Mam problem se zapalovanim na Jawě 90. Co se tyka elektriky jsem laik tzn. Nez se v tom zacnu vrtat, chtěl bych se ujistit v par věcech:
1. Nehazi jiskru na svicce
2. Mezi kladivky jiskra je
3. Z civky s cervenym dratem na magnetu jde proud
4. Z civky se zlutym dratem taky ale slabsi (asi na svetlo)
5. Zbcivky s modrym dratem nejde nic ( vede do civky na svicku)
Podle me je tedy vadna civka s modrym dratem na magnetu?
Naposledy editováno 28.01.2016 12:10:04
Naposledy editováno 28.01.2016 20:58:27
Snažil bych se zjistit z čeho tam je implantováno zapalování a sehnat schéma zapojení.
Nic mi tohle zapalování neříká...
1 reakcí na tento příspěvek Problem se zapalovanim Jawa 90
1 reakcí na tento příspěvek Problem se zapalovanim Jawa 90
Problémek může být v tom, že jawský soutěžák má zapalování na levé straně motoru, devadesátka na pravé.
Tomu musí odpovídat hlavně směr otáčení, tady se to točí naopak.
Prachsprosté přehození nebude funkční, velice bych se divil kdyby bylo.
Soutěžácká magnetka má po obvodě 8 cívek a ty tři vývody...ten vývod na kladívka sedí.
Kdybych devadesátku měl, namontoval bych VAPE, na tento stroj se dělá.
Za tu jawskou magnetku, pokud je v pořádku, můžeš dostat i víc peněz, než je cena oného VAPE...
1 reakcí na tento příspěvek Problem se zapalovanim Jawa 90
Naposledy editováno 30.01.2016 12:08:54
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problem se zapalovanim Jawa 90
Ale musí byt komplet, musí sedět stator a rotor - je tam vyjiskřené číslo.
Nedá se použít jiný stator s jiným rotorem, nefungovalo by to dobře.
Jinak je to tuším s Motoplatem vzájemně výměnné, ale to jsem ještě nezkoušel...teda komplet zapalování...
1 reakcí na tento příspěvek Problem se zapalovanim Jawa 90
Zapojení bylo různé, mám tady nekde magnetku plus komplet eletriku tuším aj na dvě špulky (ta magnetka dokázala napájet dvě současně pálící svíčky).
Konkrétně na jaký vývod byl zapojený předek+zadek a brzda ti nepovím. To bych musel jednak nastudovat a druhak je to zbytečné...páč na takto zapojené zapalko bych se divil, kdyby to zavrčelo.
Jinak vývod na zapalování máš dobře, problémek jsou opačné otáčky.
Takže ti nesedí okamžik přerušení kontaktů v místě max. napětí, kór jestli je i vačka původní.
Páč tá musí mět správný profil a je jiný na vačce na magneto a na vačce na bateriové zapalování...a když se to točí obráceně, je to v pérdeli, pane hrábě .
Naposledy editováno 03.02.2016 22:37:58
1 reakcí na tento příspěvek Problem se zapalovanim Jawa 90
Jednou mě u mustafa vypeklo, že jsem dal novou vačku za vydřenou a koukám že to funguje úplně obráceně, takže nefunguje . Nakonec jsem zjistil že jsem koupil omylem vačku na devadesátku.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Číslo rámu Jawa 90 Cross/Trail | loguran | 11 | 16.5.2023 v 20:40 Kohlstein |
Jawa 90 Bastl - předstih 38mm Jawa 90 Cross/Trail | Čermáček | 25 | 13.11.2021 v 14:23 Čermáček |
Náhon tachometru jawa 90 cross Jawa 90 Cross/Trail | Zenda11 | 7 | 4.4.2021 v 19:39 Doctoropulos |
JAWA 90 zapalování [1, 2] Jawa 90 Cross/Trail, Jawa 90 Roadster | FiZzeR | 33 | 28.3.2021 v 17:08 FiZzeR |
Jawa 90 štart páka Jawa 90 Cross/Trail | Rakúsy | 5 | 21.3.2021 v 19:16 pepek47 |