bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: NEcistenie retaze
26.7.2015 v 12:53
Ahojte,
natrafil som na internete na dost vela prispevkov kde ludia prestali cistit retaz na motorke pretoze to nema ziaden vyznam. Velakrat sa spomina ze retaz vydrzala dlhsie, sem-tam ze rovnako ako keby sa cistila, ale ani raz som nevidel nikoho aby pisal ze vydrzala kratsie oproti cistenej retazi.

Taky scottoiler je vlastne rovnaky pristup, retaz sa iba dookola maze.

Je tu niekto kto sa rozhodol ist touto cestou a vie sa podelit o svoje poznatky?
Předchozí
1 2 3 4... 5
Následující

NEcistenie retaze

26.7.2015 v 12:57 | Nahoru | #1
Bubrak nečistí. Pokud si pamatuju dobře, tak nájezd o cca 10 míň.

NEcistenie retaze

26.7.2015 v 13:01 | Nahoru | #2
Necistim a retez je po 15000km na VTR 1000 F ve vybornem stavu.

NEcistenie retaze

26.7.2015 v 14:10 | Nahoru | #3
necistim, jen mazu, a uplne v pohode

NEcistenie retaze

26.7.2015 v 14:14 | Nahoru | #4
Necekej univerzalni odpoved, zivotnost retezu nevisi jen na cisteni/necisteni. Jezdim na jeden retez jak bahno tak silnici na ADV. Kdybych ho po prijezdu z bahna a pisku nevocistil a nenamazal tak ty okrouzky nevydrzej vubec nic.
Kdyz jezdis v zime a mas to nasoleny, ma to podobnej efekt.

NEcistenie retaze

26.7.2015 v 19:48 | Nahoru | #5
na h9 (několik řetězovek) jsem měnil po 18 tisících. když jsem čistil, byl řetěz ještě ok, ale už na konci tolerancí (odhadem by dal další 3-4 tisíce), když jen mazal, byl po 18 tisících šrot (vyměnit chtěl už v cca 16ti)

čistil jsem kartáčem (po delší cestě nebo po víkendu - zkrátka když jsem se dostal do garáže), mazal pdl (buď po víkendu nebo ob den - cca po 500 - 1.000 km)

NEcistenie retaze

26.7.2015 v 19:54 | Nahoru | #6
Čistím jednou, maximálně dvakrát ročně. Mažu po dešti nebo po 600km. Mám na něm natočeno kolem 30000, ale už se vytahuje, takže tenhle rok budu rád když na něm dojezdím ( řetěz ČZ, mazání Motul)

NEcistenie retaze

26.7.2015 v 21:07 | Nahoru | #7
Už jen mažu. Nevidím rozdíly.

NEcistenie retaze

27.7.2015 v 06:35 | Nahoru | #8
Jak už psal gugo-pokud jezdíš jen po silnici, tak to čištění ani moc nutné není, jakmile jezdíš pískem a bahnem, tak životnost řetězu zkrátíš znatelně.
Jinak já čistím před každým druhým mazáním.

1 reakcí na tento příspěvek NEcistenie retaze

27.7.2015 v 08:09 | Nahoru | #9
Vdaka za info. Mal som take tusenie ze to cistenie je precenovane.
Uz som bohuzial kupil Kettenmax tak si ho aspon raz vyskusam :D

(reakce na) NEcistenie retaze

27.7.2015 v 09:00 | Nahoru | #10
Wakasaki> Určitě jsi s kettenmaxem chybu neudělal, já ho používám už kolik let a spokojenost. Ono je to podle mě taky o tom, co kdo používá za mazivo - pokud je fakt dobře přilnavý tak ať chceš nebo ne, nachytá do sebe prach a bordel z cest a stříkat mazivo na řetěz kterej je obalenej černou hmotou maziva, prachu, písku a kdoví čeho - no to bych si s prominutím připadal jak čůrák.
Ale to je každýho boj, já se o řetěz starám, někomu je to putna a jezdí s černou kšandou...

NEcistenie retaze

27.7.2015 v 10:49 | Nahoru | #11
Pouzivam Shell Advance Chain Ultra ale cital som pozitivne veci o tuhych mazivach, mozno vyskusam ked mi dojde sprej co mam.

1 reakcí na tento příspěvek NEcistenie retaze

28.7.2015 v 23:39 | Nahoru | #12
taky mě to sere... nastříkáš přilnavé, takže ti neodletí hned na gumu, ale zase na sebe váže bordel a musíš to furt čistit...
nastříkáš nepřilnavé, guma je od toho hned zajebaná ale zase nemusíš tak čistit...

NEcistenie retaze

28.7.2015 v 23:55 | Nahoru | #13
Čistím 1x - 2x ročně max, mažu jak si vzpomenu, po 11k km jsem dopínal teprve podruhé (řetěz DC, mazadlo Motul). Kdybych ho nečistil, řekl bych že by to bylo to samé, jenom mně to vadí že to vypadá hnusně když se na to nalepí všechen ten bordel, tak ho umeju

1 reakcí na tento příspěvek NEcistenie retaze

29.7.2015 v 01:20 | Nahoru | #14
jo jo to cisteni se precenuje
tady asi nema cenu se o cokoli snazit.



Naposledy editováno 29.07.2015 01:21:05

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NEcistenie retaze

29.7.2015 v 07:21 | Nahoru | #15

oioi01 píše: taky mě to sere... nastříkáš přilnavé, takže ti neodletí hned na gumu, ale zase na sebe váže bordel a musíš to furt čistit...
nastříkáš nepřilnavé, guma je od toho hned zajebaná ale zase nemusíš tak čistit...


spíš hodně lidí neumí mazat řetěz...nanesu mazivo, nechám to pár minut působit-těkavé látky donesou mazivo tam, kam mají a za cca 10minut řetěz otřu hadrem! Ne že nechám mazivo na povrchu aby se do toho nalepil bordel.

(reakce na) NEcistenie retaze

29.7.2015 v 09:10 | Nahoru | #16
cuir> jo, spousta lidí čistí řetěz. Mrdá se s tím kartáčkem na zuby. Ale na očištění "u kolečka" serou, protože: Není to vidět, nebo je na krytu moc šroubků a bojí se povolit.
Tže finální efekt zcela k hovnu.
Osobně čistím, krettenmax je pecka věc. Pochopitelně shodit kryt a vyčistit kolem kolečka + občas shodit zadní kolo a řádně vyčistit rozetu. Jestli to nějak prodlouží péro nebo životnost řetězu - péro nic, řetěz nevim. Zastávám názor, že to ničemu neuškodí.
Na krosce jsem čistil po každém návratu z terénu.

NEcistenie retaze

29.7.2015 v 11:20 | Nahoru | #17
Několik let už jen Scottoileruju... Řetěz mám tak na 20 - 25 tis. km...

NEcistenie retaze

29.7.2015 v 12:02 | Nahoru | #18
řetěz nečistím jen mažu a to nějakým sprejem na mazaní těžce zatížených věcí udělá to takovou vazelínu když to někam zateče.
A nejdřív řetez otřu hadrou kterou mam namočenou v benzínu to otřu cca 3x dokola no poté nanesu mazivo ve velkém množství aby to všude nateklo nechám přes noc.
Ráno vemu hadru s trochou benzínu a jen otřu boky řetězu a jednou dokola celej řetěz. výdrž řetězu je cca sezonu ale motorka jezdí převážně furt wheelie a blbnutí jako gumovačky sem tam louka les pro zábavu takže se zapráší občas déšt neřeším řetez ale drží :)
Ale velkou pozornost kladu na okolí kolečka a rozety vše otírám aby nikde nebylo větší množství prachu s mazivem.
takhle jednou měsíčně.
PS:řetěz mám i brutálně volný nenapínám max 2x do sezony :)




toto používám.

PS2: když mi ještě v ČR otravoval soused hlasitou hudbou do noci a přes několik upozornění mnou i pčr hudbu nezeslaboval a trvalo to cca rok namazal jsem mu s tím gumy u auta ty stírací na oknech co jsou a na stěračích.
Komplet vše co se dotklo se sklem musel dát nové a pochopil že bude poslouchat potichu :)

Naposledy editováno 29.07.2015 12:08:16

1 reakcí na tento příspěvek NEcistenie retaze

29.7.2015 v 12:13 | Nahoru | #19
Hoď motorku na hlavák a otoč zadním kolem, když je řetěz dlouho nečištěnej. Pak řetěz pořádně vydrbej a zkus otočit kolem znovu. Garantuju, že rozdíl poznáš.

Na současný řetězovce mám najeto přes 30 a pořád vypadá obstojně, řetěž prozatím není vytahanej nesymetricky. Pravidelně mažu a čistím, jezdím pouze silnici.

EDIT: Minimálně jednou ročně (před zimou) sundávám i kryt řetězu, gumový vodítko na kyvce a kryt hnacího kolečka a vydrbu též.

Naposledy editováno 29.07.2015 12:16:53

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NEcistenie retaze

29.7.2015 v 14:07 | Nahoru | #20

fockewulf píše: spíš hodně lidí neumí mazat řetěz...nanesu mazivo, nechám to pár minut působit-těkavé látky donesou mazivo tam, kam mají a za cca 10minut řetěz otřu hadrem! Ne že nechám mazivo na povrchu aby se do toho nalepil bordel.



Predpokladam ale ze handrou potom utries iba boky a nie z hora a z dola aby si neutrel mazivo ktore ma byt v styku s rozetou..

1 reakcí na tento příspěvek NEcistenie retaze

29.7.2015 v 14:18 | Nahoru | #21
Hadrem se utře všude...dokola...
Já čistím i mažu... a mažu klasikou olejem ... štětečkem ... sprej si beru jen když jedem někam ven a nemám zadní stojan.

Jak tu někdo psal. Buď máš přilnavý mazivo a lepí se na něj bordel - krom toho při následným mazání se nový nedostane k jádru pudla (a brusná kaše brousí kroužky)
Nebo řídký mazivo a olej lítá všude. Já používám klasiku motorovej olej, štětečkem na kroužky a pak obtočím hadr kolem a utřu - při utírání vlastně setřu i hromadu bordelu co řídkej olej vyplaví. Nemusím čistit tak často. Je to možná zdlouhavější, ale sprejů a všech mazacích lobby už jsem měl plný zuby. Nic není stopro... ceny sprejů už mě štvaly a funkce často taky. Mám láhev oleje za 150CZK na dva roky ...a je to rituál...
Jinak ....výdrž řetězu je myslím dost diskutabilní. dvouvál, čtyřvál ... 80HP proti 200HP ... věř tomu, že 130 HP mýho ucukanýho dvouválu odrovná řetěz dřív než 180HP na R1(pyčovoe)

1 reakcí na tento příspěvek NEcistenie retaze

29.7.2015 v 14:27 | Nahoru | #22
nečistím vůbec, jen mažu bel-ray 6in1 což je něco podobnýho jako wd40, a otřu. V2 1000, 520 řetěz, duralová rozeta, a poslední výdrž řetězu 18 tis., kdy jsem mu dost pomohl špatným napínáním. Na stojanu to trvá max 5 minut a mažu kolem 500 - 800 km.

(reakce na) NEcistenie retaze

29.7.2015 v 14:33 | Nahoru | #23

Wakasaki píše: Predpokladam ale ze handrou potom utries iba boky a nie z hora a z dola aby si neutrel mazivo ktore ma byt v styku s rozetou..


komplet, ne že bych zase to dřel do sucha, ale proč mít na válečcích mazivo, když tam nemá co dělat? Váleček se proti zubovým kolům nepohybuje, pohybuje se čep a ten musí být namazaný - a právě tam ty těkavé látky musí mazivo donést, všude na povrchu je mazivo k ničemu.

(reakce na) NEcistenie retaze

29.7.2015 v 15:10 | Nahoru | #24

Stev píše: nečistím vůbec, jen mažu bel-ray 6in1 což je něco podobnýho jako wd40, a otřu. V2 1000, 520 řetěz, duralová rozeta, a poslední výdrž řetězu 18 tis., kdy jsem mu dost pomohl špatným napínáním. Na stojanu to trvá max 5 minut a mažu kolem 500 - 800 km.


jak jsem již psal - čistím, mažu. pro srovnání - taky V2 1000, původní (original) řetězovka, najeto 20 tis., nejeví zatím potřebu výměny

NEcistenie retaze

29.7.2015 v 15:49 | Nahoru | #25
D.I.D standard 525 - 2x po 17-18t km
Teď mám EK chain zlatou řadu a jakkoli řetěz vypadá po 22 tkm dobře - do haje jdou obě řetězový kolečka asi dřív než bude řetěz nerovnoměrně vytahanej

Naposledy editováno 29.07.2015 15:50:15

NEcistenie retaze

29.7.2015 v 16:49 | Nahoru | #26
maž olejem,jen protáhni v hadru ať necáká,zústane furt čistej a najezdíš minimálně 50-60 tis ať je to stroj a styl jízdy jaký chceš,zhruba kolem 30 tis to chce vyměnit přední kolečko,jinak ten řetěz domrdá dřív.přes to vlak nejede,zdar

Naposledy editováno 29.07.2015 18:44:00

NEcistenie retaze

29.7.2015 v 18:43 | Nahoru | #27
Taky už moc nečistím,max. 2x za sezonu,mažu cca po 500-600 km,otřu hadrem a fertig.Origo řetězovka RK a po 30000km je v super stavu

NEcistenie retaze

29.7.2015 v 20:09 | Nahoru | #28
přišel jsem a to,že když nemažu,tak ani nemusím čistit
řetěz vydrží o něco míň,ale zato to dobře vypadá!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NEcistenie retaze

30.7.2015 v 00:00 | Nahoru | #29

t_freedom píše: Hadrem se utře všude...dokola...
Já čistím i mažu... a mažu klasikou olejem ... štětečkem ... sprej si beru jen když jedem někam ven a nemám zadní stojan.

Jak tu někdo psal. Buď máš přilnavý mazivo a lepí se na něj bordel - krom toho při následným mazání se nový nedostane k jádru pudla (a brusná kaše brousí kroužky)
Nebo řídký mazivo a olej lítá všude. Já používám klasiku motorovej olej, štětečkem na kroužky a pak obtočím hadr kolem a utřu - při utírání vlastně setřu i hromadu bordelu co řídkej olej vyplaví. Nemusím čistit tak často. Je to možná zdlouhavější, ale sprejů a všech mazacích lobby už jsem měl plný zuby. Nic není stopro... ceny sprejů už mě štvaly a funkce často taky. Mám láhev oleje za 150CZK na dva roky ...a je to rituál...
Jinak ....výdrž řetězu je myslím dost diskutabilní. dvouvál, čtyřvál ... 80HP proti 200HP ... věř tomu, že 130 HP mýho ucukanýho dvouválu odrovná řetěz dřív než 180HP na R1(pyčovoe)



počkej to jako kupuješ novej motorovej olej a čistíš s ním řetěz?
proč ne vyjetým???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NEcistenie retaze

30.7.2015 v 09:20 | Nahoru | #30
oioi01> no něco mi říkalo, že raději novej ... ale myslím, že s vyjetým se stane taky prd. Krom toho je hustší ...

a najezdíš minimálně 50-60 tis ať je to stroj a styl jízdy jaký chceš,zhruba kolem 30 tis to chce vyměnit přední kolečko,jinak ten řetěz domrdá dřív.přes to vlak nejede,zdar



píše člověk na sametovém čtyřválci se cca. 100HP...

Kolem 30t km budu buď skákat přískokama... jak bude nerovnoměrně vytahanej...a kolečka budou bez zubů...

Naposledy editováno 30.07.2015 09:21:07
Předchozí
1 2 3 4... 5
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Versys/ Nx / NC [1, 2] Kawasaki Versys 650, Honda NC 750X, Honda NX500 HALLU 54 26.3.2024 v 20:03 TomasNBK
Držák mobilu [1, 2] Kawasaki Versys 650 Ameral 41 24.3.2024 v 18:10 Radek_S
Připojení navigace Kawasaki Versys 650 Kuba1369 8 14.3.2024 v 10:57 PD5
Nolan n100-5 Kawasaki Versys 650 jandam 26 12.3.2024 v 23:14 Duchodcee
Dodatečné ceny u dealera Kawasaki Versys 650 MartyFox 14 10.3.2024 v 20:21 Ubrus1


TOPlist