pořídil jsem Pionýra (50/20) a i přes veškerou snahu se mi ho nepodařilo seřídit, jak by bylo potřeba.
Chtěl bych ho proto svěřit někomu, kdo se v tom vyzná, ale třeba pan Růžička (Moto Růžička) tyto motorky nedělá.
Nevíte prosím o někom, kdo se v tom dobře vyzná a je z Prahy/okolí? Jedná se mi o kontrolu a seřízení motoru, karburátoru a spojky.
Děkuji moc,
Jarda
1 reakcí na tento příspěvek Servis na JAWA 50/20 v Praze
Radši najdi někoho v tvojem okolí kdo ti s tim pomůže a máš se od koho učit. Kdyžtak se hned rozepiš o problémech a někdo poradí.
1 reakcí na tento příspěvek Servis na JAWA 50/20 v Praze
Měl jsem uplně stejej problem s čz. Bohužel sem narážel jen na aroganci servisáků že tohle nedělaj a že dělaj jen "opravdové motorky". Volat a volat.je mi z toho smustno jak se chovaj přitom je oprava takového stroje jednodušší jen u toho nevidej potencial penezniho zisku.jdi na fichtl forum tam ti pomuzou
E: Servis nejni problém ale jde o to aby na to byla připravená tvoje peněženka. Tak proč si kupujete takovýhle stroje a nekoupíte si něco co je udržet v chodu ve vašich silách.
Naposledy editováno 29.06.2015 18:56:29
1 reakcí na tento příspěvek Servis na JAWA 50/20 v Praze
2 reakcí na tento příspěvek Servis na JAWA 50/20 v Praze
To je ale trochu dýl...
Dneska ještě existujou Fichtl servisy??
1 reakcí na tento příspěvek Servis na JAWA 50/20 v Praze
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servis na JAWA 50/20 v Praze
Zx-10RCarlos píše: Mohl bych se ti na to podívat kdyby jsi chtěl.
no tvl to sou nabídky
Obvyklá reakce zákazníka na cenu za nějakou práci pak většinou vypadá následovně: Co? vy chcete za to a to 1000kč? Vždyť je to Pincek! . .. Jenže mechanikovi běží hodina stejně rychle na fichtlu jako na Hondě.
Tolik osobní zkušenost se servisem aut a bicyklů. Několik takových případů mne z dobré vůle vyléčilo.
K dotazu: zkus servis v Masné 18/Praha 1. Je to školní servis a myslím, že by tě nevyhodili.
5 reakcí na tento příspěvek Servis na JAWA 50/20 v Praze
hned na začátku bych rád napsal, že prostě nechápu některé rozumbrady, kteří ač nemají odpověď na otázku ani nic k věci, musí hned reagovat úplně zbytečnými odstavci. Tak abych vysvětlil ještě jednou svůj dotaz (který je dle mého názoru poměrně jasný):
Koupil jsem si Pionýra (50/20) z druhé ruky. Tuto motorku jsem pořídil zejména z důvodu, že nemusím dělat další řidičák, je to jednoduchý a levný stroj, moc se mi líbí a chci si z toho udělat pěkný stroj na krátké vyjížďky. Nejsem ani velký milovník rychlosti, takže je těch 50 km/h pro mě tak akorát. Předchozí majitel tomu moc nerozuměl (stejně jako já) a proto ke mě motorka přišla "rozhašená". Něco jsem opravit a seřídit zvládl, ale nikdy předtím jsem tuto motorku neměl a proto nevím, jak má správně "šlapat" atp. Proto hledám někoho, kdo se v tom vyzná (a ne někoho, kdo to tu bude zasypávat zbytečnými posty) a kdo by se mi na to podíval. Za provedenou práci samozřejmě zaplatím, kolik se po dohodě domluvíme. Jsem obchodník a proto vím, že každá lidská práce má svojí hodnotu a zadarmo ani kuře nehrabe.
Rád bych, aby se nějaký technik na tu motorku podíval, povyměňoval co bude potřeba (a ano, zaplatím mu za to) a celkově ji seřídil (ano i za to mu zaplatím). Hůře se mi ovládá spojka, nebránil bych se nastavení jehly v karburátoru a tak. Prostě uvést koupenou motorku do stavu, že se na ní nebudu muset bát. Nejsem manuálně zručný člověk, takže si to sám neudělám - a hle, nečekaně se tu proto ptám na servis, který jsem ani na fóru ani přes Google nenašel.
Prosím ty, kteří k tomu nemají co kloudného napsat, ať se jdou bavit třeba na fórum na novinky.cz a tady neztrácí čas. Těm, kteří ví a budou tak hodní a poradí nebo nasměrují budu moc vděčen.
Přeji hezký den,
Jarda
http://www.fichtlkramek.cz/pokec2/ - Tady by se dalo narazit na nějakýho ladiče Fichtlů, kterej má rozborku motoru, karbece, zapalka atd zcela v malíčku.
Ten by ho doved poladit asi bez problémů.
Jen kápnout na toho pravýho.
Jestli ti můžu poradit, tak sundej nádrž, nasyp do ní matičky, šrouby atd. a pár minut s tím třes. Potom všechen brodel z vnitřku vypláchni - nádrž bude čistá, krok č. 1 máš za sebou.
Potom je dál na cestě palivový kohout - rozebrat vyčistit, vyměnit těsnící gumičku (http://moto-ustinl.eu/www/obrazky/velke/010691_001.jpg?30.10.201420:50:28) a fíbry.
Další na cestě je karburátor - rozebrat vyčistit a vyfoukat kompresorem všechny kanálky. Potom seřídit podle tohoto návodu: http://www.jawa-50....jikov-2917-psb.html. Nakonec vyměnit těsnění mezi sacím kolínkem a válcem a mezi karburátorem a kolínkem.
A jako bonus koupíš nový vzduchový filtr.
Palivová cesta je čistá, takže je na řadě zapalování. Začneš tím, že vyměníš svíčku (N17C, v žádném případě ne N17YC) a fajfku. Potom vyzkoušíš jestli hází jiskru - závit svíčky přilož ke kovové části motoru a šlápni na startovací páku a sleduj jestli přeskočí jiskra mezi kontakty. Jeslikož to jezdí, tak asi přeskočí, takže zbývá jen nastavit předstih: http://www.jawa-50....hu-pionyr-odtrh.html
Další krok je stav opotřebení válce a těsnění pod hlavou a válcem. Hlava se povoluje i utahuje na studeném motoru a to křížem postupně - tedy ne povolit matice nahoře a potom dole, zkrátka postupně a křížem. Sundáš hlavu a kouskem tvrdého dřeva oškrábeš karbon ze dna pístu a ze spalovacího prostoru v hlavě. Stáhneš válec a vyměníš pod ním těsnění (dosedací plochu očistit od starého, ale nepoškrábat), při té příležitosti, se koukneš, jestli ten válec není vylítaný. Jelikož to stejně dělat nebudeš, tak ti ani nebudu psát jak to poznáš. Nasadíš zpět válec (pístní kroužky mají jasnou polohu danou zámky a nehou se tedy na pístu točit kolem dokola - na to pozor při nandavání válce). Dáš do hlavy hliníkové těsnění, výše zmíněným postupem utáhneš a jedeš...
Jestli by to nějak zlobilo, tak jsou ještě ve hře gufera na klice a na tom také nic není.
Po této akci by měl být pionýr spolehlivý v rámci možností, ale ten stroj nebude nikdy moc spolehlivý. A řekni mi, kdo myslíš, že má náladu tohle všechno dělat? Chce to prostě tak jako tak o tom něco vědět a ne to nechat někoho seřídit/opravit a když ti v tom za Prahou zaškytá, budeš volat odtah - a přitom to bude třeba jen pecka na kladívku, jejíž odstranění ti zabere 3 minuty...
1 reakcí na tento příspěvek Servis na JAWA 50/20 v Praze
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servis na JAWA 50/20 v Praze
E: Umim si představit co v těch servisech maji za zkušenosti mě stačil kamarád co pak ofrňoval kolik co stojí a nakonec jsem měl co dělat z něj vůbec něco dostat. Každej hned ví jak je to jednoduchý ale pak většinou při placení čumí.
Naposledy editováno 03.07.2015 15:42:39
Na pionýra potřebuješ A1, pokud to nemáš, tak máš smolíka..
JInak -koupí fechtla se chtě nechtě zařadil aspoň na čas do skupiny kutilů.Fechtla jsem mněl cca šest-sedm let poměrně nedávno a "větší " servis-výfuk,zapalování a dotaření řetězu cca dvakrát ročně ,jednou ročně propláchnout nádrž ,novej pastorek ...?????jinak celkem nic-v provozu do zimy, denně-cca 15 km??Že bych pod tím furt ležel? ani náhodou.Samozřejmě po koupi dát do kupy-hlavně elektrika-ta byla polepená fest
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servis na JAWA 50/20 v Praze
1 reakcí na tento příspěvek Servis na JAWA 50/20 v Praze
Naposledy editováno 04.07.2015 18:45:51
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr | AdaM123456 | 9 | 15.4.2024 v 11:47 pavelgl1 |
Lze přihlásit vyřazené tp [1, 2] Jawa 50/20 Pionýr | Kyselizeli | 38 | 6.4.2024 v 18:24 docent |
Jawa 50 nemá výkon Jawa 50/20 Pionýr | Dominik07 | 7 | 1.4.2024 v 13:50 Dominik07 |
JAWA 21 problém s předstihem Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... | moje-moto | 13 | 25.3.2024 v 11:50 papiboy |
JAWA 21 přechod volnoběh provozní r... Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... | moje-moto | 2 | 23.3.2024 v 14:06 moje-moto |