bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Automat nebo manuál
Zdravím všechny. Nedalo mi to, a po pročtení mnoha dikuzí, názorů a připomínek, z nichž některé jsou až příliš staré na to, aby na ně někdo ještě reagoval jsem se rozhodl udělat téma v současné době celkem "živé" - a sice: Názor na automatickou převodovku u motocyklu. Platí to zřejmě asi nejvíc pro nové řady motorek Honda - zejména NC 750 a Crosstourer, které je možné pořídit s dvouspojkovou převodovkou DCT. Je mi jasné, že už jen tato úvaha mne staví u mnoha motorkářů téměř na vrchol čertvě zapálené hranice, nicméně doopravdy by mne zajímal názor na tento problém. Není tak dávno doba, kdy se říkalo, že automat mohou mít jen "hloupí američané" a neschopní řidiči a že do auta patří "fofrklacek"... A hle - podíl automatů se u osobních aut výrazně zvýšil. Proč je to tedy "špatně" u motorek? Co je špatně chtít se "jen tak svézt"... bez toho, abych musel řešit kvalty? Svůj názor mám - ale zajímal by mne i názor ostatních - dokonce i těch, pro které je toto slovo na horním žebříčku vulgarity. I ti by měli mít přece k tomuto názoru DŮVOD.

1 reakcí na tento příspěvek Automat nebo manuál

27.8.2015 v 10:56 | Nahoru | #271
já mám omezovač v 9500

(reakce na) Automat nebo manuál

27.8.2015 v 11:04 | Nahoru | #272

kubacech píše: To přijde s věkem jsem slyšel



Mně to s věkem odešlo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

27.8.2015 v 11:09 | Nahoru | #273

Harry007 píše: já mám omezovač v 9500



To je o více než 1500 než u mě

2 reakcí na tento příspěvek Automat nebo manuál

27.8.2015 v 11:28 | Nahoru | #274
njn... dvouhrnec do véčka a ještě k tomu otočenej pičmo... co bys víc chtěl automat?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

27.8.2015 v 11:39 | Nahoru | #275

Harry007 píše: njn... dvouhrnec do véčka a ještě k tomu otočenej pičmo... co bys víc chtěl automat?



automat mám na babettě a není to žádná sláva

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

27.8.2015 v 12:03 | Nahoru | #276

Harry007 píše: njn... dvouhrnec do véčka a ještě k tomu otočenej pičmo... co bys víc chtěl automat?



co je otocenej picmo ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

27.8.2015 v 12:11 | Nahoru | #277
k

Naposledy editováno 23.10.2015 01:01:44

(reakce na) Automat nebo manuál

27.8.2015 v 12:12 | Nahoru | #278

CAG píše: kubacech> Proč,zasahuje ti to do řazení když jedeš kolínko?



Naopak, se snažím jet normálně a ona mě potom na to kolínko pošle ...následně na loket, rameno a záda

(reakce na) Automat nebo manuál

27.8.2015 v 12:24 | Nahoru | #279

gugo píše: co je otocenej picmo ?


no to je vystupňovanej termín... rovně, šejdrem, šikmo, pičmo a od okamžiku, co znám slovo "pičovina" jsme schopnej pojmenovat úplně všechno

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

27.8.2015 v 14:52 | Nahoru | #280

kubacech píše: Dráťa, Harry007> to nemáte špatné. Mi to pod 1500 otáček už nechce jet a řadit musím


kubacech píše: To je o více než 1500 než u mě


To se mi nějak nezdá, že by dvouventilový Norge bylo točivější než Sport se stejným motorem? Mě to při větším přidání plynu škube už pod 2000 a na 8000 teprve bliká dioda - sice už to vadne tak to posunu níž ale omezovač by měl být "až" na 8500.

Naposledy editováno 27.08.2015 14:52:49

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

27.8.2015 v 15:00 | Nahoru | #281

stráťa píše: To se mi nějak nezdá, že by dvouventilový Norge bylo točivější než Sport se stejným motorem? Mě to při větším přidání plynu škube už pod 2000 a na 8000 teprve bliká dioda - sice už to vadne tak to posunu níž ale omezovač by měl být "až" na 8500.



TO nema na Ducati ST4, tam to skube uz pod 3500 otacek.

(reakce na) Automat nebo manuál

27.8.2015 v 15:59 | Nahoru | #282

stráťa píše: To se mi nějak nezdá, že by dvouventilový Norge bylo točivější než Sport se stejným motorem? Mě to při větším přidání plynu škube už pod 2000 a na 8000 teprve bliká dioda - sice už to vadne tak to posunu níž ale omezovač by měl být "až" na 8500.



To jsem právě nikde nenašel. Všude psali max na cca 8000. A dioda se dá nastavit tuším od 6000

Ale 50 v obci na 6 točí cca 1700, ale to už je trápení a člověk slyší každý zážeh

Naposledy editováno 27.08.2015 16:00:47

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

28.8.2015 v 09:39 | Nahoru | #283
Bubrak-ZX10R> ...a víš proč... ? že?

prozradím ti... když to občas zahulí do vejfuku černě...a nejede to na/ pod hranicí chudoby... necuká to ani pod 3trpm...

Automat nebo manuál

Skvělá odpověď, děkuji! 29.8.2015 v 10:32 | Nahoru | #284
Zkušenosti se nedají jen tak vyčíst a řídit se podle názorů není úplně optimální. Motorky už nejsou cool pro městské chlapce, tak se připraví nové lákadlo v podobě třeba automatu. Škoda dal bych přednost vymírajícímu druhu. Svého času když přišla Aprilia s manou jsem o aut. lehce uvažoval , protože u auta to považuji za sympatické a příjemné ovládání. Jsem ale dost stár na to abych si uvědomil o čem vlastně ta jízda na motorce je. Ano jezdím dost často po městě a za mě se tam nehodí ani jedno. Auto nezaparkuju a tvrdnu v koloně, motorku se obávám někde odložit a kupovat si otřískanej skůtr nehodlám. Takže i když jezdím po městě často tak kvůli pár projížďkám mimo město si nechám klasickou motorku. Čím víc o nějakém rozhodnutí uvažuji tím větší kravinu vždy udělám. Prodat se dá všechno a ta získanázkušenost Tě někam posune víc než založené téma.
Asi založím "mám si koupit enfielda nebo kachnu" Nakonec to bullet vyhrál.

Naposledy editováno 19.09.2015 11:18:42

(reakce na) Automat nebo manuál

29.8.2015 v 21:07 | Nahoru | #285
t_freedom> Yeap, třošku jsem si hrál u VTR s volnoběžnou směsí (ze servisu od minulého majitele, totálně rozprasená) a dá se jezdit s citem na plyn u Véčka v litru i kolem 2000otáček na trojku jemně a bez cukání

E:akorát to musíš mít v ruce, né jak u homo 4válu na 6ku v 50km/h, kde si dokáže vrnět a poté se i se sílou rozjet (CBR 954), byť ta rychlost má rozsah až do cca 300km/h. Nicméně dávát 6ku pod 100km/h je barbarství (u Véčka)

Naposledy editováno 29.08.2015 21:15:50

Automat nebo manuál

19.9.2015 v 10:44 | Nahoru | #286
Sestku v 50 km rychlosti to musis dojebat motor, to se neda vubec skombinovat
😯

Automat nebo manuál

19.9.2015 v 10:46 | Nahoru | #287
Sestku v 50 km rychlosti to musis dojebat motor, to se neda vubec skombinovat
😯

1 reakcí na tento příspěvek Automat nebo manuál

4.10.2015 v 08:33 | Nahoru | #288
Mam NC 750X DCT a nemenil bych. Jsem rad, ze jsem vzal automat. Ve meste jezdim v automatickem rezimu. Kdyz vyrazim ven, tak zase jen v manualnim rezimu. Automat je tam nepouzitelny. Je treba mit pod kontrolou zarazene rychlosti, zejmena podrazovani pred zatackama. DCT tedy mohu doporucit prave kvuli moznosti manualniho razeni, coz u variatoru nelze. Uvital bych ale nejakou moznost sw. customizace programu automatu. Me treba vadi, ze kdyz jsem v manualnim rezimu na max. otackach, zaskube omezovac namisto aby tam kopl vyssi kvalt. Dole naopak podrazuje aby se to nezakuckalo. Tohle bych rad zmenil napriklad.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

4.10.2015 v 23:05 | Nahoru | #289

CBF600SA_300SHi píše: Mam NC 750X DCT a nemenil bych. Jsem rad, ze jsem vzal automat. Ve meste jezdim v automatickem rezimu. Kdyz vyrazim ven, tak zase jen v manualnim rezimu. Automat je tam nepouzitelny. Je treba mit pod kontrolou zarazene rychlosti, zejmena podrazovani pred zatackama. DCT tedy mohu doporucit prave kvuli moznosti manualniho razeni, coz u variatoru nelze. Uvital bych ale nejakou moznost sw. customizace programu automatu. Me treba vadi, ze kdyz jsem v manualnim rezimu na max. otackach, zaskube omezovac namisto aby tam kopl vyssi kvalt. Dole naopak podrazuje aby se to nezakuckalo. Tohle bych rad zmenil napriklad.



resit u variatoru ze nelze manualne radit je dost blbost, kdyz se tam vubec neradi ..

a pochvalovat si manualni rezim , ale stezovat si, ze nezaradi automaticky, to uz mi prijde dost uchylne .

(reakce na) Automat nebo manuál

12.10.2015 v 12:40 | Nahoru | #290

Veverčák píše: resit u variatoru ze nelze manualne radit je dost blbost, kdyz se tam vubec neradi ..

a pochvalovat si manualni rezim , ale stezovat si, ze nezaradi automaticky, to uz mi prijde dost uchylne .



Jo, to jsou přesně majitelé NC. Jeden brečí, že mu to v manuálním režimu neřadí samo, a druhej spatřuje největší výhodu automatu v tom, že může přeřadit ručně

1 reakcí na tento příspěvek Automat nebo manuál

18.10.2015 v 12:36 | Nahoru | #291
tak pro všechny se kterými jsem se zde "hádal" i "diskutoval" - v garáži konečně zaparkovala nová moto - Dráťovi s jeho vztahem k NC udělám možná radost - je to V-Strom 650 XT. Tak doufám, že pokud někde pojedu kolem něj, že se i pozdravíme :) :) :)

(reakce na) Automat nebo manuál

18.10.2015 v 15:44 | Nahoru | #292

art007 píše: V garáži konečně zaparkovala nová moto - je to V-Strom 650 XT.


Všecko nejlepší s tém pertinaxem...
Tož ať Ti malý stromek dobře slouží !

(reakce na) Automat nebo manuál

7.12.2016 v 18:19 | Nahoru | #293

art007 píše: to nevím, jak mi při průjezdu Prahou ve špičce pomůže krouťák... :)
Než dojedu z jednoho konce na druhý, bolí mě ruka.. :) a moc si to neužiju....
Myslím, že než krouťák do XX NM by bylo lepší, kdyby někdo vynalezl možnost jak na motorce řadit jako v autě - neutrál odkudkoliv... takhle, sotva se člověk rozjede, už musí zase podřazovat.. a tak pořád do nekonečna.. Kdyby někdo vymyslel, jak tam dostat N odkudkoliv, bylo by to možná zajímavější a přínosnější než automat... ale bohužel se bojím, že jednou budou automaty naprosto ve všem... i v lidech :) :) :)

to ze das N z 6 ,5,atd uz existuje

(reakce na) Automat nebo manuál

8.12.2016 v 00:09 | Nahoru | #294

t_freedom píše: Bubrak-ZX10R> ...a víš proč... ? že?

prozradím ti... když to občas zahulí do vejfuku černě...a nejede to na/ pod hranicí chudoby... necuká to ani pod 3trpm...



ne nevim proc, ta "cestovni" motka to dela z tovarny, narozdil od jinejch V2 litru ktery sem zkousel

Automat nebo manuál

13.4.2017 v 15:52 | Nahoru | #295
Automat by byl určitě fajn a určitě bych ho volil raději ALE

-údržba/servis
-případná neopravitelnost mimo civilizaci (adventure bikes)
-hmotnost
-cena

Argument zábavnosti je pro mě mimo, řazení není nic co by mě mělo bavit, je to otravná věc (pro mě). Ale chápu že to má každý jinak. Celkově mě ale od automatu na moto odrazuje právě ten servis/neopravitelnost a hmotnost navíc. Například auto bych už jiné než s automatem nekoupil a vždy se směju argumentu lidí kteří to pořádně nikdy neřídili a do krve se budou hádat že jsou těmi lepšími "pravějšími" řidiči a že si raději "řadí a vychutnávají jízdu s řazením" to mě vždy pobaví. (ferarri 99% v automatu) Stejné to bude asi u motorky kdy 99% kritiků žádnou moto s automatem neřídilo ale mají předem jasno, stejně dětinské jako když děti křičí "tu polívku jíst nebudu, je hnusná" ale ani si jí nelízli. Je mi jasné že každému vyhovuje něco jiného, ale soudit něco předem, co jsem ani nevyzkoušel je přinejmenším krátkozraké. Podívejte se kam se posunuly aut.převodovky v automobilech za posledních 20 let, Auto s automatem jede lépe, žere méně, řadí lépe. Pokud by někdo nabídl do moto automat za super cenu se super životností a minimální hmotností navíc, myslím že by prodeje ukázali jak je to s tou "pravou" motorkou doopravdy :D
a teď do mě.

Naposledy editováno 13.04.2017 16:01:29

1 reakcí na tento příspěvek Automat nebo manuál

13.4.2017 v 17:12 | Nahoru | #296
JWK: ja mam 3 auta, ted hlavne jezdim s automatem (Dodge Magnum), obcas se svezu Camarem (2013 s automatem), pak mam skutra s automatem a motorku s manualem

cili mam oboje a to dost dostatecne a rikam ze manual je LEPSI, protoze mas lepsi a primejsi kontrolu nad autem a to predevsim pri rozjezdu kdy potrebujes mit napr. v uzkych prostorach vetsi kontrolu nad tim 'jak' prudce se auto rozjede, to proste s automatem nikdy nebudes mit, ten se rozjede vzdy podle sebe.

automat je pohodli v zacpe, obecne ve meste, tempomat si "sam preradi" a mozna dalsi, ale porad je to o tom, ze se vic vezu, nez sam ridim a ovladam vozidlo.

takze se smejes dobre, ale na spatnym hrobe.

1 reakcí na tento příspěvek Automat nebo manuál

14.4.2017 v 14:22 | Nahoru | #297
No neviem, automat je síce fajn vec, ale mne manuál žily netrhá - možno je to tým, že nejazdím po meste. Na motorke by mi chýbala tá spojka v nízkych rýchlostiach, na druhej strane sa to stále dá cez brzdu... Ale silný argument sú peniaze, manuál:
- stojí menej
- lacnejšia pravidelná údržba (oleja v prevodovke nie je moc - teda v aute, kde je to oddelené; v automate je ho viac)
- lacnejšie opravy (keď sa niečo poserie)
- v priemere menšia spotreba (väčšina automatov má už +/- rovnakú, ale stále ich má dosť väčšiu a nemôžeš si vybrať, jedine iný typ vozidla alebo značku)
- lepší výkon (tu platí niečo podobné ako o riadok vyššie), teda na to nemusím toľko šlapať a znížim spotrebu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

15.4.2017 v 15:08 | Nahoru | #298
Bubrak-ZX10R> Bubraku dog ram má prehistorickou aut. převodovku s hydroměničem. Taky mám jedno auto s hydroměničem, a jedno s moderní 2014 bmw sport převedovkou automat a je to pochopitelně brutální rozdíl... když jsme u těch sportovních aut tak prakticky vešekerá produkce ferarri je s automatem, sekveční aut. zařezní maji i závodní profi auta... tanky a obrněnce také apod... je rozdíl mezi automatem a automatem, pokud vezmeš ten špičkový tak se obávám že člověk tak dobře řadit nedokáže... zábava je potom druhá věc a je to dost individuální, já jezdím hodně a proto bych auto s manuálem opravdu už nechtěl,

p.s. s tím rozjížděním nesouhlasím... stačí pustit brzdu a rozjedeš se tak plynule a jemně

Naposledy editováno 15.04.2017 15:10:32

(reakce na) Automat nebo manuál

15.4.2017 v 15:09 | Nahoru | #299
Metric> vlastně se shodneme jediným reálným protiargumentem proti automatu jsou peníze/servis

1 reakcí na tento příspěvek Automat nebo manuál

15.4.2017 v 22:10 | Nahoru | #300
Ja jsem si rosekal "spojkovou ruku" pri blbnuti na "off-roadu" a mam ted na celkem dlouhou dobu pauzu od normalni motky. Uvazuju o automatu a patral jsem po nejake motorce (ne skutru) co by fungovala. Honda NC 750XD se me libi, ale ca 55hp na 230kg me celkem desi. Mam pocit, ze me kazdy vetsi kopec zabrzdi. Vim, ze je i 1200 Honda s automatem, ale nechci jeste jednu "velkou" motorku.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Potřebuji přezout své Nc 750x Honda NC 750X stafler 11 Dnes v 20:44 stafler
Výměna zapalovacích svíček Honda VF... Honda VFR 1200F, Honda VFR 1200X Crosstourer sydy 17 3.4.2024 v 23:23 Deadman
Versys/ Nx / NC [1, 2] Kawasaki Versys 650, Honda NC 750X, Honda NX500 HALLU 54 26.3.2024 v 20:03 TomasNBK
HondaNC 750X rv2019 model 2020 Honda NC 750X 0Storm1 7 12.3.2024 v 10:25 0Storm1
Padaci ram z iron-skill Ukrajina Honda NC 750X skulo 2 22.2.2024 v 13:39 Pavel_NC750XD


TOPlist