bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Správné napnutí řetězu
23.7.2015 v 18:52
Ahoj všem,

témat o napnutí řetězu je tu hafo a primárně to není předmětem této diskuze, protože postup, jak si napnout řetěz, jsem se samozřejmě dočetl v pohodě v manuálu.

Já mám ale jinou otázku/ jiný problém:
Na zadní kyvce jsou samozřejmě jako na každé motorce rysky (C), podle kterých se srovnává kolo "do podélné roviny", tedy tak, abychom opravdu jezdili v jedné stopě a né ve dvou. Jinými slovy se dvěma šrouby (B) určuje vzdálenost "kostky" ve které je uložená osa kola (A) a tím se nastavuje propnutí řetězu tak, aby byla osa zadního kola kolmá vůči podélné ose motorky.
No a teď k tomu dilematu - nastavoval jsem propnutí řetězu, vzal jsem šupleru (posuvku) a změřil jsem si vzdálenost přední hrany kostky nahoře i dole (ČERVENÉ ČÁRY) i vzdálenost zadní hrany kostky nahoře i dole (ŽLUTÉ ČÁRY) a nastavil jsem stejné hodnoty na levé i pravé straně zadního kola.
No a když jsem potom kouknul na rysky na kostce (D) a na rysky na kyvce (C) a porovnal je na levé i pravé straně kola, tak jsem zjistil, že mi rysky nesedí, tedy na levé straně byla ryska kostky na 3. rysce kyvky, na pravé straně byla ryska kostky na 3 a 1/3 rysce na kyvce!

Tak a co teď?
Nastavovat podle manuálu se má samozřejmě NA RYSKY, ale při změření šuplerou se to vzájemně vylučuje!









Zdroj obrázku:
http://www.kawasakiversys.com/forums/showthread.php?t=74962
Anketa: Nastavení řetězu/kola podle:
Rysek na kyvce
100%
11
Posuvky
0%
0

Správné napnutí řetězu

23.7.2015 v 18:58 | Nahoru | #1
Na Stromkovi jsem se dostal přesně do Tvojí situace. Nechávám to na posuvku a rysky jen na přibližnou kontrolu. Rozdíl mám 1/2 rysky.

Správné napnutí řetězu

23.7.2015 v 19:01 | Nahoru | #2
Ještě dodám, že jsem byl dnes v servisu Kawasaki v ČB (smrzmoto) a velice ochotný pán (mluvím vážně, bez jakéhokoliv sarkasmu! - dodatečně mu tímto děkuji!), který má na starosti přijímání motorek do servisu, mi striktně doporučil nastavování podle RYSEK!
Takže zase nic nevím...

Naposledy editováno 23.07.2015 19:01:50

Správné napnutí řetězu

23.7.2015 v 19:18 | Nahoru | #3
A co když ta levá nebo pravá strana kyvky je o trochu delší nebo kratší..Já bych asi volil ty rysky

Naposledy editováno 23.07.2015 19:19:32

Správné napnutí řetězu

23.7.2015 v 19:22 | Nahoru | #4
rysky, supleru neres...

1 reakcí na tento příspěvek Správné napnutí řetězu

23.7.2015 v 19:27 | Nahoru | #5
Záleží na tom, jaká je vzdálenost od osy kyvky k hraně, kterou máš označenu B. Zda je stejná na obou ramenech. Nemusí být už z výroby.

(reakce na) Správné napnutí řetězu

23.7.2015 v 22:12 | Nahoru | #6
WEN52> No právě proto taky váhám, protože jsem si této možnosti vědom... Ještě bych mohl zkusit přiložit na boky pneumatiky laťku, kterou bych natáhl k přednímu kolu a ověřil si tak, jestli je laťka na ovou stranách motorky stejně vzdálená od předního kola.

Správné napnutí řetězu

23.7.2015 v 22:16 | Nahoru | #7
Řídil bych se riskama. Patky jsou na každý straně jiný a nikdo neříká že to co měříš by mělo být stejný. Ty kapsy pro šrouby můžou být různě hluboký. Pokud bys chtěl změřit nějaký relevantní údaj, platný pro obě strany motorky, pak to bude čep kyvky v rámu. A to doma na nějaký desetiny těko změříš.

Správné napnutí řetězu

23.7.2015 v 23:16 | Nahoru | #8
Já se řídím ryskami. To co jsem psal, bylo vysvětlení, proč můžeš naměřit na každé straně něco jiného. Ještě je třeba dodat, že kyvka je svařenec předlisovaných dílů a teprve potom se opracují přesné rozměry pouze tam, kde je to nutné. To otvor pro klíč na seřizování není.

Správné napnutí řetězu

24.7.2015 v 07:22 | Nahoru | #9
Nehledej v tom komplikace. Vem dvoumetrovou rovnou lištu, hoď motku na stojan, srovnej přední kolo a k zadnímu přilož lištu. A hned víš na čem jsi.

Správné napnutí řetězu

24.7.2015 v 07:33 | Nahoru | #10
Kyvka se neopracovavá celá,buď je to svařenec nebo odlitek,který se poté opracovavá(vrtá,frézuje atd v přípravcích) tak nemusí vše sedět na desetinu.Zásadní je že sedí díry pro čep kyvky vs díra na osu kola,k tomu jsou pomocný drážky.

Správné napnutí řetězu

25.7.2015 v 20:58 | Nahoru | #11
Ahoj vsem,

tak vyreseno.
Nastavil jsem podle rysek, prilozil jsem k zadnimu kolu rybasky prut (jen torzo spodniho dilu - je fakt presny!) a ejhle! Kolo v perfektni rovine vuci prednimu kolu!

Zajimave

Diky vsem za pomoc!

Naposledy editováno 25.07.2015 20:59:41

1 reakcí na tento příspěvek Správné napnutí řetězu

26.7.2015 v 10:46 | Nahoru | #12
Dneska jsem čistil řetěz a sedí to jak na posuvku, tak na rysky. (V-strom)

(reakce na) Správné napnutí řetězu

27.7.2015 v 17:22 | Nahoru | #13
Jojko> mě na XJeRU taky.

Správné napnutí řetězu

25.8.2015 v 19:20 | Nahoru | #14
Já to kdysi měřil provázkovou metodou a vyšlo mi, že když to přesne srovnám, tak na napínákách naměřím posuvkou rozdíl asi 0.4 mm. Ale i když to nastavím dle posuvky stejně tak absolutně nepoznám nic. Každopádně to napínám dle posuvky, rysky jsou pouze orientační a poměrně k ničemu když jsou vzdálené od sebe 3mm. Většinou napínám o 1/4 otáčky šroubu napínáku (M6) tj. pouze o 0.25mm
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Versys/ Nx / NC [1, 2] Kawasaki Versys 650, Honda NC 750X, Honda NX500 HALLU 54 26.3.2024 v 20:03 TomasNBK
Držák mobilu [1, 2] Kawasaki Versys 650 Ameral 41 24.3.2024 v 18:10 Radek_S
Připojení navigace Kawasaki Versys 650 Kuba1369 8 14.3.2024 v 10:57 PD5
Nolan n100-5 Kawasaki Versys 650 jandam 26 12.3.2024 v 23:14 Duchodcee
Dodatečné ceny u dealera Kawasaki Versys 650 MartyFox 14 10.3.2024 v 20:21 Ubrus1


TOPlist