globalmoto_duben_nolan





Téma: Pokec pro letecké nadšence
 
24.1.2016 v 23:13
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 65
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence

24.1.2016 v 23:15 | Nahoru | #1

Plazivec píše: Twister> Opravdu to jde, ještě mě napadlo skútr mezi vrtulníkama, můžem toho nechat, ale kdybys chtěl to vlákno založit a pár věciček tam hodit, já se rád podívám.



Co Sikorsky s300? Ale nejsem vrtulníkář, takže moje znalosti se spíš týkají letounů a větroňů....



JJ, taky jsem četl, že ta nebeská blecha je co se řízení týče pěkná potvora. Btw. Slyšeli jste o cri-cri? Nejmenším dvoumotorovém letadle na světě?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

24.1.2016 v 23:20 | Nahoru | #2
Twister> A zaznamenal jsi ted tu kauzu okolo přeletu La Manche letadlem na elektropohon?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

24.1.2016 v 23:25 | Nahoru | #3

Pher píše: Twister> A zaznamenal jsi ted tu kauzu okolo přeletu La Manche letadlem na elektropohon?



Četl jsem o tom něco v pilotu, ale nějak jsem to nesledoval. Šlo snad o nějaký přelet "na truc". Souviselo to nějak se závodem elektropohonového letadla kolem světa. Snad nekecám úplný hovadiny, musel bych si ty články najít... Ale cri-cri se mi strašně líbí škoda je, že se nevejde do kategorie ULLa

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

24.1.2016 v 23:30 | Nahoru | #4
Twister> Zrovna ten truc mne neskutečně pobavil a hlavní roli v tom hrál právě cri-cri s elektromotory

(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

24.1.2016 v 23:34 | Nahoru | #5

Pher píše: Twister> Zrovna ten truc mne neskutečně pobavil a hlavní roli v tom hrál právě cri-cri s elektromotory



Nosíš v hlavě podrobnosti? Já nějak tuším že šlo o protest kdy si Siemens vyžádal zpět prototypové elektromotory z jednoho toho elektroletu co závodil kolem světa ale ruku do ohně bych za to nedal...

Já jsem hrozně ujetej na tyhle mini-letadélka... Pak se mi dost líbil Pik26 Mini-Sytky


Anebo SD1 Mini-Sport

1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence

24.1.2016 v 23:42 | Nahoru | #6
pokud se pamatuju, tak k přeletu kanálu byly připravený tři éra, včetně jednoho od Airbusu. A tak Siemens začal stahovat pohony, aby první letěl ten správný. Jenže tenhle frantík si to nenechal líbit a konsorciu vypálil rybník navzdory zákazu
Mmch součáSt pohonů mám být z ČR

Pidiletadýlka dobrý, pár plánů mi prošlo rukama, ale na můj vkus moc vysoký plošný zatížení

Rote Sieben, vyšel hezký článek.
Kolik dáme času týhle smolařce do další kraksny?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

24.1.2016 v 23:49 | Nahoru | #7
Pher>

Asi budu potřebovat rozklíčovat poslední odstavec, buď je to tím že jsem přečetl 50 stránek script nebo tou večerních hodinou ale nerozumím

Jo prý to nejsou zrovna moc uživatelsky přívětivá letadla... A co třeba minimax? Na ten už jsou plány dokonce zadarmo. Mít volný víkendy a prachy nazbyt, tak si asi slepím tendle velký modýlek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

24.1.2016 v 23:59 | Nahoru | #8
Twister> tvl jak chceš rozklíčovat momentálně létající Bf-109 G4?

Minimax jsem škrtnul. Jako modýlek dobrý, ale na lítání mne to neuchvátilo. Zdarma ty plány už snad nejsou, ale stojí pakatel
Co se mi docela líbí, je Zephyr Solo

(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

25.1.2016 v 00:06 | Nahoru | #9

Pher píše: Twister> tvl jak chceš rozklíčovat momentálně létající Bf-109 G4?

Minimax jsem škrtnul. Jako modýlek dobrý, ale na lítání mne to neuchvátilo. Zdarma ty plány už snad nejsou, ale stojí pakatel
Co se mi docela líbí, je Zephyr Solo



Jsou zdarma. Ta společnost co vlastnila práva to zabalila, už nedodává stavebnice a na jejich webovkách visí zpráva, že jen zadáš nějaký údaje o sobě a stáhneš si plány a tím ti udělují licensi na stavbu jednoho kusu k nekomerčním účelům. (Mám je stažený). Ale je to holt už hodně zastaralá konstrukce a nepřijde mi zase tak úplně jednoduchá a rychlá...

Zephyra měl jeden týpek na letišti v Chomutově. Je to pěkný letadlo, dneska už ho tuším nahradil Atec. U nás jsou spíš oblíbenější Stingy. Ale na tydle éra čekám až budu dělat aspoň za průměrnej plat a asi ani pak mi to nebude stačit

1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence

25.1.2016 v 00:18 | Nahoru | #10
Tak to ja, to je rozumný "poplatek"
Jako éro to není špatný, ale za málo peněz málo muziky.
Atec je výrobce. Zephyr je ještě konstrukce od Olšanskýho, pokračování je Faeta, hlavně s modernějším profilem necitlivým na déšt.
Zmenšením udělali Zephyra Solo.
Do éra od Tlustocha bych už nevlez. Po tom, co jsem viděl za sabotáže a přístup k servisu na Siriu, děkuji nechci.

(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

25.1.2016 v 00:26 | Nahoru | #11

Pher píše: Tak to ja, to je rozumný "poplatek"
Jako éro to není špatný, ale za málo peněz málo muziky.
Atec je výrobce. Zephyr je ještě konstrukce od Olšanskýho, pokračování je Faeta, hlavně s modernějším profilem necitlivým na déšt.
Zmenšením udělali Zephyra Solo.
Do éra od Tlustocha bych už nevlez. Po tom, co jsem viděl za sabotáže a přístup k servisu na Siriu, děkuji nechci.



Jo promiň ty názvy se mi nějak popletli.
Siriuse má známej. Nestěžoval si. Copak se odehrálo za sabotáže?

Tak ono já si zase říkám, že když už něco stavět tak ať je to aspoň něčím výjimečný. Třeba by se mi líbilo něco ve stylu replik Marka Kindernaye. Ale to je jiná liga


Stejně teďka létám jen PG a mám rozkreslenou PPG krosnu. Takže do letounů se v nejbližší době určitě nepustím...

1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence

25.1.2016 v 00:38 | Nahoru | #12
majitel byl ve fabrice na výměnu přídáku. ...ohnutého dopředu, což nám hlava nebrala a svádí to k úvaze o pevnosti...
vrátil se s érem, kterému nešlo prakticky hýbat pedály. Tak jsme se na to koukli a zjistili, že řízení je blbě navržený, takže při výchylce se mění napětí v lanech a ty byly tak přešponovaný, že s tím nešlo hnout.
Později se mu odlepila vzadu v trupu lavice nesoucí páky směrového řízení a poslední známá story se servomotorem na klapkách, který vyjel na -5 a tam zůstal. I když by to mělo být na záruku, do servisu se výrobci nechtělo a prý si to ještě nechal těžce proplatit.
Ale to nepíšu nic neznámého. Zjišťoval sis někdy prázdné váhy těch jeho jednomístných dvousedadlovek?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

25.1.2016 v 00:43 | Nahoru | #13

Pher píše: majitel byl ve fabrice na výměnu přídáku. ...ohnutého dopředu, což nám hlava nebrala a svádí to k úvaze o pevnosti...
vrátil se s érem, kterému nešlo prakticky hýbat pedály. Tak jsme se na to koukli a zjistili, že řízení je blbě navržený, takže při výchylce se mění napětí v lanech a ty byly tak přešponovaný, že s tím nešlo hnout.
Později se mu odlepila vzadu v trupu lavice nesoucí páky směrového řízení a poslední známá story se servomotorem na klapkách, který vyjel na -5 a tam zůstal. I když by to mělo být na záruku, do servisu se výrobci nechtělo a prý si to ještě nechal těžce proplatit.
Ale to nepíšu nic neznámého. Zjišťoval sis někdy prázdné váhy těch jeho jednomístných dvousedadlovek?



No pěkný
Nee nezjišťoval já ULL nelítám, takže jsem se nikdy s tímdle nemusel seznámit a ani po tom nebádal.. Narazím na něco zajímavého?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

25.1.2016 v 00:48 | Nahoru | #14
Twister> zejména na zajímavý rozpor mezi prázdnou, početní a běžnou vzletovou hmotností
Ale chuj s ním, nechme to lidem, kterým je jedno, kolikrát budou měnit rozpadající se křídla
S čím tam lítáš?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

25.1.2016 v 00:55 | Nahoru | #15

Pher píše: Twister> zejména na zajímavý rozpor mezi prázdnou, početní a běžnou vzletovou hmotností
Ale chuj s ním, nechme to lidem, kterým je jedno, kolikrát budou měnit rozpadající se křídla
S čím tam lítáš?



No tak pověra o tom, že každý dvoumístný ULL startuje přetížený je celkem rozšířená. Konec konců, mělo to prý vliv i na tragickou nehodu kamaráda.

No já jsem teď už nějakej pátek uzemněnej. Odstěhoval jsem se kvůli studiu do Prahy, a čím dál tím víc pro mě bylo finančně a časově složitější dojíždět na letiště. Takže jsem létání přerušil než dokončím vejšku. No a protože bych bez luftu nevydržel, tak jsem si udělal aspoň kurz na paraglide a občas si zajedu zalítat na ranou Jinak jsem lítal klasiku, L13 Blaníka a Orlík VT116... Taky někde lítáš?

Pokec pro letecké nadšence

25.1.2016 v 00:59 | Nahoru | #16
No nic. Půjdu asi zadrit za 4 hodky vstavam a jdu svádět souboj s urednikama. Tak pokračování kdyztak zítra...

(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

25.1.2016 v 01:05 | Nahoru | #17
Twister> ení to pověra, je to více či méně krutá realita. Stačí se podívat na soutežní posádky, kde se hlídá vzletová hmotnost. Člověk plus holka,nebo dítě...
znám, podobně jsem skončil s aeroklubem i já
Ted o lítání víc kecám, protože nemám morál shodit motor a hledat, co ze mne udělalo polního pilota v tomhle počasí se hledá blbě

3 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence

25.1.2016 v 01:14 | Nahoru | #18
Tak jsem si přečetl tu zprávu z LN vrtulníku Safari. jelikož jsem laik, tak jsem byl zvědav. Trochu mě zarazilo, že ty manévry, co provedl pilot, mohli způsobit střet listu HR s ocasem. Měl jsem za to, že konstrukce by neměla takové věci umožnit ani při extrémních podmínkach, třeba extrémní náraz větru, nebo právě manévr, který je popisován jako správný, vzhledem k chování vrtulníku. Musím si popravit mínění.
Autorotace.
Skyšel jsem, ale nevím, co to vlastně znamená. Uvést vrtulník do stavu autorotace? Mohli by ste mě to nějak zjednodušeně vysvětlit?

(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

25.1.2016 v 01:21 | Nahoru | #19

Plazivec píše: Tak jsem si přečetl tu zprávu z LN vrtulníku Safari. jelikož jsem laik, tak jsem byl zvědav. Trochu mě zarazilo, že ty manévry, co provedl pilot, mohli způsobit střet listu HR s ocasem. Měl jsem za to, že konstrukce by neměla takové věci umožnit ani při extrémních podmínkach, třeba extrémní náraz větru, nebo právě manévr, který je popisován jako správný, vzhledem k chování vrtulníku. Musím si popravit mínění.
Autorotace.
Skyšel jsem, ale nevím, co to vlastně znamená. Uvést vrtulník do stavu autorotace? Mohli by ste mě to nějak zjednodušeně vysvětlit?



Vysadi ti motor. Rotor v tu chvíli není poháněn. Abys neztratil vztlak tak se rotor roztáčí proudem vzduchu který vzniká doprednym pohybem vrtulníků. Jde defakto o něco podobného jako když letoun po vysazení motoru doklouze k zemí a nouzové přistane..

(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

25.1.2016 v 01:24 | Nahoru | #20
Plazivec> jak vidíš jde to. Listy jsou pružné a když je zásah do řízení dostatečně prudký a přidá se k tomu z nějakého důvodu skloněný trup (závaží), tak se to občas trefí

Autorotace - uděláš z toho vírník. List se přestaví na záporný úhel náběhu, vzduch proudící zdola rotor roztáčí a tím se udržuje vztlak na profilu listu, takže ta helipotvora klesá přiměřenou rychlostí

(to co nemůže udělat Romus, když se mu zastaví motor)

1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence

25.1.2016 v 01:44 | Nahoru | #21
Hmm, takže vírník má záporný úhel náběhu a musí nejprve ject nějakou rychlostí. Já myslel, že se rotor roztočí vlivem proudu vzduchu z tlačné vrtule, Při vzletech to tak vypada.

(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

25.1.2016 v 02:06 | Nahoru | #22
Plazivec> nektery maji opravdu roztaceni rotoru prevodem, ale mohou to pouzit jen na zemi.
Za letu by je odpor vzduchu na rotoru asi hezky roztocil

Naposledy editováno 25.01.2016 02:10:08

1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence

25.1.2016 v 07:44 | Nahoru | #23
Aaa konecne vlakno pro pacienty kuci koukam ze romus po letove katastrofe to svoje vlakno zavrel?

Pokec pro letecké nadšence

25.1.2016 v 08:52 | Nahoru | #24
Plazivec, pozri toto, len si vypni zvuk:

2 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence

25.1.2016 v 08:53 | Nahoru | #25
btw skoda ze nevieme ktora z nasich predpovedi sa romusovi naplnila, aspon mohol ako chlap priznat - chlapi, mali ste pravdu rozpadol sa rotor/rozsypalo sa lankove riadenie/slahlo ma to do palice. Alebo aspon nejaku info, nie zamkol temu a teraz co.. sa nevyspim

(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

25.1.2016 v 09:00 | Nahoru | #26
kilix> predpokladam ze to nakonec prosakne, nebo nekdo vycmucha. Do te doby muzeme uzavirat sazky
To video je stary ale dobry

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

25.1.2016 v 09:00 | Nahoru | #27
kilix> tez jsem s toho nesvuj jak to "dopadlo"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

25.1.2016 v 09:29 | Nahoru | #28

HornisGSX píše: Aaa konecne vlakno pro pacienty kuci koukam ze romus po letove katastrofe to svoje vlakno zavrel?



Koukám že to locknul a "zmizel" všecky videa

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

25.1.2016 v 09:34 | Nahoru | #29

FiZzeR píše: Koukám že to locknul a "zmizel" všecky videa



A já vyhlašuju soutěž zjistit jak to dopadlo, co se mu přesně při tom testu stalo a jak moc se teď stydí

(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

25.1.2016 v 09:38 | Nahoru | #30

kutilsro píše: A já vyhlašuju soutěž zjistit jak to dopadlo, co se mu přesně při tom testu stalo a jak moc se teď stydí



Hodně, vzhledem k tomu že neměl koule na to přiznat že hlas lidu měl pravdu
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 65
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist