bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zapojení hadiček karburátor 2T scooter
6.9.2015 v 19:11
Dobrý den, prosím o pomoc se zprovozněním scooteru
Jedná se o Yamaha ZR superjog o obsahu 50cc dvoutakt s automatickým přimícháváním oleje.
Problém spočívá v tom, že se do karburátoru nedostává benzín pravděpodobně kvůli tomu, že nesprávně zapojuji hadičky a nevytvoří mi tak podtlak díky kterému by měl začít benzín z nádrže proudit do karburátoru .
Už jsem zkoušel všemožně hadičky prohazovat, ale úspěch se nedostavil .
Pokud naberu benzín a vsříknu ho přímo do válce, tak motor normálně běží, ale jinak nemá ani sebemenší snahu.

Na automatické přimazávání olejem kašlu raději budu přidávat olej rovno do nádrže, ale nemám ponětí kterou hadičku kam připojit a které vstupy do karburátoru eventuelně zaslepit ??
Představoval bych si to tak, že mi povede do karburátoru jedna hadička s benzínem dejme tomu ještě jedna podtlaková aby benzín netekl nonstop a víc nic Nemá prosím někdo skušenost se scooterem pracujícím na tomto principu a radu jak to zbastlit aby vše fungovalo?? Díky

1 reakcí na tento příspěvek Zapojení hadiček karburátor 2T scooter

6.9.2015 v 22:17 | Nahoru | #1
Měl bys tam mít podtlakovej ventil jsou na něm šipky, dovnitř od nádrže, ven ke karburátoru, tenká hadička je podtlak od sání.
Motor je ve spolupráci s minarelli, přimazávání bude v pohodě, vyměň plastový kolo pohonu co je na klice, zkontroluj hadičky jestli těsní a nejsou popraskaný..

(reakce na) Zapojení hadiček karburátor 2T scooter

7.9.2015 v 20:50 | Nahoru | #2
kodl77>
Podtlakovej ventil je podle mě ready Po odpojení hadiček benzín neteče - jakmile, ale začnu z jedné znich sát tak z druhé začne téct proudem benzín .
Bohužel karburátoru se nejspíš nechce tahat . A ta podtlaková hadička má být připojena prosím kam na karburátor?? Zapojujoval jsem jí nejčastěji na tu stranu karburátoru nejblíže válci (moje představa byla, že když jde píst dolu tak se vytvorí ten podtlak a proto mi to prislo nejpravdepodobnejší).
Motor je ve spolupráci s minarelli (=vůbec nemám ponětí co to znamená ) .
A vyměn plastový kolo pohonu co je na klice mě celkem zaujalo motor jsem rozebranej neměl jen sundanej karkurátor. O jaké platové kolo jde? kde na klice bych ho měl hledat? A jakou plní funkci??

1 reakcí na tento příspěvek Zapojení hadiček karburátor 2T scooter

7.9.2015 v 21:31 | Nahoru | #3
Tak zkontroluj jestli není zaseklej jehlovej ventil v karburátoru. Plastový kolo je pod zápalkem a pohání olejovou pumpu.. Podtlaková hadička patří jak píšeš mezi karburátor a válec, nevím kam přesně, já to mám jinak. Minarelli je nejrozšířenější 50 ccm motor do skútru, všechno na něj seženeš..

(reakce na) Zapojení hadiček karburátor 2T scooter

13.9.2015 v 03:15 | Nahoru | #4
kodl77>
Byl jsem ted pořád v práci, tak jsem se k cíli zatím ani nepřiblížil, ale ted bych měl mít 4 dny volna, tak se na to hned ráno vrhnu a snad se konečně někam pohnu . Jehlovej ventil ?? = ovál z dráty (+ -) tzv. autom. sytič ??
A pokud budu přídávat olej rovnou do benzínu, tak mi doufám může být plastovové kolo pohánějcí olejovou pumpu fuk??(nemá nic společného např. s podtlakem).
Jinak benzín mám doufám jasnej = ze shora vedle komory, kde je šoupě s jehlou & podtlak tedy mezi válec a karburátor, tam mám na výběr ze shora nebo z boku to, už uvidím kde budu slavit úspěch a kde ne bud tak nebo tak .
A co se týče ostatních vstupů do karburátoru pravděpodobně, už jen olejových. Ty pokud hodlám vyřadit, stačí zaslepit jak jsem psal?? Nebo to není tak jednoduché??

Zapojení hadiček karburátor 2T scooter

13.9.2015 v 08:46 | Nahoru | #5




Zapojení hadiček karburátor 2T scooter

13.9.2015 v 08:52 | Nahoru | #6
Udělal jsem pár fotek, jak přesně karburátor vypadá

Císlo (4) => doufám benzín

Ale co (1) ; (2) ; (3) kam tedy přijde podtlak ? ? A co se zbytkem, kde nebude připojeno nic zaslepit ? ?

Zapojení hadiček karburátor 2T scooter

13.9.2015 v 08:54 | Nahoru | #7







































Zapojení hadiček karburátor 2T scooter

13.9.2015 v 14:22 | Nahoru | #8
Tak jsem to pozapojoval takto:





A motor konečně vrčí ...
Bohužel, ale neudrží otáčky a při startování musím zacpávat sání rukou aby naskočil ! ! A potom co chytne se budto při přidání plynu začne dusit a chcípat & nebo beží v nesmyslných otáčkách (to podle toho jak moc zrovna sání zacpávám. Ztratil jsem originál airbox se vzduchovým filtrem, takže zkouším vyrobit vyhovující airbox z různých láhví a podobně (silonka zklamala) zatím se mi, ale nedaří .
Otázka je jestli je problém jen v chybějícím airboxu??a nebo je možné, že je např. nějaký špatný ten elektronický sitič ?? Dá se případně nějak prozkoušet nebo obejít?
A bude stačit, když koupím klasickej sportovní filtr co je např. u Pitbike?? Nebo je potřeba filtr i s airboxem např. z podobného scootera??

Zapojení hadiček karburátor 2T scooter

14.9.2015 v 08:30 | Nahoru | #9
Hmm, já mám jinej karburátor...
Ale, myslím že 1) podtlak, 3) přímaz (hadička od olejové pumpy), a ano, může být špatný sytič ale chybějící sání je chyba, může to dělat to co to dělá..
Navíc tam máš nějaký bílý žmolky, bacha na to ať se ti nedostanou dovnitř karburátoru..
A sání bych tam dal origo, tady by mohli mít.

Naposledy editováno 14.09.2015 08:39:39

Zapojení hadiček karburátor 2T scooter

15.9.2015 v 18:33 | Nahoru | #10


Máš pravdu!!! Měl jsem to zapojeno špatně...podtlak jsem přepojil na č.1 a motor běží a nechcípá .

Prozměnu benzínu je, až moc a celkem proudem vytéká ze spodu karburátoru , takze asi budu muset zase rozebírat a sem zvědavej jestli se dá nějak seřizovat hladina v plovakove komore a nebo bude problém zase někde u podtlaku .
Jinak dnes jsem v místním obchodě koupil za 145kč otevřený vzduchový filtr s tím, že ho kdyžtak vrátím a obědnám origo a vypadá to, že nebudu muset a bohatě stačí.

Ta bílá hmota = nějaký tmel se kterým, už jsem to koupil (je totiž na jednom místě naprasklá ta hadice) . Pro jistotu jsem bílí tmel oškrábal a znovu přetěsnil jiným šedým silikonovým tmelem abych měl jistotu, že nepřisává nikde falešný vzduch.

Ještě mi vrtá hlavou, když__ č.1 => podtlak , tak co má být připojeno na č.2 ? ? ? nemám už totiž žádnou hadičku, kterou bych tam připojil ... jediná co mi zbývá krom benzínové & podtlakové + té tenoučké je olejová tlustá, ale ta mi vychází zespodu na olejovou banku






Neoriginální vzduchový filtr





Utěsnění silikonovým tmelem





Benzín vytékající z plovákové komory

1 reakcí na tento příspěvek Zapojení hadiček karburátor 2T scooter

15.9.2015 v 19:17 | Nahoru | #11
Ten benzín, nejspíš netěsní jehlový ventil, bývá tam gumová kuželka, nebo se tam dostal nějakej žmolek toho silikonu..

Co to č.2 nevím, zkus nějaký skútrforum, tam by mohli vědět..

Naposledy editováno 15.09.2015 19:19:48

Zapojení hadiček karburátor 2T scooter

15.9.2015 v 19:24 | Nahoru | #12

video zachycující vytékání benzínu

1 reakcí na tento příspěvek Zapojení hadiček karburátor 2T scooter

15.9.2015 v 22:35 | Nahoru | #13
č.2 je odvzdušnění plovákovky, bývá tam gumové kolínko

(reakce na) Zapojení hadiček karburátor 2T scooter

17.9.2015 v 00:25 | Nahoru | #14

kodl77 píše: Ten benzín, nejspíš netěsní jehlový ventil, bývá tam gumová kuželka, nebo se tam dostal nějakej žmolek toho silikonu..



Tak supr , moc děkuju za veškeré informace, rady a nápady !!!
Nevím jak dlouho bych se s tím ještě vydržel trápit, než bych scooter vzteky zapálil a za pade ho hodil do šrotu , kdybych se stím pastil dál pokus / omyl

- Benzínem si nejsem jistej proč tekl
- Dnes jsem se rozhodl demontovat karburátor i s tou přírubou a klapkama.
Všechno jsem rozebral v podstatě do šroubku, vypucoval štětečkem a propral v benzínu...
- Mezi válec a klapky + klapky a přírubu karburátoru jsem napatlal tmel jako těsnění
- Jehlu jsem posunul o drážku výš
- Všechno jsem zase poskládal a pořádně dotáhnul
= A všechno zatím funguje, tedy krom přimazávání to jsem nezapojoval, tak nevím . Motor naskočil okamžitě dokonce ani samovolně nechcípá...takže já mám
radost . Zítra jen vychytat mouchy, nasadit plasty atd. a mám na čem jezdit na pivo

(reakce na) Zapojení hadiček karburátor 2T scooter

17.9.2015 v 00:29 | Nahoru | #15

tomasNJ píše: č.2 je odvzdušnění plovákovky, bývá tam gumové kolínko



díkec

Zapojení hadiček karburátor 2T scooter

23.1.2017 v 13:19 | Nahoru | #16





Chlapi neviete ako je to u mňa? Je to skuter JBW 50 QT3, 2 takt. Myslím hadfičky. Akú kde zapojiť. Ďakujem

Naposledy editováno 23.01.2017 13:20:17

Zapojení hadiček karburátor 2T scooter

27.2.2017 v 00:12 | Nahoru | #17
shora...podtlak na kohout...přívod benalu...odvětrání plovakovky
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Yamaha jog 50 ccm -70 ccm Yamaha Jog R Stela69 6 28.6.2023 v 15:10 ja1
Jak urychlit tuhnutí tmelu? Yamaha Jog R Eazy 10 4.8.2011 v 08:40 Eazy


TOPlist