globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: silnice x enduro pro 40-leteho zacatecnika...
Ahoj,

nedávno jsem si udělal řidičák na velkou motorku, ale zatím jsem na ničem nikdy nejezdil (vyjma autoskoly), prestoze je mi 40 let.
Snažil jsem se nastudovat spoustu článků, přesto bych se chtěl poradit...

1) Líbí se mi: kapotované, např. kawasaki ninja 300, Honda CBR650f
2) Cenově dostupné jsem tak do 150 tis.
3) potřebuji jezdit v sezone asi denne 20 km po praze do centra
4) potřebuji jezdit v sezone jednou týdně 100 km Praha -> Most a zpět
5) chtel jsem jednou za rok se projet po evrope nejakou peknou mototrasu s kamosema

Z bodu 2) 3) bych teda uprednostnil enduro, napr. Honda CRF250L
Z bodu 2,3,4) Kawasaki Versys650

Takže teď vůbec nevím, do čeho bych měl jít... Je třeba pro začátečníka opravdu Versys lepší než HondaCBR650f? Dá se s CFR250L vyrazit jednou za rok na mototrasu do evropy? A opravdu je velký rozdíl když vjedu na dlaždice v praze na CFR250L oproti Honda CBR650f?

Sorry, že se ptám jako totální amatér.. Děkuji za případně tipy, rady, ideje...

dík
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) silnice x enduro pro 40-leteho zacatecnika...

14.10.2015 v 17:03 | Nahoru | #31
Lihy> To myslíš opravdu vážně?
Mám docela dost najeto na velkým cenduru (Elefant 750 a TA 600) a nevím o nějakým problému v rychlostech kolem dvacítky kvůli tomu že je to dvouvál, ty stroje jedou plynule skoro od volnoběhu.
Na ostrejch špuntech se dá jezdit dost slušně, sice vydržej míň než silniční gumy ale zas stojej půlku.
A to s tím že je naháč lepší na rozbahněný polní cestě než cenduro ani nebudu komentovat, ale je fakt že v těhle terénech nenajedu víc než dva - tři tisíce za rok, tak tomu možná nerozumím .
Čau, Tom

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) silnice x enduro pro 40-leteho zacatecnika...

14.10.2015 v 17:12 | Nahoru | #32
TomElefant750> A kolik tak vydrží špunty? A rychlost tak do 120kmh kontinuálně se na nich dá?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) silnice x enduro pro 40-leteho zacatecnika...

14.10.2015 v 17:25 | Nahoru | #33
Mufiozo> Já na tom najíždím kolem pěti tisíc, optimální rychlost je kolem kila, i když půl hodinka ve stodvaceti jim neublíží - jde o to je nepřehřát.
A kousek jsem na nich jel osobně stopade (asi deset minut), osobně znám člověka kterej atakoval dvěstě.
Na kilometry najedu asi o něco víc po silnici než v terénu, na čas je to právě naopak.
A myslím tím opravdu špunty jako MitasC02, ne atrapy jako E09 nebo TKC
Čau, Tom

1 reakcí na tento příspěvek silnice x enduro pro 40-leteho zacatecnika...

14.10.2015 v 18:39 | Nahoru | #34
A to já se přidám k Lihymu. Mladí rebelové možná do města jedině ucukaný, výbušný velký jednoválec. Já do kolon raději něco dole učesaného. To není ani v-strom (furt spojkování, navíc na mě už moc tvrdý chod a silné brždění motorem), kupodivu ani přátelské cb500 (taky spojkování, tuhá páčka, chod v pořádku). Čtyřválec mi sednul nejvíc. Transalp neznam, papírově celkem pravidelné zapalování by mě asi přesvědčilo.
Kdyby autor nejezdil ty dovolené nad 100km, klidně bych doporučil pouhou kawu Z300 (30kw udrží i cestovních 130kmh, zrychlením nemaj běžná auta šanci). Duke 390 je už do města opět uskákaný.
Ale vzhedem k cestování to bude chtít aspoň pětikilo, napadá mě zánovní "cenduro" cb500x (snad lepší motor než staré?), nebo ten čtyřval cbf,xj6,bandit. Ať autor napíše na čem jezdil v autoškole a kolik měří. Raději vyzkoušet víc typů, mně třeba vadí kapotáž při zatáčení

Jinak na rozbitých silnicích v běžných rychlostech jsou i rozpočtové nesportovní naháče (obzvlášť těžší) většinou komfortnější než nenaložená octavia combi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) silnice x enduro pro 40-leteho zacatecnika...

14.10.2015 v 20:13 | Nahoru | #35
tcudorp> Pořád ty endura a univerzály.

silnice x enduro pro 40-leteho zacatecnika...

14.10.2015 v 20:40 | Nahoru | #36
Zdar,
Suzuki SV650 dobrá volba na začátek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) silnice x enduro pro 40-leteho zacatecnika...

14.10.2015 v 20:53 | Nahoru | #37
PatMatbanda> Vsadil bych se že to po pár pádech bude mít pokroucený rám jako paragraf.

silnice x enduro pro 40-leteho zacatecnika...

14.10.2015 v 21:21 | Nahoru | #38
Ještě do ringu, Honda CBF 600S

Naposledy editováno 14.10.2015 21:21:14

(reakce na) silnice x enduro pro 40-leteho zacatecnika...

14.10.2015 v 22:02 | Nahoru | #39
Mufiozo>

http://www.sjaaklucassen.nl/

Tady jsou jeho stránky, najel prý na R1 300 000 km na jeden motor.

(reakce na) silnice x enduro pro 40-leteho zacatecnika...

14.10.2015 v 22:10 | Nahoru | #40
bledemon>
>> Ať autor napíše na čem jezdil v autoškole a kolik měří.

V autoškole jsme jezdili na suzuki glaudius, měřím 180 cm....

No zatím každej den večer končím s jiným výběrem, který mě uchvátí.... Z diskuse jsem pochopil, že prostě musím koupit tu první, a pak se prostě uvidí :) Teď jako lajkovi mi stejně dělá problém strávit termíny "ucukaný", "tvrdý chod", "pravidelné zapalování", ....

Každopádně jsem také pochopil, že ty moje požadavky jsou dost protichůdný a budu muset slevit tam nebo tam...

tak ještě jednou dík všem :)

(reakce na) silnice x enduro pro 40-leteho zacatecnika...

15.10.2015 v 11:22 | Nahoru | #41

TomElefant750 píše: Mufiozo> Já na tom najíždím kolem pěti tisíc, optimální rychlost je kolem kila, i když půl hodinka ve stodvaceti jim neublíží - jde o to je nepřehřát.
A kousek jsem na nich jel osobně stopade (asi deset minut), osobně znám člověka kterej atakoval dvěstě.
Na kilometry najedu asi o něco víc po silnici než v terénu, na čas je to právě naopak.
A myslím tím opravdu špunty jako MitasC02, ne atrapy jako E09 nebo TKC
Čau, Tom

jenom dodam, ze na atrapach typu E09 Dakar najedu tak 4000km a pak je vyhazuju (to jsou tak v pulce zivota), protoze obcas z toho asfaltu sjedu na neasfalt a ojete E09 jsou mimo asfalt jeste o trochu vic k hovnu nez nove E09, ktere jsou mimo asfalt celkem k hovnu (hlavne predek) . Na asfaltu na E09 neexistuje rychlost, kterou by Big byl schopen vyvinout a nedalo se ji (kvuli gumam) trvale jet (takze tak 160 realne).
Je pravda, ze na C02 si po E09 pripadam na asfaltu jako kdyz jedu na vozraly zmiji ... ale da se to .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) silnice x enduro pro 40-leteho zacatecnika...

15.10.2015 v 15:39 | Nahoru | #42
TomElefant750> ty co na Cčkách atakovali dvěstě (na tachu přes 200) znáš min 2
jen ten sjezd z dálnice jsem na rozdíl od toho druhého přejel a jel až druhým neb z brždění jsem neměl úplně pocit sucha a bezpečí...jinak Cčka jsou homologované do 130 kmh

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) silnice x enduro pro 40-leteho zacatecnika...

16.10.2015 v 11:16 | Nahoru | #43

Honza-TA950 píše: TomElefant750> ty co na Cčkách atakovali dvěstě (na tachu přes 200) znáš min 2
jen ten sjezd z dálnice jsem na rozdíl od toho druhého přejel a jel až druhým neb z brždění jsem neměl úplně pocit sucha a bezpečí...jinak Cčka jsou homologované do 130 kmh

na kolik mivas C02 nafouklou kdyz na ni radis timhle zpusobem na asfaltu?

(reakce na) silnice x enduro pro 40-leteho zacatecnika...

16.10.2015 v 15:14 | Nahoru | #44
Medved> On na ni Honza tímhle stylem běžně nejezdil, to bylo jen takový "poměřování koulí" mezi BMW a KTM
Čau, Tom

silnice x enduro pro 40-leteho zacatecnika...

16.10.2015 v 22:32 | Nahoru | #45
Na ježdění po Praze a po polňačkách a lese je to tebou zmiňované CRF 250L asi to uplně nejlepší, co můžeš zvolit. Ovladatelnost kola, podvozek zvládne příšerný pražský komunikace a terén na venkově, svižnej motor a prd spotřeba. Bohužel na nějaký 100km výlety či Evropu to není, pak je to nepohodlný a na dálnice pomalý. Nejlepší je mít 2 motorky

silnice x enduro pro 40-leteho zacatecnika...

19.10.2015 v 14:58 | Nahoru | #46
xrwafan Zdarec ja taky začal předloni ve 45 na Africe,jsem nadmíru spokojen chtěl jsem ji už dávno klukovsky sen,chce to mít všech pět pohromadě,a vědět žeto v tobě je,kamoš se zmrzačil na pincku,at koupíš co koupíš přeji mnoho krásný chvil v sedle

silnice x enduro pro 40-leteho zacatecnika...

19.10.2015 v 17:25 | Nahoru | #47
Pokud jsem dobře četl, tak tady nikdo nezmínil parádní celkem lehký univerzál pro začátečníka: Honda CB500X - máš 180 cm, tak to je ideál pro tuhle mášu (nevím tvou váhu). Tahle Hondice je pro jednoho parádní a pokud bys chtěl vozit batůžek, tak radši něco výkonějšího a rozměrnějšího a to myslím dobře splňuje ta Suza V strom! No a pokud budeš jezdit sám a CB500X ti přijde slabé, tak Kawa Versys by ti udělala radost
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 274, 275] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 SuperSic58 8249 19.4.2024 v 07:49 Ozzy_
Versys/ Nx / NC [1, 2] Kawasaki Versys 650, Honda NC 750X, Honda NX500 HALLU 54 26.3.2024 v 20:03 TomasNBK
Držák mobilu [1, 2] Kawasaki Versys 650 Ameral 41 24.3.2024 v 18:10 Radek_S
Připojení navigace Kawasaki Versys 650 Kuba1369 8 14.3.2024 v 10:57 PD5
Nolan n100-5 Kawasaki Versys 650 jandam 26 12.3.2024 v 23:14 Duchodcee


TOPlist