globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: J250 jizda s kopce
12.12.2015 v 12:33
Zdravím,jak je to u Jawy250 panelka při delší jízdě s kopce, pokud motor netahne takse vlarstne ani nemaže,nemůže se tak zadrit? Jak vlastne řešit dlouhé tahle kopce dolů... Jet jen s brzdou se zase tavi oblozeni.

(reakce na) J250 jizda s kopce

13.12.2015 v 11:19 | Nahoru | #31
mira592> To neřeš.Nejvíc řvou ti,kteří ročně najezdí několik desítek tisíc km,a ač mají "nejlepší motorku na světě" logicky je jejich emisní příspěvek Xsetkrát větší než nějaké dvě a půli která se tahá na pár km ze pěkného počasí...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) J250 jizda s kopce

13.12.2015 v 14:23 | Nahoru | #32

Anti píše: Dráťa> A teď si představ,že zrovna včera tu byla na úvodní straně ke koupi kniha,kde autor popisuje jak jeden z těch reliktů objel cestu kolem světa
Pánové,motorkaření je koníček.Takže kdyby si autor vlákna usmyslel že bude jezdit kolem světa na parním stroji,tak vám po tom může být hovno.On vám taky nediktuje na čem máte jezdit



Nikomu nic nediktuju. Chtěl jsem akcentovat to, že ceny ČS veteránů letí nesmyslně vzhůru, a možná ještě nějakou dobu stoupat budou. Takže jestli chce zakladatel tématu jezdit a ne jen jawit, je nejlepší doba pořídit něco, s čím se normálně jezdit dá. Jestli chce raději jawit, budiž, kdo chce kam.

Ani Jawa kolem světa, ani třeba žlutí trabanti nejezdí na tyhle "expedice" proto, že jsou ty motorky a auta tak skvělý. Ne! Jezdí v nich proto, že to vzbudí ohlas, že je někdo takovej magor a jede s takovou hajtrou. Suchý jel na jawě, protože byla skoro zadarmo, a protože v Asii a jižní Americe se na to dají sehnat díly, protože se to tam vyváželo ve velkým.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) J250 jizda s kopce

13.12.2015 v 16:26 | Nahoru | #33
Dráťa> Řekl bych,že autor vlákna určitě ví,že jsou i jiné a na pohodlí výkon nebo spotřebu lepší stroje.Nicméně z nějakých důvodů jezdí na čem jezdí.Každý máme svoje důvody proč máme co máme.Někdo starý dvoutakt,někdo starý enduro,jiný autobus Proto pokládám za nesmysl mu to nějak rozmlouvat a odpovídat příspěvkem typu:kup si něco jiného...

1 reakcí na tento příspěvek J250 jizda s kopce

13.12.2015 v 17:41 | Nahoru | #34
kawa er5 stojí cca 40-45t, renovace jawy vyšla na cca 50 . . . . je to fakt o bláznovství, kdy je to něco jako závislost, motorka vás štve, že občas zazlobí, nedobíjí, něco se ucpe, nebo je třeba seštelovat předstih, probíjí svíčka, nebo se udělá škvarek, ale ta touha chuť to dokázat opravit a pak si to projet je supr pocit. Letos byl spíš rokem zajíždění a odlaďování nedostatků po složení. Nebylo to hned než si to sedlo. Koupit si motorku poměrně novou, nejépe za peníze co od někoho dostanu a pak jen jezdím a měním olej, to by mě moc nebavilo. Jezdit na něčem co mám 14k je prostě o něčem úplně jiným, než dnešní mládež (povoláním obvykle "syn" ) dokáže pochopit. p.c. byla myslím někde okolo 3-4t (vyděláno někde na studiích po brigádách) a stroj byl nepojízdnej, ale jen ve smyslu ucpaný nádrže karbecu, bez baterky a oleje v motoru. První helmu jsem měl od známého "FM" seděla jak ulitá a stála použitá 2,5 na tu dobu dost lovů (cca r.1996).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) J250 jizda s kopce

13.12.2015 v 17:52 | Nahoru | #35

Anti píše: Dráťa> Řekl bych,že autor vlákna určitě ví,že jsou i jiné a na pohodlí výkon nebo spotřebu lepší stroje.Nicméně z nějakých důvodů jezdí na čem jezdí.Každý máme svoje důvody proč máme co máme.Někdo starý dvoutakt,někdo starý enduro,jiný autobus Proto pokládám za nesmysl mu to nějak rozmlouvat a odpovídat příspěvkem typu:kup si něco jiného...



tady neslo o mentorovani ale radu 50tiletejch nactiletym...zkusenost je lepsi nez teorie...vzhledem k tomu ze mladej clovek co neni vyjezdenej na dvoutaktu a pta se co ma delat z kopce aby nezadrel...tak nez mu dat erudovanou radu na kterou se mu stejne podari zapomenout a zadrit,tak je lepsi mu poradit at jawu proda(popripade renovuje a pak proda) a na jezdeni si koupi nejakej levnej ctyrtakt co nezadre a na kterem bude mit lepsi pocit jizdy...at uz kvuli rozdilu kotouc-bubny,kour s olejem ci bez oleje,lepsi zvuk,lepsi pruzeni ..nehlede nato ze caste jezdeni na veteranu je ekonomicky krivka rapidne dolu
ps: a hlavne sem ho varoval predtim,ze kdyz jako mladej se nauci na jawe brzdit zadni brzdou(protoze je ucinejsi nez predni bubnovka),tak az jednou koupi nove moto tak si akorat rozbije drzku a znici novou motku protoze v krizove situaci zaslapne zadni brzdu a i kdy pak zmackne predni tak uz to nebude mit efekt

Naposledy editováno 13.12.2015 18:04:50

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) J250 jizda s kopce

13.12.2015 v 18:04 | Nahoru | #36
mira592> Tys dal do panelky 50 litrů? Pade??!! Do panelky, která se vyráběla v desetititsícových sériích? Do panelky, která byla zastaralá už ve chvíli, kdy ještě nebyla kompletní ani na rýsovacím prkně? Do panelky, která se od svýho předchůdce liší v tom, že má nižší výkon? Do panelky, kterých je dodnes ohromný množství? Do panelky, která je zajímavá pouze tím, že na ní není vůbec nic prvotřídního, novátorskýho, ani zajímavýho?

Mě by docela bavilo koupit si poměrně novou motorku nejlépe za peníze co od někoho dostanu a pak jen jezdím a měním olej. Nechtěl bys mě adoptovat, že bych měl povolání "tvůj syn"? Slibuju, že ti nebudu jezdit na panelu, abych ti to nezhuntoval. Za 50 ti budu říkat jak chceš, klidně i "povoláním tatínku"

Naposledy editováno 13.12.2015 18:06:30

1 reakcí na tento příspěvek J250 jizda s kopce

13.12.2015 v 18:11 | Nahoru | #37
jo takhle je to...monter Tolja...tak to si klidne rozbij hubu,sve rady beru zpet

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) J250 jizda s kopce

13.12.2015 v 18:24 | Nahoru | #38
Bramborovy_kral> máš něco proti zadní brzdě?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) J250 jizda s kopce

13.12.2015 v 18:29 | Nahoru | #39

nemako píše: Bramborovy_kral> máš něco proti zadní brzdě?



zadni brzdou se musi umet ,on cit v noze a prstech je jinej....kdyz v krizove situaci dupnes na zadni a pak teprv na predni..tak je to dimetralni rozdil nez kdyz vemes jen za predni....lidi co jezdej na jawach jsou nauceny na zadni a kdyz koupi novej stroj tak pri se pri krizovem brzdeni hodne diví..vlastni zkusenost

(reakce na) J250 jizda s kopce

13.12.2015 v 18:31 | Nahoru | #40
Bramborovy_kral> vlastní zkušenost je co? jako že ses vyválel? podle toho co tu píšeš je zázrak,jestli jen jednou

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) J250 jizda s kopce

13.12.2015 v 18:33 | Nahoru | #41
Bramborovy_kral> Proč by se měl na jawě naučit brzdit nejdříve zadní brzdou?Je tam buben vpředu i vzadu a bržďení přední brzdou je na motorce účinější ať je tam buben nebo kotouč.A dobré nebo špatné návyky získá na kterémkoliv stroji.Naopak bych řekl,že na těch starých se naučí o jízdě víc přemýšlet a myslet dopředu.

Jinak já z delších kopců občas lehce přibrzdím a trochu to protůruji přes spojku.Letos jsme byli v Tatrách a nezadřel jsem,ale bylo to na zajetém motoru.Zkušenější třeba potvrdí nebo vyvrátí moji doměnku,že i když je ubraný plyn při vytočeném motoru,tak si válec nasaje víc směsi než při volnoběhu na místě.Jinak přeji zadavateli spoustu pěkných km se starými stroji.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) J250 jizda s kopce

13.12.2015 v 18:36 | Nahoru | #42
Béďa17> dej anketu lidem co jezdi jen na jawach,jakou brzdi brzdou...budes prekvapen...i kdyz je to logicke..u jaw je zadni brzda ucinejsi zvlast ve dvou lidech

Naposledy editováno 13.12.2015 18:42:28

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) J250 jizda s kopce

13.12.2015 v 18:44 | Nahoru | #43
Bramborovy_kral> Ať si brzdí kdo chce čím chce,ale třeba já na nich pár tisíc ročně najezdím a brzdím nejdřív přední.Je to o tom,jak se to naučí a samozřejmě v jakém jsou brzdy stavu,ale to opět platí i u moderních strojů.

Brždění předkem je účinější jak u auta tak motorky.Samozřejme jak píši,musí být brzdy v pořádku.

Naposledy editováno 13.12.2015 18:47:36

(reakce na) J250 jizda s kopce

13.12.2015 v 18:57 | Nahoru | #44
Béďa17> teziste u jaw a predvalecnych stroju bylo jinde nez u dnesnich stroju...hlavne driv se jezdilo vetsinou ve dvouch a proto byla zadni brzda ucinejsi a predni se pouzivala jen na dobrzdovani(pokud nepiskala )nehlede na predni teleskopy ktere nez pritlacily predni kolo k silnici,tak loudavej snek dobehl do cile

Naposledy editováno 13.12.2015 19:02:59

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) J250 jizda s kopce

13.12.2015 v 19:08 | Nahoru | #45

Béďa17 píše: ... i když je ubraný plyn při vytočeném motoru,tak si válec nasaje víc směsi než při volnoběhu na místě...



To je dobrá poznámka. U vstřikování je palivo dávkováno i při jízdě z kopce se zařazenou rychlostí, protože škrtící klapka nikdy přívod vzduchu zcela neuzavře, nevim jak moc se přitom dodržuje steichiometrickej poměr, ale kdyby byla nasávaná směs příliš chudá, zničilo by to katalyzátor.

Ale jak je to u karburátoru, to netuším. Ví o tom někdo něco? Strhává si motor z karburátou víc paliva? Je v tom rozdíl mezi šoupátkovým a CV karburátorem? V jakým poměru (chudá/bohatá) je pak nasávaná směs?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) J250 jizda s kopce

13.12.2015 v 19:24 | Nahoru | #46
Dráťa> ... tohle je od tebe zbytečněj komentář od nepochopa. Renovace prostě stojej okolo 40-50-60
ty bys to udělal za 20, to je jasný. Panelek 592 v tomhle stavu už moc není, ale je to zbytečný vysvětlovat.
Nedávno byla ve verzi 350 na bazoši za 90 litrů a do několika dnů prodaná . . . Je to star á motorka
s mnoha neduhy, ale na hodnotě ztrácí podstatně míň, než kdejakej novej luxusní stroj.
Desetitisícové série pokud bys to nevěděl skončily na šrotištích.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) J250 jizda s kopce

13.12.2015 v 20:45 | Nahoru | #47
mira592> Tak pochopil jsi, že v mém komentáři byly aspoň dvě přehršle ironie. Ne, neudělal bych to za 20, já bych asi nebyl ochoten za to dát tak moc.

Jako spousta lidí jsem taky uvažoval o tom si nějakýho takovýho oldtimera pořídit, vztah k tomu nemám, tedy kromě Jaw, k těm chovám upřímnou nenávist, ale prostě na kšeft, koupit, nechat pár let uležet, a poslat do světa. Podobně přemýšlejících lidí je hodně.

Ale upřímně, jestli se dnes prodává panelka za 90 litrů, tak mě to spíš děsí. Nedávno se tady na fóru řešilo, že dnešní cena půllitrový Jawy OHC se blíží čtvrt miliónu, no to je naprostá krávovina.

V okamžiku, kdy ekonomika zakolísá a lidi budou potřebovat likviditu místo muzejního exponátu, ceny těchhle verků (až na opravdový vzácnosti a rarity) drasticky spadnou a lidem tahle investice do historie pěkně zhořkne.

Jo, a nepochopil jsem tu tvou poslední větu. Jako že desetitisícové série jsou tak málo vzácné, že se sešrotovaly? Protože někde na jawamánii nebo v nějakým podobným pekle pro lidi jako já jsem našel u jawy 592 číslo 14 tisíc vyrobených kusů, a tys do ní zahučel balík a nesešrotoval.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) J250 jizda s kopce

13.12.2015 v 20:51 | Nahoru | #48
Dráťa> Ty tvoje prispevky vzdycky cloveka tak nuti nejak reagovat, ale pak si reknes: ty vado, dyt je to Drata, vecne Jawa a NCX prudic

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) J250 jizda s kopce

13.12.2015 v 20:54 | Nahoru | #49
Dráťa> Proč tě tak trápí kolik lidi dávají za starý Jawy?To mi nejde do hlavy.Znám mnohem hůř prodrbaný peníze....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) J250 jizda s kopce

13.12.2015 v 20:58 | Nahoru | #50
Koudy01> No tak zareaguj pořádně a osvětli problematiku strhávání benzínu z karburátoru při jízdě s kvaltem z kopce, protože to by mě zajímalo.

(reakce na) J250 jizda s kopce

13.12.2015 v 21:06 | Nahoru | #51
Anti> Jasně, že jsou horší způsoby jak prodrbat peníze, lepší koupit starou jawu než třeba provádět protialkoholní osvětu v Rusku nebo přispívat na nezávislost Palestiny, to jsou určitě mnohem horší podniky.

Ale ve finále, tobě nejde do hlavy, proč mě to trápí, a mně dojde do hlavy, proč to netrápí ostatní. Takže jsme vlastně na jedný lodi.

(reakce na) J250 jizda s kopce

13.12.2015 v 21:28 | Nahoru | #52

Dráťa píše: Koudy01> No tak zareaguj pořádně a osvětli problematiku strhávání benzínu z karburátoru při jízdě s kvaltem z kopce, protože to by mě zajímalo.



Tento tvuj tady jedinej normalni prispevek sem prehlidl. Uplne se tu ztraci.
A neviiim

(reakce na) J250 jizda s kopce

14.12.2015 v 00:14 | Nahoru | #53
D

Naposledy editováno 26.12.2015 22:21:35

J250 jizda s kopce

14.12.2015 v 07:00 | Nahoru | #54
Podle mě je směs při zavřeném plynu řízena velikostí volnoběžné trysky,protože hlavní by měla být zavřená jehlou.Takže taky říkám ochuzuje,

J250 jizda s kopce

14.12.2015 v 08:34 | Nahoru | #55
Jeste ani nenapadnul snih...... Autor se pta jak u konkretni motorky resit konkretni problrm. Jeden speciaaalist mu radi nelegalni zastavbu cinsky 4T sra*ky, druhej slunickar tady resi svy ekoteroristicky nazory, treti vyklada o koupi jiny motorky a nejlepsi Drata se prohlasuje za antijaware???
Tak se radsi ptam: klicek nebo chcipak?

J250 jizda s kopce

14.12.2015 v 08:54 | Nahoru | #56
je tu někdo,kdo nikdy jízdu z kopce neřešil a prostě jel? já to tak dělal a mimo fichtla jsem nikdy nic nezadřel.

1 reakcí na tento příspěvek J250 jizda s kopce

14.12.2015 v 09:19 | Nahoru | #57
Já to s kejvačkou nikdy neřešil,ale je pravda že jednou jsem pod kopcem škrabal drážky v pístu Bylo fakt teplo a ten benzín byl divnej.Jinak i nějaké české hory ve dvou jsem projel a nic.Když bylo nejhůř tak jsem vypnul zapalování a otevřel plyn.Poté co jsem místo M2T začal používat lepší olej jsem to neřešil...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) J250 jizda s kopce

14.12.2015 v 09:55 | Nahoru | #58
Anti> většinou jsem používal m6 ad,nebo jak se jmenoval normální motorák.

1 reakcí na tento příspěvek J250 jizda s kopce

14.12.2015 v 10:04 | Nahoru | #59
ono to možná nebude tak horký, ale když jedete někde kopce ve dvou pomalu nahoru (v horku) a pak dlouhej dolů bez plynu tak od zadření není daleko, zvláš´t při novým výbruse. karbec ale něco pouští a jak se jede občas to blafne samo, blm - - - - - - - - blm - - - - - - - - blm - - - - - - - - blm.
to je také u těchto moto trochu nepříjemný jev, ale zase člověk ví, že tam minimum paliva jde a tak se tedy aspoň minimálně "maže".

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) J250 jizda s kopce

14.12.2015 v 10:09 | Nahoru | #60
nemako> s adeckem se pridiralo, v tech drevnejch dobach jsme lili M6A!
Jinak jsem svuj celkem dlouhej zivot prozil prevazne s 2T. Fakt je ze pri prvni jizde do Alp jsem to malem kousnul, nez mi doslo ze pri zavrenym plynu pod kvaltem nemaze. Ale staci opravdu obcas vypnout zapalko, dat plnej a pohoda!
Navzdory ekodebilum 2T zdar

Naposledy editováno 14.12.2015 10:10:11
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 6 Dnes v 16:43 kuzmič
Jawablázni [1 ... 3868, 3869] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116066 Dnes v 06:03 Jirka4137
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist