Téma: Pneumatika s ocelovou kostrou
8.2.2016 v 22:19
Čaute všichni,
mám na motorce obuty Metzeler ROADTEC Z6 a přední pneu je docela blbě sjetá, takže půjde nová.
Vzhledem k tomu, že na zadní je asi 80 % vzorku, chci koupit jen přední a postupně přejít na třeba Roadsmarty, ale dostalo se mi informace, že Metzeler má ocelovou kostru, že by si tyto dvě pneu nerozuměly, což je tedy logické... Takže zatím koupím Metzeler Roadtec Z8 Interact dopředu a až se sjede zadní, tak i dozadu.
Ovšem otázka zní: Jak je to tedy s tou ocelovou kostrou?
Protože známí výrobci mají kolikrát pneunatiky ve verzi GT určené pro těžké motorky, jsou to tedy taky pneumatiky s ocelovou kostrou, nebo jak je to vlastně....?
Anketa: Tak jo, tak kterou....?
Klíčkem
33%
7
Chcípákem
19%
4
Stojánkem
5%
1
J-bnout o zem
43%
9
Předchozí
1 2
Následující

Pneumatika s ocelovou kostrou

8.2.2016 v 22:25 | Nahoru | #1
kolik očekáváš odpovědí?

Pneumatika s ocelovou kostrou

8.2.2016 v 22:33 | Nahoru | #2
Hlavně hlasuj v anketě a nekecej.....

Pneumatika s ocelovou kostrou

8.2.2016 v 22:57 | Nahoru | #3
První, první
E: jak jako že si gumy nerozumí?

Naposledy editováno 08.02.2016 22:58:33

2 reakcí na tento příspěvek Pneumatika s ocelovou kostrou

8.2.2016 v 22:57 | Nahoru | #4
Proč by si jako ty gumy nerozuměly, co je to zase za píčovinu?? To si myslíš, že si spolu za jízdy povídají?

Z8 už nemá dráty. Poslední dráťák je opravdu Z6, jeden z důvodů, proč je kupuju nejčastěji. Pozor, Z6 se dělá minimálně ve dvou variantách, normál a zesílená (značená Z6 C), vyráběl se i Interact (multicompound), ale už se nedělá, nahradily je právě Z8.

Kolik ta tvoje motorka váží, že jsem tak smělý?

EDIT: Nejsem si jistej tím, že Z6 je jediná s drátama, ale o jiných nevím jestli někdo víte, sem s tím

Naposledy editováno 08.02.2016 22:59:35

Pneumatika s ocelovou kostrou

8.2.2016 v 22:58 | Nahoru | #5
No viz Dráťa

(reakce na) Pneumatika s ocelovou kostrou

8.2.2016 v 23:11 | Nahoru | #6
Dráťa> No, jakože není vhodné kombinovat ocelovku s neocelovkou...

2 reakcí na tento příspěvek Pneumatika s ocelovou kostrou

8.2.2016 v 23:13 | Nahoru | #7
Drata: urcite jsem mel na motorce pneumatik s dratama vic, ale ktery presne ti nepovim - kdyz ji sjedes na "platno" tak pak prokluzuje pri zdvedani na zadni a litaj jiskry, kdyz ji projedes skrz tak ti ty draty rozsvihaj podsedlak a znacku :) asi jedinej rozdil kterej jsem zaznamenal steel vs aramid/nylon :)

Kuzmic: ocelova kostra nemusi znamenat unosnejsi pneu - ty aramidovy vlakna se prodavaj pod obchodni znackou kevlar - takze je jasny ze to je hitech :)

(reakce na) Pneumatika s ocelovou kostrou

8.2.2016 v 23:15 | Nahoru | #8
assassin> Když mi z toho čumí víc než 10 drátů vedle sebe, tak už gumu měním, nejsem sebevrah

Pneumatika s ocelovou kostrou

8.2.2016 v 23:18 | Nahoru | #9
Dobrá anketa - hlasuji a nekecám....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pneumatika s ocelovou kostrou

8.2.2016 v 23:19 | Nahoru | #10
Dráťa> 260 kilo a jestli tam je C-čko, to nevím...
zajímala by mě právě konstrukce těch zesílených? Jsou tam taky dráty?

(reakce na) Pneumatika s ocelovou kostrou

8.2.2016 v 23:25 | Nahoru | #11
assassin> Jo tak, takže nemusí být zesílená = ocelová... no fajn, dík...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pneumatika s ocelovou kostrou

8.2.2016 v 23:26 | Nahoru | #12
kuzmič> Jo, všechny zadní Z6 mají dráty, ty značený Z6 C jsou pro těžký motorky (FJR, ZZR a podobný autobusy), ale přesnej rozdíl ti nepovim. Předpokládám, že budou víc zesílený boky. Měl jsem na XJR Z6 obyčejný, dvousměs i ty céčka, u céček jsem zůstal, ale nějakej zvláštní důvod pro to nemám, všehcny tyhle gumy měly poměrně mizernou životnost, což na druhou stranu vynahrazuje dobrá cena.

(reakce na) Pneumatika s ocelovou kostrou

8.2.2016 v 23:40 | Nahoru | #13
Dráťa> Takže prostě Z6 mají dráty, jedno jestli C-čka nebo obyč... OK
Ale to je divné, že máš ty zesílené a přesto mají mizernou životnost, co..?

Pneumatika s ocelovou kostrou

8.2.2016 v 23:59 | Nahoru | #14
Divný, nedivný. Já to chápu tak, že ta zesílená má víc vyztužený boky a tak se tolik nedeformuje vahou motorky, tím pádem zabezpečí lepší kontakt s vozovkou. Použitá směs běhounu bude asi stejná. Tak to chápu já, důkaz pro to nemám.

1 reakcí na tento příspěvek Pneumatika s ocelovou kostrou

9.2.2016 v 07:43 | Nahoru | #15
Na to se vyser proste jednu vojed a dej misto ni jinou. A nejlip si ji kup u me

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pneumatika s ocelovou kostrou

9.2.2016 v 09:18 | Nahoru | #16
gugo> Tak tady toho prodejce mám nejblíž:
http://www.motomiro....age=1&msg=search
Nevím jak moc by se to vyplatilo posílat sem do Asie...?

Jo, kdybychom ty psy měli, tak bych rozuměl tomu, že by se dali sníst........

3 reakcí na tento příspěvek Pneumatika s ocelovou kostrou

9.2.2016 v 09:23 | Nahoru | #17
Furt si pohrávám s myšlenkou, že pořídím na předek Pirelli Angel a až se ojede zadní Metz. tak tam prásknu taky tu Pirelku...

(reakce na) Pneumatika s ocelovou kostrou

9.2.2016 v 09:26 | Nahoru | #18
kuzmič> tak umim je asi o 200 kc levneji, takze jo asi by to slo, ale je to takovy SO SO
ja ti pak kdyztak poslu link na eshop.

Pneumatika s ocelovou kostrou

9.2.2016 v 09:28 | Nahoru | #19
OK, pošli, dík...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pneumatika s ocelovou kostrou

9.2.2016 v 09:31 | Nahoru | #20
kuzmič> Angel ST mám teď obutý a zatím spokojenost - životnost ještě nezhodnotím ale chovaj se dobře. Motorka mi na nich přijde mnohem živější než na MPR4 co tam byly předtím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pneumatika s ocelovou kostrou

9.2.2016 v 10:08 | Nahoru | #21

kuzmič píše: Furt si pohrávám s myšlenkou, že pořídím na předek Pirelli Angel a až se ojede zadní Metz. tak tam prásknu taky tu Pirelku...

on ten Norge není až tak těžká motorka, aby bylo nutné tam mít gumu s ocelovou kostrou. Já třeba jezdil Z8 (plátno) na Stelviu, 3 kufry, batůžek a úplně v pohodě. Jen vydržel slabých 9 tis, což mě nasralo.
Co se týče Z6 interact, tak se dělaly některé jednosměsové (ty co byly z Německa ze staré linky) a některé dvousměsové (z Číny z nové linky). Takže to byla trochu ruleta, co ti pošlou.

Klidně tam dej ST-čkový nebo GT-čkový Angely. ST mi přišly za menší peníze stejný jako Z8. Jen mě první 2000 trochu srala hlučná přední guma, než se srazily hrany na vzorku

edit: i když teď koukám, že Metzeler píše že Z8 Interact má taktéž ocelový pás

Naposledy editováno 09.02.2016 10:14:16

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pneumatika s ocelovou kostrou

9.2.2016 v 21:37 | Nahoru | #22
kuzmič> Ahoj, já mám na Norgi Pirelli Angelky GT a plná spokojenost. Doporučuju. Čéče, to bych neřek, jak se rozvine debata o drátech a bezdrátech J.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pneumatika s ocelovou kostrou

9.2.2016 v 22:11 | Nahoru | #23
stráťa> No, já si myslím, že když obuju novou přední, tak se mi taky bude zdát motorka živější... Ale stejně ty "Anděly" mám v hledáčku...

(reakce na) Pneumatika s ocelovou kostrou

9.2.2016 v 22:19 | Nahoru | #24
seikos> Je mi jasné, že to taková váha zase není, ale taky to není 6-kový hornet....
Takže z těch informací mi tak připadá, že každý výrobce , co má verzi GT má jinak řešené výztuhy, někdo ocelovým pásem, jiný kevlarovým, výsledek bude + - stejný a bude záležet na dalších konstrukčních věcech....

(reakce na) Pneumatika s ocelovou kostrou

9.2.2016 v 22:20 | Nahoru | #25
jardakavan> Já právě čekal, že se rozvine, protože tohle tady moc debatováno není...

1 reakcí na tento příspěvek Pneumatika s ocelovou kostrou

9.2.2016 v 22:39 | Nahoru | #26
Nereste jestli je to ocel nebo jiny vlakno, treba diablo rosso II mela draty a spousta jinejch pneu pro tezky moto draty nema. V ty kostre to neni.
To uz rovnou muzete vytahou radialni,diagonalni,bias coz uz dneska nikdo neresi.

1 reakcí na tento příspěvek Pneumatika s ocelovou kostrou

9.2.2016 v 22:57 | Nahoru | #27
Mám tu debatu zabít? Tématika pneumatik se hrozně přeceňuje. Většina jezdců se nedostane "na hranu" možností pneumatiky. Nehody se málokdy stávají proto, že selže pneumatika. Pneumatika, to není žádný složitý zařízení. To je ne příliš zjednodušeně kus plastu, kus nějakýho syntetickýho plátna nebo kovových drátů a je to dohromady spečeno kusem gumy a navíc je to plný vzduchu.

Neselhává pneumatika, selhává jezdec. Buď výběrem nevhodný kategorie pneumatiky (čím lepivější, tím víc adidas, čím víc utratím, tím jsem pro sebe udělal víc), špatným huštěním, nedodržením předepsaných rozměrů pneumatik (čím širší guma vzadu, tím víc adidas), špatnou technikou jízdy (nedostatečný zahřátí pneumatik, rychlá jízda na vodě, špatné brzdění, špatná míra akcelerace, špatná volba jízdní stopy, špatný rozložení váhy). Když se k tomu přičtou externality, jako teplota asfaltu, jeho hrubost a materiál, znečištění, výtluky...

Prostě je to sáhodlouhá, nebo spíš nekonečná debata, jestli to nejlepší Plzeň, Krušovice, Bernard, Budvar nebo Samson, a debatujíci přitom vůbec neřeší, jestli jsou umytý půlitry, fungující chlazení a moc lidí si pivo neumí natočit.

Smutnej příběh, že jo?

(reakce na) Pneumatika s ocelovou kostrou

9.2.2016 v 23:05 | Nahoru | #28
gugo> Já měl právě za to, že je to v té kostře..... Není...

(reakce na) Pneumatika s ocelovou kostrou

9.2.2016 v 23:09 | Nahoru | #29
Dráťa> Kuwa, jsi mě teď úplně dojebal..... Ale nakonec máš asi pravdu, no.... fňuk... smrk...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pneumatika s ocelovou kostrou

10.2.2016 v 08:37 | Nahoru | #30

kuzmič píše: stráťa> No, já si myslím, že když obuju novou přední, tak se mi taky bude zdát motorka živější... Ale stejně ty "Anděly" mám v hledáčku...


To určitě, na nových gumách se motorka vždycky chová líp ale tady mi to přišlo výraznější než obvykle, ty MPR4 mi přišli docela placatý.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Utahovací momenty brzdových kotoučů Moto Guzzi Norge 1200 kuzmič 20 21.1.2018 v 10:04 Scooter-devil
Rovnání litých ráfků na Ostravsku Moto Guzzi Norge 1200 kuzmič 11 18.1.2018 v 20:59 Marťas33
stojan Moto Guzzi Norge 1200, Moto Guzzi Norge 1200 GT 8V 1blook 4 24.5.2016 v 16:55 1blook
Norge padací rámy [1, 2] Moto Guzzi Norge 1200 stráťa 32 23.3.2016 v 09:52 Mates1200
Měření rámu Moto Guzzi Breva 1100, Moto Guzzi Norge 1200, Moto G... stráťa 3 21.9.2015 v 06:11 seikos


motozem_rsa_kveten
Objednat reklamu
TOPlist