bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Problem se zapalovanim Jawa 90
28.1.2016 v 12:06
Ahoj,
Mam problem se zapalovanim na Jawě 90. Co se tyka elektriky jsem laik tzn. Nez se v tom zacnu vrtat, chtěl bych se ujistit v par věcech:

1. Nehazi jiskru na svicce
2. Mezi kladivky jiskra je
3. Z civky s cervenym dratem na magnetu jde proud
4. Z civky se zlutym dratem taky ale slabsi (asi na svetlo)
5. Zbcivky s modrym dratem nejde nic ( vede do civky na svicku)

Podle me je tedy vadna civka s modrym dratem na magnetu?





Naposledy editováno 28.01.2016 12:10:04

Problem se zapalovanim Jawa 90

28.1.2016 v 17:28 | Nahoru | #1
Tohle nevypadá na zapalování Jawa 90... Tam je všechno jinak.

Problem se zapalovanim Jawa 90

28.1.2016 v 20:57 | Nahoru | #2
je to upravene predchozim majitelem, kladivka by meli byt na druhe strane ;). Ale je to tak ze do te civky s modrym dratem by mel jit proud do civky na svicku? ( jinak vlevo ten cerny vypinac je na chcipani, ale neni zapojeny)

Naposledy editováno 28.01.2016 20:58:27

Problem se zapalovanim Jawa 90

28.1.2016 v 21:07 | Nahoru | #3
Ta vačka mi připadá rezavá, ale možná to dělá fotka. Šel bych po drátech, jestli jde proud do indučky, potom bych měnil jedno po druhém, indučku, vysokonapěťový kabel, fajfku, svíčku. Jedno po druhém, nejlepší způsob jak zjistit kde je chyba. Takhle z hlavy těžko říct, jestli by ten modrý měl být pod proudem, nebo ne.
Snažil bych se zjistit z čeho tam je implantováno zapalování a sehnat schéma zapojení.
Nic mi tohle zapalování neříká...

Problem se zapalovanim Jawa 90

28.1.2016 v 21:22 | Nahoru | #4
Jj, zkusim vycistit. Nicme ne do inducky musi jit proud s magneta a tam nejde, inducka by byla vadna pokud by do ni sel proud a ven nikoliv, chapu to spravne?

1 reakcí na tento příspěvek Problem se zapalovanim Jawa 90

28.1.2016 v 21:32 | Nahoru | #5
Jaký kabel jde na indučku? Modrý?

Problem se zapalovanim Jawa 90

28.1.2016 v 21:35 | Nahoru | #6
Jestli se nepletu, tak by mělo úplně stačit, když z kladívka půjde drát na indučku na 1 a 15 se připojí na kostru. Základní zapalovací okruh... Už jsem se v podobnejch strojích léta nehrabal...

(reakce na) Problem se zapalovanim Jawa 90

28.1.2016 v 22:10 | Nahoru | #7
Kůča-ČZ-MTX> Ano modry, to ja naposled steloval predstih na pionyru ;)

Naposledy editováno 28.01.2016 22:11:47

Problem se zapalovanim Jawa 90

29.1.2016 v 11:28 | Nahoru | #8
Zkusil bych to natáhnout jak píšu výše, jen zapalovací okruh a pak by se vidělo.

1 reakcí na tento příspěvek Problem se zapalovanim Jawa 90

29.1.2016 v 14:11 | Nahoru | #9
Tohle je magnetka ze soutěžní Jawy
Problémek může být v tom, že jawský soutěžák má zapalování na levé straně motoru, devadesátka na pravé.
Tomu musí odpovídat hlavně směr otáčení, tady se to točí naopak.
Prachsprosté přehození nebude funkční, velice bych se divil kdyby bylo.
Soutěžácká magnetka má po obvodě 8 cívek a ty tři vývody...ten vývod na kladívka sedí.
Kdybych devadesátku měl, namontoval bych VAPE, na tento stroj se dělá.
Za tu jawskou magnetku, pokud je v pořádku, můžeš dostat i víc peněz, než je cena oného VAPE...

(reakce na) Problem se zapalovanim Jawa 90

29.1.2016 v 19:29 | Nahoru | #10
Zdenalbenal> A nevis nahodou, ktery typ? Abych si stahnul manuál? To je asi pravda, cela ta motorka je unikát. Trialka postavena z 90, ale dily ze soutezaků, chci ji zachovat tak jak je :). Ale dostal jsem k ni jeste dva kusy ;)

Problem se zapalovanim Jawa 90

29.1.2016 v 23:23 | Nahoru | #11
Každý typ.
Všechny soutěžní Jawy měly magnetku stejnů.

1 reakcí na tento příspěvek Problem se zapalovanim Jawa 90

30.1.2016 v 11:40 | Nahoru | #12
Všechny ne, mě kladívka na Jawce minuly, už jen Motoplat.

Naposledy editováno 30.01.2016 12:08:54

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problem se zapalovanim Jawa 90

31.1.2016 v 18:27 | Nahoru | #13
Kůča-ČZ-MTX> ...já jsem myslel ty, které měly tohle zapalování z výroby, že jsou všecky magnetky stejné.
Ale musí byt komplet, musí sedět stator a rotor - je tam vyjiskřené číslo.
Nedá se použít jiný stator s jiným rotorem, nefungovalo by to dobře.
Jinak je to tuším s Motoplatem vzájemně výměnné, ale to jsem ještě nezkoušel...teda komplet zapalování...

(reakce na) Problem se zapalovanim Jawa 90

3.2.2016 v 18:46 | Nahoru | #14
Zdenalbenal> A vedel bysi zda z modreho dratu ma jit take proud?( viz vyse)

1 reakcí na tento příspěvek Problem se zapalovanim Jawa 90

3.2.2016 v 22:37 | Nahoru | #15
Ze všeckých.
Zapojení bylo různé, mám tady nekde magnetku plus komplet eletriku tuším aj na dvě špulky (ta magnetka dokázala napájet dvě současně pálící svíčky).
Konkrétně na jaký vývod byl zapojený předek+zadek a brzda ti nepovím. To bych musel jednak nastudovat a druhak je to zbytečné...páč na takto zapojené zapalko bych se divil, kdyby to zavrčelo.
Jinak vývod na zapalování máš dobře, problémek jsou opačné otáčky.
Takže ti nesedí okamžik přerušení kontaktů v místě max. napětí, kór jestli je i vačka původní.
Páč tá musí mět správný profil a je jiný na vačce na magneto a na vačce na bateriové zapalování...a když se to točí obráceně, je to v pérdeli, pane hrábě .

Naposledy editováno 03.02.2016 22:37:58

(reakce na) Problem se zapalovanim Jawa 90

4.2.2016 v 18:39 | Nahoru | #16
Zdenalbenal> Motorka s tim jezdila, dokonce i zavodila. Motor je cely prekopany, predpokladam ze ani vacka nebude originall. Se z toho picnu

Problem se zapalovanim Jawa 90

4.2.2016 v 21:25 | Nahoru | #17
No tak se musíš optat toho, komu to jezdilo.
A co s tým udělal, aby to jezdilo.

1 reakcí na tento příspěvek Problem se zapalovanim Jawa 90

5.2.2016 v 19:17 | Nahoru | #18
Vačka se může použít z Pionýra.
Jednou mě u mustafa vypeklo, že jsem dal novou vačku za vydřenou a koukám že to funguje úplně obráceně, takže nefunguje . Nakonec jsem zjistil že jsem koupil omylem vačku na devadesátku.

(reakce na) Problem se zapalovanim Jawa 90

6.2.2016 v 19:00 | Nahoru | #19
_CZK_> ...no vačku jo, ale co udělat s přerušením proudu při nejvyšší hodnotě? Při správném předstihu?
To by mu musel nejaký eletrický odborník poradit.
To vím taky, že osciloskopem- ale co a jak prakticky, že jo...

Problem se zapalovanim Jawa 90

15.2.2016 v 22:09 | Nahoru | #20
Tak jiskru uz hazi, prepojil jsem modry rovnou pod pruzinku kladivka ;).

Problem se zapalovanim Jawa 90

13.5.2016 v 19:12 | Nahoru | #21
Můžu jen doporučit zapalování Vape,od té doby žádný problém,startuje na první šlápnutí,jen ta cena,ale je to paráda.Můžu doporučit,odskoušené a funkční
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Číslo rámu Jawa 90 Cross/Trail loguran 11 16.5.2023 v 20:40 Kohlstein
Jawa 90 Bastl - předstih 38mm Jawa 90 Cross/Trail Čermáček 25 13.11.2021 v 14:23 Čermáček
Náhon tachometru jawa 90 cross Jawa 90 Cross/Trail Zenda11 7 4.4.2021 v 19:39 Doctoropulos
JAWA 90 zapalování [1, 2] Jawa 90 Cross/Trail, Jawa 90 Roadster FiZzeR 33 28.3.2021 v 17:08 FiZzeR
Jawa 90 štart páka Jawa 90 Cross/Trail Rakúsy 5 21.3.2021 v 19:16 pepek47


TOPlist