Jsem čerstvým majitelem Versyse a i přestože se o něj předchozí majitel vzorně staral, raději jsem koupil nový vzduchový filtr a chystám se na jeho výměnu.
No a proto bych se chtel zeptat, jakým olejem vzducháč namazat?
Podle návodu má být olej SAE30 specifikace (tuším) SJ, SG...
Doma mám olej na vzduchové filtry MOTUL a nevím, jestli ho smím použít, protože na něm nejsou napsaný žádný informace o specifikaci apod.
A ještě mám jeden (možná hloupej) dotaz. V manuálu u servisních intervalů pro kontrolu/výměnu vzduchového flitru je napsáno, že by se měl čistit a znovu mazat filtr po KAŽDÉ jízdě v dešti kvůli vlhkosti.
Opravdu to dodržujete? Mám to opravdu po každé jízdě deštěm znovu mazat a čistit?!
Ten olej mám tento:
1 reakcí na tento příspěvek Údržba vzduchového filtru
Mám molitanový Piper a čistím ho každých 10tis. tzn.dvakrát za rok,z jara a v létě.V dešti nejezdím,olej nepoužívám.
Asi to není ideální,ale...fakt se mě to nechce furt vytahovat.
1 reakcí na tento příspěvek Údržba vzduchového filtru
díky za odpovědi!
Filtr mám samozřejmě molitanový
Vidím to tak, že ten nový, který jsem koupil, namažu a až budu příští rok měnit olej, tak to sfouknu při jednom - déšť nedéšť
Jinak filtr je originál molitanový, žádný papírák jsem pro něj ke koupi ještě neviděl. Dá se koupit KN a jeho kopie. Toliko k těm výkřikům "papírák nemazej"
Já třeba na enduru čistím do 150-200km,znám lidi co to dělají každou vyjíždku-záleží na podmínkach
Nejde o to "postarat" se o filtr, ale dostat ho z motorky ven a pak zase vše vrátit na místo...
Samozřejmě bych dodržel předepsané servisní intervaly, takže při vyšším nájezdu bych opečoval filtr dřív, ale mám celkem malé roční nájezdy, takže to vidím opravdu až na příští rok
Molitanovej filtr určitě namaž, jinak nefiltruje prach, ale jen větší mouchy a kamínky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Údržba vzduchového filtru
ramlik píše: Pokud se nechystáš jezdit motokros,tak bych se na celý oil vy...
Mám molitanový Piper a čistím ho každých 10tis. tzn.dvakrát za rok,z jara a v létě.V dešti nejezdím,olej nepoužívám.
Asi to není ideální,ale...fakt se mě to nechce furt vytahovat.
to jako,že ho vypereš a ničím ho nenamažeš?to asi neděláš dobře
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Údržba vzduchového filtru
Ptal sem se,odpovědí bylo-máš laďák?Mám,Ixil.Tak zkus jiný filtr,ten Piper bude nějaký čínský .Jiný sem nesehnal,snad se ani nevyráběl,tak sem ho vytáhl úplně,na zkoušku.Motka pocitově jela jak z praku!při ubrání plynu to brblalo jak ten jaguár onehdá v Topgearu!mazec!svíčky po krátké zkušební vyjížďce krásně vypálené!Mezi tím sem filtr pořádně vypral(nebyl vůbec špinavý,jakože ani lehce,normálně čistá voda,taky měl jen 150km),vysušil a až když sem na něj,už bez problému,jezdil asi týden,tak sem si vzpoměl na ten olej .No a od té doby ho nemažu ,akorát to krásné brblání zmizelo ,teď jen občas lehce,při natankování Vervy
...během jednoho týdne sem měl asi 5 x dole nádrž,plexi,ty plasty kolem,no mrdat!
...možná,že byla chyba ve spreji-tuším snad motorex na filtry,modrý pruh černý nápis,nevím,možná chyba v aplikaci,ale návody občas čtu,každopádně zatím to jezdí sqěle.
...teď mě napadá,autíčkáři vždycky ten filtr po nastříkání jakoby vyždímají,což s tím Pipercrossem samozřejmě udělat nejde.
Sám o sobě toho moc nepochytá...
Je to teda enduro,takto vypadá vždycky pí 150-250km,filtr není v airboxu a podmínky dosti nepříznivé,ale dát to na "suchej" molitan,mužů ho vyhodit,páč bych to z něj v životě nedostal/nevypral
ramlik píše: Dolph-cz> namazal sem ho poprvé,když sem ho koupil,po cca 50km začala motorka občas v tahu nepříjemně pocukávat.říkal sem si aha,tak ty svíčky by chtěly fakt asi vyměnit.vytáhl sem je,byly čérné,jedna víc.dal sem nové(24tis.km iridiové za iridiové,origo).po 100km znova,stejný problém.
Ptal sem se,odpovědí bylo-máš laďák?Mám,Ixil.Tak zkus jiný filtr,ten Piper bude nějaký čínský .Jiný sem nesehnal,snad se ani nevyráběl,tak sem ho vytáhl úplně,na zkoušku.Motka pocitově jela jak z praku!při ubrání plynu to brblalo jak ten jaguár onehdá v Topgearu!mazec!svíčky po krátké zkušební vyjížďce krásně vypálené!Mezi tím sem filtr pořádně vypral(nebyl vůbec špinavý,jakože ani lehce,normálně čistá voda,taky měl jen 150km),vysušil a až když sem na něj,už bez problému,jezdil asi týden,tak sem si vzpoměl na ten olej .No a od té doby ho nemažu ,akorát to krásné brblání zmizelo ,teď jen občas lehce,při natankování Vervy
...během jednoho týdne sem měl asi 5 x dole nádrž,plexi,ty plasty kolem,no mrdat!
...možná,že byla chyba ve spreji-tuším snad motorex na filtry,modrý pruh černý nápis,nevím,možná chyba v aplikaci,ale návody občas čtu,každopádně zatím to jezdí sqěle.
...teď mě napadá,autíčkáři vždycky ten filtr po nastříkání jakoby vyždímají,což s tím Pipercrossem samozřejmě udělat nejde.
kámo,to neděláš dobře.
ono to sice jede,ale životnost motoru tomu zkrátíš několikanásobně v závislosti na tom v jak prašném prostředí se pohybuješ.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Versys/ Nx / NC [1, 2] Kawasaki Versys 650, Honda NC 750X, Honda NX500 | HALLU | 54 | 26.3.2024 v 20:03 TomasNBK |
Držák mobilu [1, 2] Kawasaki Versys 650 | Ameral | 41 | 24.3.2024 v 18:10 Radek_S |
Připojení navigace Kawasaki Versys 650 | Kuba1369 | 8 | 14.3.2024 v 10:57 PD5 |
Nolan n100-5 Kawasaki Versys 650 | jandam | 26 | 12.3.2024 v 23:14 Duchodcee |
Dodatečné ceny u dealera Kawasaki Versys 650 | MartyFox | 14 | 10.3.2024 v 20:21 Ubrus1 |