globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výběr endura - kompromis
Zdar,

mám trošku specifický požadavky a možná na konci řeknete, že z toho nic nevypadne. Nemám s tím absolutně žádnou zkušenost, tak mě berte s rezervou jako laika. Takže... chtěl bych něco:

- na čem si trochu prodloužím sezonu. Už je trošku zima na to, abych si s Triplem fakt užil a je tak na něm najíždět kilometry a neužívat si, to je zbytečnost. Ale bez motky to asi nevydržím. Začal jsem pozdě, tak doháním
- co zvládne lehkej terén typu polňačka, lesní cesta, ideálně i v zimě, když bude trochu sněhu na poli, apod.
- na čem můžu dát přes rok nějaké kratší (víkend s přítelkyní) i možná delší (třeba Rumunsko apod., v jednom) dovolené.

Jinak přítelkyně má v hajzlu záda, třeba na Hornetu už jen jak si sedla, tak jí záda bolej. Dát si dovču ve dvou je jakoby jedna z podmínek, takže jsem tak nějak vyřadil jednoválce. Kdyby to tak nebylo, volil bych rovnou něco víc do terénu. Potřebuju něco hodně univerzálního.
Snad si rozumíme :)

Včera jsme se svezli na TransAlpu 600, pro přítelkyni pro záda dobrý, sedí se krásně a rovně. Pro mě překvapivě ovladatelný a lehký i když v rámci kategorie to tak asi není? Dal jsem si kilometr po louce a taky asi ok. Ale nemám to s čím porovnat. Mám obavu, aby nechyběl výkon. Koukal jsem, že s tím ale lidi jezdí expedice, tak snad ok.

Vzhledem k účelu do toho nechci moc dát, tak do 50tis, jsem vystřílenej po Triplovi. Koukal jsem teda na TransAlpa 600, SuperTénéré, jen tak zběžně na Afriku a ke konci se mi docela zalíbil Triumph Tiger 900 (ty starý s karbecem), tam bych navíc asi měl podporu od vyhlášeného Charlie Moto , ale asi na něj nebudu mít

Výběr endura - kompromis

13.10.2015 v 11:54 | Nahoru | #31
S připraveným TA nějaká expedice/větší vejlet není problém

1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura - kompromis

13.10.2015 v 13:05 | Nahoru | #32
Nevím jaké máš zkušenosti s terénem, ale obecně se na sněhu jezdí dost blbě. Pole s 10cm sněhu je tak na ostrou s hřebama v drapaku. Proč je blbost jezdit teď na triplu ?

Výběr endura - kompromis

13.10.2015 v 13:10 | Nahoru | #33
Zkušenosti mám nula. Rozumím, že celou zimu se jezdit nedá, ale alespoň občas o ty teplejší zimní dny (třeba +3°C) bych se rád projel. Nemám přesnou představu, co jde a co už ne.

Jízdu na Triplu si člověk fakt chce užít, pořádně zatopit, serpentýnky, tady u nás výjezdy do Krušnejch Hor, kde je spousta klikatejch cestiček (a nahoře je vždy tak o 5-10°C míň) ... a to v tomhle počasí už nejde (nejsem Sršeň ) a jen tak najíždět kilometry na takovýhle motorce mi přijde jako holej nesmysl. Prostě si to neužiješ a spíš to až otravuje a až je ti to líto. Určitě to bude mít někdo jinak, ale já to mám takhle a fertig

Výběr endura - kompromis

13.10.2015 v 13:28 | Nahoru | #34
Já sem jezdil kolem nuly a jde to. Akorát na oslizlý silnici to klouže. Jediným limitem bude tvoje oblečení, gumy mimo asfalt a chuť vyrazit :)

1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura - kompromis

13.10.2015 v 22:47 | Nahoru | #35
Mam podobny problem jak ty a uz su z toho na prasky :D . Nebranim se i jednovalci a mam trosku vetsi rozpocet asi +-65000.
Muj vyber zatim takový:
1. BMW f650gs dakar - libi se me, celkem výkonny, neni to tak stare jak Afrika, nizka spotreba
2. Honda Africatwin xrv 750, nevim je pekna,asi drzak, ale ne o moc silnejsi nez dakar( kroutak je skoro stejny pritom tezsi o 30kg),
moc se me nechce davat 65tisic za motorku z roku 1993.
3. Kawasaki KLE 500 2005 + krasna cena, daji se vybrat slusne kousky, vykonove celkem slaba, ale jinak pekna moto, asi nebude tak off road, jak Africa nebo Dakar
4. Yamaha XTZ 660 TENERE, daji se poridit za peknou cenu, je to uz starsi rocnik(i kdyz Africa taky), kdysi jsem ji mel a byl jsem spokojeny
5. Yamaha XTZ 750 TENERE, starsi cena nizsi nez u Afriky, lepsi výkon, ale asi bude vic papat a ani nevim proc sem ju dal
na posledni misto :D, ale nejak me nebere.
Transalpa jsem tam nepsal, protoze se me moc nelibi, prijde me ze je moc nizky a nejak me nezaujal, ale da se koupit taky za slusne penize. Mozna nebude, tak hrozny
Hledám neco spolehliveho a levneho na provoz, abych na ni mohl obcas vyjet do prace, po praci si zajezdit po okoli( polnacky, lesní cesty) obcas si udelat vylet s pritelkyni(i kdyz zatim ma svoji moto), ale klidne jet i dovcu, nebo si zajet nejaky Mastodont zavod.
Zkusenosti mam s KLE 500 ( 2004) mel ji tatik a potom jsem jezdil na XTZ 660 z tech uvedenych, takze nevim jak jede DAKAR ani Afrika

Naposledy editováno 13.10.2015 22:55:32

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura - kompromis

14.10.2015 v 00:16 | Nahoru | #36
brb> asi ti to neusnadnim. Odpověz si jestli chceš jezdit solo nebo ve dvou. Jestli nejste trpaslíci, na jednoválci to ve dvou nic moc nebude, já bych o to teda nestál.
Jestli to budou jenom polňačky, nemusí to bejt honem kroska
Ještě bych se zamyslel nad TA (pro dva) nebo nad klidně starším jednoválcem a uvést ho do cajku (pro off).
KLE si majitelé dost chválí, TA bude mít větší sílu.
K cestování - po tom co Pavel Suchý objel svět na Jawě si o tom myslím své. Já byl na svý koze letos v Alpách a kluka co jel se mnou na GS650 jsem se držel jak klíště

Naposledy editováno 14.10.2015 00:18:21

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura - kompromis

14.10.2015 v 01:13 | Nahoru | #37
stnd> jako spis na tom budu jezdit sam, ale obcas i ve dvou. Na KLE jsem s ni jezdil a dalo se to a to ma jeste mensi vykon nez Dakar.

Výběr endura - kompromis

14.10.2015 v 07:17 | Nahoru | #38
Nebýt pro mě "podmínka" dvouválec (nebo tři... ), volil bych asi Biga.

Jinak zúžil bych to na tyhle dva, pokud je někdo viděl, budu rád za referenci. Sedí mi do rozpočtu, mám to relativně kousek (50, resp. 90km stejným směrem).

- ty plast kufry jsou fajn, ale kdybych s tím měl pak jet někam jakožeexpedice, chtěl bych stejně hliník, takže pochybné plus
- ten za 45 se mi víc líbí, takovej typickej alp, ten červenej je zas novější a tak má dvoukotouč vepředu
- samozřejmě vycházím z toho, že by oba byli ve zhruba stejném stavu

www.motorkari.cz/motobazar/motorky/honda/honda-xl-600v-transalp/honda-xl-600v-transalp-838179.html
www.motorkari.cz/motobazar/motorky/honda/honda-xl-600v-transalp/honda-xl-600v-transalp-721517.html

(reakce na) Výběr endura - kompromis

14.10.2015 v 08:42 | Nahoru | #39
brb> nešlo mi o výkon jako o velikost motorky jako takový pro cestování ve dvou

Animals21> ideálně vzít s sebou kámoše a oba vidět. Je až k nevíře, jak se často liší skutečnost od popisu a fotek v inzerátu
Jak startuje, stav tlumičů, jestli z toho neteče, spojka, takový ty zbytečně drahý srandy.
PS pod těma plast kuframa jsou alespoň rámy. Ale borec přiznává že s tím trochu kravnul, což upřímně mohl i ten druhej..

1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura - kompromis

14.10.2015 v 10:05 | Nahoru | #40
To určitě vezmu ty dva kámoše transalpáky. Šlo mi spíš o to, jestli má cenu si přihodit za toho červého ve smyslu dvou kotoučů na předním kole, atd., prostě trošku novější model. Samozřejmě pokud bude stav jednoho z nich výrazně lepší, pak není co řešit. O víkendu tam pojedu, tak taková teoretická příprava zatím s těmahle motorka myslím plácnul každej už :)

(reakce na) Výběr endura - kompromis

14.10.2015 v 10:23 | Nahoru | #41
Animals21> tak dej schválně vědět jak to dopadlo. Na mezigenerační rozdíl TA expert nejsem, na to jsou jiní

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura - kompromis

14.10.2015 v 11:40 | Nahoru | #42

Tech píše: Nevím jaké máš zkušenosti s terénem, ale obecně se na sněhu jezdí dost blbě. Pole s 10cm sněhu je tak na ostrou s hřebama v drapaku. Proč je blbost jezdit teď na triplu ?



prdlačky, dá se pěkně zajezdit i na těžkém enduru, jen to chce MX gumu a dávat si pozor na to po čem člověk jede (takové zmrzlé koleje nebo kaluže někdy fakt překvapí).

(reakce na) Výběr endura - kompromis

14.10.2015 v 11:56 | Nahoru | #43

_zdenda_ píše: prdlačky, dá se pěkně zajezdit i na těžkém enduru, jen to chce MX gumu a dávat si pozor na to po čem člověk jede (takové zmrzlé koleje nebo kaluže někdy fakt překvapí).



To rád slyším. Jak bylo venku 12°C, tak bych hned kupoval, ale teď jsou 4°C a říkám si, jestli si fakt ještě sezonu prodloužím, jestli mi i to TA nebude stát od teď do jara vedle Tripla v garáži

Jinak moje představa je opravdu mít možnost sjet na nějakou polňačku, nejhůř lesní cestu. A samozřejmě mít možnost výrazně delší sezony, to je hlavní.

Naposledy editováno 14.10.2015 11:56:38

(reakce na) Výběr endura - kompromis

14.10.2015 v 13:17 | Nahoru | #44
_zdenda_> Takový extrém jsem ještě ne zkoušel, ale věřím, že to jde... A hlavně u nás poslední 4 roky sníh nebyl...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura - kompromis

14.10.2015 v 15:56 | Nahoru | #45
_zdenda_> Elefant s jiným výfukem a věčně prázdnou nádrží měl pohotovostní tipuju tak 195 Kg.Což je váha některých jednoválců.Poslední kapkou bylo,když jsem sebou práskl dvakrát během dvou dní.Jednou na prachu na lehce šikmé cestě a podruhé na tvrdých vyjetých kolejích v blatě.Podruhý jsem si narazil záda tak,že sem spal deset dní v sedě a krmil se práškama.Když jsem pak sedl zpět na jednoválec který by ostří enduráci prohlásili za těžkou mrchu,měl jsem rohlík od ucha k uchu.
Dvouválce do terénu jsou jen pro někoho,já to nejsem.A kdo s tím umí,je frajer...

Výběr endura - kompromis

14.10.2015 v 16:26 | Nahoru | #46
Táta měl asi 10 let XTZ 750 Super Tenere... Za mě uplně boží mašina (sice velká, težká, brzdy nic moc...) ale průběh výkonu a výkon samotnej perfektní... Teď si koupil BMW GS650 s tím 800 motorem (rok 2011 myslím) a za mě teda

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura - kompromis

14.10.2015 v 18:10 | Nahoru | #47
Anti> Rozbít hubu si můžeš jak na lehké tak na těžké… Prostě je třeba jezdit správně vybaven (mx chrániče), připraven a přiměřeně svým schopnostem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura - kompromis

14.10.2015 v 20:46 | Nahoru | #48
_zdenda_> Za sebe můžu napsat,že přesedláním na jednovál jsem eliminoval tak 80% budoucích držkopádů. Mám sice 190cm a přes metrák,ale prostě jsem si nezvykl a s tou almarou mě to nebavilo.

Výběr endura - kompromis

15.10.2015 v 11:17 | Nahoru | #49
Pročel jsem včera 10 stránek témat o TA a protože to tam bylo stejně jak jsi kdo pamatoval, tak tady ty změny během let dle manuálu:

1991 - upraven přední brzdič, zadní buben nahrazen kotoučem
1994 - jiné přední světlo, drobná úprava předního brzdiče
1996 - úprava předních vidlí, úprava zapalování
1997 - kompletní změna přední brzdy - dvoukotouč, Nissin za Brembo, přesun výroby do Itálie, dvoj CDU nahrazena jednou, držadla spolujezdce
2000 - TA650

Výběr endura - kompromis

15.10.2015 v 11:33 | Nahoru | #50
To by mluvilo pro toho červenýho draka, pokud i stav bude ok. Jinak dvoukotouč má opodstatnění akorát na silnici, případně při naložení. Strreet to ale stejně nebude :)
Já mam na koze vzadu buben a brzdí to jako blázen. Přední jednokotouč brzdí přiměřeně přednímu 21" kolu se špunty.. Jo, už sem to taky jednou při rychlosti skoro nula zamáčknul na křižovatce za autem a už sem se válel..
Ale ten ´99 bude technicky asi už vychytanější, což neznamená že ´95 bude sypák. Uvidíš na místě, projeď obě,alespoň budeš mít přímý srovnání a líp se rozhodneš. Ono je dobrý vidět i nějakej šrot, potom si uvědomíš proč je motorka v cajku lepší.

3 reakcí na tento příspěvek Výběr endura - kompromis

15.10.2015 v 13:34 | Nahoru | #51
Jo, taky myslím. Zajedu na obě. Abych byl upřímnej, vzhledově je modrej víc TA Plus jsou držáky kufru a kufry, ale kdybych chtěl nějakej jihovýchodní výlet, tak bych řešil hliník. Červenej je novější, dva kotouče, vyřešené CDU, ale když připočtu třeba ten držák kufrů a kufry, tak už to není cenovkou tak zajímavý .... každopádně to tu nevyřešíme a musím se na ně jet podívat.

Hele fakt mi nemrdlo, není zbytečný teď kupovat motku? Najezdím ještě vubec něco? Kouknu ven a moc se mi to nezdá

(reakce na) Výběr endura - kompromis

15.10.2015 v 13:41 | Nahoru | #52

Anti píše: _zdenda_> Za sebe můžu napsat,že přesedláním na jednovál jsem eliminoval tak 80% budoucích držkopádů. Mám sice 190cm a přes metrák,ale prostě jsem si nezvykl a s tou almarou mě to nebavilo.


Tohle je strašně individuální, nedivil bych se kdyby to u tebe bylo i o psychice, prostě si v duchu pomyslíš "jedu na těžkým dvouválu, to nedám" a ležíš.
Mně se to stává i na jedný motorce, někdy jsem v náladě "projedu všechno" a taky projedu, jindy se bojím každýho podlouznutí motorky a ležím pětkrát za den
Čau, Tom

(reakce na) Výběr endura - kompromis

15.10.2015 v 13:46 | Nahoru | #53
Animals21> Jak ti tu psal, v zimě je limitem vyjet jen stupeň tvého nadšení. Jinak bych bral dvoukotouč. Musím říct že moje 650 brzdí skvěle, když jsem jel na Tigroj 1050tce, zas takový rozdíl alespoň v brzdách nebyl (za běžného provozu). Jo a zadek brzdí u TA odost lépe

Naposledy editováno 15.10.2015 13:46:23

(reakce na) Výběr endura - kompromis

15.10.2015 v 13:48 | Nahoru | #54

Animals21 píše: Jo, taky myslím. Zajedu na obě. Abych byl upřímnej, vzhledově je modrej víc TA Plus jsou držáky kufru a kufry, ale kdybych chtěl nějakej jihovýchodní výlet, tak bych řešil hliník. Červenej je novější, dva kotouče, vyřešené CDU, ale když připočtu třeba ten držák kufrů a kufry, tak už to není cenovkou tak zajímavý .... každopádně to tu nevyřešíme a musím se na ně jet podívat.

Hele fakt mi nemrdlo, není zbytečný teď kupovat motku? Najezdím ještě vubec něco? Kouknu ven a moc se mi to nezdá



Sezona na TA může trvat celej rok, stačí když není nasoleno (nebo máš možnost to i v zimě umejt) - sůl tomu nedělá vůbec dobře. Ale jinak jsme třeba loni jezdili naposled na štědrej den a letos poprve asi desátýho ledna.
Na cestování mimo asfalt bych ti doporučil spíš než hliníkový kufry nějakej nepromokavej vak nebo podkovu, dá se z toho nadimenzovat tak 100 litrů prostoru a při jízdě v terénu je to lepší. Když budeš chtít můžu doporučit i konkrétní produkty (českej výrobce a slušný ceny).
A pokud bys TA tunil pro jízdu mimo asfalt tak doporučuju pořádnej kryt motoru, padáky a udělat něco s předkem - buď progresivní pružiny nebo vyměnit za něco lepšího, sám mám předek z Husara 650, hodně se používá předek z LC4...
A nebo koupitt už přestavěnýho, teď jsem známýmu dohodil koupi moc pěkný stavby asi ze 70 tisíc, o další už ale momentálně nevím.
Čau, Tom

Výběr endura - kompromis

15.10.2015 v 14:59 | Nahoru | #55
No tak s otázkou o tvém duševním zdraví jsme zase na začátku - chceš jezdit sólo na podzim, občas v zimě a v brzkém jaře? Ideálně po polních cestách? Na to je podzim a jaro ideál.
Co si budem povídat, tvá drahá na to asi pod 15 stupňu nevleze takže to zbývá na tebe.
Já jsem právě v tom off objevil kouzlo. Letos jsem jel někdy v dubnu nebo co ve 4 stupních Plzeň - Pardubice, to taky šlo přežít
Sám bych teď jezdil, protože je klid na lukách (bez lidstva), ale hodil jsem v srpnu tlamu, zlomil jsem si nohu a mam po hehe. Takže čekam na leden
Jinak je super, že při zdravém přístupu na takové motorce sezona nekončí a neřešim zazimování, ale jenom odbahňování (v Plzni super samobslužný mycí box s wapkou).
Jediné o co mám u tebe strach - aby ti na Triumphidlo zbýval čas

(reakce na) Výběr endura - kompromis

15.10.2015 v 15:08 | Nahoru | #56
Animals21> jo abych nezapomněl - kauza hliníkový kufry. Taky jsem si myslel, že je "nutně potřebuju". Big Husky, atd.. Navíc se mi líbila myšlenka - rám = zároveň ochrana při pádu.
Hovňajs.
Když jsem si uvědomil, kolik do toho nasypu a jak často v roce to využiju, tak . POtom jsem si řekl, že až zas hodim tlamu (prázdnej), budu akorát rovnat rámy, takže další
U mojí kozy je to tak, že všechno berou řidítka a zadní horní trubkovej nosič. Nevim co by se muselo stát, abych to dorval z boku.
Takže do Alp jsem sbalil 2 x nepromokavý lodní vak a tradá. Samozřejmě, kufry jsou praktická věc, ale třeba rolka s horním plněním , stojí zlomek, opravdu nepromokne a při pádu se jí taky nic nestane. Pravda, těžiště je výš.
To je podle vkusu každého soudruha

1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura - kompromis

15.10.2015 v 15:21 | Nahoru | #57
Na tom TA je taky fajn, že se vejdu do 50tis, nechci jak se silnicí si dát rozpočet 120 a nakonec koupit za 160 Takže prostě 50 a tam mi v tuhle chvíli vycházej tyhle dva. Budu to brát tak, že nějakej VELKEJ vejlet s TA taky jde, ale kdyby mě to chytlo, za rok prodám a vyhlídnu něco z vyšší ligy :) V tuhle chvíli to má být takovej levnej kompromis pro ty podmínky, co jsem uváděl na začátku. Jinak krásně napsáno, že tahle doba je lehounkej off ideální, supr Samozřejmě to nebudu jezdit v současné kožené kombi a lyžařské bundě, takže nějaké love ještě na hadry. S tou solí je to dobrá připomínka, mám celoroční ruční myčku tak 70m od garáže. S horkou vodou :)

TomSlon750 není to úplně aktuální a myšlený to bylo spíš na nějakou "expedici", ale 100litrů je dost, hoď mi to prosím do SZ, pokud odporuje pravidlům to dát sem.

Ještě věc na konec - voe já vím, že to jsou triviální dotazy, pro mě je to všechno nový a je dobrý se poučit ze zkušeností ostatních.

1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura - kompromis

15.10.2015 v 15:22 | Nahoru | #58
A k tomu Triumphu ... to radši TA na jaře zapálim!!!

(reakce na) Výběr endura - kompromis

15.10.2015 v 15:35 | Nahoru | #59
Animals21> Sto litrů nemyslím cenu, ale objem .
Klidně to dám i sem, třeba se to někomu bude hodit:

bagáž - sám používám vak s horním plněním a nepromokavý boční brašny.

hadry a výbava - v rámci objektivity musím dodat že majitel je kámoš a jezdí s náma na moto, ale i bez toho bych tvrdil že poměr cena/výkon je dobrej

Čau, Tom

Naposledy editováno 15.10.2015 15:35:38

Výběr endura - kompromis

15.10.2015 v 16:14 | Nahoru | #60
Tom: já vím, že litrů objemu, dyk jo, si rozumíme mrknu, dík
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rodíl mezi typy TA600 Honda XL 600V Transalp sekáčmagor 11 22.3.2024 v 19:52 Destroyer
Ľahké enduro na ryby [1, 2] Honda XL 600V Transalp Miro1769 49 18.3.2024 v 18:09 callowsick
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp Kongošt 2 20.2.2024 v 09:08 Kongošt
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp Kongošt 1 17.2.2024 v 00:35 vilemx
Náhradní díly z Polska Honda XL 600V Transalp gryzli 12 19.1.2024 v 18:51 Pedl


TOPlist