globalmoto_duben_nolan





Téma: Operativní leasing - soukromá osoba
 
17.1.2016 v 18:03
Jako jeden z mnoha využije ten počet lidí tady a zkusím otázku mimo téma. Má někdo zkušenost s operativním leasingem jako soukromá osoba?
Současné auto by chtělo vyměnit a na nové (rozumněj nové ojeté) není. Prodejem současného získám tak max 30t, což je tak na rozšíření hranice výběru 120-170t. Tzn. nějaká nižší střední kolem roku 2008 když hodně dobře. Když na to vezmu úvěru kolem těch 120t, tak měsíční splátka na 4 roky je kolem 3t. Když vše půjde dobře, tak za ty 4 roky mám zase přes 10let staré auto a jsem tam kde jsem teď. Když ne, tak koupím potvoru, do které budu sypat a hrozí, že odejde ještě dřív, než ji zaplatím.
Kamoš dělá pro leasingovou firmu a prý už to řeší spousta lidí i v soukromém sektoru právě operativním leasingem, kdy si auto pronajímají na ty dva roky a pak to zase otočí znovu. Mě 2 roky připadají jako strašně krátká doba, ale zase vidina nového auta a v podstatě nulových dalších nákladů vypadá pěkně. To, že auto nebude moje se mě teď jeví spíš jako bonus, nemusí mě štvát, když se mě porouchá, naboří, škrábne atd. oprava by měla být součástí leasingu. A jak jsem psal výš, když zaplatím úvěr, tak za tu dobu přeplatím na úvěru tak asi tu hodnotu auta, co mě možná zůstane.
Jak to vidíte vy, má s tím někdo jako soukromá osoba zkušenost, výhody vs nevýhody? Dík.
Předchozí
1 2 3 4
Následující

Operativní leasing - soukromá osoba

17.1.2016 v 18:12 | Nahoru | #1
Spousta problemu muze nastat, az to auto budes vracet, staci hlubsi skrabanec v palubovce a je to za strasny balik, nechaji si ji vymenit v autorizovanym servise a zaplatis to ty.To stejne sedacky, trochu spinave byt muzou, propalene od vajglu uz ne.Kazdy skrabanec taky neni bouracka, abys to resil pres pojistku....
Poradne si prostuduj podminky, byva tam napsano co jeste je bezne opotrebeni a co uz ne.

Operativní leasing - soukromá osoba

17.1.2016 v 18:21 | Nahoru | #2
TADY jsem se tomu trochu věnoval... pokud bys to chtěl rozebrat podrobněji, pošli PM...

2 reakcí na tento příspěvek Operativní leasing - soukromá osoba

17.1.2016 v 18:22 | Nahoru | #3
mmks - měl to kamarád, ale jako zaměstnanec Škodovky, takže asi nějaká zvýhodněná nabídka. Byl s tím ale spokojenej, měl každý dva roky novou Fabii a žádný starosti s tím. A jak píše natysmoto, tak je potřeba dávat bacha na každý drobný poškození, ale i to se dá pojistit.
Čau, Tom

(reakce na) Operativní leasing - soukromá osoba

17.1.2016 v 18:26 | Nahoru | #4
TomElefant750> Osoby napojené na Škodovku měly extrémně výhodné podmínky, na které "cizí" člobrda ani nedohlédne...

(reakce na) Operativní leasing - soukromá osoba

17.1.2016 v 18:30 | Nahoru | #5

TomElefant750 píše: mmks - měl to kamarád, ale jako zaměstnanec Škodovky, takže asi nějaká zvýhodněná nabídka. Byl s tím ale spokojenej, měl každý dva roky novou Fabii a žádný starosti s tím. A jak píše natysmoto, tak je potřeba dávat bacha na každý drobný poškození, ale i to se dá pojistit.
Čau, Tom


To není tak úplně pravda. Při vracení jsou dost jasně stanovené podmínky co se poškození týče. Nějaký drobný důlky a škrábance z parkoviště nebo běžný škrábance v interiéru nejsou problém. Když se člověk o to auto trochu stará, nemá při vracení problém.

Operativní leasing - soukromá osoba

17.1.2016 v 18:35 | Nahoru | #6
Operak je spis pro movitejsi lidi, kteri oceni nove auto a ze se nemusi o nic starat. Sef treba plati 8t bez DPH na noveho Passata.

Ty jsi ve stejne situaci jako pulka zajemcu o ojetiny. Nic vyjmecneho. Takze kup jeste nejakou benzinou atmosferu, ktera muze neco vydrzet, bez servisu, moc nerezne a neres...

Naposledy editováno 17.01.2016 18:44:49

Operativní leasing - soukromá osoba

17.1.2016 v 18:37 | Nahoru | #7
mmks: jo, a jestli ti někdo tvrdí, že neplatíš nic, když s autem něco je, tak ti lže...

Operativní leasing je jen a pouze "finanční produkt", pojištění a servis jsou přívěsky ke smlouvě. Pojištění budeš mít se spoluúčastí, takže pokud to nakulmuješ, opraví se to z havarijka, ale spoluúčast platíš ty...

Pokud bude na vozidle mechanická závada, která nebude uznána jako vada a řešena zárukou, pak opravu a servis platíš ty...

Takže pohádky o užívání auta a neřešení problémů, páč se tě prý netýkají, tyhle pohádky si nenech vnutit.

Operativní leasing - soukromá osoba

17.1.2016 v 18:39 | Nahoru | #8
jj, psal jsem hlubsi skrabanec, propalena,ev roztrzena sedacka, existuje naprosto presny popis toho, co je bezne opotrebeni a co uz je poskozeni. Kolega kdyz po dvou letech vracel tahač, tuším to byl DAF, tak ho to stalo 60 tisic, mimo jine prave vymena palubovky, sofer si tam navrtal nejaky drzak na telefon nebo co to bylo.

Operativní leasing - soukromá osoba

17.1.2016 v 18:53 | Nahoru | #9
popravdě jsem to vůbec ještě moc nesledoval, protože jsem o té možnosti vůbec nevěděl/neuvažoval, bral jsem to jako produkt pro firmy. Ono toho taky jen na netu moc najít nejde, občas nějaký příklad cen, ale "kalkulačky" atd nic. Když jsem zkoušel hledat nějaké srovnání leasing vs úvěr, našel jsem jen moudra leasing levnější ale není vaše, úvěr dražší a je vaše, ale jestli to platí pro všechny cenové kategorie atd už nic moc.
Atmosferickou ojetinu co moc nerezne mám. Věřím, že motor mě ve štychu nenechá a výbava víc než dostatečná. To je pak ale zase problém hledat něco dalšího, když teď mám benzín 2l s nízkou spotřebou, bohatá výbava a velký prostor. Jenže taky sleduju, že i když se o to starám, dostává to pravidelný servis a měním kde co, už to není co to bylo a objevují se drobné vady, co začínají štvát.

Operativní leasing - soukromá osoba

17.1.2016 v 18:59 | Nahoru | #10
no aji když koupíš něco za kilo, Dvě kila nebo i tři kila tak do toho budeš furt cpát peníze. Co jsem se bavil s lidma co mají třeba škodovku rok 2013, tak sem tam jim taky něco odejde... co jsou třeba ty drobné vady, které ti vadí?

Operativní leasing - soukromá osoba

17.1.2016 v 19:02 | Nahoru | #11
no a když budeš mít něco za 5k měsíčně, což je 120 za dva roky, takže zaplatíš kilo dvacet a nemáš nic, jen službu. Co si nechat to co máš a našetřit cash?

Operativní leasing - soukromá osoba

17.1.2016 v 19:09 | Nahoru | #12
Něco z full operáku u nových aut z praxe. Jen abys věděl co čekat je tu pár ale:
1) Vozidlo musí být vždy a striktně opravováno a servisováno auttrizovaným servisem. Musím do puntíku dosržet servisní intervaly výrobce, jakýkoli díl co se mění musí být originální. Pokud vůz je po záruce lze použít neoriginál pouze se schválenám leasingové společenosti. Jakákoliv závada na vozidle neuzantelná zárukou je fakturována leasingovce a ta jí potév plné výši vymáhá po nájemci. Např. spálená spojka, překousané kabely kunou apod. Na jakoukoliv opravu nebo servis potřebuješ předem schválení leasingovky. Tedy obvykle kromě žárovek s vyjímkou xenonů. Záleží na leasingovce.
2) Havárie. Vozidlo je pojištěná tzv. All-risk se spoluúčastí obvykle 10 procent/10 000. Spoluúčast hradí vždy nájemce za každou pojistnou událost zvlášť. Votidlo musí být opravano za stejných podmínek jako v bodě 1. Náhardní vozidlo nemusí být kryto nebo je kryto na krátkou dobu. Obvykle 3 dny. Záleží na konkrétní smlouvě. Překročení doby zápujčky náhradního vozidla platí opět nájemce.
3) Pneumatiky. Tady je dost problém. Pokud máš ve smlouvě kryty pneu musíš jezdit do pneuservisu určeném leasingovou společností. Ten ale může být např. jen na jednom místě v zemi. takže na výměnu pneu pojedeš klidně 200 km daleko.
4) Vrácení vozidla má hodně strikně určené podmínky. Vozidlo nesmí být poškozeno nad rámec běžného užívání. Není neobvyklé, že před vrácením vozidla se přelakují na pojistku poškrábané dveře nebo jen důlek na karoserii. Např. při důlku na kapotě a poškrábaném LZ blatníku od klíče to znamená 2 pojistné události a dvě spoluúčasti.
5) Do vozidla nesmí být bez svolení leasingovky namontováno žádné dodatečné přílsušenství nebo jakýkoliv jiný zásah do vozidla. HF sada, tažné apod. Po schválení platí montáž i materiál nájemce.

U ojetiny sice full operák asi nedostaneš nikde, ale výše popsané bude platit stejně. Jen s tím rozdílem, že veškeré opravy budeš hradit stejně jako by to byl tvůj vůz.

Naposledy editováno 17.01.2016 19:30:59

Operativní leasing - soukromá osoba

17.1.2016 v 19:22 | Nahoru | #13
OK dík za další info, takto už to vypadá trochu jinak.
Ty drobné vady jsou prkotiny co naskákají roky. Např. mě někdy nejdou vypnout stěrače, řešeno x krát v servisu, vráceno, že sice to už funguje, ale závadu nenašli, tzn. za pár týdnů stejný problém, co jsme zjišťova na netu, tak celkem častý problém (Nissan) bohužel nikde jsem se nedočetl řešení. Podvozek měněná ramena, tlumiče a vše potřebné, ale stejně mám pocit, že to už není jak v době, co jsem auto kupoval. Motor nežere olej a spotřeba super, na normální jízdu stačí, ale z těch 140koní co to mělo mít prostě něco chcíplo a další a další prkotiny, co člověka prostě začínají štvát. Samozřejmě jsou to jen blbinky, ale na druhou stranu s autem jezdí z 90% manželka a když už s tím jedu já, tak jedeme někam na dovču a jet někam do zahraničí 800km tam a zpět a už tomu prostě úplně nevěřit není ono. Časem ho vyměnit musím a nechci až v době, kdy už nebude mít vůbec žádnou hodnotu a já to zjistím v momentě, kdy zůstanu stát na krajnici. Tento rok splatím jednu půjčku tak jsem chtěl prostě ty splátky použít na omlazení auta.

Operativní leasing - soukromá osoba

17.1.2016 v 19:41 | Nahoru | #14
Pokud ti vadí, že auto za pár let ztratí na hodnotě desítky tisíc korun, máš jen jednu možnost.
Já to udělal takhle:
koupil jsem Opel Astra Caravan 1,6 r.v. 1994 za 14 tisíc korun. Náklady na opravy jsou cca 10 tisíc ročně (moc se to nesere a díly jsou levný - nic hi-tech), nikdy nás to nikde nenechalo. Máme to skoro 3 roky a jsem přesvědčenej, že kombíka bez koroze za 14 zase klidně prodám.
Akorát vypadáš na parkovišti jak sociálka, což je mi osobně úplně u prdele, páč auto mám pro nutné přesuny za co nejmenší náklady. A žádným jiným způsobem se nedostaneš na 10 ročně včetně ztráty hodnoty...
Auto za 100 se ti může srát úplně stejně jako za 10 akorát opravy budou násobně dražší.

1 reakcí na tento příspěvek Operativní leasing - soukromá osoba

17.1.2016 v 19:47 | Nahoru | #15
chlapy tady ty věci jsou mě jasné, myslím, že ale nejsem jediný kdo prostě po nějakém čase mění auto i když to jeho funguje a chce pořídit novější, byť s rizikem, že i tam můžou být problémy. To by byly pak jen 2 kategorie, jedni co kupují jen nové a pak ti zbylí, co si to koupí po nich a jezdí s tím s poslední cestou přímo do šrotu.
Taky jsem měl auto co jsem koupil za 13t, jezdil s ním 5 let a kromě brzdových destiček tam nedal nic (olej jen dolíval) a ještě za 10 pak střelil, ale to byl takový "punk" když jsem ještě neměl rodinu a mohl si dovolit riskovat.

Naposledy editováno 17.01.2016 19:48:49

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Operativní leasing - soukromá osoba

17.1.2016 v 19:59 | Nahoru | #16
mmks> pak máš ještě možnost co dva roky měnit auto což rozloží tu ztátu na hodnotě do menších částek, ale zas riskuješ co dva roky koupi nějaké strašné kasičky.
Já osobně považuju zadlužení se kvůli autu (ale i motorce) za nerozumný počin.
Za tři nejhorší možnosti jak utratit peníze považuju auto (motorku), telefon a počítač. Všechno věci, který rychle ztrácí hodnotu a ještě je musíš krmit, aby fungovaly.

Operativní leasing - soukromá osoba

17.1.2016 v 20:08 | Nahoru | #17
Soused má na operativní leasing Audi A6. Má už asi 3tí a je prý vysoce spokojený. Platí 23tis měsíčně bez DPH.
Já jsem spíše zastánce osobního vlastnictví. Proto také nebydlím třeba v nájemním bydlení a koupil jsem si dům.

Já sám bych do toho nešel.

1 reakcí na tento příspěvek Operativní leasing - soukromá osoba

17.1.2016 v 20:09 | Nahoru | #18
Kup BMW M3, E46, nebo treba Focus RS 1.generace, taky treba Peugeot 205 GTi a nemuzes ztratit ani korunu pri nasledujicim prodeji. Takovych aut je hodne, co uz hodnotu neztraceji,ale naopak cena roste.A funkci priblizovadla ty auta zastanou uplne v kidu a navic je radost s nima jezdit.
M3 E30 staly pred cca 5-7 lety cca 250t, dneska za 750t budes mit problem najit.

(reakce na) Operativní leasing - soukromá osoba

17.1.2016 v 20:09 | Nahoru | #19

Danny350 píše: mmks> pak máš ještě možnost co dva roky měnit auto což rozloží tu ztátu na hodnotě do menších částek, ale zas riskuješ co dva roky koupi nějaké strašné kasičky.
Já osobně považuju zadlužení se kvůli autu (ale i motorce) za nerozumný počin.
Za tři nejhorší možnosti jak utratit peníze považuju auto (motorku), telefon a počítač. Všechno věci, který rychle ztrácí hodnotu a ještě je musíš krmit, aby fungovaly.



Operativní leasing - soukromá osoba

17.1.2016 v 20:17 | Nahoru | #20
Taky bych do toho nešel. Sponzorovat něco co není tvoje??? No nevím, rizika tak jako tak. Za ty prachy bych si koupil radši svoje a nový. Je to sice investice na prd, ale je to tvý a když to máš od začátku tak je to něco jinýho než kupovat ojetinu z bazaru. Měl jsem tři a do všech jsem jenom sypal. A když jsem to pak spočítal tak jsem byl akorát nas.ranej. Takže nový,a zatím spokojenost, mám dvě.

(reakce na) Operativní leasing - soukromá osoba

17.1.2016 v 20:20 | Nahoru | #21
Danny350> s tím jde samozřejmě souhlasit, na druhou stranu samozřejmě můžu odkládat x let do kasičky a pak jít něco koupit do bazaru, ale zas takový morál nemám. X věcí se v baráku posere, musí se opravit, vyměnit , prostě myslím, že takto bych šetřil hooodně dlouho. Mobil mě jako starého fotra nechává chladným, vím co chci, nemusím machrovat s S6 a motorka je prostě nadstandart. Samozřejmě si nepůjčuju na dovolené, vánoce atd. a myslím, že jeden úvěr na dva pracující na plný úvazek není taková finanční nezodpovědnost. Řešil jsem operativní leasing, k tomu jsem pár dalších zajímavých informací dostal.

1 reakcí na tento příspěvek Operativní leasing - soukromá osoba

17.1.2016 v 20:26 | Nahoru | #22
Hele na todle neni univerzalni recept. Jedni sou z operativniho leasingu a toho ze "nic nemaj" a "tudiz se nemusej o nic starat" nadseny, jini jsou tim zhnuseni. Podminky operaku ti tu kluci vypsali, neni k tomu co dodat. Zrovna tak jako neni univerzalni cesta k tomu, co je spravne.

Kdyz jsem spocital naklad na 1 km jako (porizovaci cena - prodejni cena + cena servisu) / pocet ujetych kilaku, kupodivu me samozrejme nejhur vyslo novy auto, druhy nejhur starsi auto koupeny trilety, a dojedeny skoro "do smrti, cili prodavany za dvacku ted patnactilety" a jako nejlip petilety auto, prodany jeste "krasny" jako desetilety.

Pro zajimavost Mazda 323, koupena trileta, prodana patnactileta, 1.07kc/km, Mazda 3. koupena petieta, a prodana desetileta, 0.90kc/km. Nova fiesta, prodana po deseti letech za "pakatel", a relativne mene jeta, 1.95Kc/km

Takze kdyz vezmu treba operak fabii, ty bys jezdil porad novou fabii, porad pojistenou a bez starosti (spoluucuast 5kkc/5%), za 6000 mesicne, pokud najedes rocne 20kkm, je to 3.6kc/km, aby ses dostal na moji "nevyhodnou" cenu za novy auto, musel bys uject cca 35kkm rocne.

Ale kdyz sem ted vybiral dodavku, tak sem si prohlidl par bazarovejch, a radeji o 2 roky dyl setril na novy. Protoze to byli vsechno pasti, a ja potrebuju jezdit, bydlim na vsi kde neni skola, ani obchod. Jsem na aute zavislej. Ty dve "starsi mazdy" byli koupe poprve sluzebaku se kterym jsem sam jezdil, podruhe auta z rodiny o kterym jsem vsechno vedel. Nevim zda se da takhle dobre/vyhodne/bezrizikove koupit "normalne" v bazaru nebo na inzerci auto.

Jak rika jeden kolega, nejlepsi znacka auta je sluzebni, a nejlepsi barva je kombi

Operativní leasing - soukromá osoba

17.1.2016 v 20:32 | Nahoru | #23
dík, super spočítané

(reakce na) Operativní leasing - soukromá osoba

17.1.2016 v 20:55 | Nahoru | #24
Ozzy_> Škoda Pick-Up , koupeno jako 7letý a na tacho skutečných 93tis km za 68tis kč. (vozil Budvar po ČB) Ještě jsem neprodal. Pokuď bych to teď daroval, tak náklady kupní ceny na 1km mám cca do 0,25Kč.

Tenkrát mi odešel Renault Trafic. Také jsem koukal po jiné dodávce, ale měl jsem v kapse maximálně 150tis kč. Výběr byl menší než dnes a všechno to vlastně byla past. Toho Renaulta jsem měl od nového. Po ujetí cca 90tis vstřikovací čerpadlo KO. Oprava cca 50tis. atd. atd.
Přestalo mě bavit živit auto, tak jsem chtěl klidně menší(stejně jsem vozil kraviny) a hlavně konstrukčně jednoduché auto, které mi bude sloužit a né naopak.

Když bych dnes kupoval dodávku, tak také raději novou.

Naposledy editováno 17.01.2016 20:56:22

Operativní leasing - soukromá osoba

17.1.2016 v 22:00 | Nahoru | #25
Kupuju(uz 3x) petilety auto,jeden majitel,komplet servisni historie,najeto mezi 100 a 150tkm.Puvodni cena lehce pod mio,po peti letech tretina.Jen se jich neumim zbavit v pravou chvili,abych minimalne tratil,ale do dvou tri let od koupe by to jeste slo.

(reakce na) Operativní leasing - soukromá osoba

17.1.2016 v 22:11 | Nahoru | #26

natysmoto píše: Kup BMW M3, E46, nebo treba Focus RS 1.generace, taky treba Peugeot 205 GTi a nemuzes ztratit ani korunu pri nasledujicim prodeji. Takovych aut je hodne, co uz hodnotu neztraceji,ale naopak cena roste.A funkci priblizovadla ty auta zastanou uplne v kidu a navic je radost s nima jezdit.
M3 E30 staly pred cca 5-7 lety cca 250t, dneska za 750t budes mit problem najit.



aby ta m3 e30 byla ve stavu aby sla prodat za 750tis tak za tech 7let tech pul mice spotrebuje :) na tech veteranech se zas tak snadno vydelat neda. oni i treba ty M3 E46 v inzerci vypadaji, ze jdou jen nahoru, ale za vysokou cenu se proda jen vyjimecny kus, maly najezd, perfektni servis, vse dolozitelne... a to prave stoji prachy.... auta ktery tohle nesplnuji v tech inzercich hnijou a nikdo je nekoupi....

Operativní leasing - soukromá osoba

17.1.2016 v 23:00 | Nahoru | #27
Nemyslel jsem vydelat, nybrz neprodelat. Pokud chces vydelat, je treba to koupit a moc s tim nejezdit.
Jsou levna auta, viz treba ta 205ka,kde ani provoz moc nestoji a koukni, za kolik se to dneska prodava.Takovy vyvoj bude u vice aut, co dneska nestoji majlant. Ted byla v Budejovicich naprodej 106 1,3 Rally,rv 96, za 55t,ale smula, prodala se moc rychle.Za 5 let to auto bude stat mnohem vic a pod tech 55 uz to nebude nikdy.
Ad M3, no za 750 bude spis nejaka v prumernym stavu, vonavky jsou prez milion.V roce 08 jsem v anglii chodil kolem jedne, edice Johny Ceccoto, byla za necelych 200t, no zdalo se to dost a nedovezl jsem ji.Byla i moznost koupit RS2, audi vyrobene u porsche me lakalo velice,chtel jsem ji na normalni jezdeni, no ale chtel jsem dat max cca 250t a oni chteli nejmin cca 270. Taky tam zustala a je mi do breku, vzdycky kdyz si na tu moji lakotu vzpomenu.....

2 reakcí na tento příspěvek Operativní leasing - soukromá osoba

17.1.2016 v 23:28 | Nahoru | #28
U toho operativního leasingu hodně záleží na tom jakej máš roční nájezd - někde jsem před časem četl, že pokud nedáš ročně alespoň 30k km, tak se to finančně nijak zvlášť nevyplatí - stejně tak jako diesel

(reakce na) Operativní leasing - soukromá osoba

18.1.2016 v 00:12 | Nahoru | #29
sharkis> Skoda, ze sou ty operaky omezeny kilometrama..vetsinou 20kkm/rok..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Operativní leasing - soukromá osoba

18.1.2016 v 00:29 | Nahoru | #30

sharkis píše: U toho operativního leasingu hodně záleží na tom jakej máš roční nájezd - někde jsem před časem četl, že pokud nedáš ročně alespoň 30k km, tak se to finančně nijak zvlášť nevyplatí - stejně tak jako diesel

Nechci kecat,ale myslím,že k operativnímu leasingu pro fyzické osoby je podmínkou roční nájezd do 20 tis km,jinak platíš nějaké navýšení.My například máme ve fullservisu ještěrky a podmínkou jsou nějaké motohodiny ročně.Pokud je o něco přetáhneš,platíš čtyřnásobek pronájmu.To je případ našich ještěrek z loňska,doplatek skoro 40tis za přejeté motohodiny.U aut na operativní leasing je to obdobně.Za každý km najetý navíc je X korun navíc.Nehledě na to,že dva roky platíš cenu a po dvou letech si vezmou auto zpět,nebo ti jej nechají odkoupit za zůstatkovou cenu.Zkoušel jsem po tom pátrat,když to loni začalo a podmínky celkem na nic.Tedy jak pro koho.taky jsem chtěl nové auto,tak jsem nakonec koupil Suzuki Swift,které znám od koupě nového,za slušnou cenu a se serviskou a mám klid.
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist