Téma: BMW K 100 RT vs. BMW K 100 LT vs. BMW K 1100 LT
3.10.2015 v 15:10
Přátelé, řeším v sobě otázku zda si pořídit ke své nahotině (r.v. 1991 - mám rád starší spolehlivou klasiku) ještě nějakého velkého cesťáka. Mým malým snem byla Yamaha FJR, ale nyní již měsíc brouzdám internetem pročítám wikipédii apod. a stojí před otázkou zda nejít např. už kvůli ceně starších exemplářů (cca do roku 1994) do následujících modelů - BMW K 100 RT vs. BMW K 100 LT vs. BMW K 1100 LT....Jediné čeho se bojím jsou servisní náklady (elktronika, čidla apod.). Neznám podrobně konstrukci těch motorů a řídící jednotky (pokud tam jsou). Nevím jestli jsem dobře pochopil text na německých stránkách, ale tyto "moderní kurvítka" se týkají snad jen BMW K 1100 LT, přičemž každý z těch zmiňovaných modelů je vždy nástupcem předchozího... Je to tak? Uvítal bych nějaké vaše zkušenosti s těmito stroji a čemu byste dali přednost a hlavně proč??? Plus nějaký ten výčet nejčastějších závad....pokud jsou

BMW K 100 RT vs. BMW K 100 LT vs. BMW K 1100 LT

3.10.2015 v 16:34 | Nahoru | #1
Nejsem znalec BMW, ale mám za to, že řada RT je "boxer" 2v, Kdežto LT je ležatá "cihla"(řadový čtyřvál,třívál-podle obsahu.750 tříválec,1000 čtyřválec)...
Takže oba jsou luxusní cesťáky, akorát s jiným motorem...
A 1100 je novějším nástupcem...

Modrobílí mě jistě doplní-opraví...

Ještě bych(toužils po FJR)nabídl alternativy od "ladiček": FJ 1100/1200, XJ 900F/Diversion...

Naposledy editováno 03.10.2015 16:42:43

BMW K 100 RT vs. BMW K 100 LT vs. BMW K 1100 LT

3.10.2015 v 17:06 | Nahoru | #2
Ahoj počti si
www.bmbikes.co.uk/bmwmodels.htm
R boxer K řadák RT rajze tourer LT luxus tourer

BMW K 100 RT vs. BMW K 100 LT vs. BMW K 1100 LT

3.10.2015 v 17:55 | Nahoru | #3
fatman> mas v tom binec. R jsou boxer dvouvalce, K jsou radovy motory. Zalezi jak stary a kolik valcu.
FZX750> Starych Kacek se absolutne nemusis bat. Motor je jako z auta, s potencialem 300 tisic a vic km. Neco jsem najel na K75S a K100RS. Trivalec v K75 je uzasnej, ma kratky kvalty, takze maximalka neni nic moc. Ale stoji par korun a svezeni je uzasny. Na dnesni dobu maji stary Kacka horsi tlumeni a brzdy. Obcas odejde palivovy cerpadlo, u 75ky odesel motorek ventilatoru chladice. Pak taky rosi docela casto brzdovej valecek. A obcas zerou olej, zvlast kdyz motorka stoji na bocnim stojanu. Jinak me ted nic nenapada, I dneska se jako cestak rozhodne neztrati. Klidne bych sel I do stary stovky:
http://www.motorkari...k-100-lt-801006.html

BMW K 100 RT vs. BMW K 100 LT vs. BMW K 1100 LT

3.10.2015 v 21:03 | Nahoru | #4

BMW K 100 RT vs. BMW K 100 LT vs. BMW K 1100 LT

4.10.2015 v 00:35 | Nahoru | #5
No já mám K 1100 LT. A výhoda oproti k100 by měl bejt podvozek + brzdy, má to samozřejmě nějaké ty kurvítka navíc jako elektricky nastavitelné plexi atd. LtTRT se liší kapotáží a řidítkama. Jinak jde taky o ročník výroby, má to vliv na to co jsou na moto za brzdy původní model z 80 let má snad buben na zadním kole (k75 ho má určitě u k100 si nejsem jistej), na to koli má motor ventilů na válec původně 2 pak 4. K1100 má paralever místo monoleveru u k75/100 což souvisi s tim ze u k75/100 je potreba rozebirat a mazat kardan nejenom v něm měnit olej, takze u k75/100 můžou bejt na kardanu ometené zuby.
Co se casto sere je větrák na chladiči ale spíš nepoužíváním, ABS do myslim 93 ABS I s dvema cerpadlama, pak ABS II (to bylo i na R takze lze snaze sehnat) s jedním. U mě nefuguje, ale vzhledem k tomu, ze kdyz funguje kope jak kun, tak se mi po nem nijak zvlast nestejska. Ridici jednotku maj vsecky K zvlast pro ABS a pro motor. Jinak klasika všechny gumovy hadice a těsnění je potřeba zkontrolovat jako u každé 20-30 let staré mašiny. U k1100 může bejt "ulomenej vejfuk" je totiž včetně svodů řešen jako jeden kus a pokud odejde gumovej silentblok praská v místě napojení svodů na zbytek výfuku, k 100 má myslim dvoudílnej.
Všeobecně bych řekl, že nejvíc záleží na tom jak bylo o motorku pečováno spíš než na ročníku a km. Servis, no oleje a filtry zvládám za asi tři hodky venku pred barákem. BMW má skvělej dílenskej manuál taže s ničím sem zatím neměl problém. Většina součástek lze stále kopit v jakémkoliv dealerstvi BMW, kde je podle čísla objednaj přímo z německa (v Brně bejvaj do tří dnů). Průser jsou kapoty, který takhle koupit nejdou, takže se můsí koupit z nějaké bouračky/přestavby/rozebrané moto.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
BMW K 100 RT manual a cokoliv BMW K 100 RT kastro 5 9.8.2017 v 20:39 buben40
Nechladí ventilátor k100rt BMW K 100 RT buben40 12 27.6.2017 v 11:11 otta
Šrouby, originál podložky a těsnění... BMW K 100 RT kastro 3 11.11.2016 v 13:54 MotoMike
pneumatiky predni 100/90/18 zadní 1... BMW K 100 RT pruszak 7 3.2.2016 v 14:03 brazel
JaKý Tachometr? BMW K 100 RT pruszak 9 10.9.2015 v 12:59 pruszak

TOPlist