahoru | #30
No jo něco jsem k tomu našel, ale tohle přece nemá smysl řešit u motorky, jestli mi dá 12, nebo 9 let.
Protože to platí jen za předpokladu, že se to nikdy do tak strašných podmínek nedá...






Navíc nevěřím ani tomuhle grafu, protože pod kapotou auta a v létě by to znamenalo životnost baterky cca 40 dní
Což je pravda, kdo nedává do auta 6x ročně novou baterku ať zvedne ruku.

Naposledy editováno 17.03.2016 14:27:17
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dynojet Quickshifter - funkce? Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa Smrči-GSX-F 13 13.3.2024 v 15:48 Smrči-GSX-F
Kapoty Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa anonimis 3 31.1.2024 v 12:14 PetrJ81
Hayabusa a B-King sraz, tentokrát s... [1 ... 137, 138] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Suzuki B-King CobrettiCZ 4114 15.1.2024 v 10:29 danhayabusa
Není olej jako olej ? [1 ... 7, 8] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Honda XL 500, Honda VFR 400 Orgovany 229 24.12.2023 v 14:02 SuperSic58
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... Apo-Rider 32 23.9.2023 v 16:43 dettektorr


TOPlist