bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: MZ 251 střílí do výfuku
2.9.2015 v 07:01
Vložil jsem novou klikovou hřídel. Smontoval nastavil a hned chytla. Otáčky držela úplně minimální. Namazano mám 1:25 Po ujetí 36Km se začala motorka dusit až zdechla. Ráno jsem zkontroloval jestli tam jde benzín. Nastartoval (moc se jí nechtělo do otáček) ujel 30 metru a zdechne + střílí do vyfuku. Nastartovat jde ale pak to samé. Dusí se a střílí. Tak čím to? Zvlášť když to tak pěkně jelo tím že to jelo jakoby vyučuji špatný prestih? Díky motorkář amatér

MZ 251 střílí do výfuku

2.9.2015 v 07:35 | Nahoru | #1
Projevoval se mi podobně špatný snímač otáček.

MZ 251 střílí do výfuku

2.9.2015 v 07:55 | Nahoru | #2
Proč mažeš v takovým šíleným poměru? MZ-world.cz Vyměň svíčku a ten benzin namaž normálně... kdoví, co všechno ti to zasralo...

Naposledy editováno 02.09.2015 07:56:54

MZ 251 střílí do výfuku

2.9.2015 v 11:10 | Nahoru | #3
Zkusil bych tu svíčku jak říká Harry, případně zkontroluj zapalování, jestli se nehnul předstih.

MZ 251 střílí do výfuku

2.9.2015 v 11:14 | Nahoru | #4
předstih se nemá proč hnout... a i kdyby, tak se neposune sám od sebe o tolik, aby dělal tenhle problém.. bude to něčím jiným... začni kontrolou toho, na co jsi šahal

MZ 251 střílí do výfuku

2.9.2015 v 14:06 | Nahoru | #5
Harry007: předstih se právě hne velice snadno, a to klidně i o dost - výměna klikovky. Záleží hlavně na tom, jak byl pan klikař pečlivej při lisování čepů... Takže, jak už zaznělo: 1. svíčka (zvlášť byla-li to NGK, ty se ulejvaj na 2T razdva), 2. kontrola zapalka, 3. snížit množství oleje na 1:33/40

MZ 251 střílí do výfuku

2.9.2015 v 14:13 | Nahoru | #6
MZ se maže 1:50, pokud není v záběhu... předstih se dá docela snadno změřit, když už jsme teda u toho... a prostě MZ-world.cz

MZ 251 střílí do výfuku

2.9.2015 v 14:44 | Nahoru | #7
Já ovšem netvrdím, že se nedá něco změřit. Smysl psaného sdělení jen vyvracel tvrzení, že se s výměnou kliky nemůže předstih změnit - může a podle mých skromných zkušeností se hne prakticky vždycky, pokud klika není nová. Btw, nová klika... Tak já bych to zrovna považoval za důvod zpočátku trochu přimastit. Ale možná jsem jen posera.

MZ 251 střílí do výfuku

2.9.2015 v 20:36 | Nahoru | #8
Takže kuci zapalování je v pořádku. Cca 2mm před HU dává jiskru. Karburátor vyčštěn. Znovu nahrubo nastaven + hladina Svíčka vyčistená vypalená. Benzín danej 1:50 (jak začne běžet zase přidám olej... Mám i nové ložiska na klice a písni kroužky )

Stejně nic. Svíčka po pár slapnutich mokrá
Zítra kopím novou svíčku a uvidíme.

MZ 251 střílí do výfuku

3.9.2015 v 07:46 | Nahoru | #9
jestlis dal nový kroužky, tak to obohať tím, že zvedneš jehlu o zářez vejš a mázni to 1:40

MZ 251 střílí do výfuku

3.9.2015 v 10:24 | Nahoru | #10
jo jehlu vejs mam jehla z hora 4 zarez
mno a myslis, ze na zajizdeni 1:40 staci? Harry ja ti verim :) ale

....jsem nekde cetl ze cim vic tim lip ....ze 1:25 na prvnich 500 km pak 1:33 dalsich 500km a pak 1:40 dalsich 500 az na 1:50

jinak kluci diky za odpovedi. Vazim si toho.

MZ 251 střílí do výfuku

3.9.2015 v 10:50 | Nahoru | #11
tak já ti ten odkaz napíšu znova http://mz-world.cz už jsme to tam řešili milionkrát... 1:25 je fakt zbytečně moc, pokud máš obohacenou směs, pak to zasírá svíčku a výfuck. Když jsem psal vyměň svíčku, tak jsem tím myslel koupit novou a ne se snažit rozchodit tu starou... Pak je třeba postupovat nějak systematicky od toho, v čem ses rejpal naposled

MZ 251 střílí do výfuku

3.9.2015 v 21:09 | Nahoru | #12
Harry007 proč se má kupovat nová svíčka když se mu to uchlastá? Četl jsem to tu mnohokrát ale nikde nebylo vysvětleno PROČ! Díky za objasnění.

MZ 251 střílí do výfuku

4.9.2015 v 07:16 | Nahoru | #13
Kupuju už jen Brisk a nějak si nepamatuju, že bych odrovnal svíčku uchlastáním...

MZ 251 střílí do výfuku

4.9.2015 v 08:43 | Nahoru | #14
Když je černá svíčka, nemusí to byt enom špatnů svíčků.
Pokud to střílá kde tam, obvykle je neco v eletrice - može byt třeba velká vzduchová mezera u šmrnccívky - vím já?
Nebo nekde přehozené káblíky.
Nebo špatný kontakt.
To, že má poměr ku 25, nemůže být příčinou nepálení či zde popisovaných psích kusů.
Pavle, pokud mě má paměť neklame, MZty nemajů lisované kliky á la sériové čs. stroje, tam sů půlky vcelku s hlavním čepem...
Ještě jedna praktická připomínka - pokud se udělá výbrus a vymění píst, sice se změní tlakové poměry, ale motor jede i na původní seřízení karburátoru.
Není třeba, krom mírného obohacení směsi, s karbecem nic dělat.
Aby se spíš nerozšteloval, páč co jak se čím seřizuje a ovlivňuje je trochu vyšší dívčí.

Naposledy editováno 04.09.2015 08:57:06

MZ 251 střílí do výfuku

5.9.2015 v 08:25 | Nahoru | #15
Děkuji kluci. A ano bylo to svíčkou!

mno mic aspoň mám vycisteny z znovu nastavený karburator.

Poučení?

Nikdy už nebudu věřit švičce co hází krásnou a zřetelnou jiskru. To jsem do teď opravdu netušil.

Za mlada byla svíčka v prdeli když nehazela jiskru nebo dávala slabou. Aspoň co si z mustanga pamatuji. Na MZ jsem snad nikdy se svíčkou problém neměl...

Jj mz world. Tak ale kdy už sem to tu rozepsal...

Třeba to jednou někdo najde a pomůže mu to

Díky a šťastnou cestu

MZ 251 střílí do výfuku

13.9.2015 v 19:07 | Nahoru | #16
Zdravím,
já mám zkušenosti se svíčkama jiný. Je potřeba hlídat usazeniny mezi středovou a vnější elektrodou. Kartáč nic neřeší, je potřeba hrábnout tenkým drátkem na dno díry. To umí zachránit i svíčku po "smrti". Pak vyřešit, proč je tam tolik usazenin = světlý - moc chudá směs, tmavý - studená svíčka nebo olej, kterej se spíš hodí do kamen než do motorky.
Momentálně jezdím na zvenku zkorodovanou svíčku, která na pohled ani moc jiskru nedávala, ale pálí jako vzteklá. Ovšem, vozit s sebou náhradní svíčku spotřebu nezvýší
Občas zlobí kabeláž - špatně nalisované či zaletované fastony, uklepané konektory, procvaklá izolace nebo koroze spojů.
Předstih se mi sám od sebe nehnul ani jednou a to jsem kolikrát jezdil na sladko utažený jeden šroub a druhý na volno. Jedna věc je tovární předstih 2,5 mm a druhá o co si řekne motor.
Po výměně, repasi a to i rozlisování klikovky se předstih nutně hnout nemusí - respektive by ani neměl, pokud původní klika byla vycentrovaná aspoň do 5-ti stovek - ideálně 2 - 3. Samozřejmě po sborce motoru následuje kontrola :)

MZ 251 střílí do výfuku

26.10.2015 v 19:06 | Nahoru | #17
To že svíčka hází pěknou jiskru venku na vzduchu naznamená, že to dokáže i ve spalovacím prostoru... Už jsem měl tu "čest" si to taky ověřit v praxi
Jinak kdysi jsem tu četl takovou poučku na opravy, která pro mašiny nepřecpané elektronikou pořád platí: Když se motor točí, je v něm co zapálit a je čím to zapálit, tak musí běžet. Takže pokud není motor zadřený, má kompresi, má přístup paliva a vzduchu (též odvod spalin) a elektrika pracuje jak má měl by běžet

MZ 251 střílí do výfuku

28.12.2015 v 17:27 | Nahoru | #18
Vložils novou klikovou hřídel. Tzn. dals tam druhovýrobu, která má jinou hmotnost, někdo doknce psal že ji měřil a je to úplné bláto materiál. Nicméně, nezdupal jsi to při vkládání do karterů a neotáčí se ti teď klikovka moc ztuha? No, pochlub se jak to je

Naposledy editováno 28.12.2015 17:28:02

MZ 251 střílí do výfuku

6.10.2018 v 09:40 | Nahoru | #19
Hele dal jsem origo kliku. Zalezlo to tam jako do maminy. Hezky nahrát a druhý kus do mrazáku. Pak to de tak z lehka až ti to přijde divný :)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... Apo-Rider 32 23.9.2023 v 16:43 dettektorr
Mz ETZ 251-aktuální majitelé sem MZ ETZ 251 Boss.trx850 8 26.2.2022 v 17:47 2stroke
MZ 251 MZ ETZ 251 Petan69 7 7.2.2022 v 08:54 Petan69
MZ 251 ETZ-majitelé sem MZ ETZ 251 Boss.trx850 3 2.4.2021 v 18:26 Boss.trx850
MZ ETZ 250/251 - horni ojnicni jehl... MZ ETZ 251 Ajny 3 29.6.2020 v 18:41 Maxipes_Fík


TOPlist