bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výběr endura - kompromis
Zdar,

mám trošku specifický požadavky a možná na konci řeknete, že z toho nic nevypadne. Nemám s tím absolutně žádnou zkušenost, tak mě berte s rezervou jako laika. Takže... chtěl bych něco:

- na čem si trochu prodloužím sezonu. Už je trošku zima na to, abych si s Triplem fakt užil a je tak na něm najíždět kilometry a neužívat si, to je zbytečnost. Ale bez motky to asi nevydržím. Začal jsem pozdě, tak doháním
- co zvládne lehkej terén typu polňačka, lesní cesta, ideálně i v zimě, když bude trochu sněhu na poli, apod.
- na čem můžu dát přes rok nějaké kratší (víkend s přítelkyní) i možná delší (třeba Rumunsko apod., v jednom) dovolené.

Jinak přítelkyně má v hajzlu záda, třeba na Hornetu už jen jak si sedla, tak jí záda bolej. Dát si dovču ve dvou je jakoby jedna z podmínek, takže jsem tak nějak vyřadil jednoválce. Kdyby to tak nebylo, volil bych rovnou něco víc do terénu. Potřebuju něco hodně univerzálního.
Snad si rozumíme :)

Včera jsme se svezli na TransAlpu 600, pro přítelkyni pro záda dobrý, sedí se krásně a rovně. Pro mě překvapivě ovladatelný a lehký i když v rámci kategorie to tak asi není? Dal jsem si kilometr po louce a taky asi ok. Ale nemám to s čím porovnat. Mám obavu, aby nechyběl výkon. Koukal jsem, že s tím ale lidi jezdí expedice, tak snad ok.

Vzhledem k účelu do toho nechci moc dát, tak do 50tis, jsem vystřílenej po Triplovi. Koukal jsem teda na TransAlpa 600, SuperTénéré, jen tak zběžně na Afriku a ke konci se mi docela zalíbil Triumph Tiger 900 (ty starý s karbecem), tam bych navíc asi měl podporu od vyhlášeného Charlie Moto , ale asi na něj nebudu mít

1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura - kompromis

24.10.2015 v 13:16 | Nahoru | #121
Co jsem četl, na nějaké velké cestování ve dvou to údajně není (1vál + krátké sedlo pro spolujezdce), což ale nedokážu posoudit. Zas tak daleko to nemám, asi se zajedu mrknout. Stejně už potřebuju tu zkušenost s 1V, abych věděl, co jsou to ty "silné vibrace, 200km za den a dost".

Výběr endura - kompromis

24.10.2015 v 13:57 | Nahoru | #122
KLR má systém tří vyvažováků,když je to v cajku,moc se to netřepe.Sedlo mi krátké nepřípadá,nicméně není nad osobní zkušenost...

(reakce na) Výběr endura - kompromis

24.10.2015 v 16:02 | Nahoru | #123
Animals21> já nejsem žádnej cestovatel, ale mam rekord na tom jednoválci, na kterym se prej nedá víc než dvě stě km, Plzeň-Pardubice-Plzeň, cca 500... Takže asi tak.

Edit: a u Plzně sem ještě přemejšlel kam bych se projel

Naposledy editováno 24.10.2015 16:04:16

1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura - kompromis

24.10.2015 v 20:14 | Nahoru | #124
Tak dnešek, už si připadam jako objížděč motorek a vlastně mě to docela baví

Transalp 96 - fotky super, v reálu takovej různě ... nebyl dobitej, ale v takovým nedůvěryhodným stavu, navíc plaval jak loď. Nicméně celkem pěkně to jelo, pravděpodobně ten minulej byl buď utahanej a nebo - pokud místní motokatalog nekecá - jsou 1999 o 13kg těžší než starší ročníky.
XTZ660 Tenere 93 - stav takovej trošku omlácenej, ale po vysušení svíčky a dobití baterky to chytlo a světe div se, mě se ten jednovál fakt líbil. Těch asi 20kg oproti TA atd. je hodně cejtit, krásně se to ovládalo, celkem to i jelo , dal jsem lehounkej off a prima. Ale vzhledem ke stavu a ceně jsem ji nebral.

Tááákže, asi potřebuju ne dvě, ale tři motorky. Nějakej lehčí jednovál na blbnutí a do terénu a něco víc cestovnějšího, s čím by se dalo jet např. do Albánie. Možnej kompromis už moc nevidím.

Jinak na KL je už zamluvená, měl jsem tam debil volat už ráno :( Jakože nejsem teda vyřešení blíž
Btw. včera jsem vytáhnul Tripla a to je fakt porno na kolech

(reakce na) Výběr endura - kompromis

24.10.2015 v 21:07 | Nahoru | #125
Animals21> No vidíš
Doporučuju vyzkoušet TA nebo Tenere i s baťůžkem - kolik vlastně budete mít místa. No a sleduj inzerci. Pěkné kusy se objevují.
Jinak na plavání maj velkej vliv gumy - vzorek a tlak
Moje Mitas E09 vzadu trošku poplavává, kord krapet upuštěná.

1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura - kompromis

24.10.2015 v 21:18 | Nahoru | #126
Tohle ylo právě od předku. Gumy byly KO, podle mě i měkké a jen jeden boční kufr byl naložený. Ale taky byly zvýšený řidítka a silentbloky v nich vyčvachtaný.

Voe já si snad koupím KLE500, našel jsem dobrou nabídku. To už je mrdat tohle

(reakce na) Výběr endura - kompromis

24.10.2015 v 21:32 | Nahoru | #127
Animals21> asi bych šel do 600 nebo 650. Tyhle KLEčka jsou potom vodníci, což je výhoda i nevýhoda, záleží na vkusu. S váhou jsou na tom ale nejlíp. Nicméně na ježdění ve dvou, krom tengai, zas asi nejhůř
Hlavně dobrej kus - DR, TA, XT, KLE, vyber si

1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura - kompromis

24.10.2015 v 21:35 | Nahoru | #128
KLE sem tu měl na servis,a ač jsem milovník jednoválů,tohle se mi taky líbilo.Ten motor je takovej živej.Rám je hodně podobný KLR,takže mi to vyhovovalo...
Jinak,správně si pochopil,jednovál je návyková věc.Já už vím že ten co teď dávám dohromady už mi zůstane na furt...

(reakce na) Výběr endura - kompromis

24.10.2015 v 21:50 | Nahoru | #129

Anti píše: KLE sem tu měl na servis,a ač jsem milovník jednoválů,tohle se mi taky líbilo.Ten motor je takovej živej.Rám je hodně podobný KLR,takže mi to vyhovovalo...
Jinak,správně si pochopil,jednovál je návyková věc.Já už vím že ten co teď dávám dohromady už mi zůstane na furt...



Přesně. Taky jsem měl tříhrnek, trošku jinej styl než triple. Ale jednoválec mě prostě bere. A navíc - jedna cívka, svíčka, karburátor, a tak

1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura - kompromis

25.10.2015 v 14:23 | Nahoru | #130
Píšu z cest nic se mi nějak nelíbí nebo drahé. Obecně levný jsou dominatory, co ty jejich problémy s olejem? Za ty prachy na to moje ježdění...HM? Ještě zkusim vyjednat slevu na tu Tenerku. A za chvíli ještě jedu na xt600e.

(reakce na) Výběr endura - kompromis

25.10.2015 v 17:33 | Nahoru | #131
Animals21> neuspěchal bych to, v klidu sleduj inzeráty. Hlavně někoho s sebou, abys do toho hned po první projížďce nesypal nemálo peněz

Výběr endura - kompromis

27.10.2015 v 07:09 | Nahoru | #132
Mrdat, mrdat, mrdat. Včera jsme byli s kámošem (čím dál víc si ho vážím, protože očividně fakt ví a pozná) na KLE 500 za supr cenu. Motor špatnej, řidítka trošku křivý a ... a to stačí, ne? Obecně je ale KLEčko supr volba, je to relativně hbitý, páč to není úplnej mastodont a i když jsem četl, že to má co dělat, aby se to drželo Transalpa, tak mi to naopak přišlo pěkně živý a hezky to šlo do otáček, příjemný. Milá motka.

Začínám se přiklánět k tomu, že velký enduro (Afra, SuperTenere, ...) jsou pro mě zbytečně velký a v lehkým terénu pro mě neohrabaný. Nicméně jsem zoufalej a 250km od mně je hodně dobře vypadající velkej BIG 800. Na těhle strojích si jedeš "jako pán", ale chybí víc hbitosti a ovladatelnosti. Všechnu čest těm, co to s tím v terénu uměj. Na Dakar bych si ale vybral právě tohle, to je jasný
Menší endura jako Tenere, KLE, apod. jsou pro můj účel asi ideální. Lidi na tom očividně cestujou celkem daleko, do lehkýho terénu docela obratný, manipulace ok. Transalp je tak někde mezi těmahle dvěma kategoriema. Líbil by se mi Dominátor, ale ta výměna oleje co 3tis ?????
Něco hbitýho, jako je třeba XL660E se mi líbí hodně. A i když podle cestopisů na tom někdo byl v Maroku, tak to je spíš na odpolední projížďku do trochu víc menšího terénu Ovladatelnost jak na kole, jsem fakt čuměl. Ale nesplňuje to většinu toho, co jsem chtěl.

1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura - kompromis

27.10.2015 v 07:36 | Nahoru | #133
Ale zas jsem se projel už tolikrát, že snad ani svojí motku nepotřebuju S tou změnou času taky supr, dřív tma, paráda, to se pak motorky vybíraj ....

(reakce na) Výběr endura - kompromis

27.10.2015 v 07:42 | Nahoru | #134
Animals21> jestli jsi někdy vybíral auto v bazaru, tak máš jasno jaké zážitky člověka čekají
Motorky na tom nejsou nijak jinak, jak jsem si dřív bláhově představoval
Opatrnost je na místě.

Naposledy editováno 27.10.2015 07:42:46

Výběr endura - kompromis

27.10.2015 v 07:56 | Nahoru | #135
Já měl v tomhle ohledu většinou štěstí. Ale tak ono u motky za 150-200tis je šance narazit na dobrej kus prostě větší.

Hele please vyjádření spíš k tomu elaborátu o příspěvek výš, co jsem psal

Naposledy editováno 27.10.2015 08:03:16

1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura - kompromis

27.10.2015 v 08:26 | Nahoru | #136
Cestovat se da na všem. S jednovalcem zkušenost nemám, ale obecně budou lepší v terénu. Zase je větší šance, že budeš muset něco opravovat... Za motor TA bych dal ruku do ohně a v terénu se vodit dá, je to o zvyku...Je to celkem jedno, za ty peníze bych prostě koupil tu, která bude trochu vypadat.

(reakce na) Výběr endura - kompromis

27.10.2015 v 08:42 | Nahoru | #137

Tech píše: Cestovat se da na všem. S jednovalcem zkušenost nemám, ale obecně budou lepší v terénu. Zase je větší šance, že budeš muset něco opravovat... Za motor TA bych dal ruku do ohně a v terénu se vodit dá, je to o zvyku...Je to celkem jedno, za ty peníze bych prostě koupil tu, která bude trochu vypadat.



souhlas, jednoválec je náročnější na servis, jak už sem jednou dřív psal, má tendenci se sám rozebrat
Motory Honda jako XR a asi i ten Dominátor mají větší výkon, za cenu častější výměny oleje (taky na to může mít vliv velikost olejové náplně, nezkoumal jsem).
Yamaha má 5.000, což je u mě sezona a stejně jednou za rok jde ven. Filtr i s olejem nestojí moc.
U jednováůce s nájezdem 40.000 se připrav na pravděpodobnost dřívější nebo pozdější výpravy za poznáním útrob motoru. To k tomu patří.

K těm BIGům - asi nepotěšim sklaní fanoušky, ale blok Biga údajně neumožňuje provést uspokojivě víc výbrusů. Což u jednoválce neni zrovna výhoda. Ale zas, moc jsem to nezkoumal, Biga nemam

Výběr endura - kompromis

27.10.2015 v 08:52 | Nahoru | #138
Právě, ty jednoválce maj tuhle nevýhodu a ten domík s takhle krátkou výměnou, to už je dost hustý. Pro delší cestování tam je pak riziko, že se něco podělá na cestě.

Dal bych přednost KLE, ale ten alíp mi přijde víc jako sázka na jistotu. Ten včerejší KLE klepal tak, že to bylo jak dvě XT660 vedle sebe a ještě s bubeníkem :( Pokud to rozseknu tak, že to bude TA nebo KLE za 50tis (povedlo se mi totiž objet i pár za 30-35tis), tak má od každého jeden vyhlídnutý. KLE se mi líbilo víc, TA je rozumnější volba, takhle to aktuálně vidím.

Výběr endura - kompromis

27.10.2015 v 09:24 | Nahoru | #139
KLE jsem viděl a přišla mi maličká. Neznám ji dobře, ale na tvém místě bych dal přednost TA...Jak si řekl, sázka na jistotu.

Výběr endura - kompromis

27.10.2015 v 09:30 | Nahoru | #140
TAdy mas biga. vypada celkem slusne na fotkach.

Výběr endura - kompromis

27.10.2015 v 10:47 | Nahoru | #141
když bych chtěl trvanlivost motoru, asi bych šel do TA (KLE funguje podle majitelů, ale když se točí, vespod je slabé a v terénu to je zrovna potřeba obráceně).
Ale zase ta charakteristika jednoválce Proto ho mam a jsem s nim spokojenej. Na to moje poprdlávání do 5.000 ročně to stačí. A do Rumunska s tim v klidu dojedu, když budu chtít (kamarád byl na tenere v Maroku a pořád žije)

1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura - kompromis

27.10.2015 v 11:49 | Nahoru | #142
KLE je možná "malá", ale zas o to víc obratná a otáčet se s TA někde, kde je málo místa a s KLE, je kurwa rozdíl. Jak jsem psal, KLE je mi sympatičtější (a za stejné peníze novější ročník) a TA asi lepší - takovej oslík, co zvládne vše.

Výběr endura - kompromis

27.10.2015 v 12:08 | Nahoru | #143
Za mě-pokud ti sedlo KLE, nevidím důvod proč se přemlouvat na TA... Kór když za stejný prachy seženeš lepší kus...

Výběr endura - kompromis

27.10.2015 v 15:19 | Nahoru | #144
Přinejhorším, po čase to můžeš prodat a koupit to druhý.

1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura - kompromis

27.10.2015 v 15:24 | Nahoru | #145
Hovno malá,i když proti obludě jménem TA možná jo.
Jinak:
I jednoválce jsou schopné natočit bez problémů 100 táců.Předchozí KLR měla 80000 a byla naprosto v cajku.
Dominátor nemá ani omylem větší výkon než ostatní jednovály a kvůli tomu kratší intervaly.Holt to vychází z konstrukce.
Kle jede i dole,má kratší kvalty a motor je díky tomu že je dvouválec "měkčí",což může někomu vyhovovat víc jak klepání jednoválu.
Není důvod si myslet že TA bude proti KLE lepší volba.Nejlepší volba je ta,co nejlépe sedne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura - kompromis

27.10.2015 v 17:36 | Nahoru | #146
Anti> A když je jednovál v háji, co je třeba všechno udělat? Nový píst, výbrus, repase klikovky, ložiska - dělá se to vůbec? A jak se stane třeba to, že se ventil potká s pístem? Nedávno jsem viděl motor z jednoválu s touhle závadou.

(reakce na) Výběr endura - kompromis

27.10.2015 v 18:51 | Nahoru | #147
Mufiozo> dělá se lecos, ale taky to lecos stojí...
Já mam na koze výbrus + píst, komplet ložiska, nějaký převodový kola, olejové črpadlo, opravený altík a pár dalších srand. Protože na to nemam ruce a čas (takže servis), tak se hodnota mojí kozy krapet vynásobila

Výběr endura - kompromis

27.10.2015 v 19:48 | Nahoru | #148
Dělal jsem na té své s 80 křížkama na hřbetu jen výbrus.A to jen proto,že když jsem zabrousil ventily,začalo to žrát olej.Jinak vše původní.Teď na ní jezdí kámoš.Na Japonce seženeš cokoliv,na mou milovanou KLR ještě dvakrát tolik.Výbrus,ventily,kliku udělá kdokoliv...

(reakce na) Výběr endura - kompromis

27.10.2015 v 20:57 | Nahoru | #149

Animals21 píše: KLE je možná "malá", ale zas o to víc obratná a otáčet se s TA někde, kde je málo místa a s KLE, je kurwa rozdíl. Jak jsem psal, KLE je mi sympatičtější (a za stejné peníze novější ročník) a TA asi lepší - takovej oslík, co zvládne vše.

Věřím že obratnější bude, ale zase když na tom chceš jezdit ve dvou...Nicméně dej spíš na sebe než na rady, jestli ti opravdu tak sedla a seženeš pěknou, proč ne.

1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura - kompromis

28.10.2015 v 19:50 | Nahoru | #150
Tak pánové, je hotovo. Uf Opet jsem něco viděl a vzal bych prostě to, co by bylo v dobrém stavu. Nakonec jsme jeli i na moto, které jsme původně zavrhli a pán byl do telefonu divnej mrzout. Nakonec první motka, co byla OK. Chlapík v realu taky dobrej. Poprvé po snad 12ti motorkach kolega prohlásil, že supr a po projizdce dokonce prefekt. Paradoxně to byla ta nejlevnější, na které jsme byli. Jen ta barevná kombinace zítra hodim foto. A co to teda je? Kawa KLE 500 z roku 1994 za relativně pár peněz. Doložen servis, čerstvě po vyčištění a seřízení karburátorů a pár dalších věci. Nové pneu, bohužel spíš cestovní, ale to je detail.

Nemá někdo výkres padácích rámu?

Všem, co radili, tak díky!!!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nechce ísť do otáčok Yamaha XTZ 750 SuperTenere Peter26 12 22.4.2024 v 22:29 Peter26
Nechce ísť do otáčok Yamaha XTZ 750 SuperTenere Peter26 0 20.4.2024 v 18:28 Peter26
Rodíl mezi typy TA600 Honda XL 600V Transalp sekáčmagor 11 22.3.2024 v 19:52 Destroyer
Ľahké enduro na ryby [1, 2] Honda XL 600V Transalp Miro1769 49 18.3.2024 v 18:09 callowsick
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp Kongošt 2 20.2.2024 v 09:08 Kongošt


TOPlist