paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Zvláštní chování podvozku BMW K 1300 GT
Ahoj, mám dotaz ohledně podivného chování podvozku motocyklu K 1300 GT, hlavně mě zajímá, jestli se tu už někdo s podobným jevem/problémem setkal.
V sobotu jsem při jízdě po městě mezi 50 a 60 km/h po dokonale rovné (nově opravené) silnici zaregistroval, že se moto mírně, ale přesto dostatečně znatelně a hlavně pravidelně vlní. Normálně si samo přenáší váhu zprava doleva a zpět s pravidelnou frekvencí cca 1 sec. Pocitově je to jako kdybych vjel do vyjetých kolejí, ale ty tam nebyly, ani nikde jinde, kde jsem to pak zkoumal dál. Nevíc je to poznat právě v té "obecní" konstantní rychlosti a na vozovce bez hrbolů. Zaráží mě na tom ta pravidelnost výchylek levá-pravá.
Pozoroval jsem bedlivě chování motorky po zbytek víkendu a možná to už i trochu hraničilo s paranoiou, říkal jsem si, jestli si to jen nevsugerovávám, ale ne. Zjistil jsem následně, že se to výrazněji projevuje i v náklonech, kvalitní povrch je zase podmínkou (pokud je vozovka nerovná, tak se to vlnění nedá téměř poznat). Na dálnici v zatáčce a v rychlosti blížící se 200 se to docela solidně rozkývalo s frekvencí vyšší úměrně té rychlosti (tedy cca 3-4 výkyvy/sec)...
Pneu Metzeler Z8 ve specifikaci přesně pro tento typ moto mají najeto cca 8 tis km a jsou ojeté rovnoměrně bez jakýchkoliv nepravidelností, na zadní gumě není žádná obvodová ploška, přestože jezdím hodně po dálnicích. Odhaduji, že ještě vydrží tak 5 tis km. Laboroval jsem i s tlaky v pneu, ale nic se nezměnilo, ani když jsem to o cca 0,5 MPa přefoukl, ani když to bylo mírně podhuštěné. Kontroloval jsem i závažíčka na ráfcích, ale jsou všechna a nevyvážené kolo by se projevovalo spíš vibracemi, než tím pravidelným kýváním. Zkoušel jsem, jestli není nějaká vůle v zavěšení kol, na duoleveru i kardanu, ale na nic jsem nepřišel. Kotouče se zdají být taky v pohodě, při protáčení koly rukou se neděje nic zvláštního. Když pustím za jízdy řídítka, taky se nic neděje, žádné kmitání, nic. Zkoušel jsem i plynulé zrychlování přes tempomat z 80 na cca 150 km/h, přičemž jsem přidržoval řídítka lehoučce jen jedním prstem, taky s nic nedělo, prostě to drželo stopu jak podle pravítka.
Loni na podzim jsem s GT ulehl v relativně malé rychlosti, ale bylo to jen podjetí předního kola a sklouznutí po pravých kapotách, zastavilo se to samo třením o asfalt. Ale pokud by to mělo mít něco společného s touto událostí, určitě bych si toho všiml hned zjara...
S ničím podobným jsem se ještě nesetkal a dost mně to znervózňuje, příští podnělí vyrážím do rakouských hor...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvláštní chování podvozku BMW K 1300 GT

5.9.2015 v 22:12 | Nahoru | #1
Janýr> A dělalo ti to i předtím, nebo jsi to zaregistroval až kolem těch 7000 najetých na pneu? Já jsem si toho všiml, když měly gumy cca 8000...

(reakce na) Zvláštní chování podvozku BMW K 1300 GT

7.9.2015 v 07:21 | Nahoru | #2
RTourer> Přesný počet ujetých km musím ověřit v záznamech. Od okamžiku, kdy jsem to začal registrovat, jsem najel cca 1000 km a pozoruji zlepšení.

16.9.2015 v 19:07 | Nahoru | #3
RTourer> Tak už je to OK. Zjistil jsem , že jsem velkej lajdák, pneu jsem nefoukal od 07/2014, tedy víc než rok, mezitím jsem si odskočil na Sardinii a párkrát se otočil po dálnici mezi HK a PH . Po dofouknutí a ojetí, patrně nějak zdeformovaných pneu, je motorka opět stabilní i v rychlosti 50km/h .
Konzultoval jsem to v Inveltu a měli tam zrovna ze stejných důvodů na přezutí K 1600 GTL.

Naposledy editováno 16.09.2015 19:11:35
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
vrzající duolever K1200S BMW K 1200 S TomasssUrbannn 2 Včera v 21:12 TomasssUrbannn
BMW K1300R - tecie zadny tlmic BMW K 1300 R yurij 3 17.3.2024 v 15:13 yurij
Jaké náplně do K1200R r.v:08 BMW K 1200 R Dýmovnice 27 20.10.2023 v 13:54 puffybodie
Zvýšení řídítek na BMW K1300R BMW K 1300 R stenlej 9 15.10.2023 v 18:01 Maximax68
BMW K1200S - "poskakující" spojka [1, 2, 3] BMW K 1200 R, BMW K 1200 S, BMW K 1200 GT, BMW K 130... wimi 71 5.9.2023 v 16:48 Dýmovnice