Téma: Výběr endura - kompromis
11.10.2015 v 21:10
Zdar,
mám trošku specifický požadavky a možná na konci řeknete, že z toho nic nevypadne. Nemám s tím absolutně žádnou zkušenost, tak mě berte s rezervou jako laika. Takže... chtěl bych něco:
- na čem si trochu prodloužím sezonu. Už je trošku zima na to, abych si s Triplem fakt užil a je tak na něm najíždět kilometry a neužívat si, to je zbytečnost. Ale bez motky to asi nevydržím. Začal jsem pozdě, tak doháním
- co zvládne lehkej terén typu polňačka, lesní cesta, ideálně i v zimě, když bude trochu sněhu na poli, apod.
- na čem můžu dát přes rok nějaké kratší (víkend s přítelkyní) i možná delší (třeba Rumunsko apod., v jednom) dovolené.
Jinak přítelkyně má v hajzlu záda, třeba na Hornetu už jen jak si sedla, tak jí záda bolej. Dát si dovču ve dvou je jakoby jedna z podmínek, takže jsem tak nějak vyřadil jednoválce. Kdyby to tak nebylo, volil bych rovnou něco víc do terénu. Potřebuju něco hodně univerzálního.
Snad si rozumíme :)
Včera jsme se svezli na TransAlpu 600, pro přítelkyni pro záda dobrý, sedí se krásně a rovně. Pro mě překvapivě ovladatelný a lehký i když v rámci kategorie to tak asi není? Dal jsem si kilometr po louce a taky asi ok. Ale nemám to s čím porovnat. Mám obavu, aby nechyběl výkon. Koukal jsem, že s tím ale lidi jezdí expedice, tak snad ok.
Vzhledem k účelu do toho nechci moc dát, tak do 50tis, jsem vystřílenej po Triplovi. Koukal jsem teda na TransAlpa 600, SuperTénéré, jen tak zběžně na Afriku a ke konci se mi docela zalíbil Triumph Tiger 900 (ty starý s karbecem), tam bych navíc asi měl podporu od vyhlášeného Charlie Moto , ale asi na něj nebudu mít
mám trošku specifický požadavky a možná na konci řeknete, že z toho nic nevypadne. Nemám s tím absolutně žádnou zkušenost, tak mě berte s rezervou jako laika. Takže... chtěl bych něco:
- na čem si trochu prodloužím sezonu. Už je trošku zima na to, abych si s Triplem fakt užil a je tak na něm najíždět kilometry a neužívat si, to je zbytečnost. Ale bez motky to asi nevydržím. Začal jsem pozdě, tak doháním
- co zvládne lehkej terén typu polňačka, lesní cesta, ideálně i v zimě, když bude trochu sněhu na poli, apod.
- na čem můžu dát přes rok nějaké kratší (víkend s přítelkyní) i možná delší (třeba Rumunsko apod., v jednom) dovolené.
Jinak přítelkyně má v hajzlu záda, třeba na Hornetu už jen jak si sedla, tak jí záda bolej. Dát si dovču ve dvou je jakoby jedna z podmínek, takže jsem tak nějak vyřadil jednoválce. Kdyby to tak nebylo, volil bych rovnou něco víc do terénu. Potřebuju něco hodně univerzálního.
Snad si rozumíme :)
Včera jsme se svezli na TransAlpu 600, pro přítelkyni pro záda dobrý, sedí se krásně a rovně. Pro mě překvapivě ovladatelný a lehký i když v rámci kategorie to tak asi není? Dal jsem si kilometr po louce a taky asi ok. Ale nemám to s čím porovnat. Mám obavu, aby nechyběl výkon. Koukal jsem, že s tím ale lidi jezdí expedice, tak snad ok.
Vzhledem k účelu do toho nechci moc dát, tak do 50tis, jsem vystřílenej po Triplovi. Koukal jsem teda na TransAlpa 600, SuperTénéré, jen tak zběžně na Afriku a ke konci se mi docela zalíbil Triumph Tiger 900 (ty starý s karbecem), tam bych navíc asi měl podporu od vyhlášeného Charlie Moto , ale asi na něj nebudu mít
Každej den jeden...
Záleží,kdo se tu dřív objeví,jestli "TransAlpáci","Afričaní" nebo "SuperTeneráciL" Každej ti bude argumentovat za tu svou...
Za mě:
Africa-Předražená ikona.Nezklame,nenadchne,ale dá se.
TransAlp-Slabý,jinak viz výše.
SuperTenere-Výkon ano,ale almara s pomlouvanými brzdami a přední vidlicí.
Tiger ti bude nejblíž,taky jsem o něm jeden čas uvažoval.To ta cena je furt stejná?
Já měl něco takového-Cagivu Elefant.Šla za 38,kolem padesáti se prodávají běžně.Nic dalšího mě teď nenapadá.
Jinak,všechny splní dané požadavky,pokud člověk není namlsaný...
Záleží,kdo se tu dřív objeví,jestli "TransAlpáci","Afričaní" nebo "SuperTeneráciL" Každej ti bude argumentovat za tu svou...
Za mě:
Africa-Předražená ikona.Nezklame,nenadchne,ale dá se.
TransAlp-Slabý,jinak viz výše.
SuperTenere-Výkon ano,ale almara s pomlouvanými brzdami a přední vidlicí.
Tiger ti bude nejblíž,taky jsem o něm jeden čas uvažoval.To ta cena je furt stejná?
Já měl něco takového-Cagivu Elefant.Šla za 38,kolem padesáti se prodávají běžně.Nic dalšího mě teď nenapadá.
Jinak,všechny splní dané požadavky,pokud člověk není namlsaný...
1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura - kompromis
Jo, zapomněl jsem - 178cm a 96kg
Anti: jo, já vím, taky už tři dny čtu a čtu a čtu. Měl jsem to spíš postavit jako "jsou tyhle motorky vhodný pro to, co hledám"? Páč je fakt, že jinak to dopadne, jak píšeš.
Fafo: já vím mě v životě snad nic tak nechytlo, jak motorky a to je ve 32 letech celkem pozdě, takže není čas, ztrácet čas nechci chodit půlroku pucovat Tripla do garáže. No 650 proč ne, jsou ale myslím už většinou nad 50tis.Tiger teda taky
EDIT: psímenka
Naposledy editováno 12.10.2015 07:55:35
Anti: jo, já vím, taky už tři dny čtu a čtu a čtu. Měl jsem to spíš postavit jako "jsou tyhle motorky vhodný pro to, co hledám"? Páč je fakt, že jinak to dopadne, jak píšeš.
Fafo: já vím mě v životě snad nic tak nechytlo, jak motorky a to je ve 32 letech celkem pozdě, takže není čas, ztrácet čas nechci chodit půlroku pucovat Tripla do garáže. No 650 proč ne, jsou ale myslím už většinou nad 50tis.Tiger teda taky
EDIT: psímenka
Naposledy editováno 12.10.2015 07:55:35
Ahoj, kamarád Tigera má a jezdíme i v terénu. Jde to, ale je asi ze všech těchto mastodontů nejtěžší 270kg váhy je celkem dost na zvedání pro jednoho. Jinak počítej s tím, že za cenu 50 tis. Kč dostaneš vylítanou mrchu s podvozkem dávno po smrti, ať už koupíš jakékoliv moto a abys neměl pocit, že se to v terénu při každém menším skoku rozpadne budeš muset zrepasovat tlumič a vidle.
Jako Afrikánec doporučím Africu, ale nevím jestli za ty prachy najdeš v ucházejícím stavu, Alp 650 by se už sehnat dal, v terénu se taky neztratí. když bys sáhl hlouběji do střožoku, dalo by se uvažovat i o malém Stromkovi 650. Jinak se ještě můžem mrknout na KLE.
Ahoj Triumpháku
Já sem jezdil Legenda a skončil u XT600Z. Zezačátku jsem si myslel, že si necham obě ale rychle mě došlo, že to doma neprojde
Chvíli jsem si říkal jestli jsem úplně neztratil rozum s takovou změnou... Nakonec jsem ale šťastnej jako blecha. Motorka není leštěnka, úmyslně, čekal sem že jí občas odložim a nebude to na ní nějak moc znát (vyzkoušeno, přestal jsem tlamy počítat..). A dojmy z ježdění? Super, to jsem ani nečekal. Svoboda v možnosti jezdit kde chci a sezóna má 12 měsíců. Letos s klukama v Alpách a vyjížďky off, to jsem přesně chtěl.
Je fakt, že jezdim sám a mam skoro dva metry, ty bys na tom byl jak na štaflích
Ale je dost výběr v týhle kategorii, myslím že Suzuki DR 650 je nižší. Jestli chceš mimo silnici i na silnici, zvaž.
Stromek už je klacek (těžkej), Tygr jakbysmet, atd...
Já sem jezdil Legenda a skončil u XT600Z. Zezačátku jsem si myslel, že si necham obě ale rychle mě došlo, že to doma neprojde
Chvíli jsem si říkal jestli jsem úplně neztratil rozum s takovou změnou... Nakonec jsem ale šťastnej jako blecha. Motorka není leštěnka, úmyslně, čekal sem že jí občas odložim a nebude to na ní nějak moc znát (vyzkoušeno, přestal jsem tlamy počítat..). A dojmy z ježdění? Super, to jsem ani nečekal. Svoboda v možnosti jezdit kde chci a sezóna má 12 měsíců. Letos s klukama v Alpách a vyjížďky off, to jsem přesně chtěl.
Je fakt, že jezdim sám a mam skoro dva metry, ty bys na tom byl jak na štaflích
Ale je dost výběr v týhle kategorii, myslím že Suzuki DR 650 je nižší. Jestli chceš mimo silnici i na silnici, zvaž.
Stromek už je klacek (těžkej), Tygr jakbysmet, atd...
1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura - kompromis
Čau, měl jsem léta TA600 a mám ho doteď (neprodám) - jednoduchá motorka a levná na provoz a do terénu supr, jen je trochu nižší. Na dlouhý trasy taky v poho, ale na dálnicích chybí výkon, ve dvou taky, to je asi jeho jediná velká vada. Dokoupil jsem Tigera 900 (1998) poslední karburátor, na cestování supr, do terénu je těžkej (hodně na předek) a má na to měkkej podvozek, ale dá se s ním projet hodně i na obojetnejch gumách. Tudíž, jestli chceš víc cestovat a do toho jen polní cesty, tak bych doporučil Tigera, ale jestli terén i dost mimo cesty a málo (krátký trasy) cestování, pak TA 600 či něco podobnýho.
Tenerku neznám, ale taky není vůbec špatná, výkonu má dost a k tomu 21 vepředu.
Jinak ty hmotnosti - s plnou nádrží, padákama nosičema na všechny kufry a centrálem - TA600 (1992,jednokotouč) = 225 kg (18L nádrž, 52hp), to samý u Tigera 900 = 270 kg (25L nádrž, 85hp).
Tiger se dá cca o 10 kg sundat, když dáš 3-1 svody a výfuk.
No a teď se rozhodni
Naposledy editováno 12.10.2015 10:30:29
Tenerku neznám, ale taky není vůbec špatná, výkonu má dost a k tomu 21 vepředu.
Jinak ty hmotnosti - s plnou nádrží, padákama nosičema na všechny kufry a centrálem - TA600 (1992,jednokotouč) = 225 kg (18L nádrž, 52hp), to samý u Tigera 900 = 270 kg (25L nádrž, 85hp).
Tiger se dá cca o 10 kg sundat, když dáš 3-1 svody a výfuk.
No a teď se rozhodni
Naposledy editováno 12.10.2015 10:30:29
2 reakcí na tento příspěvek Výběr endura - kompromis
Torquis: díky za pěkný popis z vlastních zkušeností!
Na inzerci je jeden TA 600 1995 za hezký peníze, s rámama, kuframa (byť plast, předpokládám toho tolik nevydrží jak hliník). Rád bych tentokrát dodržel rozpočet, ne jak při výběru naháče, kdy jsem skončil 50tis nad Kdyby mi ale mrdlo, mění se něco s navýšením na 65tis řekněme? Jak jsem psal, žádná velká expedice mě zatím nečeká, tak bych byl rád, kdyby v tý ceně byly už padací rámy, nějaký to zavazadlo a základní výbava.
Jo a na SuperTNR jsem asi malej, co jsem četl.
Naposledy editováno 12.10.2015 10:36:45
Na inzerci je jeden TA 600 1995 za hezký peníze, s rámama, kuframa (byť plast, předpokládám toho tolik nevydrží jak hliník). Rád bych tentokrát dodržel rozpočet, ne jak při výběru naháče, kdy jsem skončil 50tis nad Kdyby mi ale mrdlo, mění se něco s navýšením na 65tis řekněme? Jak jsem psal, žádná velká expedice mě zatím nečeká, tak bych byl rád, kdyby v tý ceně byly už padací rámy, nějaký to zavazadlo a základní výbava.
Jo a na SuperTNR jsem asi malej, co jsem četl.
Naposledy editováno 12.10.2015 10:36:45
Alpa 600 jsem měl, spolehlivej to stroj, žádnej silák to není, ale je to držák. Za 65 seženeš i 650, která Ti přinese 2kW navíc a neřízený kat. kterej zvyšuje spotřebu oproti 600 a řek bych, že má trochu učinnější kapotáž. S XTZ 750 srovnávat nemůžu, nejel jsem.
Pořád čtu a maličko se vracím k té variantě TA 600 1994+ - obecně držák a relativně levnej, v ceně většinou už se základní výbavou, problém s CDI by tyhle ročníky měly mít už vyřešenej, ale do snad 99 to má stále jen jedne kotouč vpředu. 650 z toho zas takovej peklostroj neudělá a designově je možná hezčí, ale míň líbivá a míň off :) Asi to dopadne takhle.
1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura - kompromis
Jak píše Vlnič - hlavně vyber podle stavu motorky a hlavně motoru - nějaký CDI je prd oproti generálce motoru. TA je dvouválec, tam to bude trochu lepší, ale jednoválce jako mam já se hlásí kolem 30 - 40 tis na nějaké ty věci typu výbrus, převodová kola (klasika na XT) nějaké těsnění, ložisko a podobné srandy.
A když kupuješ motorku starou dvacet let, máš skoro jistotu že těch 40.000 má najeto minimálně, bez ohledu na majitelovy řeči nebo čísla na tachu..
PS. novější Tenerky jsou nižší než ta má a jsou trochu srovnatelný s tim DR (ne ten poslední typ, ale jako je v tom poslednim odkazu).
Víc silnice něco jako:
http://www.motorkari...transalp-840556.html
Víc off něco jako:
http://www.motorkari...i-dr-650-830248.html
nebo
http://www.motorkari...i-dr-650-840426.html
a XT třeba:
http://www.motorkari...600-35kw-794996.html
Jak vidíš u DR a XT by to zbylo i na výbavičku :)
A když kupuješ motorku starou dvacet let, máš skoro jistotu že těch 40.000 má najeto minimálně, bez ohledu na majitelovy řeči nebo čísla na tachu..
PS. novější Tenerky jsou nižší než ta má a jsou trochu srovnatelný s tim DR (ne ten poslední typ, ale jako je v tom poslednim odkazu).
Víc silnice něco jako:
http://www.motorkari...transalp-840556.html
Víc off něco jako:
http://www.motorkari...i-dr-650-830248.html
nebo
http://www.motorkari...i-dr-650-840426.html
a XT třeba:
http://www.motorkari...600-35kw-794996.html
Jak vidíš u DR a XT by to zbylo i na výbavičku :)
Dík za ty odkazy. DR650 je supr, to se mi hodně líbí, fakt hodně. Ale bohužel potřebuju něco víc kompromisního, potřebuju na to občas hodit přítelku a musí to bejt jakžtakž pohodlný, kvůli těm jejím zádům. Byl jsem prakticky půlroku skoro každej den v hajzlu na motorce a je lepší jí do toho trošku vtáhnout Takže jednovály šly hned z kola ven. TA je levný a uvidím, kam mě to potáhne třeba za rok. Ale nevadilo by mi si ho nechat dýl jako to tu udělalo už víc lidí. Navíc ho tu maj dva lidi v okolí, jak jsem psal, oba to měli do šroubku rozebraný, takže mi pomůžou při výběru dobrýho kusu a GO si dělali taky sami. Tak nějak bych řekl, že je rozhodnuto Nicméně DR650 by byl jinak jasnej favorit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura - kompromis
stnd> Aby měl počítat s GO, musel by koupit něco s nájezdem 150 tis+. Tohle je Transalp. Mám na TA650 najeto 70tis a jezdí pořád stejně, olej nežere, ševelí pořád stejně a jsem si jistý že bude i za dalších 70tis. A jezdím ho dost i v terénu, projede neskutečně moc, když víš jak na to. Mám 65kg i s postelí a bez problému o zvednu. Jediné co můžu říct - nezničitelná mašina.
Naposledy editováno 12.10.2015 22:12:55
Naposledy editováno 12.10.2015 22:12:55
Kluci já se nebráním, jak bylo i zde v jednom článku - jednoválec má neustále tendenci se sám rozebrat
To je holt výhoda víc válců. Zase ale ty vibrace, ty jsou úplně rehabilitační pro takový záda
Ale vážně - enduro je prostě na silnici pohodlný, jakýkoliv. Nemyslím zadek (to fakt na XT né), ale nedrncá to
Tech: Hezký vídeo, škoda že ti pitomci to už nevyrábí, to je ale obecnější problém...
Naposledy editováno 12.10.2015 22:32:19
To je holt výhoda víc válců. Zase ale ty vibrace, ty jsou úplně rehabilitační pro takový záda
Ale vážně - enduro je prostě na silnici pohodlný, jakýkoliv. Nemyslím zadek (to fakt na XT né), ale nedrncá to
Tech: Hezký vídeo, škoda že ti pitomci to už nevyrábí, to je ale obecnější problém...
Naposledy editováno 12.10.2015 22:32:19
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura - kompromis
Tech píše: stnd> ... A jezdím ho dost i v terénu, projede neskutečně moc, když víš jak na to....
Když máš dost síly a chuti se s tou váhou pořád prát (Promiň,nedalo mi to...)
Anti> Právě že nemám Nutí mě to zlepšovat se jako jezdec. Řeknu si, teď to prostě musím dát, abych tu těžkou mrchu nemusel zase zvedat . Na moje potřeby to je výborný stroj. Ale nadruhou stranu jízda ve dvou není nic moc, kroutí se, na silnici to moc nejede a když za to taháš i docela žere. Přiznám se, že po svezení na T. Tigr 1050 pokukuju po 955i. Nová Afra by byla jasná volba, bohužel cenově je pro mě mimo.
Vzhledově je tenhle Alpík pěknej, akorát mám pocit, že to s tí stáčením tachometru trošku přepískli píšou 22400, ale má 2240km, ne?
www.motorkari.cz/motobazar/motorky/honda/honda-xl-600v-transalp/honda-xl-600-v-transalp-840007.html
nicméně možná se na něj zajedu podívat, až to bude úplně aktuální. Nebo viděl ho někdo?
www.motorkari.cz/motobazar/motorky/honda/honda-xl-600v-transalp/honda-xl-600-v-transalp-840007.html
nicméně možná se na něj zajedu podívat, až to bude úplně aktuální. Nebo viděl ho někdo?
Chlapi, ještě dotaz. Trochu jsme se odchýlil od jednoho z bodů, co jsem tam měl. "Prodloužení sezóny" - jak to ze zkušenosti vidíte? Je mi jasné, že teď, když je venku 9°C, tak třeba s tím TA vyjet můžu (s Triplem už hovadina), ale dál? Třeba -5°C a relativně suchý silnice, je to ok? Když pak vyjedu někam na pole, kde bude 10cm sněhu, je to ok? Jde to? Zrovna nepotřebuju kupovat druhou motorku, aby mi stála v zimě vedle tý první
Co když mi pak jebne, dá se třeba s TA udělat nějaká expedice typu jihovýchod Evropy? Myslím, že jo. Určitě jo. Zbytečněj dotaz
Naposledy editováno 13.10.2015 11:32:52
Co když mi pak jebne, dá se třeba s TA udělat nějaká expedice typu jihovýchod Evropy? Myslím, že jo. Určitě jo. Zbytečněj dotaz
Naposledy editováno 13.10.2015 11:32:52
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Rodíl mezi typy TA600 Honda XL 600V Transalp | sekáčmagor | 11 | 22.3.2024 v 19:52 Destroyer |
Ľahké enduro na ryby [1, 2] Honda XL 600V Transalp | Miro1769 | 49 | 18.3.2024 v 18:09 callowsick |
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp | Kongošt | 2 | 20.2.2024 v 09:08 Kongošt |
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp | Kongošt | 1 | 17.2.2024 v 00:35 vilemx |
Náhradní díly z Polska Honda XL 600V Transalp | gryzli | 12 | 19.1.2024 v 18:51 Pedl |