globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výběr endura - kompromis
Zdar,

mám trošku specifický požadavky a možná na konci řeknete, že z toho nic nevypadne. Nemám s tím absolutně žádnou zkušenost, tak mě berte s rezervou jako laika. Takže... chtěl bych něco:

- na čem si trochu prodloužím sezonu. Už je trošku zima na to, abych si s Triplem fakt užil a je tak na něm najíždět kilometry a neužívat si, to je zbytečnost. Ale bez motky to asi nevydržím. Začal jsem pozdě, tak doháním
- co zvládne lehkej terén typu polňačka, lesní cesta, ideálně i v zimě, když bude trochu sněhu na poli, apod.
- na čem můžu dát přes rok nějaké kratší (víkend s přítelkyní) i možná delší (třeba Rumunsko apod., v jednom) dovolené.

Jinak přítelkyně má v hajzlu záda, třeba na Hornetu už jen jak si sedla, tak jí záda bolej. Dát si dovču ve dvou je jakoby jedna z podmínek, takže jsem tak nějak vyřadil jednoválce. Kdyby to tak nebylo, volil bych rovnou něco víc do terénu. Potřebuju něco hodně univerzálního.
Snad si rozumíme :)

Včera jsme se svezli na TransAlpu 600, pro přítelkyni pro záda dobrý, sedí se krásně a rovně. Pro mě překvapivě ovladatelný a lehký i když v rámci kategorie to tak asi není? Dal jsem si kilometr po louce a taky asi ok. Ale nemám to s čím porovnat. Mám obavu, aby nechyběl výkon. Koukal jsem, že s tím ale lidi jezdí expedice, tak snad ok.

Vzhledem k účelu do toho nechci moc dát, tak do 50tis, jsem vystřílenej po Triplovi. Koukal jsem teda na TransAlpa 600, SuperTénéré, jen tak zběžně na Afriku a ke konci se mi docela zalíbil Triumph Tiger 900 (ty starý s karbecem), tam bych navíc asi měl podporu od vyhlášeného Charlie Moto , ale asi na něj nebudu mít

1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura - kompromis

18.10.2015 v 21:08 | Nahoru | #91
Hele, koupil bych prostě něco. A nechal si rezervu na něco na sebe jak tu bylo řečeno. Buď zjistíš, že to byla správná cesta a budeš to rozvíjet nebo zjistíš že to je slepá ulička a půjdeš dál.
Každopádně když budeš jezdit i lehký off, tak s tím někde natuty flákneš. To je jen otázka času. Tady se halt vyplatí čím levnější a lehčí na začátek, tím menší nervy a pocit lítosti.
S Afrikou za 80 by se ti moc mlátit nechtělo, pokud nejsi ras a potom tě to bude zbytečně limitovat ve svobodě projížděk.
Proto si myslím, že ten TA není vedle. Jestli jel blbě, zkusil bych pro jistotu ještě nějakej kus.
Takový věci jako uškrcená verze nebo blbá (malá) rozeta taky udělají svoje.

Naposledy editováno 18.10.2015 21:10:20

(reakce na) Výběr endura - kompromis

18.10.2015 v 21:37 | Nahoru | #92
stnd> souhlas

1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura - kompromis

18.10.2015 v 21:57 | Nahoru | #93
Jojo,Afrika.Jen tak ze zvědavosti jsem koukl sem na bazar jak se pohybují,a málem jsem praskl smíchy

(reakce na) Výběr endura - kompromis

18.10.2015 v 22:15 | Nahoru | #94

Anti píše: Jojo,Afrika.Jen tak ze zvědavosti jsem koukl sem na bazar jak se pohybují,a málem jsem praskl smíchy



Asi tak. Za cenu Afriky pořídíš Super Tenere i s dovolenou v Maroku

Výběr endura - kompromis

22.10.2015 v 19:31 | Nahoru | #95
Takže pááánové, pokračujeme :) Nebo spíš hlášení, co je nového.

Projel jsem si Tiger 900 1995 ve velmi pěkném stavu, o kterém vím, kdo ho měl a kdo ho servisoval. Výkonově to prostě jede, což je paráda. Cena dobrá. Zadní tlumič při 20km/h na retardéru je tak měkký, že mě to až vždy koplo do prdele, ale při pružení rukou mi to tak nepřišlo. Možná je KO, ale jinak pěkný stav. Minus - přišel mi ohromnej, ale ne ve smyslu Afriky, spíš Goldwinga Jako bych na něm neměl jistotu, kterou jsem cítil na Afře a Alpovi. Ani v zatáčkách jsem si nebyl moc jistý, nejspíš to vysoké těžiště. Shrnuto - motka vypadá jako ze zlaté éry Paris-Dakar, ale přitom tím není. Tím nesplňuje to, co hledám. Velká škoda

Ještě čekám na víkend na jednu Afru, pak je tu okolo jeden pěkný Alp (sice 1995). Pokud ani to neklapne, jsou čtyři varianty:

- seru na to
- nějaký jednovál jako je např. BIG 800
- jednovál víc do terénu, jako např. XT600
- budu muset přihodit někam k 80tis ...

1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura - kompromis

22.10.2015 v 19:59 | Nahoru | #96
zkus se schválně, jestli můžeš, podívat a projet na tomhle

http://www.motorkari...0-tenere-848514.html

je to ještě motor yamaha, netrhá to asfalt, ale pojede slušně a je to váhou a ovladatelností trochu jinde než tiger.
Myslim, že s tim co máš v úmyslu, nemá cenu šplhat k 80tis.

Naposledy editováno 22.10.2015 19:59:49

1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura - kompromis

22.10.2015 v 20:03 | Nahoru | #97
Porovnání Alpa a Tigera mě velmi zajímá, protože to teď řeším. Chtěl bych větší výkon ale zase se nechci vzdát ovladatelnosti a terénu u TA. Já teda koukám po 955i, ale zase takový rozdíl tam není.

1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura - kompromis

22.10.2015 v 20:25 | Nahoru | #98
stnd: nemám to daleko, takže proč ne. nicméně to je jednovál, ne? Pokud bych přistoupil na jednoválce, tak se otevírá více možností. Já bych to asi vydržel, ale co ta moje mladá na to týden někde jako spolujezdec? Byť 1x za rok. Ale jo, proč ne, daleko to není.

Tech: hele nevím, toho Alpa jsem jel krátce a hodinu potom, co jsem jel Afriku, takže tím je to možná ovlivněný. Nicméně TA moc nejel a vyloženě jsem musel čekat, až se to přehoupne někam nad 5tis, za to Tigr nad 3tis jede prostě pěkně. JEDE - tím myslím, že na rozdíl od TA, si nepřijdeš, že pořád jedeš na 95% výkonu a nemáš rezervu. A když zabereš, tak fakt zabere. V pomalých rychlostech mi Tiger přišel celkem ovladatelný (majitel mě upozorňoval, že v malých rychlostech se hodně projeví problém s váhou, nevím, já to nepozoroval), ale TA je lehčí a přišel mi v tomhle ještě příjemnější. S TA bych si bez zkušeností troufnul vyjel někam do lehkého off. S Tiger jsem tu důvěru v sobě nenašel. Ale asi by to uměl, nedokážu říct.

1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura - kompromis

22.10.2015 v 20:33 | Nahoru | #99
Po Tigerovi jsem koukal pár let nazpět,když jsem chtěl něco výkonějšího.Moje pocity?Almara.Nízký,dlouhý,masivní a těžký.Motor měl blíž ke čtyřválu.Velmi brzy jsem naznal,že nic pro mě.Jo,a na tlumičích se tak divně houpal,přikládal jsem to váze.

(reakce na) Výběr endura - kompromis

22.10.2015 v 21:06 | Nahoru | #100
Tech> tiger je cestovní a alp je enduro

(reakce na) Výběr endura - kompromis

22.10.2015 v 21:10 | Nahoru | #101
Animals21> jedoválec XT táhne od spodu. Vibrace si vyzkoušej, já na tom udělal Alpy a nic mě nebolelo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura - kompromis

22.10.2015 v 21:13 | Nahoru | #102
Anti> Toho se právě bojím. To bych se radši na nějaký terén vykašlal a koupil na cestování Varana nebo TDM a do terénu nějaký Drko. Plnohodnotná náhrada TA je až 800GS či KTM a na to nemám jak pořizovací cenou tak servisem.

(reakce na) Výběr endura - kompromis

22.10.2015 v 21:24 | Nahoru | #103
Tech> V podstatě sis odpověděl sám.On toho člověk moc nevymyslí.Opravdových dvouválců vhodných do terénu je poskrovnu a většinou je tam nějaký zádrhel.U těch starších jsou to nějaké konstrukční nedostatky,u těch nových je to cena.Dvě mašiny jsou ideál co do možnosti radikalizace,ale kdo to má pořizovat a živit.Já k tomu měl našlápnuto loni na podzim,kdyby se tenkrát nekupovalo auto,možná by mi zůstaly obě kategorie.

Výběr endura - kompromis

22.10.2015 v 22:00 | Nahoru | #104
Jo je to tak. Náhrady Afrik, Tenerek a Alpů vlastně nejsou. Japonci to zabalili jako mrtvou kategorii a teď zjišťují, že to možná byla chyba a je tu díra na trhu. LC8 je drahá, dost citlivá na servis, žere, pro někoho moc sportovní.

Nechápu jak si 800gs se svojí pověstí do roku 2010 může tak držet cenu, nejlevnější okolo 170k - ikdybych měl, děkuji nechci. Mě se Varan stejně vždycky líbil a vstřikovací se dá sehnat už okolo 90k.
Varan 400 000 km

1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura - kompromis

22.10.2015 v 22:05 | Nahoru | #105
No jo, jenže Varan je už fakt jen cesťák.

(reakce na) Výběr endura - kompromis

22.10.2015 v 22:21 | Nahoru | #106
Animals21> To jsem myslel pro sebe, promiň za spam. Vlastně řešíme podobný problém. TA je pro dva na dovču trochu málo( Já jezdím sám, mám 65kg a je mi málo... Když někoho vezu 5km jsem rád že sleze, neumím si představit, že bych tak jel celou dovolenou. Na Africe jsem teda nejel, ale pochybuju, že to je rozdíl. Silnější jsou zase nanic v terénu. Vyber si, když chceš obojí.

(reakce na) Výběr endura - kompromis

22.10.2015 v 22:25 | Nahoru | #107

stnd píše: zkus se schválně, jestli můžeš, podívat a projet na tomhle

http://www.motorkari...0-tenere-848514.html

je to ještě motor yamaha, netrhá to asfalt, ale pojede slušně a je to váhou a ovladatelností trochu jinde než tiger.
Myslim, že s tim co máš v úmyslu, nemá cenu šplhat k 80tis.



Ta motorka byla pred tydnem na bazosi za 29900 v Jindrichove Hradci :)

2 reakcí na tento příspěvek Výběr endura - kompromis

23.10.2015 v 04:58 | Nahoru | #108
V životě už bych si nekoupil motorku od dovozce, co vozí z Itálie. Vždycky je v těch inzerátech napsané původ "zahraničí" - takže původ IT, jasné jak facka, jim je to už i blbé psát že je to IT, jasný záměr dotáhnout olítanou/bouranou mrchu na které si pokud možno co nejvíc namastí kapsu. Hned vedle nás je Rakousko a Německo, kdyby dovozci neměli v úmyslu prodat šrot, tak nakoupí tam a opravdu si nemyslím, že umí víc italsky. Jenže když se podíváte na inzeráty, tak původ DE je úplná minorita.

Naposledy editováno 23.10.2015 05:24:03

(reakce na) Výběr endura - kompromis

23.10.2015 v 06:17 | Nahoru | #109
Mufiozo> Většina mašin co jsem měl tu čest,byla dovoz Itálie.A světe div se,mezi vyloženým šrotem nebo průměrem se našli i luxusní kousky.Ale jinak souhlas,Italů hovad je víc jak Němců.Navíc čím větší mr.ka,tím větší vývar.Češi jsou holt takoví.V motorkách je situace ještě jakž takž,ale mám známého co tahá auta.V hlavě mi utkvěla jeho věta:"Za dva měsíce to bude krasavec" ...

Výběr endura - kompromis

23.10.2015 v 07:00 | Nahoru | #110
Jako já mám taky dovoz IT, neodsuzuju to, chápu že když člověk nemá peníze (jako třeba já když jsem si ji kupoval) tak mu nic jiného nezbývá, protože nic jiného nebývá v nabídce, ale prostě v budoucnu, až budu kupovat motorku, tak se dovozům z It pokud možno obloukem vyhnu, protože to podle mě fakt nemá smysl, nechat si na nos věšet bulíky. Jen ještě před pár lety to bylo bráno skoro jako některých pýcha, že motorku mají z Itálie - ale dneska už se to nějak změnilo, i v inzerátech už je ten původ mašiny maskovaný za "zahraničí".

1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura - kompromis

23.10.2015 v 07:39 | Nahoru | #111
Tech: v pohodě, výbírej tady taky :)

brb: za 30tis v tom každej viděl tunel, ale za tyhle prachy to už někdo koupí asi nevíš, jestli byla ok, co?

(reakce na) Výběr endura - kompromis

23.10.2015 v 07:44 | Nahoru | #112
Mufiozo> myslel sem, ať si ji Animals21 prohlídne a zkusí, ne hned koupí
Ostatní inzerce je Morava a tak..

Výběr endura - kompromis

23.10.2015 v 07:49 | Nahoru | #113
Stejně se na ní pravděpodobně pojedu podívat. ať mám zas širší obzory

(reakce na) Výběr endura - kompromis

23.10.2015 v 10:33 | Nahoru | #114
Animals21> ten inzerat byl takovy strohy. Nebylo tam moc info jen, ze je to myslim dovoz z rakouska a byly tam dve napul rozmazane fotky, ale celkem jsem o ni premyslel. 14 dnu tam ten inzerat byl urcite.

Výběr endura - kompromis

23.10.2015 v 15:07 | Nahoru | #115
Za mě adekvátní cena pro tyhle jednoválce je cca 35 tisíc.Ale když to chce někdo přeplácet...

Výběr endura - kompromis

24.10.2015 v 11:49 | Nahoru | #116
Chlapci narazil jsem na Kawasaki KL 650 Tengai za dobrý peníz, ale tady na foru o ní nic není .... pár lidí ji má a chválí. Má někdo osobní zkušenost? Ano, je to jednovál, ale za ty prachy na to domácí žvýkání

Výběr endura - kompromis

24.10.2015 v 12:49 | Nahoru | #117
Koukni do mého profilu.Tengai se liší jen a pouze kapotáží.Celá řada KLR je má životní láska

Výběr endura - kompromis

24.10.2015 v 12:54 | Nahoru | #118
Kurwa, Tys jich měl/máš

Výběr endura - kompromis

24.10.2015 v 12:54 | Nahoru | #119

Výběr endura - kompromis

24.10.2015 v 13:03 | Nahoru | #120
Celá řada KLR 650 používá dodnes stejný rám a motor.Mění se jen některé komponenty a hlavně plasty.Tengai byl pokus o klasické cestovní enduro.Vzali původní KLR650 a změnily kapotáž .Dopředu šel dvoupístek,krapet se zkrátily dráhy tlumičů,motor by měl být nejostřejší z celé řady.Vydržel ve výrobě chvilku a byl nahrazen modelem KLR650C.Ale jen pro Evropu,v Americe praskali celou dobu původní model až do roku 2008.
Tahle kus vypadá dobře.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nechce ísť do otáčok Yamaha XTZ 750 SuperTenere Peter26 12 22.4.2024 v 22:29 Peter26
Nechce ísť do otáčok Yamaha XTZ 750 SuperTenere Peter26 0 20.4.2024 v 18:28 Peter26
Rodíl mezi typy TA600 Honda XL 600V Transalp sekáčmagor 11 22.3.2024 v 19:52 Destroyer
Ľahké enduro na ryby [1, 2] Honda XL 600V Transalp Miro1769 49 18.3.2024 v 18:09 callowsick
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp Kongošt 2 20.2.2024 v 09:08 Kongošt


TOPlist