globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Lithium-iontová baterie: pro a proti
19.2.2016 v 14:28
Zdravím. Má někdo zkušenost s lithium-iontovou baterkou v silniční motorce. Konkrétně jí chci dát do Ktm 1190 Adv. Všude čtu jen samá pozitiva, ale zatím jsem neslyšel o jediné nevýhodě oproti klasické baterii a ušetřit skoro tři kila na hmotnosti je super. Už jí používám v EXC, ale dát jí do cestovní motorky už mám trochu strach, když nemá nakopávačku. Má někdo z vás i špatnou zkušenost?
Předchozí
1 2 3 4
Následující

Lithium-iontová baterie: pro a proti

19.2.2016 v 14:36 | Nahoru | #1
Použij "hledat" a čti: http://www.motorkari.cz/tema/?t=168248

http://www.motorkar...mp;pgr=1#goto8787944

Naposledy editováno 19.02.2016 14:47:30

Lithium-iontová baterie: pro a proti

19.2.2016 v 15:09 | Nahoru | #2
nevýhody jsou. Když je pod 10 stupňů musíš tu baterku nechat zahřát, třeba tím že necháš chvíli svítit světlo. A taky jí můžeš nevhodnou nabíječkou zničit.

Lithium-iontová baterie: pro a proti

19.2.2016 v 15:27 | Nahoru | #3
da se snadno znicit nevhodnym pouzivanim - nejen spatnym nabijenim...

Lithium-iontová baterie: pro a proti

19.2.2016 v 19:44 | Nahoru | #4
nesmí se úplně vybít

1 reakcí na tento příspěvek Lithium-iontová baterie: pro a proti

19.2.2016 v 20:23 | Nahoru | #5
mám taky 1190adv a to startování je bída.
nad tou baterkou taky přemýšlím.....jen mně teď trošku zarazila informace od STEVa,že nemá ráda zimu.

to assasin:je to pravda??ty s tím máš zkušenosti.......

EDIT: ještě jinak-Lithium-iontová baterie je nevhodná.používá se lifepo4 baterie.....teď je otázka na jakou baterku tady všichni vlastně reagovali.

EDIT2: no teď se dívám,že vikipedie říká,že:" Lithium-železo-fosfátový (LiFePO4) akumulátor (také označovaný „LFP“) je druh akumulátoru, konkrétně lithium-iontového, který používá jako katodového materiálu LiFePO4"

no nicméně aby nedošlo k omylu,protože já si pod pojmem lithium-iontová představím LI-ON baterii,která je ovšem něco úplně jíného,než LIFEPO4 -je dobré upřesnit o jaké baterce se tady vlastně bavíme...

Naposledy editováno 19.02.2016 20:40:49

1 reakcí na tento příspěvek Lithium-iontová baterie: pro a proti

19.2.2016 v 21:40 | Nahoru | #6
Mě startovala dobře. Nikdy jsem nemusel roztlačovat. Ale teď o víkendu mi skoro nechytla(poprvé po třech letech). Tak jsem se rozhodl koupit novou baterii. A ušetřit 3kg z hmotnosti by se mi taky líbilo. Ještě loni ji měla Ktm v katalogu jako příslušenství, ale letos už ji nedodávají. To ve mě zaselo trochu semínko pochybností, jesli nejsou s tímto typem baterie problémy. Jinak v ostrém enduru mi lit-iontová baterie funguje bezvadně i v teplotách kolem nuly. Nejde mi do hlavy, když je to tak bezchybné, proč to nepoužívá víc lidí. Vždyť ušetřit na dnešních motorkách tolik kilo, je docela problém a tohle je jednoduchá cesta za snesitelné peníze.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

19.2.2016 v 21:45 | Nahoru | #7
Dolph-cz> mluvil jsem jen o startovani kdyz nekde stala dlouho v chladu. Kdyz je motorka v provozu tak je to jedno. Proste ztezka toci, a pomuze ji kdyz se zahreje nejakym odberem. Snad se assassin vyjadri :)

(reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

19.2.2016 v 22:13 | Nahoru | #8

Stev píše: Dolph-cz> mluvil jsem jen o startovani kdyz nekde stala dlouho v chladu. Kdyz je motorka v provozu tak je to jedno. Proste ztezka toci, a pomuze ji kdyz se zahreje nejakym odberem. Snad se assassin vyjadri :)



tak problém kačeny 1190 je právě v tom,že točí pomalu.a to i když je teplo.když teplota klesne k nule,tak už je to 50/50 jestli chytne,nebo ne.
jako super motorka,ale ten startér na dva obrovské válce dali malý.modely 2016 už mají startér silnější,ten s tím švrlá krásně....

no a teď co s tím-je řešení lifepol4 baterie?za tepla asi bude točit líp,ale to není ten primární problém.ten vzniká se snižujícíse teplotou..

(reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

19.2.2016 v 22:19 | Nahoru | #9

wil píše: Mě startovala dobře. Nikdy jsem nemusel roztlačovat. Ale teď o víkendu mi skoro nechytla(poprvé po třech letech). Tak jsem se rozhodl koupit novou baterii. A ušetřit 3kg z hmotnosti by se mi taky líbilo. Ještě loni ji měla Ktm v katalogu jako příslušenství, ale letos už ji nedodávají. To ve mě zaselo trochu semínko pochybností, jesli nejsou s tímto typem baterie problémy. Jinak v ostrém enduru mi lit-iontová baterie funguje bezvadně i v teplotách kolem nuly. Nejde mi do hlavy, když je to tak bezchybné, proč to nepoužívá víc lidí. Vždyť ušetřit na dnešních motorkách tolik kilo, je docela problém a tohle je jednoduchá cesta za snesitelné peníze.



ta baterka samozřejmě svoje mouchy má-je pro ní totálně devastující podbití pod 10V.
má menší kapacitu-ona sice umí ze sebe dostat maximum,ale v reálu když třeba pustíš nouzové blinky,tak prostě poloviční ampérhodiny dojdou o polovinu dříve-tam ty čísla okecat nejdou.
problém je samozřejmě i cena-do sériovky dost podstatná částka...
no a že zmizela z origo příslušenství je možná proto,že nové modely už mají startér silnější,takže už je vlastně zbytečná.

jediná obrovská výhoda je to,že umí uvolnit najednou více energie,o necelých třech kilech se na motorce vážící přes 200kg nemá smysl bavit.......

1 reakcí na tento příspěvek Lithium-iontová baterie: pro a proti

19.2.2016 v 22:24 | Nahoru | #10
Já opravdu nikdy neměl problémy se startem. Startér sice točí pomaleji, než na ostatních motorkách, ale vždy chytla. A to jezdím kolikrát i v mrazu a v garáži mám sotva 10 stupňů. Nikdy se nestalo, že bych nenastartoval, i když motorka stála delší dobu, ale je pravda, že to nebylo déle jak měsíc.

(reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

19.2.2016 v 22:32 | Nahoru | #11
wil> no ono 10°C v garáži a 0°C venku je taky dost velký rozdíl.na jůtubu je hromada videí,kdy už nechytla.....

taky přemýšlím co s tím,tak nějak jsem měl v plánu,že koupím novou lifepo4-i když jsem taky nastartoval zatím vždy,ale slyším,že se jí teda moc nechce...

už podobná témata sleduju tak půl roku a zatím samá chvála(teda až na jeden případ,co jsem zachytil na nějakém zahraničním fóru-ale jednalo se o nějaké XT 600 ,nebo něco podobného a ten tvrdil,že je to horší,než s klasickou baterkou,ale to mohlo být způsobeno vadným kusem,nebo kdo ví čím)

Lithium-iontová baterie: pro a proti

19.2.2016 v 22:47 | Nahoru | #12
Hledám nějaké negativní zkušenosti s touto baterií. Neřeším problém špatných startů 1190. S tím opravdu problém nemám. Chytala spolehlivě při všech teplotách. Vím, že když koupím klasickou baterii, budu zase jezdit tři roky v pohodě, ale líbilo by se mi snížit váhu. Jen zase nechci přijít o spolehlivost. Řešit někde v lese, že motorka nechce chytnout, by mě nebavilo.

Lithium-iontová baterie: pro a proti

19.2.2016 v 23:54 | Nahoru | #13
Assassin je na sedmicce a vyjádří se az se mu vrati do hlavy mozek :D

Lithium-iontová baterie: pro a proti

20.2.2016 v 10:47 | Nahoru | #14
Mám zhruba tuhle - https://www.google....JwpJ1ToXzDZ1cEiwGwnA samá pozitiva , až na tu cenu..

Naposledy editováno 20.02.2016 10:50:23

2 reakcí na tento příspěvek Lithium-iontová baterie: pro a proti

20.2.2016 v 17:49 | Nahoru | #15
Já bych si kolegové dovolil reagovat: myslím si,že dokud nebudou vyřešeny všechny dětské nemoci těchto alternativních zdrojů energie-nemá smysl o nich vážně uvažovat. To prostě není spolehlivé řešení pro tak specificky používanou věc jako je motocykl... Já osobně jsem problém s velice podobným zadánim vyřešil koupí baterie Odyssey PC 310 a ta netrpí žádnými výše popisovanými neduhy a navíc si tuto technologii dovolím označit jako vrchol současné batt. techniky.
Váha je v mém případě případě přesně poloviční oproti originálu a s velkým desmodue to motá jak prdlý. Mám ji 3 roky a nikdy jsem ji nenabíjel,předpokládaná životnost 10-12 let. Vřele doporučuji.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

20.2.2016 v 22:00 | Nahoru | #16

dalila píše: Já bych si kolegové dovolil reagovat: myslím si,že dokud nebudou vyřešeny všechny dětské nemoci těchto alternativních zdrojů energie-nemá smysl o nich vážně uvažovat. To prostě není spolehlivé řešení pro tak specificky používanou věc jako je motocykl... Já osobně jsem problém s velice podobným zadánim vyřešil koupí baterie Odyssey PC 310 a ta netrpí žádnými výše popisovanými neduhy a navíc si tuto technologii dovolím označit jako vrchol současné batt. techniky.
Váha je v mém případě případě přesně poloviční oproti originálu a s velkým desmodue to motá jak prdlý. Mám ji 3 roky a nikdy jsem ji nenabíjel,předpokládaná životnost 10-12 let. Vřele doporučuji.



co se mi podařilo dopátrat,tak ten tvůj zázrak je taky LIFEPO4 -takže to o čem se tady celou dobu bavíme.

1 reakcí na tento příspěvek Lithium-iontová baterie: pro a proti

20.2.2016 v 22:17 | Nahoru | #17
Moc dobre jsi asi nepatral...

(reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

20.2.2016 v 22:26 | Nahoru | #18
Promoe>
http://www.fg-forte....0-odyssey-pc310.aspx

Nahradí lithiové články časem klasické olověné akumulátory? Touto otázkou se již delší dobu zabývá nejen odborná veřejnost a významní výrobci průmyslových akumulátorů, ale i organizace, které jsou aktivní v oblastech ochrany životního prostředí a efektivního využití přírodních zdrojů. Společnost fgFORTE s.r.o. je do této problematiky zapojena díky novým bateriím typu LiFePO4 vyráběných individuálně pro potřeby speciálních aplikací s vysokými nároky na hustotu výkonu, maximální cykličnost a minimální hmotnost zdroje energie.

Baterie na bázi fosforečnanu železnato-litného je šetrnější k životnímu prostředí, protože nahrazuje toxické kovy jako jsou kadmium nebo olovo. Katoda těchto baterií je tvořena fosforečnanem železnato-litným aanoda je složena z uhlíku. Elektrolyt je absorbován v separátorech a na deskách, speciální jednosměrný ventil umožňuje únik nahromaděných plynů.

http://www.fg-forte....olovene-baterie.aspx

pouč mne tedy,o co vlastně jde..............

1 reakcí na tento příspěvek Lithium-iontová baterie: pro a proti

20.2.2016 v 23:02 | Nahoru | #19
Odyssey pc310 je olovena batterie...poucovat nikoho nepotrebuju.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

20.2.2016 v 23:06 | Nahoru | #20

Promoe píše: Odyssey pc310 je olovena batterie...poucovat nikoho nepotrebuju.



jo,už jsem našel i něco o 99,99% čistém olovu........

nechápu,jak může být olověná baterie o polovinu lehčí,než olověná........

Naposledy editováno 20.02.2016 23:08:58

(reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

20.2.2016 v 23:34 | Nahoru | #21

Dolph-cz píše: jo,už jsem našel i něco o 99,99% čistém olovu........

nechápu,jak může být olověná baterie o polovinu lehčí,než olověná........



Asi je tam toho olova o polovinu mene.

1 reakcí na tento příspěvek Lithium-iontová baterie: pro a proti

21.2.2016 v 08:30 | Nahoru | #22
Nedám dopustit na slušné olověné baterie. Li-xxx baterky používám už řadu let v modelářství. Li-xxx nejsou špatné baterky, ale podvybiti jim zásadně nedělá dobře a jsou hodně rychle do kopru. Důležité je taky správné fungování regulace, jak začne prebijet, tak jsou opět v hajzlu. Normální baterka se začne vařit, ale přežije to většinou, tahle ale ne. Jsem velice na pochybách ohledně významných rozdílů mezi těmito bateriemi a modelarskymi bateriemi. Ta regulace v motorkách je ohodne horší než ta regulace v letadlech popřípadě v nabijeckach modelarskych. Často jenom zkratova atd. Lepší je podle mě koupit slušnou novou olovnenou baterku s vybijecim proudem co největším.
Za ušetřené prachy raději jezděte.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

21.2.2016 v 10:05 | Nahoru | #23
georgeCZ> li-pol baterie které asi používáš,jsou ale ten největší extrém.jsou teoreticky nejsilnější,ale taky největší zjeby,které se nafukují,hoří,jsou citlivé na nabíjení a balancování.....

lifepo4 začínají taky na li....,ale jsou o dost jiné.

ale stím podbitím,přebitím.....máš pravdu.

Naposledy editováno 21.02.2016 10:06:55

Lithium-iontová baterie: pro a proti

21.2.2016 v 10:10 | Nahoru | #24
Gentlemani,
Odyssey jsou klasické kyselinové baterie,pouze dotažené nejdále v dnešním možném vývoji této disciplíny. Desky z nejčistčího olova a elektrolit vázaný do skelné rohože. Téměř nulový vnitřní odpor a tedy téměř nulové samovybíjení.
Z dřívější doby mám zkušenost s Odyssey PC535. 6 roků v motorce,žádná nabíječka a když jsem se rozhodl pořídit menší baterii (před 3.lety),tuhle jsem ještě za 15stovek prodal do GS1200 a do teď bez problémů funguje,tedy 9 let.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

21.2.2016 v 10:21 | Nahoru | #25

Dolph-cz píše: jo,už jsem našel i něco o 99,99% čistém olovu........

nechápu,jak může být olověná baterie o polovinu lehčí,než olověná........


Technologie je AGM - "Absorbed Glas Matt battery – zkráceně AGM vyjadřuje, že v baterii není volný elektrolyt a je nasáklý ve skelném rouně", tudíž to samý jak baterky Motobatt - akorát ty jsou levnější

(reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

21.2.2016 v 10:44 | Nahoru | #26

mara.k píše: Technologie je AGM - "Absorbed Glas Matt battery – zkráceně AGM vyjadřuje, že v baterii není volný elektrolyt a je nasáklý ve skelném rouně", tudíž to samý jak baterky Motobatt - akorát ty jsou levnější



Agm jsou dnes temer vsechny motocyklovy baterky.

1 reakcí na tento příspěvek Lithium-iontová baterie: pro a proti

21.2.2016 v 10:47 | Nahoru | #27
Skrz lifepo4 uz jsem toho tady napsal hodne, napsalo se o tom na spouste jinych webu. Kdo ma zajem tak si dohleda. Nejak uz se mi nechce v dalsim vlakne pokracovat v boji s vetrnymi mlyny - typu ze ma nekdo lipol baterky v RC modelu a tudiz to tady fungovat nemuze. Stejne tak se mi nechce komentovat, ze je to nespolehliva moderni alternativni energie a je protopotreba koupit predrazenou supermoderni AGM baaterku. Kazdy sveho stesti strujcem :)

(reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

21.2.2016 v 11:48 | Nahoru | #28
assassin> Dostavas rozum.
Imho je v LiFePO opravdu budoucnost (pokud je brzo nenahradi neco jeste lepsiho). K te spolehlivosti -Audi s nejvetsi pravdepodobnosi bude mit 2MJ v LiFePO4 aku uz v nasledujici generaci 48V hybridu s two stage turbem dotovanym e-turbem. Ale nevim od jakeho vyrobce to validuji.
Ja jsem si nedavno usmyslel experimentovat s 800kJ a dvojici mensich 3kW e-tureb a tak mam na ceste z Ciny dalsich 400ks A123 18650 30A clanku. Kdyz vis jak s tim nakladat tak je nahla umrtnost techto clanku z sede distrbuce je cca do 4% podle mych zkusenosti. To jde zvladnout.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

21.2.2016 v 12:27 | Nahoru | #29

Dolph-cz píše: georgeCZ> li-pol baterie které asi používáš,jsou ale ten největší extrém.jsou teoreticky nejsilnější,ale taky největší zjeby,které se nafukují,hoří,jsou citlivé na nabíjení a balancování.....

lifepo4 začínají taky na li....,ale jsou o dost jiné.

ale stím podbitím,přebitím.....máš pravdu.



Já jsem tam záměrně psal Li-xxx, což znamená že používám všechny druhy těchto baterií, ale nechce se mi to vypisovat. Li-Fe jsou fajn, ale váha je uz slušná a ta podobná náchylnost na kvalitu nabíjení je hrozná.
Já sám nevěřím v budoucnost Li-xxx baterií, ale to je na dlouhé povídání. Lithium dojde poměrně v krátké době a vývoj stejně bude muset přijít s něčím novým.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti

21.2.2016 v 16:52 | Nahoru | #30
georgeCZ> Zdroj že lithium dojde v krátké době ? Asi žádný, jen plácnutí do vody...

Zásoby lithia jsou docela velké, jen v ne zrovna příznivých zemích. Btw. v ČR se má rozjíždět těžba, máme ho poměrně hodně.

Ano, baterie na bázi lithia mají své problémy, ale že by je vytlačil nedostatek samotného lithia si nemyslím. Vývoj v odvětvích uchovávání el. energie je značný. Velmi zajímavě vypadají superkondenzátory (hlavně z hlediska 100% rekuperace, brzdy už by byly vpodstatě zbytečné), ale i např. Li-Air, která se blíží v poměru hmotnost/energie k benzínu.

Ať chceme nebo ne lidstvo se postupně posunuje do e-světa a tam jsou vzácné kovy nutnost, bohužel Země má omezené zásoby.

Ale Země není jediný objekt ve vesmíru, jak elegantní, že ?
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
KTM 1090 Adventure R servis KTM 1190 Adventure R Dovizioso04 9 7.4.2024 v 17:42 Eso_Rimmer
Přeměřování tachometrů [1, 2, 3] KTM 1190 Adventure R, KTM 1190 Adventure, KTM 1290 S... KubaLC8 63 6.4.2024 v 16:37 pepe100
KTM 1190 Adventure R - prolíná spoj... KTM 1190 Adventure R Mates008 12 19.3.2024 v 11:02 Mates008
Jaký vzduchový filtr pro KTM 1190 A... KTM 1190 Adventure R Mates008 8 23.10.2023 v 10:41 Mates008
Jaké pneu na KTM 1190 Adventure R KTM 1190 Adventure R Mates008 26 12.10.2023 v 11:20 pese


TOPlist