globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zvláštní chování podvozku BMW K 1300 GT
Ahoj, mám dotaz ohledně podivného chování podvozku motocyklu K 1300 GT, hlavně mě zajímá, jestli se tu už někdo s podobným jevem/problémem setkal.
V sobotu jsem při jízdě po městě mezi 50 a 60 km/h po dokonale rovné (nově opravené) silnici zaregistroval, že se moto mírně, ale přesto dostatečně znatelně a hlavně pravidelně vlní. Normálně si samo přenáší váhu zprava doleva a zpět s pravidelnou frekvencí cca 1 sec. Pocitově je to jako kdybych vjel do vyjetých kolejí, ale ty tam nebyly, ani nikde jinde, kde jsem to pak zkoumal dál. Nevíc je to poznat právě v té "obecní" konstantní rychlosti a na vozovce bez hrbolů. Zaráží mě na tom ta pravidelnost výchylek levá-pravá.
Pozoroval jsem bedlivě chování motorky po zbytek víkendu a možná to už i trochu hraničilo s paranoiou, říkal jsem si, jestli si to jen nevsugerovávám, ale ne. Zjistil jsem následně, že se to výrazněji projevuje i v náklonech, kvalitní povrch je zase podmínkou (pokud je vozovka nerovná, tak se to vlnění nedá téměř poznat). Na dálnici v zatáčce a v rychlosti blížící se 200 se to docela solidně rozkývalo s frekvencí vyšší úměrně té rychlosti (tedy cca 3-4 výkyvy/sec)...
Pneu Metzeler Z8 ve specifikaci přesně pro tento typ moto mají najeto cca 8 tis km a jsou ojeté rovnoměrně bez jakýchkoliv nepravidelností, na zadní gumě není žádná obvodová ploška, přestože jezdím hodně po dálnicích. Odhaduji, že ještě vydrží tak 5 tis km. Laboroval jsem i s tlaky v pneu, ale nic se nezměnilo, ani když jsem to o cca 0,5 MPa přefoukl, ani když to bylo mírně podhuštěné. Kontroloval jsem i závažíčka na ráfcích, ale jsou všechna a nevyvážené kolo by se projevovalo spíš vibracemi, než tím pravidelným kýváním. Zkoušel jsem, jestli není nějaká vůle v zavěšení kol, na duoleveru i kardanu, ale na nic jsem nepřišel. Kotouče se zdají být taky v pohodě, při protáčení koly rukou se neděje nic zvláštního. Když pustím za jízdy řídítka, taky se nic neděje, žádné kmitání, nic. Zkoušel jsem i plynulé zrychlování přes tempomat z 80 na cca 150 km/h, přičemž jsem přidržoval řídítka lehoučce jen jedním prstem, taky s nic nedělo, prostě to drželo stopu jak podle pravítka.
Loni na podzim jsem s GT ulehl v relativně malé rychlosti, ale bylo to jen podjetí předního kola a sklouznutí po pravých kapotách, zastavilo se to samo třením o asfalt. Ale pokud by to mělo mít něco společného s touto událostí, určitě bych si toho všiml hned zjara...
S ničím podobným jsem se ještě nesetkal a dost mně to znervózňuje, příští podnělí vyrážím do rakouských hor...

Zvláštní chování podvozku BMW K 1300 GT

10.8.2015 v 11:29 | Nahoru | #1
jak píšeš o frekvenci, musí to souviset s frekvencí otáčení kol. pokud jsi si jistý pneumatikami - že nejsou sjeté neznamená, že jsou v pohodě (mohl jsi trefit díru a je poškozen kord) - pak tipuju ložiska kol nebo uložení kol, případně kardan

1 reakcí na tento příspěvek Zvláštní chování podvozku BMW K 1300 GT

10.8.2015 v 12:22 | Nahoru | #2
Mám to úplně stejný na jiným typu motorky, konkrétně S10 Supertenere. Přehazoval jsem snad všechno co je na motorce a stále beze změny. Pneu Metzeler Tourance. Jsem zvědav co ti tady poradí.

1 reakcí na tento příspěvek Zvláštní chování podvozku BMW K 1300 GT

10.8.2015 v 12:59 | Nahoru | #3
Myslim si, ze je to zpusobeny do spicky se sjizdejici predni gumou. Jen pro test - zkus ji trochu upustit, tak na 2bary. Pozoroval jsem podobny malinky vykyvy na ruznych motorkach, ale nikdy jsem presne neprisel na to co to je. Fakt je ten, ze jsem to ani moc neresil

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvláštní chování podvozku BMW K 1300 GT

10.8.2015 v 13:07 | Nahoru | #4
Slávek-TDM> ono když je to hodně a mašina se ti houpe při předjíždění kamionu jako prase, tak tě sranda přejde. To i věř

Zvláštní chování podvozku BMW K 1300 GT

10.8.2015 v 13:22 | Nahoru | #5
Koukni na oba čepy v přepákování, jestli tam není vůle, nebo nejsou dokonce povolené...(není to tutovka, ale jediné co mě napadlo)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvláštní chování podvozku BMW K 1300 GT

10.8.2015 v 14:20 | Nahoru | #6
georgeCZ> A jak mas nastaveny tlumice? Nemas moc mekkej utlum nebo a tvrdy predpeti pruzin? Nebo ma tvuj stroj ESA?

(reakce na) Zvláštní chování podvozku BMW K 1300 GT

10.8.2015 v 15:21 | Nahoru | #7
Slávek-TDM> Mám ESA, ale děje se to ve všech režimech, pneu se sjíždějí ukázkově rovnoměrně. A podhuštěné už jsem to taky měl.

Naposledy editováno 10.08.2015 15:25:27

1 reakcí na tento příspěvek Zvláštní chování podvozku BMW K 1300 GT

10.8.2015 v 20:04 | Nahoru | #8
Hlavním podezřelým se zřejmě stává tlumič řízení...

Zvláštní chování podvozku BMW K 1300 GT

10.8.2015 v 20:19 | Nahoru | #9
Ahoj, já bych s Tebou souhlasil. Nevím, jaké je provedení tlumiče řízení u Tvého modelu, ale mě BMW F 800 S po přezutí začalo kmitat tak od 120 km/h, nejdřív jsem myslel, že mi uletělo závaží z kola, ale to zkontrolovali a přešli i celý předek - nenalezli nic. Doma, když jsem moto myl, tak jsem vzal za tlumič a měl vůli. Pod šroubem, kterým je chycen v rámu byla gumová podložka a ta byla vymačknutá , vyměnil jsem ji za hliníkovou a kmitání přestalo.

(reakce na) Zvláštní chování podvozku BMW K 1300 GT

10.8.2015 v 20:54 | Nahoru | #10
georgeCZ> čau mám jí na motorce týden a kupoval jsem ji novou nedá se na tom jezdit, když se postavím a kouknu jak jede vzorek tak to lítá ze strany na stranu, jdu ji reklamovat.

Zvláštní chování podvozku BMW K 1300 GT

14.8.2015 v 23:27 | Nahoru | #11
Jestli máš najeto 8t km, nešpekuluj a nejdříve přezuj zadní gumu, stejně ti vydrží už jen chvíli. Pokud bude závada i nadále, řeš dál.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvláštní chování podvozku BMW K 1300 GT

24.8.2015 v 18:33 | Nahoru | #12
Nesmíš na tom jezdit pomalu ... ne teď vážně. Mám ten stejný problém a už ho řeším delší dobu. A je nás víc. Je to ještě větší trouble než ta známá převodovka. Např. tady.. : http://www.bmw-k-fo...lit=pendeln#p313579, tady http://www.bmw-k-fo...t=19486&start=30 , http://www.bmw-bike...ewtopic.php?t=63201, http://k1300s.siteb...was-auch-immer.html. Gumy jsem také měnil, odfukoval a přefukoval, dal širší řídítka, měnil přepákování vzadu, tlumič řízení jsem měl vymontovaný a pořád je to skoro stejné. Někdo to svádí na ty dva kulové čepy, ale kdyby byly vybité tak by to myslím dělalo i když se jede rychle. Mě to sedí dobře i při průjezdu dlouhých zatáček s ne zrovna dobrým povrchem, ale nerozvlní se to, neutíká ven.. Připomíná mi to když jsem od motorky odpojil sajdu a zapomněl povolit tlumič řízení.. jako by bylo ztuhlé v té hlavě řízení. Kdyby tam byla normální teleskopická vidle bylo by to asi lepší.. tenhle aparát s vahadlama ala 30-tá letá je sice pěkný, ale taky má ta motorka dlouhý rozvor. Je to jako na chopperu s dlouhýma vidlema když se má jet pomalu.. O víkendu jsem na tom jezdil a zas mě to vytočilo tak jsem se dal opět do bádání a zkusím ještě vyměnit ložiska v hlavě..

RTourer píše: Hlavním podezřelým se zřejmě stává tlumič řízení...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvláštní chování podvozku BMW K 1300 GT

28.8.2015 v 17:01 | Nahoru | #13
robes12> tak to je hooodně zajímavý...

1 reakcí na tento příspěvek Zvláštní chování podvozku BMW K 1300 GT

5.9.2015 v 11:23 | Nahoru | #14
Jsem taky zvědavý. Řeším to samé. Nejprve jsem si myslel, že to bylo podhuštěnými pneumatikami. Po dofouknutí se mi nejprve zdálo, že problém je pryč, ale to jsem se mýlil, to byla pouze změna mezi jízdou na pneu s tlakem 1,8 místo 2,5 a 2.2. místo 2,9 nyní pozoruji problém stále. Pneu Pirelli Angel najeto cca 7 000km bez očividných deformací obvodu pláště v podobě plošky uprostřed nebo kdekoliv jinde s dostačující hloubkou vzorku. Je pravda, že od 25.6. pendluji mezi HK a PH po dálnici a minulý týden tedy po dvou měsících jsem začal registrovat divné vlnění motorky v nízkých rychlostech. Zatím doufám, že až přezuji , že bude po problému.

1 reakcí na tento příspěvek Zvláštní chování podvozku BMW K 1300 GT

5.9.2015 v 11:26 | Nahoru | #15
Co ložisko v krku to snad mají i tyto nadpozemske modely a muže se popopo…

Zvláštní chování podvozku BMW K 1300 GT

5.9.2015 v 22:10 | Nahoru | #16
Takže jsem ujel dalších cca 2000 km a zdá se mi, jakoby ten problém zmizel, nebo je už jen na hranici postřehnutelnosti. Moje hypotéza je, že by to mohlo opravdu mít něco společného s přední pneu, na ní se v posledních pár tisících km už viditelně objevilo jakési opotřebení. Třeba je to tak, že opotřebení (a tím pádem změna profilu pneu) se dostalo do fáze, kdy se to projevovalo tím kýváním, ale po určitém dalším úbytku gumy to zase zmizelo... Jinak nevím.

Naposledy editováno 07.09.2015 11:59:42

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvláštní chování podvozku BMW K 1300 GT

5.9.2015 v 22:12 | Nahoru | #17
Janýr> A dělalo ti to i předtím, nebo jsi to zaregistroval až kolem těch 7000 najetých na pneu? Já jsem si toho všiml, když měly gumy cca 8000...

(reakce na) Zvláštní chování podvozku BMW K 1300 GT

7.9.2015 v 07:21 | Nahoru | #18
RTourer> Přesný počet ujetých km musím ověřit v záznamech. Od okamžiku, kdy jsem to začal registrovat, jsem najel cca 1000 km a pozoruji zlepšení.

Zvláštní chování podvozku BMW K 1300 GT

7.9.2015 v 07:34 | Nahoru | #19
Takhle se mi hlasia predni guma ze chce vymenit. Vizualne byla vporadku, ale uz to proste mela zapar.

(reakce na) Zvláštní chování podvozku BMW K 1300 GT

10.9.2015 v 06:59 | Nahoru | #20
RTourer> Tak mám najeto na sadě pneu 8300km a po sérii měření různými pneuměřiči na čerpacích stanicích a doma jsem nastavil požadovaný tlak a zdá se , že problém odezněl.

(reakce na) Zvláštní chování podvozku BMW K 1300 GT

10.9.2015 v 09:48 | Nahoru | #21
Myslím že to bude tím. Taky proto že to je jediná věc do které jsem ještě nerýpal a dělá to pořád. Vymontoval jsem zase tlumič řízení, dal dozadu jiné přepákování aby se to zvedlo a změnila se geometrie. Je to o hodně lepší, ale stejně se mi zdá že to řízení někdy jako by ztuhne. A pustit v malé rychlosti řídítka tak to hned padá na stranu. Jo a přední gumu jsem dal novou a tu původní na jinou motorku. No a tam bez problémů. Takže pneu to nebude.

Gahan37 píše: Co ložisko v krku to snad mají i tyto nadpozemske modely a muže se popopo…

(reakce na) Zvláštní chování podvozku BMW K 1300 GT

16.9.2015 v 19:07 | Nahoru | #22
RTourer> Tak už je to OK. Zjistil jsem , že jsem velkej lajdák, pneu jsem nefoukal od 07/2014, tedy víc než rok, mezitím jsem si odskočil na Sardinii a párkrát se otočil po dálnici mezi HK a PH . Po dofouknutí a ojetí, patrně nějak zdeformovaných pneu, je motorka opět stabilní i v rychlosti 50km/h .
Konzultoval jsem to v Inveltu a měli tam zrovna ze stejných důvodů na přezutí K 1600 GTL.

Naposledy editováno 16.09.2015 19:11:35
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
vrzající duolever K1200S BMW K 1200 S TomasssUrbannn 4 Včera v 17:31 pepe100
BMW K1300R - tecie zadny tlmic BMW K 1300 R yurij 3 17.3.2024 v 15:13 yurij
Jaké náplně do K1200R r.v:08 BMW K 1200 R Dýmovnice 27 20.10.2023 v 13:54 puffybodie
Zvýšení řídítek na BMW K1300R BMW K 1300 R stenlej 9 15.10.2023 v 18:01 Maximax68
BMW K1200S - "poskakující" spojka [1, 2, 3] BMW K 1200 R, BMW K 1200 S, BMW K 1200 GT, BMW K 130... wimi 71 5.9.2023 v 16:48 Dýmovnice

TOPlist