globalmoto_unor





Téma: Pravidelné výměny provozních kapalin u Golďase
17.11.2015 v 20:46
Ahoj
Mám Golďasa 1800 a jelikož nemám a nikde sem nesehnal návod k použití chci se zeptat na pár otázek ohledně výměny provozních kapalin. Mám staženou jakousi servisní tabulku z tohoto fóra, ale nejsou tam žádné intervaly.

Po kolika kilometrech nebo v jakém časovém období a co se tam lije?
-Motorový olej + filtr
-olej v kardanu
-svíčky
-vzduchový filtr
-tlumičový olej
-brzdová a spojková kapalina
-chladící kapalina
-seřízení ventilů

Děkuji za odpověď

Pravidelné výměny provozních kapalin u Golďase

17.11.2015 v 22:04 | Nahoru | #1
Neznám manuál, ale obecně:
Motorový olej a filtr bych nepřetahoval přes 10 000 stejně svíčky, vzduch. filtr...
Každou druhou zimu bych udělal ten zbytek, ventily, chladící kapalinu, brzdovku, tlumiče, olej v kardanu....
Samozřejmě jsou to informace orientační, záleží co píše "manuál" !!

Pravidelné výměny provozních kapalin u Golďase

18.11.2015 v 06:00 | Nahoru | #2
Obecně:
- motorový olej a filtr - cca 10 tkm, ale rozptyl dle mašiny je 6-12 tkm - chce to manuál
- kardan - co dva roky, někdo mění každou sezónu - je to pár korun, náplň je ani ne litr
- svíčky - cca 25-30 tkm - záleží i na typu a výrobci
- vzduch. filtr - buď s výměnou mot. oleje, nebo ob
- tlumiče - cca 40-50 tkm, ono záleží i kde jezdíš - čim horší silnice, tim víc tlumič pracuje a tim víc se zasírá bordelem z těsnících gufer.
- brzdy + spojka - po 2-3 letech
- chladící kapalina - někdo nemění vůbec , ale měla by se po 3 letech
- ventily - dle manuálu, nebo když to zlobí...
Chce to sehnat manuál, tohle jsou takové rozumné hodnoty pro velkou motorku. Některý náplně se mění dle nájezdu, některé dle časového intervalu. Manuál je možná tady na motorkářích ke stažení, nebo se obrať přímo na Goldwingáře.
Jestlis´ koupil ojetinu, tak je stejně nejrozumnější toto vše udělat, ať máš klid a začít s intervalama nanovo. Při koupi ojetiny je prostě třeba počítat s těma 5-10 kKč a provést "vstupní servis + údržbu" - tj. i seřízení sání, ventily, destičky a stav třmenů atd. a celkovou prohlídku - lanka, hadičky, pal. filtr...

Pravidelné výměny provozních kapalin u Golďase

18.11.2015 v 10:00 | Nahoru | #3
A tohle by nepomohlo???
Hned první odkaz v Google...
https://www.google.c...MT1MVqeKLYqsU4z0kugF

Strana 142 servisní intervaly
http://www.manualsli...html?page=142#manual

Pravidelné výměny provozních kapalin u Golďase

28.11.2015 v 13:51 | Nahoru | #4
děkuji

Pravidelné výměny provozních kapalin u Golďase

28.11.2015 v 15:14 | Nahoru | #5
No už jsem Ti toho řekl dost do telefonu tak jen pro osvěžení : motorák 7-10, 12tkm / nezakrývat nikdy aftermarket plechem spodek motoru !!!!! / je moc a jen plnou syntu a ne proč 12 a víc už víš , proč origo filtr taky víš, koncák, každou výměnu oleje též synt 75W-90 GL5, vzducháč 25-50tkm podle toho kdy to bude otevřený nejpozději při ventilech tj 40-50tkm, NIKDY NIKDY KN , ventily nemá smysl měřit ale VŽDY rovnou nastavovat nikdy nejsou OK, rozpětí 1vní 30-50tkm a další mezi 80-100tkm, podle toho jak jsou rozhozený / a taky záleží na ročníku výroby ,/ tak budou ok nebo v prdeli řetězy, svíce nemá smysl měnit často, stačí při ventilech tj jednou za 40-50tkm. Už jsem měl i GW co tam mel svíce 85tkm a tak to i nějak jelo ,blbě ale jelo. Iridiový nepoužívat jede to húř , menší jiskra, motor jde húř odspodu a serjože vydržej i tak 45tkm za předpokladu že to nežere olej přes gufera jsou OK synchra a ventily.
Chladicí měnit podle toho jak se v ní vyčerpaj mazací a antikorozní přísady , poznáš dle barvy jak se mění ale 3-5 let v pohodě. Zelená Honďácká od tmavě zelený po brčál.
Co je psáno v manuálu je jen základ, je třeba délat dalších X věcí co tam v tabulkách . nejsou, nekteré časteji ,jiné později a něco jsou tam úplný kraviny.....toť letitá praxe....
Brzdovka přední vydrží 2 roky, zadní okruh po roce KO, taktéž spojka chce každý rok. Proč, a co dále občas udělat to je na celodenní povídání.Číslo máš , když ta cinkni. On to pojede / resp se to poveze - rovně /nějak i když nebudeš lautr dělat nic 120tkm jen olej, jen to bude pojízdnej vrak a co si " ušetřil l " do tý doby pak zaplatíš zpětně a dvakrát , a to i za zničené jiné díly v dúsledku zanedbání. To se ale vetšinou neděje, nýbrž prodá dalšímu neštastníkovi že to je v pohodě a vše je cajk, jen jezdit se na tom nedá a čekaj následně investice v cca 40-50% kupní ceny naleštěnýho vraku.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Podložka alternatoru Honda GL1800 GoldWing zjedz 2 10.3.2024 v 23:16 zjedz
Výměna gum přezutí Honda GL1800 GoldWing Polous 16 7.2.2024 v 12:25 Danielodek
Goldwing škube a svítí závada FI Honda GL1800 GoldWing winner820614 6 22.10.2023 v 13:29 winner820614
Kdo vymýšlí takové debiloviny [1, 2] Honda GL1800 GoldWing Tommp3 47 2.9.2023 v 09:46 Číkus
kvalitní baterie [1, 2, 3] Honda GL1800 GoldWing šuma 85 5.10.2022 v 16:43 MotoMike

TOPlist