bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Údržba vzduchového filtru
19.7.2015 v 22:17
Ahoj všem,

Jsem čerstvým majitelem Versyse a i přestože se o něj předchozí majitel vzorně staral, raději jsem koupil nový vzduchový filtr a chystám se na jeho výměnu.
No a proto bych se chtel zeptat, jakým olejem vzducháč namazat?
Podle návodu má být olej SAE30 specifikace (tuším) SJ, SG...
Doma mám olej na vzduchové filtry MOTUL a nevím, jestli ho smím použít, protože na něm nejsou napsaný žádný informace o specifikaci apod.
A ještě mám jeden (možná hloupej) dotaz. V manuálu u servisních intervalů pro kontrolu/výměnu vzduchového flitru je napsáno, že by se měl čistit a znovu mazat filtr po KAŽDÉ jízdě v dešti kvůli vlhkosti.
Opravdu to dodržujete? Mám to opravdu po každé jízdě deštěm znovu mazat a čistit?!

Ten olej mám tento:



Údržba vzduchového filtru

19.7.2015 v 22:21 | Nahoru | #1
koupil sis normální papírák nebo ten pratelnej? pokud pratelnej, tak použít můžeš a nesmíš to zas tak žrát

Údržba vzduchového filtru

19.7.2015 v 23:26 | Nahoru | #2
A jestli jsi si koupil papírák,tak ti ten olej bude k ho... Maže se jen bavlněný,nebo molitanový filtr a ty jsou i pratelný.

1 reakcí na tento příspěvek Údržba vzduchového filtru

20.7.2015 v 00:08 | Nahoru | #3
Pokud se nechystáš jezdit motokros,tak bych se na celý oil vy...
Mám molitanový Piper a čistím ho každých 10tis. tzn.dvakrát za rok,z jara a v létě.V dešti nejezdím,olej nepoužívám.
Asi to není ideální,ale...fakt se mě to nechce furt vytahovat.

Údržba vzduchového filtru

20.7.2015 v 05:05 | Nahoru | #4
Mám KN pratelný, čistím a mažu jen při každé výměně oleje. Pokud jsem měl papírový, žádný olej jsem nepoužíval. Jízdu v dešti versus filtr neřeším.

1 reakcí na tento příspěvek Údržba vzduchového filtru

20.7.2015 v 07:43 | Nahoru | #5
Ahoj všem,

díky za odpovědi!

Filtr mám samozřejmě molitanový

Vidím to tak, že ten nový, který jsem koupil, namažu a až budu příští rok měnit olej, tak to sfouknu při jednom - déšť nedéšť

(reakce na) Údržba vzduchového filtru

20.7.2015 v 08:03 | Nahoru | #6
bowl> tak pokud ho namažeš,tak by si ho měl určitě čistit po určitých km-mth,záleží na provozních podmínkách.Nejsem si jistý,jestli není v manuálu 6tis.km,což by mohlo být cca 100mth.

Údržba vzduchového filtru

20.7.2015 v 08:25 | Nahoru | #7
Já peru a mažu vždycky na konci sezony, zas tolik přes rok nenajedu. A řešit to kvůli dešti - nerozumím proč by měl být déšť horší pro Versys než pro každou další motorku a u těch se o čištění po dešti nic nepíše.
Jinak filtr je originál molitanový, žádný papírák jsem pro něj ke koupi ještě neviděl. Dá se koupit KN a jeho kopie. Toliko k těm výkřikům "papírák nemazej"

Údržba vzduchového filtru

20.7.2015 v 08:32 | Nahoru | #8
Záleží kde jezdíš...záleží jak je "na ráně" filtr,pokud pojedete tlupa po suché šotolině,či rozkvetlou/odkvetlou loukou,zasranej bude po 200km, ono je to dost poznat i na výkonu...ale není problém,jednou za měsíc ten filtr vyprat,otázka 5 min čistění a 5 min olejování(plus doba nutná k vyschnutí molitanu)
Já třeba na enduru čistím do 150-200km,znám lidi co to dělají každou vyjíždku-záleží na podmínkach

Údržba vzduchového filtru

20.7.2015 v 08:46 | Nahoru | #9
Máš pravdu, prach je svinstvo. Ale je něco jjinýho na Tenerce nebo něčem podobným odklopit sedlo, povolit křídlovou matku a vyndat filtr; a na Versysu oddělat sedlo, obě kapoty, další dva zbytečný plasty a po hmatu odpojit a oddělat nádrž. A zpátky. To už není banalita na pár minut a tak je pochopitelný že se to ne každýmu chce dělat pokud to není vyloženě nutný.

Údržba vzduchového filtru

20.7.2015 v 09:53 | Nahoru | #10
Přesně

Nejde o to "postarat" se o filtr, ale dostat ho z motorky ven a pak zase vše vrátit na místo...

Samozřejmě bych dodržel předepsané servisní intervaly, takže při vyšším nájezdu bych opečoval filtr dřív, ale mám celkem malé roční nájezdy, takže to vidím opravdu až na příští rok

Údržba vzduchového filtru

20.7.2015 v 11:11 | Nahoru | #11
Rozhodně po dešti neřeším..., vzhledem k tomu, že aby se člověk dostal k airboxu s filtrem, je třeba odstrojit skoro půl motorky, tak si myslím, že vyčištění a nastříknutí olejem 1x ročně (pokud tedy jezdíš jen po silnici jako já) bohatě stačí.... Pokud jezdíš po prašných cestách, tak samozřejmě častěji...

Údržba vzduchového filtru

20.7.2015 v 12:30 | Nahoru | #12
Když pořádně prší, tak je ve vzduchu minimum prachu, takže se filtr míň znečistí (pokud do něj nechrstá bláto od kola), vzhledem k tomu, že se olej z molitanu vodou moc neumeje, tak bych se na čištění a mazání po každém zmoknutí vykašlal, to by musel pršet saponát.
Molitanovej filtr určitě namaž, jinak nefiltruje prach, ale jen větší mouchy a kamínky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Údržba vzduchového filtru

20.7.2015 v 19:36 | Nahoru | #13

ramlik píše: Pokud se nechystáš jezdit motokros,tak bych se na celý oil vy...
Mám molitanový Piper a čistím ho každých 10tis. tzn.dvakrát za rok,z jara a v létě.V dešti nejezdím,olej nepoužívám.
Asi to není ideální,ale...fakt se mě to nechce furt vytahovat.



to jako,že ho vypereš a ničím ho nenamažeš?to asi neděláš dobře

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Údržba vzduchového filtru

20.7.2015 v 23:26 | Nahoru | #14
Dolph-cz> namazal sem ho poprvé,když sem ho koupil,po cca 50km začala motorka občas v tahu nepříjemně pocukávat.říkal sem si aha,tak ty svíčky by chtěly fakt asi vyměnit.vytáhl sem je,byly čérné,jedna víc.dal sem nové(24tis.km iridiové za iridiové,origo).po 100km znova,stejný problém.
Ptal sem se,odpovědí bylo-máš laďák?Mám,Ixil.Tak zkus jiný filtr,ten Piper bude nějaký čínský .Jiný sem nesehnal,snad se ani nevyráběl,tak sem ho vytáhl úplně,na zkoušku.Motka pocitově jela jak z praku!při ubrání plynu to brblalo jak ten jaguár onehdá v Topgearu!mazec!svíčky po krátké zkušební vyjížďce krásně vypálené!Mezi tím sem filtr pořádně vypral(nebyl vůbec špinavý,jakože ani lehce,normálně čistá voda,taky měl jen 150km),vysušil a až když sem na něj,už bez problému,jezdil asi týden,tak sem si vzpoměl na ten olej .No a od té doby ho nemažu ,akorát to krásné brblání zmizelo ,teď jen občas lehce,při natankování Vervy
...během jednoho týdne sem měl asi 5 x dole nádrž,plexi,ty plasty kolem,no mrdat!
...možná,že byla chyba ve spreji-tuším snad motorex na filtry,modrý pruh černý nápis,nevím,možná chyba v aplikaci,ale návody občas čtu,každopádně zatím to jezdí sqěle.
...teď mě napadá,autíčkáři vždycky ten filtr po nastříkání jakoby vyždímají,což s tím Pipercrossem samozřejmě udělat nejde.

Údržba vzduchového filtru

21.7.2015 v 06:40 | Nahoru | #15
Já ti nevím,jezdit suchej molitan(sorry jestli je to bavlna-nečetl sem pořádně) mě přijde nesmysl,vždyť přes ten filtr po vyprání je vidět!!!
Sám o sobě toho moc nepochytá...
Je to teda enduro,takto vypadá vždycky pí 150-250km,filtr není v airboxu a podmínky dosti nepříznivé,ale dát to na "suchej" molitan,mužů ho vyhodit,páč bych to z něj v životě nedostal/nevypral














Údržba vzduchového filtru

21.7.2015 v 08:40 | Nahoru | #16
Já když ho stříkám tak cca z 20cm ho prostě přelítnu párkrát ze strany na stranu. Na dotek je mastný, ale určitě to není na ždímání. Jestli byl namazanej moc, tak není divu že to zanášelo svíčky, ale nemazat vůbec je taky špatně. Jak psal Maxipes_Fík, suchej pochytá leda tak větší mouchy. Právě na mastnotu se chytá prach.

(reakce na) Údržba vzduchového filtru

21.7.2015 v 09:08 | Nahoru | #17

ramlik píše: Dolph-cz> namazal sem ho poprvé,když sem ho koupil,po cca 50km začala motorka občas v tahu nepříjemně pocukávat.říkal sem si aha,tak ty svíčky by chtěly fakt asi vyměnit.vytáhl sem je,byly čérné,jedna víc.dal sem nové(24tis.km iridiové za iridiové,origo).po 100km znova,stejný problém.
Ptal sem se,odpovědí bylo-máš laďák?Mám,Ixil.Tak zkus jiný filtr,ten Piper bude nějaký čínský .Jiný sem nesehnal,snad se ani nevyráběl,tak sem ho vytáhl úplně,na zkoušku.Motka pocitově jela jak z praku!při ubrání plynu to brblalo jak ten jaguár onehdá v Topgearu!mazec!svíčky po krátké zkušební vyjížďce krásně vypálené!Mezi tím sem filtr pořádně vypral(nebyl vůbec špinavý,jakože ani lehce,normálně čistá voda,taky měl jen 150km),vysušil a až když sem na něj,už bez problému,jezdil asi týden,tak sem si vzpoměl na ten olej .No a od té doby ho nemažu ,akorát to krásné brblání zmizelo ,teď jen občas lehce,při natankování Vervy
...během jednoho týdne sem měl asi 5 x dole nádrž,plexi,ty plasty kolem,no mrdat!
...možná,že byla chyba ve spreji-tuším snad motorex na filtry,modrý pruh černý nápis,nevím,možná chyba v aplikaci,ale návody občas čtu,každopádně zatím to jezdí sqěle.
...teď mě napadá,autíčkáři vždycky ten filtr po nastříkání jakoby vyždímají,což s tím Pipercrossem samozřejmě udělat nejde.



kámo,to neděláš dobře.
ono to sice jede,ale životnost motoru tomu zkrátíš několikanásobně v závislosti na tom v jak prašném prostředí se pohybuješ.

Údržba vzduchového filtru

23.7.2015 v 12:03 | Nahoru | #18
Když jsem motorku před třmi lety koupil, tak jsem filtr měnil. Koupil jsem origo v ASKO KC v Brně . Myslím, že byl mastný, v igelitu balený. Od té doby jsem najel necelých 10t km. Nikdy jsem ho nečistil. Motorka jede pořád stejně a ten "jaguár" při ubrání plynu tam je taky pořád...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Versys/ Nx / NC [1, 2] Kawasaki Versys 650, Honda NC 750X, Honda NX500 HALLU 54 26.3.2024 v 20:03 TomasNBK
Držák mobilu [1, 2] Kawasaki Versys 650 Ameral 41 24.3.2024 v 18:10 Radek_S
Připojení navigace Kawasaki Versys 650 Kuba1369 8 14.3.2024 v 10:57 PD5
Nolan n100-5 Kawasaki Versys 650 jandam 26 12.3.2024 v 23:14 Duchodcee
Dodatečné ceny u dealera Kawasaki Versys 650 MartyFox 14 10.3.2024 v 20:21 Ubrus1


TOPlist